W124 heijastinpinta.
- W210Mercedes
- Vakiokalustoa
- Viestit: 118
- Liittynyt: To 29.01.2015 20:58
- Paikkakunta: Vantaa
W124 heijastinpinta.
Onko W124 umpion lasi liimalla vai klipseillä kiinni? Ajattelin puhdistaa heijastinpinnan koska pölyä on hirveästi.
Re: W124 heijastinpinta.
Klipseillä kiinni. Kaksi ylhäällä ja kaksi alhaalla. Umpio irti ni saa lasin pois.
Re: W124 heijastinpinta.
Saattaa olla liimattukin, yhden hajottanu ku liimoja irrotin
Ei sitä heijastinpintaa välttämättä kannata paineilmaa kummemmalla sit putsata, lähtee se pinnote aika herkästi irti ja sen jälkeen niil umpioilla ei tee enää mitään.

Tonnin parin romuja
Re: W124 heijastinpinta.
Siis heijastin pintaa ei pidä nykiä mutta kai tarkoitit heti lasin jälkeen olevaa harmaata kehystä..tällöin joutuu kyllä lasin irroittamaan liimauksista..nähtävästi menee säpäleiksi.
Jos muistan oikein niin heijastin pintaa kevyesti naisten sukka housulla pyyhkäisin niin ei lähtenyt pinta mutta kannattaa kokeilla ensin jostain nurkasta...se kromi pinta siis lähtee helposti .
Jos muistan oikein niin heijastin pintaa kevyesti naisten sukka housulla pyyhkäisin niin ei lähtenyt pinta mutta kannattaa kokeilla ensin jostain nurkasta...se kromi pinta siis lähtee helposti .
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: W124 heijastinpinta.
Vedenkeittimen kalkinpoistoon tarkoitettu aine on hyvä heijastinpintojen puhdistaja mutta koskea tai hangata pintaa ei saa lainkaan vaan kalkinpoistoainetta jostakin sumutinsuuttimella varustetusta pullosta pintaan ja annetaan vaikuttaa hetki ja huuhtelu puhtaalla esim. akkuvedellä ja kuivaus itsekseen ilman mitään hankausta. Huuhtelussa käytettävän akkuveden voi lämmittää niin pinta kuivuu käsittelyn jälkeen nopeammin. Paineilmassakin on epäpuhtauksia joten sitä ei kannata käyttää jos haluaa hyvän lopputuloksen.atlas kirjoitti:Siis heijastin pintaa ei pidä nykiä mutta kai tarkoitit heti lasin jälkeen olevaa harmaata kehystä..tällöin joutuu kyllä lasin irroittamaan liimauksista..nähtävästi menee säpäleiksi.
Jos muistan oikein niin heijastin pintaa kevyesti naisten sukka housulla pyyhkäisin niin ei lähtenyt pinta mutta kannattaa kokeilla ensin jostain nurkasta...se kromi pinta siis lähtee helposti .
W124 300D 4-matic -88
S124 300TE 4-matic -89
S124 300TE 4-matic -91
S124 E300 4-matic Turbodiesel -95
S211 E500 4-matic -04
Massey Ferguson 35 -57
Kawasaki KZ 1100 ST
Yamaha Grizzly 700 FI
Mustang HT-67
S124 300TE 4-matic -89
S124 300TE 4-matic -91
S124 E300 4-matic Turbodiesel -95
S211 E500 4-matic -04
Massey Ferguson 35 -57
Kawasaki KZ 1100 ST
Yamaha Grizzly 700 FI
Mustang HT-67
Re: W124 heijastinpinta.
Mä vissiin jo vähän putosin kärryiltä, että mitä kukakin tarkoittaa, mutta:
- Joo, lasi ja siihen liimattu muovikehys ovat umpiossa kiinni neljällä klipsillä (kuten heti alkuun jo todettiin), jos on alkuperäinen umpio. Tarvikeumpioissa voi tietty olla vaikka millaisia ratkaisuja.
- Ainakin Hellan umpioissa on itselle käynyt ties kuinka monen lasin kanssa niin, että lasi alkaa ihan omin päin irrota liimauksesta. Sen huomaa siitä, että umpioon kerääntyy vettä. Saniteettisilikonia olen niihin laittanut alkuperäisen liiman tilalle, ja sillä se on siinä pysynyt jo vuosia.
- Kuuleman mukaan (tai siis tältä foorumilta luettuna) Hellan heijastimissa on oleellisesti heikommin kulutusta kestävä pinnoite kuin Boschin tekemissä. Joku täällä aikanaan väitti, että Boschin heijastinta voi ihan mekaanisestikin puhdistaa jonkin verran, kun taas Hellan heijastin ei sitä kestä käytännössä oikein ollenkaan. Veikkaisin kyllä, että myös Boschin heijastimen kiilto heikkenee, jos sitä hankaa rätillä tai millään, vaikka pinnoite ei siitä pois kuluisikaan. Hellan heijastinta jos vähänkään enempää hinkkaa, niin sitä heijastinpintaa ei kohta vaan enää ole siinä ollenkaan.
- Joo, lasi ja siihen liimattu muovikehys ovat umpiossa kiinni neljällä klipsillä (kuten heti alkuun jo todettiin), jos on alkuperäinen umpio. Tarvikeumpioissa voi tietty olla vaikka millaisia ratkaisuja.
- Ainakin Hellan umpioissa on itselle käynyt ties kuinka monen lasin kanssa niin, että lasi alkaa ihan omin päin irrota liimauksesta. Sen huomaa siitä, että umpioon kerääntyy vettä. Saniteettisilikonia olen niihin laittanut alkuperäisen liiman tilalle, ja sillä se on siinä pysynyt jo vuosia.
- Kuuleman mukaan (tai siis tältä foorumilta luettuna) Hellan heijastimissa on oleellisesti heikommin kulutusta kestävä pinnoite kuin Boschin tekemissä. Joku täällä aikanaan väitti, että Boschin heijastinta voi ihan mekaanisestikin puhdistaa jonkin verran, kun taas Hellan heijastin ei sitä kestä käytännössä oikein ollenkaan. Veikkaisin kyllä, että myös Boschin heijastimen kiilto heikkenee, jos sitä hankaa rätillä tai millään, vaikka pinnoite ei siitä pois kuluisikaan. Hellan heijastinta jos vähänkään enempää hinkkaa, niin sitä heijastinpintaa ei kohta vaan enää ole siinä ollenkaan.
W124 250 D -92
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
Re: W124 heijastinpinta.
Näinhän se on. On tullut joskus irroiteltua noita laseja kehyksistään ja liimailtua parempiin kehiin juurikin noiden muovisten umpioon kiinnitysklipsien hajottua ja joskus vaan sen takia että olen halunnut apukaukovalolasit noihin harmaisiin kehyksiin sumarilasien tilalle. Noissa tarvikkeena myytävissä apukaukovalolaseissahan oli aikoinaan kromattu umpioon kiinnitys kehys.Nozki kirjoitti:- Joo, lasi ja siihen liimattu muovikehys ovat umpiossa kiinni neljällä klipsillä (kuten heti alkuun jo todettiin), jos on alkuperäinen umpio. Tarvikeumpioissa voi tietty olla vaikka millaisia ratkaisuja..
Samoja kokemuksia on minullakin on noista heijastimista, mutta tosiaan edellisessä postauksessani mainitulla tavalla toimien olen päässyt parhaaseen tulokseen tuhoamatta enempää noita heijastimia niitä pudistaessa.Nozki kirjoitti:- Ainakin Hellan umpioissa on itselle käynyt ties kuinka monen lasin kanssa niin, että lasi alkaa ihan omin päin irrota liimauksesta. Sen huomaa siitä, että umpioon kerääntyy vettä. Saniteettisilikonia olen niihin laittanut alkuperäisen liiman tilalle, ja sillä se on siinä pysynyt jo vuosia.
- Kuuleman mukaan (tai siis tältä foorumilta luettuna) Hellan heijastimissa on oleellisesti heikommin kulutusta kestävä pinnoite kuin Boschin tekemissä. Joku täällä aikanaan väitti, että Boschin heijastinta voi ihan mekaanisestikin puhdistaa jonkin verran, kun taas Hellan heijastin ei sitä kestä käytännössä oikein ollenkaan. Veikkaisin kyllä, että myös Boschin heijastimen kiilto heikkenee, jos sitä hankaa rätillä tai millään, vaikka pinnoite ei siitä pois kuluisikaan. Hellan heijastinta jos vähänkään enempää hinkkaa, niin sitä heijastinpintaa ei kohta vaan enää ole siinä ollenkaan.
W124 300D 4-matic -88
S124 300TE 4-matic -89
S124 300TE 4-matic -91
S124 E300 4-matic Turbodiesel -95
S211 E500 4-matic -04
Massey Ferguson 35 -57
Kawasaki KZ 1100 ST
Yamaha Grizzly 700 FI
Mustang HT-67
S124 300TE 4-matic -89
S124 300TE 4-matic -91
S124 E300 4-matic Turbodiesel -95
S211 E500 4-matic -04
Massey Ferguson 35 -57
Kawasaki KZ 1100 ST
Yamaha Grizzly 700 FI
Mustang HT-67
Re: W124 heijastinpinta.
Joo, ja niin on myös alkuperäisissä (E 500 ja 500 E -mallien) laseissa. Niitä vissiin taitaa olla vain Hellan tekeminä.tese kirjoitti:...
Noissa tarvikkeena myytävissä apukaukovalolaseissahan oli aikoinaan kromattu umpioon kiinnitys kehys.
...
W124 250 D -92
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
- W210Mercedes
- Vakiokalustoa
- Viestit: 118
- Liittynyt: To 29.01.2015 20:58
- Paikkakunta: Vantaa
Re: W124 heijastinpinta.
Tätä tarkoitin https://www.youtube.com/watch?v=ajeJC91XKfE" onclick="window.open(this.href);return false; näyttää olevan klipseillä kiinni.atlas kirjoitti:Siis heijastin pintaa ei pidä nykiä mutta kai tarkoitit heti lasin jälkeen olevaa harmaata kehystä..tällöin joutuu kyllä lasin irroittamaan liimauksista..nähtävästi menee säpäleiksi.
Jos muistan oikein niin heijastin pintaa kevyesti naisten sukka housulla pyyhkäisin niin ei lähtenyt pinta mutta kannattaa kokeilla ensin jostain nurkasta...se kromi pinta siis lähtee helposti .
Re: W124 heijastinpinta.
Poiketen tuosta videosta niin tuota koko lyhtyä ei kyllä tarvitse irrottaa silmikosta lasin irrottamisen takia. Vilkun ja lyhdyn alapuolella olevan listan irrotus auttaa hommassa, mutta alapuolen klipsit voi kammeta auki kapealla lastalla jopa ilman listan poistoa kun tietää millä kohtaa klipsit on. Vilkkulyhdynkään poisto ei ole välttämätöntä. Tuo ajovalolyhdyn irrottaminen on ihan turhaa.
Aika mataksi jäi asentajalla kyllä heijastimet...melkeinpä huononi vain tuolla pyyhkimisellä.
Aika mataksi jäi asentajalla kyllä heijastimet...melkeinpä huononi vain tuolla pyyhkimisellä.
W124 300D 4-matic -88
S124 300TE 4-matic -89
S124 300TE 4-matic -91
S124 E300 4-matic Turbodiesel -95
S211 E500 4-matic -04
Massey Ferguson 35 -57
Kawasaki KZ 1100 ST
Yamaha Grizzly 700 FI
Mustang HT-67
S124 300TE 4-matic -89
S124 300TE 4-matic -91
S124 E300 4-matic Turbodiesel -95
S211 E500 4-matic -04
Massey Ferguson 35 -57
Kawasaki KZ 1100 ST
Yamaha Grizzly 700 FI
Mustang HT-67