W203 Vaihdelaatikko temppuilee
W203 Vaihdelaatikko temppuilee
Olsisiko kenelläkään antaa jotakin tietoa automaattilaatikon vian etsintään. Vaihteisto lakkaa vaihtamasta vaihteita kun auton käyttölämpötila ylittää 80 astetta, eli kesällä ja pitkän matkan jälkeen aina.
Laatikko vaihtaa normaalisti lämpöisenä, kunnes pysähdyt vaikka risteykseen tai pysäkille ja lähdet jatkamaan matkaa. sinne jää ns. 2vaihde päälle eli vikatila, ja kun koneen sammuttaa niin vaihteisto alkaa taas toimimaan hetken normaalisti. Välillä kaupunkiajossa, missä laatikko sahaa 2 ja 3 välillä niin tuntuu ettei se tiedä kumpaa vaihdetta pidetään päällä ja tiputtaa aina pienemmän vaihteen ja jarruttaa moottorilla hetken kunnes taas vaihtaa isommalle ja saman tekee nopeassa kiihdytyksessä, eli pitää ja kiihtyy jonkun aikaa isommalla vaihteella mutta yhtäkkiä tiputtaa pienemmän vaihteen päälle ja taas samantien isomman. . Autoon on jo vaihdettu seuraavat asiat:
Tietolevyt, lukkopalat , kitkalevyt on tarkistettu, öljyt on vaihdettu 2 kertaa, turbiini on vaihdettu sekä vaihdettu auton alla oleva maadoitusjohto. Palanut jo aika määrä rahaa tähän arvailuihin korjaamoissa, eli jos jollakin ollut samantyylistä vikaa ja vaihdettu jo nuo palikat niin voiko laittaa vihjettä avuksi. Vikakoodien lukujen takia on vaihdettu nämä "rikkinäiset osat", eli noin 3 tonnia ja tilanne on täysin sama kun aluksi, ainoastaan ei hypi enää vapaalle niin kuin ennen.
Jotkut ovat myös epäilleet sitä vaihdekeppiä, mutta mielestäni vian ei pitäisi silloin liittyä niin orjallisesti tuohon lämpötilaan, voiko siihen liityä se pienempi termostaatti mikä ohjaa sitä pienemmän kennon kiertoa.
(Vaihteiston öljyn jäähdytys ).
Kiitos jo etukäteen mahdollisista avuista.
Laatikko vaihtaa normaalisti lämpöisenä, kunnes pysähdyt vaikka risteykseen tai pysäkille ja lähdet jatkamaan matkaa. sinne jää ns. 2vaihde päälle eli vikatila, ja kun koneen sammuttaa niin vaihteisto alkaa taas toimimaan hetken normaalisti. Välillä kaupunkiajossa, missä laatikko sahaa 2 ja 3 välillä niin tuntuu ettei se tiedä kumpaa vaihdetta pidetään päällä ja tiputtaa aina pienemmän vaihteen ja jarruttaa moottorilla hetken kunnes taas vaihtaa isommalle ja saman tekee nopeassa kiihdytyksessä, eli pitää ja kiihtyy jonkun aikaa isommalla vaihteella mutta yhtäkkiä tiputtaa pienemmän vaihteen päälle ja taas samantien isomman. . Autoon on jo vaihdettu seuraavat asiat:
Tietolevyt, lukkopalat , kitkalevyt on tarkistettu, öljyt on vaihdettu 2 kertaa, turbiini on vaihdettu sekä vaihdettu auton alla oleva maadoitusjohto. Palanut jo aika määrä rahaa tähän arvailuihin korjaamoissa, eli jos jollakin ollut samantyylistä vikaa ja vaihdettu jo nuo palikat niin voiko laittaa vihjettä avuksi. Vikakoodien lukujen takia on vaihdettu nämä "rikkinäiset osat", eli noin 3 tonnia ja tilanne on täysin sama kun aluksi, ainoastaan ei hypi enää vapaalle niin kuin ennen.
Jotkut ovat myös epäilleet sitä vaihdekeppiä, mutta mielestäni vian ei pitäisi silloin liittyä niin orjallisesti tuohon lämpötilaan, voiko siihen liityä se pienempi termostaatti mikä ohjaa sitä pienemmän kennon kiertoa.
(Vaihteiston öljyn jäähdytys ).
Kiitos jo etukäteen mahdollisista avuista.
- CDI203
- Asiantuntija

- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: W203 Vaihdelaatikko temppuilee
Auton ikä disel vai bensaMXXXM kirjoitti:Olsisiko kenelläkään antaa jotakin tietoa automaattilaatikon vian etsintään. Vaihteisto lakkaa vaihtamasta vaihteita kun auton käyttölämpötila ylittää 80 astetta, eli kesällä ja pitkän matkan jälkeen aina.
Laatikko vaihtaa normaalisti lämpöisenä, kunnes pysähdyt vaikka risteykseen tai pysäkille ja lähdet jatkamaan matkaa. sinne jää ns. 2vaihde päälle eli vikatila, ja kun koneen sammuttaa niin vaihteisto alkaa taas toimimaan hetken normaalisti. Välillä kaupunkiajossa, missä laatikko sahaa 2 ja 3 välillä niin tuntuu ettei se tiedä kumpaa vaihdetta pidetään päällä ja tiputtaa aina pienemmän vaihteen ja jarruttaa moottorilla hetken kunnes taas vaihtaa isommalle ja saman tekee nopeassa kiihdytyksessä, eli pitää ja kiihtyy jonkun aikaa isommalla vaihteella mutta yhtäkkiä tiputtaa pienemmän vaihteen päälle ja taas samantien isomman. . Autoon on jo vaihdettu seuraavat asiat:
Tietolevyt, lukkopalat , kitkalevyt on tarkistettu, öljyt on vaihdettu 2 kertaa, turbiini on vaihdettu sekä vaihdettu auton alla oleva maadoitusjohto. Palanut jo aika määrä rahaa tähän arvailuihin korjaamoissa, eli jos jollakin ollut samantyylistä vikaa ja vaihdettu jo nuo palikat niin voiko laittaa vihjettä avuksi. Vikakoodien lukujen takia on vaihdettu nämä "rikkinäiset osat", eli noin 3 tonnia ja tilanne on täysin sama kun aluksi, ainoastaan ei hypi enää vapaalle niin kuin ennen.
Jotkut ovat myös epäilleet sitä vaihdekeppiä, mutta mielestäni vian ei pitäisi silloin liittyä niin orjallisesti tuohon lämpötilaan, voiko siihen liityä se pienempi termostaatti mikä ohjaa sitä pienemmän kennon kiertoa.
(Vaihteiston öljyn jäähdytys ).
Kiitos jo etukäteen mahdollisista avuista.
Oleteavasti disel ja vanhempi kuin 2004
Pikku termari vaikutaa laatikon lämpöön saman verran kuin
Isokin(samaa nestettä kiertä molemissa)
Miten vika alkoi,
Mitään muuita vikoja/kummalista,
Mitä *:ri näytää tapahtuma hetkellä,
Mitä olivat *:rin antamat vika koodit/niiten selitykset
minkä perusteella osia vaihdettu,
Öljy varmasti oikeaa/oikeamäärä
TCU tarkistettu että on kuiva
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
Re: W203 Vaihdelaatikko temppuilee
Alkoi väärien öljyjen vaihdon jälkeen, auto on diesel ja vm 2002.CDI203 kirjoitti:Auton ikä disel vai bensaMXXXM kirjoitti:Olsisiko kenelläkään antaa jotakin tietoa automaattilaatikon vian etsintään. Vaihteisto lakkaa vaihtamasta vaihteita kun auton käyttölämpötila ylittää 80 astetta, eli kesällä ja pitkän matkan jälkeen aina.
Laatikko vaihtaa normaalisti lämpöisenä, kunnes pysähdyt vaikka risteykseen tai pysäkille ja lähdet jatkamaan matkaa. sinne jää ns. 2vaihde päälle eli vikatila, ja kun koneen sammuttaa niin vaihteisto alkaa taas toimimaan hetken normaalisti. Välillä kaupunkiajossa, missä laatikko sahaa 2 ja 3 välillä niin tuntuu ettei se tiedä kumpaa vaihdetta pidetään päällä ja tiputtaa aina pienemmän vaihteen ja jarruttaa moottorilla hetken kunnes taas vaihtaa isommalle ja saman tekee nopeassa kiihdytyksessä, eli pitää ja kiihtyy jonkun aikaa isommalla vaihteella mutta yhtäkkiä tiputtaa pienemmän vaihteen päälle ja taas samantien isomman. . Autoon on jo vaihdettu seuraavat asiat:
Tietolevyt, lukkopalat , kitkalevyt on tarkistettu, öljyt on vaihdettu 2 kertaa, turbiini on vaihdettu sekä vaihdettu auton alla oleva maadoitusjohto. Palanut jo aika määrä rahaa tähän arvailuihin korjaamoissa, eli jos jollakin ollut samantyylistä vikaa ja vaihdettu jo nuo palikat niin voiko laittaa vihjettä avuksi. Vikakoodien lukujen takia on vaihdettu nämä "rikkinäiset osat", eli noin 3 tonnia ja tilanne on täysin sama kun aluksi, ainoastaan ei hypi enää vapaalle niin kuin ennen.
Jotkut ovat myös epäilleet sitä vaihdekeppiä, mutta mielestäni vian ei pitäisi silloin liittyä niin orjallisesti tuohon lämpötilaan, voiko siihen liityä se pienempi termostaatti mikä ohjaa sitä pienemmän kennon kiertoa.
(Vaihteiston öljyn jäähdytys ).
Kiitos jo etukäteen mahdollisista avuista.
Oleteavasti disel ja vanhempi kuin 2004
Pikku termari vaikutaa laatikon lämpöön saman verran kuin
Isokin(samaa nestettä kiertä molemissa)
Miten vika alkoi,
Mitään muuita vikoja/kummalista,
Mitä *:ri näytää tapahtuma hetkellä,
Mitä olivat *:rin antamat vika koodit/niiten selitykset
minkä perusteella osia vaihdettu,
Öljy varmasti oikeaa/oikeamäärä
TCU tarkistettu että on kuiva
Ei mitään muita vikoja.
Mittari jää vaihteiston merkisä jumiin d asentoon eikä anna vaihtaa isommalle eikä pienemmälle.
Kaikki osat on vaihdettu vikakoodien luvun jälkeen josta on seurannut aina seuraavan osan "muka vika ". Vikakoodi ilmoittaa liian suurta differentallieroa anturien välillä.
Öljy on nyt ollut jo varmasti oikeaa.
Jos meinaat sitä liitintä mihin voi nousta öljy kapillaariilmiönä öljy ylös niin on tarkistettu 2 otteeseen.
Re: W203 Vaihdelaatikko temppuilee
No eikse oo tämä, laatikon pyörimisnopeusanturi viallinen. Ainakin on yleinen vika...? Johdinlevykö oli kuitenkin vaihdettu?MXXXM kirjoitti: Vikakoodi ilmoittaa liian suurta differentallieroa anturien välillä.
.
W219 320CDI -07
X204 320CDI -08
Ex: W212 350CDI -09
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
X204 320CDI -08
Ex: W212 350CDI -09
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Re: W203 Vaihdelaatikko temppuilee
Ja oliko ite boksi jalkatilassa katottu öljyvapaaksi, eikä pelkkä liitin?MiHe kirjoitti:No eikse oo tämä, laatikon pyörimisnopeusanturi viallinen. Ainakin on yleinen vika...? Johdinlevykö oli kuitenkin vaihdettu?MXXXM kirjoitti: Vikakoodi ilmoittaa liian suurta differentallieroa anturien välillä.
.
EdiT: asiavirhe korjattu, mulla ei näköjään pysy ajatus mukana mistä mallista puhutaan, jo toinen virhe tänään...
Viimeksi muokannut MiHe, Ke 25.06.2014 19:52. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
W219 320CDI -07
X204 320CDI -08
Ex: W212 350CDI -09
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
X204 320CDI -08
Ex: W212 350CDI -09
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
- CDI203
- Asiantuntija

- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: W203 Vaihdelaatikko temppuilee
Siis vain vaihteistossa on tallentuneita vikoja,MXXXM kirjoitti:Alkoi väärien öljyjen vaihdon jälkeen, auto on diesel ja vm 2002.CDI203 kirjoitti:Auton ikä disel vai bensaMXXXM kirjoitti:Olsisiko kenelläkään antaa jotakin tietoa automaattilaatikon vian etsintään. Vaihteisto lakkaa vaihtamasta vaihteita kun auton käyttölämpötila ylittää 80 astetta, eli kesällä ja pitkän matkan jälkeen aina.
Laatikko vaihtaa normaalisti lämpöisenä, kunnes pysähdyt vaikka risteykseen tai pysäkille ja lähdet jatkamaan matkaa. sinne jää ns. 2vaihde päälle eli vikatila, ja kun koneen sammuttaa niin vaihteisto alkaa taas toimimaan hetken normaalisti. Välillä kaupunkiajossa, missä laatikko sahaa 2 ja 3 välillä niin tuntuu ettei se tiedä kumpaa vaihdetta pidetään päällä ja tiputtaa aina pienemmän vaihteen ja jarruttaa moottorilla hetken kunnes taas vaihtaa isommalle ja saman tekee nopeassa kiihdytyksessä, eli pitää ja kiihtyy jonkun aikaa isommalla vaihteella mutta yhtäkkiä tiputtaa pienemmän vaihteen päälle ja taas samantien isomman. . Autoon on jo vaihdettu seuraavat asiat:
Tietolevyt, lukkopalat , kitkalevyt on tarkistettu, öljyt on vaihdettu 2 kertaa, turbiini on vaihdettu sekä vaihdettu auton alla oleva maadoitusjohto. Palanut jo aika määrä rahaa tähän arvailuihin korjaamoissa, eli jos jollakin ollut samantyylistä vikaa ja vaihdettu jo nuo palikat niin voiko laittaa vihjettä avuksi. Vikakoodien lukujen takia on vaihdettu nämä "rikkinäiset osat", eli noin 3 tonnia ja tilanne on täysin sama kun aluksi, ainoastaan ei hypi enää vapaalle niin kuin ennen.
Jotkut ovat myös epäilleet sitä vaihdekeppiä, mutta mielestäni vian ei pitäisi silloin liittyä niin orjallisesti tuohon lämpötilaan, voiko siihen liityä se pienempi termostaatti mikä ohjaa sitä pienemmän kennon kiertoa.
(Vaihteiston öljyn jäähdytys ).
Kiitos jo etukäteen mahdollisista avuista.
Oleteavasti disel ja vanhempi kuin 2004
Pikku termari vaikutaa laatikon lämpöön saman verran kuin
Isokin(samaa nestettä kiertä molemissa)
Miten vika alkoi,
Mitään muuita vikoja/kummalista,
Mitä *:ri näytää tapahtuma hetkellä,
Mitä olivat *:rin antamat vika koodit/niiten selitykset
minkä perusteella osia vaihdettu,
Öljy varmasti oikeaa/oikeamäärä
TCU tarkistettu että on kuiva
Ei mitään muita vikoja.
Mittari jää vaihteiston merkisä jumiin d asentoon eikä anna vaihtaa isommalle eikä pienemmälle.
Kaikki osat on vaihdettu vikakoodien luvun jälkeen josta on seurannut aina seuraavan osan "muka vika ". Vikakoodi ilmoittaa liian suurta differentallieroa anturien välillä.
Öljy on nyt ollut jo varmasti oikeaa.
Jos meinaat sitä liitintä mihin voi nousta öljy kapillaariilmiönä öljy ylös niin on tarkistettu 2 otteeseen.
Väärää öljy niin uusiaosia/laatikon kunnostusta tulee
isolla toden näköisyydellä tarvitsemaan ennen kuin tulee kuntoon
jäi vielä epäselväksi(ehkä epä selvästi kysytty)
Mitä *:ri näytää tapahtuma hetkellä
Mitä olivat *:rin antamat vika koodit/niiten selitykset
minkä perusteella osia on vaihdettu,
eli siis ne vikakoodit oli mitkä minkä jälkeen niitä osia on vaihdettu
öljystä kuivilla tarkoitin
TCU:ut ja sen liitimiä
(vaihteiston ohjausboxsi mikä on hantin jalka tilassa)
laatikon töpseli se pyörreä mikä on siellä laatikonkulmassa
myös sen piikit tarkistella että ovat kunnossa
E:tuosta difrentiali erosta tulee mieleen että onhan vikakoodit tarkistettu *:rila jos ei niin ensimäisenä hakeutua semoisen piuhan päähän
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
Re: W203 Vaihdelaatikko temppuilee
MiHe kirjoitti:Ja oliko ite boksi jalkatilassa katottu öljyvapaaksi, eikä pelkkä liitin?MiHe kirjoitti:No eikse oo tämä, laatikon pyörimisnopeusanturi viallinen. Ainakin on yleinen vika...? Johdinlevykö oli kuitenkin vaihdettu?MXXXM kirjoitti: Vikakoodi ilmoittaa liian suurta differentallieroa anturien välillä.
.
EdiT: asiavirhe korjattu, mulla ei näköjään pysy ajatus mukana mistä mallista puhutaan, jo toinen virhe tänään...
Vaihteiston ohjausboxi on tarkistettu ja tietolevyt vaihdettu. Eli laatikkoon on jo vaihdettu periaatteessa kaikki kuluvat osat ja tarkastettu, eli nyt varmaankin alan etsiä niistä ulkopuolisista antureista, vai luuletteko että mersun testerit kertovat ko. anturivian... Kiitoksia kaikille noista vinkeistä, käyn ottamassa vikakoodin luvun ja laitan ne tänne sitten uudestaan, menee muutama päivä.CDI203 kirjoitti:Siis vain vaihteistossa on tallentuneita vikoja,MXXXM kirjoitti:Alkoi väärien öljyjen vaihdon jälkeen, auto on diesel ja vm 2002.CDI203 kirjoitti:Auton ikä disel vai bensaMXXXM kirjoitti:Olsisiko kenelläkään antaa jotakin tietoa automaattilaatikon vian etsintään. Vaihteisto lakkaa vaihtamasta vaihteita kun auton käyttölämpötila ylittää 80 astetta, eli kesällä ja pitkän matkan jälkeen aina.
Laatikko vaihtaa normaalisti lämpöisenä, kunnes pysähdyt vaikka risteykseen tai pysäkille ja lähdet jatkamaan matkaa. sinne jää ns. 2vaihde päälle eli vikatila, ja kun koneen sammuttaa niin vaihteisto alkaa taas toimimaan hetken normaalisti. Välillä kaupunkiajossa, missä laatikko sahaa 2 ja 3 välillä niin tuntuu ettei se tiedä kumpaa vaihdetta pidetään päällä ja tiputtaa aina pienemmän vaihteen ja jarruttaa moottorilla hetken kunnes taas vaihtaa isommalle ja saman tekee nopeassa kiihdytyksessä, eli pitää ja kiihtyy jonkun aikaa isommalla vaihteella mutta yhtäkkiä tiputtaa pienemmän vaihteen päälle ja taas samantien isomman. . Autoon on jo vaihdettu seuraavat asiat:
Tietolevyt, lukkopalat , kitkalevyt on tarkistettu, öljyt on vaihdettu 2 kertaa, turbiini on vaihdettu sekä vaihdettu auton alla oleva maadoitusjohto. Palanut jo aika määrä rahaa tähän arvailuihin korjaamoissa, eli jos jollakin ollut samantyylistä vikaa ja vaihdettu jo nuo palikat niin voiko laittaa vihjettä avuksi. Vikakoodien lukujen takia on vaihdettu nämä "rikkinäiset osat", eli noin 3 tonnia ja tilanne on täysin sama kun aluksi, ainoastaan ei hypi enää vapaalle niin kuin ennen.
Jotkut ovat myös epäilleet sitä vaihdekeppiä, mutta mielestäni vian ei pitäisi silloin liittyä niin orjallisesti tuohon lämpötilaan, voiko siihen liityä se pienempi termostaatti mikä ohjaa sitä pienemmän kennon kiertoa.
(Vaihteiston öljyn jäähdytys ).
Kiitos jo etukäteen mahdollisista avuista.
Oleteavasti disel ja vanhempi kuin 2004
Pikku termari vaikutaa laatikon lämpöön saman verran kuin
Isokin(samaa nestettä kiertä molemissa)
Miten vika alkoi,
Mitään muuita vikoja/kummalista,
Mitä *:ri näytää tapahtuma hetkellä,
Mitä olivat *:rin antamat vika koodit/niiten selitykset
minkä perusteella osia vaihdettu,
Öljy varmasti oikeaa/oikeamäärä
TCU tarkistettu että on kuiva
Ei mitään muita vikoja.
Mittari jää vaihteiston merkisä jumiin d asentoon eikä anna vaihtaa isommalle eikä pienemmälle.
Kaikki osat on vaihdettu vikakoodien luvun jälkeen josta on seurannut aina seuraavan osan "muka vika ". Vikakoodi ilmoittaa liian suurta differentallieroa anturien välillä.
Öljy on nyt ollut jo varmasti oikeaa.
Jos meinaat sitä liitintä mihin voi nousta öljy kapillaariilmiönä öljy ylös niin on tarkistettu 2 otteeseen.
Väärää öljy niin uusiaosia/laatikon kunnostusta tulee
isolla toden näköisyydellä tarvitsemaan ennen kuin tulee kuntoon
jäi vielä epäselväksi(ehkä epä selvästi kysytty)
Mitä *:ri näytää tapahtuma hetkellä
Mitä olivat *:rin antamat vika koodit/niiten selitykset
minkä perusteella osia on vaihdettu,
eli siis ne vikakoodit oli mitkä minkä jälkeen niitä osia on vaihdettu
öljystä kuivilla tarkoitin
TCU:ut ja sen liitimiä
(vaihteiston ohjausboxsi mikä on hantin jalka tilassa)
laatikon töpseli se pyörreä mikä on siellä laatikonkulmassa
myös sen piikit tarkistella että ovat kunnossa
E:tuosta difrentiali erosta tulee mieleen että onhan vikakoodit tarkistettu *:rila jos ei niin ensimäisenä hakeutua semoisen piuhan päähän
Ja jos jollakin toisella on ollut mielessä miten on mennyt väärät laatikkoöljyt niin Valvolinen nettisivustolla oli väärä öljylaatu ilmoitettuna, mutta heidän kirjassa ilmoitettiin ettei ko öljy sovellu.
Voi olla myöskin että se joku toinen vika on vaan tullut täydellisen samaan aikaan, mutta vika alkoi siitä vaihdosta ensimmäisellä yli 70 km matkalla.
Re: W203 Vaihdelaatikko temppuilee
MXXXM kirjoitti:MiHe kirjoitti:Ja oliko ite boksi jalkatilassa katottu öljyvapaaksi, eikä pelkkä liitin?MiHe kirjoitti:No eikse oo tämä, laatikon pyörimisnopeusanturi viallinen. Ainakin on yleinen vika...? Johdinlevykö oli kuitenkin vaihdettu?MXXXM kirjoitti: Vikakoodi ilmoittaa liian suurta differentallieroa anturien välillä.
.
EdiT: asiavirhe korjattu, mulla ei näköjään pysy ajatus mukana mistä mallista puhutaan, jo toinen virhe tänään...Vaihteiston ohjausboxi on tarkistettu ja tietolevyt vaihdettu. Eli laatikkoon on jo vaihdettu periaatteessa kaikki kuluvat osat ja tarkastettu, eli nyt varmaankin alan etsiä niistä ulkopuolisista antureista, vai luuletteko että mersun testerit kertovat ko. anturivian... Kiitoksia kaikille noista vinkeistä, käyn ottamassa vikakoodin luvun ja laitan ne tänne sitten uudestaan, menee muutama päivä.CDI203 kirjoitti:Siis vain vaihteistossa on tallentuneita vikoja,MXXXM kirjoitti:Alkoi väärien öljyjen vaihdon jälkeen, auto on diesel ja vm 2002.CDI203 kirjoitti:Auton ikä disel vai bensaMXXXM kirjoitti:Olsisiko kenelläkään antaa jotakin tietoa automaattilaatikon vian etsintään. Vaihteisto lakkaa vaihtamasta vaihteita kun auton käyttölämpötila ylittää 80 astetta, eli kesällä ja pitkän matkan jälkeen aina.
Laatikko vaihtaa normaalisti lämpöisenä, kunnes pysähdyt vaikka risteykseen tai pysäkille ja lähdet jatkamaan matkaa. sinne jää ns. 2vaihde päälle eli vikatila, ja kun koneen sammuttaa niin vaihteisto alkaa taas toimimaan hetken normaalisti. Välillä kaupunkiajossa, missä laatikko sahaa 2 ja 3 välillä niin tuntuu ettei se tiedä kumpaa vaihdetta pidetään päällä ja tiputtaa aina pienemmän vaihteen ja jarruttaa moottorilla hetken kunnes taas vaihtaa isommalle ja saman tekee nopeassa kiihdytyksessä, eli pitää ja kiihtyy jonkun aikaa isommalla vaihteella mutta yhtäkkiä tiputtaa pienemmän vaihteen päälle ja taas samantien isomman. . Autoon on jo vaihdettu seuraavat asiat:
Tietolevyt, lukkopalat , kitkalevyt on tarkistettu, öljyt on vaihdettu 2 kertaa, turbiini on vaihdettu sekä vaihdettu auton alla oleva maadoitusjohto. Palanut jo aika määrä rahaa tähän arvailuihin korjaamoissa, eli jos jollakin ollut samantyylistä vikaa ja vaihdettu jo nuo palikat niin voiko laittaa vihjettä avuksi. Vikakoodien lukujen takia on vaihdettu nämä "rikkinäiset osat", eli noin 3 tonnia ja tilanne on täysin sama kun aluksi, ainoastaan ei hypi enää vapaalle niin kuin ennen.
Jotkut ovat myös epäilleet sitä vaihdekeppiä, mutta mielestäni vian ei pitäisi silloin liittyä niin orjallisesti tuohon lämpötilaan, voiko siihen liityä se pienempi termostaatti mikä ohjaa sitä pienemmän kennon kiertoa.
(Vaihteiston öljyn jäähdytys ).
Kiitos jo etukäteen mahdollisista avuista.
Oleteavasti disel ja vanhempi kuin 2004
Pikku termari vaikutaa laatikon lämpöön saman verran kuin
Isokin(samaa nestettä kiertä molemissa)
Miten vika alkoi,
Mitään muuita vikoja/kummalista,
Mitä *:ri näytää tapahtuma hetkellä,
Mitä olivat *:rin antamat vika koodit/niiten selitykset
minkä perusteella osia vaihdettu,
Öljy varmasti oikeaa/oikeamäärä
TCU tarkistettu että on kuiva
Ei mitään muita vikoja.
Mittari jää vaihteiston merkisä jumiin d asentoon eikä anna vaihtaa isommalle eikä pienemmälle.
Kaikki osat on vaihdettu vikakoodien luvun jälkeen josta on seurannut aina seuraavan osan "muka vika ". Vikakoodi ilmoittaa liian suurta differentallieroa anturien välillä.
Öljy on nyt ollut jo varmasti oikeaa.
Jos meinaat sitä liitintä mihin voi nousta öljy kapillaariilmiönä öljy ylös niin on tarkistettu 2 otteeseen.
Väärää öljy niin uusiaosia/laatikon kunnostusta tulee
isolla toden näköisyydellä tarvitsemaan ennen kuin tulee kuntoon
jäi vielä epäselväksi(ehkä epä selvästi kysytty)
Mitä *:ri näytää tapahtuma hetkellä
Mitä olivat *:rin antamat vika koodit/niiten selitykset
minkä perusteella osia on vaihdettu,
eli siis ne vikakoodit oli mitkä minkä jälkeen niitä osia on vaihdettu
öljystä kuivilla tarkoitin
TCU:ut ja sen liitimiä
(vaihteiston ohjausboxsi mikä on hantin jalka tilassa)
laatikon töpseli se pyörreä mikä on siellä laatikonkulmassa
myös sen piikit tarkistella että ovat kunnossa
E:tuosta difrentiali erosta tulee mieleen että onhan vikakoodit tarkistettu *:rila jos ei niin ensimäisenä hakeutua semoisen piuhan päähän
Ja jos jollakin toisella on ollut mielessä miten on mennyt väärät laatikkoöljyt niin Valvolinen nettisivustolla oli väärä öljylaatu ilmoitettuna, mutta heidän kirjassa ilmoitettiin ettei ko öljy sovellu.
Voi olla myöskin että se joku toinen vika on vaan tullut täydellisen samaan aikaan, mutta vika alkoi siitä vaihdosta ensimmäisellä yli 70 km matkalla.
Kysyn myös samalla sen pyörimisnopeusanturin hinnan.. Eihän Mersuun varaosat mitään maksa vaan se työ...
Re: W203 Vaihdelaatikko temppuilee
Yksi tarkennus: Onko siis laatikon sisällä oleva johdinlevy (missä mm ne pyörimisnopeusanturit) vaihdettu ?
W203CDI
- CDI203
- Asiantuntija

- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: W203 Vaihdelaatikko temppuilee
Tietolevyt vaihdettu siis minne laatikkon vai jonnekin muualleMXXXM kirjoitti:MXXXM kirjoitti:MiHe kirjoitti:Ja oliko ite boksi jalkatilassa katottu öljyvapaaksi, eikä pelkkä liitin?MiHe kirjoitti:No eikse oo tämä, laatikon pyörimisnopeusanturi viallinen. Ainakin on yleinen vika...? Johdinlevykö oli kuitenkin vaihdettu?MXXXM kirjoitti: Vikakoodi ilmoittaa liian suurta differentallieroa anturien välillä.
.
EdiT: asiavirhe korjattu, mulla ei näköjään pysy ajatus mukana mistä mallista puhutaan, jo toinen virhe tänään...Vaihteiston ohjausboxi on tarkistettu ja tietolevyt vaihdettu. Eli laatikkoon on jo vaihdettu periaatteessa kaikki kuluvat osat ja tarkastettu, eli nyt varmaankin alan etsiä niistä ulkopuolisista antureista, vai luuletteko että mersun testerit kertovat ko. anturivian... Kiitoksia kaikille noista vinkeistä, käyn ottamassa vikakoodin luvun ja laitan ne tänne sitten uudestaan, menee muutama päivä.CDI203 kirjoitti:Siis vain vaihteistossa on tallentuneita vikoja,MXXXM kirjoitti:Alkoi väärien öljyjen vaihdon jälkeen, auto on diesel ja vm 2002.CDI203 kirjoitti:Auton ikä disel vai bensaMXXXM kirjoitti:Olsisiko kenelläkään antaa jotakin tietoa automaattilaatikon vian etsintään. Vaihteisto lakkaa vaihtamasta vaihteita kun auton käyttölämpötila ylittää 80 astetta, eli kesällä ja pitkän matkan jälkeen aina.
Laatikko vaihtaa normaalisti lämpöisenä, kunnes pysähdyt vaikka risteykseen tai pysäkille ja lähdet jatkamaan matkaa. sinne jää ns. 2vaihde päälle eli vikatila, ja kun koneen sammuttaa niin vaihteisto alkaa taas toimimaan hetken normaalisti. Välillä kaupunkiajossa, missä laatikko sahaa 2 ja 3 välillä niin tuntuu ettei se tiedä kumpaa vaihdetta pidetään päällä ja tiputtaa aina pienemmän vaihteen ja jarruttaa moottorilla hetken kunnes taas vaihtaa isommalle ja saman tekee nopeassa kiihdytyksessä, eli pitää ja kiihtyy jonkun aikaa isommalla vaihteella mutta yhtäkkiä tiputtaa pienemmän vaihteen päälle ja taas samantien isomman. . Autoon on jo vaihdettu seuraavat asiat:
Tietolevyt, lukkopalat , kitkalevyt on tarkistettu, öljyt on vaihdettu 2 kertaa, turbiini on vaihdettu sekä vaihdettu auton alla oleva maadoitusjohto. Palanut jo aika määrä rahaa tähän arvailuihin korjaamoissa, eli jos jollakin ollut samantyylistä vikaa ja vaihdettu jo nuo palikat niin voiko laittaa vihjettä avuksi. Vikakoodien lukujen takia on vaihdettu nämä "rikkinäiset osat", eli noin 3 tonnia ja tilanne on täysin sama kun aluksi, ainoastaan ei hypi enää vapaalle niin kuin ennen.
Jotkut ovat myös epäilleet sitä vaihdekeppiä, mutta mielestäni vian ei pitäisi silloin liittyä niin orjallisesti tuohon lämpötilaan, voiko siihen liityä se pienempi termostaatti mikä ohjaa sitä pienemmän kennon kiertoa.
(Vaihteiston öljyn jäähdytys ).
Kiitos jo etukäteen mahdollisista avuista.
Oleteavasti disel ja vanhempi kuin 2004
Pikku termari vaikutaa laatikon lämpöön saman verran kuin
Isokin(samaa nestettä kiertä molemissa)
Miten vika alkoi,
Mitään muuita vikoja/kummalista,
Mitä *:ri näytää tapahtuma hetkellä,
Mitä olivat *:rin antamat vika koodit/niiten selitykset
minkä perusteella osia vaihdettu,
Öljy varmasti oikeaa/oikeamäärä
TCU tarkistettu että on kuiva
Ei mitään muita vikoja.
Mittari jää vaihteiston merkisä jumiin d asentoon eikä anna vaihtaa isommalle eikä pienemmälle.
Kaikki osat on vaihdettu vikakoodien luvun jälkeen josta on seurannut aina seuraavan osan "muka vika ". Vikakoodi ilmoittaa liian suurta differentallieroa anturien välillä.
Öljy on nyt ollut jo varmasti oikeaa.
Jos meinaat sitä liitintä mihin voi nousta öljy kapillaariilmiönä öljy ylös niin on tarkistettu 2 otteeseen.
Väärää öljy niin uusiaosia/laatikon kunnostusta tulee
isolla toden näköisyydellä tarvitsemaan ennen kuin tulee kuntoon
jäi vielä epäselväksi(ehkä epä selvästi kysytty)
Mitä *:ri näytää tapahtuma hetkellä
Mitä olivat *:rin antamat vika koodit/niiten selitykset
minkä perusteella osia on vaihdettu,
eli siis ne vikakoodit oli mitkä minkä jälkeen niitä osia on vaihdettu
öljystä kuivilla tarkoitin
TCU:ut ja sen liitimiä
(vaihteiston ohjausboxsi mikä on hantin jalka tilassa)
laatikon töpseli se pyörreä mikä on siellä laatikonkulmassa
myös sen piikit tarkistella että ovat kunnossa
E:tuosta difrentiali erosta tulee mieleen että onhan vikakoodit tarkistettu *:rila jos ei niin ensimäisenä hakeutua semoisen piuhan päähän
Ja jos jollakin toisella on ollut mielessä miten on mennyt väärät laatikkoöljyt niin Valvolinen nettisivustolla oli väärä öljylaatu ilmoitettuna, mutta heidän kirjassa ilmoitettiin ettei ko öljy sovellu.
Voi olla myöskin että se joku toinen vika on vaan tullut täydellisen samaan aikaan, mutta vika alkoi siitä vaihdosta ensimmäisellä yli 70 km matkalla.
Kysyn myös samalla sen pyörimisnopeusanturin hinnan.. Eihän Mersuun varaosat mitään maksa vaan se työ...
(varmaankin muualle laatikossa ei mitään tietolevyjä ole
siellä on johdin levy"180€ hyllystä" missä on 2 nopeus tunistinta, lämpöanturi, startauksen esto katkaisin)
anturiviat näkyy *:rila
muita antureita abs jotka myös näkyvät *:rila
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
Re: W203 Vaihdelaatikko temppuilee
No nyt on vikakoodi luettu:CDI203 kirjoitti:Tietolevyt vaihdettu siis minne laatikkon vai jonnekin muualleMXXXM kirjoitti:MXXXM kirjoitti:MiHe kirjoitti:Ja oliko ite boksi jalkatilassa katottu öljyvapaaksi, eikä pelkkä liitin?MiHe kirjoitti:No eikse oo tämä, laatikon pyörimisnopeusanturi viallinen. Ainakin on yleinen vika...? Johdinlevykö oli kuitenkin vaihdettu?MXXXM kirjoitti: Vikakoodi ilmoittaa liian suurta differentallieroa anturien välillä.
.
EdiT: asiavirhe korjattu, mulla ei näköjään pysy ajatus mukana mistä mallista puhutaan, jo toinen virhe tänään...Vaihteiston ohjausboxi on tarkistettu ja tietolevyt vaihdettu. Eli laatikkoon on jo vaihdettu periaatteessa kaikki kuluvat osat ja tarkastettu, eli nyt varmaankin alan etsiä niistä ulkopuolisista antureista, vai luuletteko että mersun testerit kertovat ko. anturivian... Kiitoksia kaikille noista vinkeistä, käyn ottamassa vikakoodin luvun ja laitan ne tänne sitten uudestaan, menee muutama päivä.CDI203 kirjoitti:Siis vain vaihteistossa on tallentuneita vikoja,MXXXM kirjoitti:Alkoi väärien öljyjen vaihdon jälkeen, auto on diesel ja vm 2002.CDI203 kirjoitti:Auton ikä disel vai bensaMXXXM kirjoitti:Olsisiko kenelläkään antaa jotakin tietoa automaattilaatikon vian etsintään. Vaihteisto lakkaa vaihtamasta vaihteita kun auton käyttölämpötila ylittää 80 astetta, eli kesällä ja pitkän matkan jälkeen aina.
Laatikko vaihtaa normaalisti lämpöisenä, kunnes pysähdyt vaikka risteykseen tai pysäkille ja lähdet jatkamaan matkaa. sinne jää ns. 2vaihde päälle eli vikatila, ja kun koneen sammuttaa niin vaihteisto alkaa taas toimimaan hetken normaalisti. Välillä kaupunkiajossa, missä laatikko sahaa 2 ja 3 välillä niin tuntuu ettei se tiedä kumpaa vaihdetta pidetään päällä ja tiputtaa aina pienemmän vaihteen ja jarruttaa moottorilla hetken kunnes taas vaihtaa isommalle ja saman tekee nopeassa kiihdytyksessä, eli pitää ja kiihtyy jonkun aikaa isommalla vaihteella mutta yhtäkkiä tiputtaa pienemmän vaihteen päälle ja taas samantien isomman. . Autoon on jo vaihdettu seuraavat asiat:
Tietolevyt, lukkopalat , kitkalevyt on tarkistettu, öljyt on vaihdettu 2 kertaa, turbiini on vaihdettu sekä vaihdettu auton alla oleva maadoitusjohto. Palanut jo aika määrä rahaa tähän arvailuihin korjaamoissa, eli jos jollakin ollut samantyylistä vikaa ja vaihdettu jo nuo palikat niin voiko laittaa vihjettä avuksi. Vikakoodien lukujen takia on vaihdettu nämä "rikkinäiset osat", eli noin 3 tonnia ja tilanne on täysin sama kun aluksi, ainoastaan ei hypi enää vapaalle niin kuin ennen.
Jotkut ovat myös epäilleet sitä vaihdekeppiä, mutta mielestäni vian ei pitäisi silloin liittyä niin orjallisesti tuohon lämpötilaan, voiko siihen liityä se pienempi termostaatti mikä ohjaa sitä pienemmän kennon kiertoa.
(Vaihteiston öljyn jäähdytys ).
Kiitos jo etukäteen mahdollisista avuista.
Oleteavasti disel ja vanhempi kuin 2004
Pikku termari vaikutaa laatikon lämpöön saman verran kuin
Isokin(samaa nestettä kiertä molemissa)
Miten vika alkoi,
Mitään muuita vikoja/kummalista,
Mitä *:ri näytää tapahtuma hetkellä,
Mitä olivat *:rin antamat vika koodit/niiten selitykset
minkä perusteella osia vaihdettu,
Öljy varmasti oikeaa/oikeamäärä
TCU tarkistettu että on kuiva
Ei mitään muita vikoja.
Mittari jää vaihteiston merkisä jumiin d asentoon eikä anna vaihtaa isommalle eikä pienemmälle.
Kaikki osat on vaihdettu vikakoodien luvun jälkeen josta on seurannut aina seuraavan osan "muka vika ". Vikakoodi ilmoittaa liian suurta differentallieroa anturien välillä.
Öljy on nyt ollut jo varmasti oikeaa.
Jos meinaat sitä liitintä mihin voi nousta öljy kapillaariilmiönä öljy ylös niin on tarkistettu 2 otteeseen.
Väärää öljy niin uusiaosia/laatikon kunnostusta tulee
isolla toden näköisyydellä tarvitsemaan ennen kuin tulee kuntoon
jäi vielä epäselväksi(ehkä epä selvästi kysytty)
Mitä *:ri näytää tapahtuma hetkellä
Mitä olivat *:rin antamat vika koodit/niiten selitykset
minkä perusteella osia on vaihdettu,
eli siis ne vikakoodit oli mitkä minkä jälkeen niitä osia on vaihdettu
öljystä kuivilla tarkoitin
TCU:ut ja sen liitimiä
(vaihteiston ohjausboxsi mikä on hantin jalka tilassa)
laatikon töpseli se pyörreä mikä on siellä laatikonkulmassa
myös sen piikit tarkistella että ovat kunnossa
E:tuosta difrentiali erosta tulee mieleen että onhan vikakoodit tarkistettu *:rila jos ei niin ensimäisenä hakeutua semoisen piuhan päähän
Ja jos jollakin toisella on ollut mielessä miten on mennyt väärät laatikkoöljyt niin Valvolinen nettisivustolla oli väärä öljylaatu ilmoitettuna, mutta heidän kirjassa ilmoitettiin ettei ko öljy sovellu.
Voi olla myöskin että se joku toinen vika on vaan tullut täydellisen samaan aikaan, mutta vika alkoi siitä vaihdosta ensimmäisellä yli 70 km matkalla.
Kysyn myös samalla sen pyörimisnopeusanturin hinnan.. Eihän Mersuun varaosat mitään maksa vaan se työ...
(varmaankin muualle laatikossa ei mitään tietolevyjä ole
siellä on johdin levy"180€ hyllystä" missä on 2 nopeus tunistinta, lämpöanturi, startauksen esto katkaisin)
anturiviat näkyy *:rila
muita antureita abs jotka myös näkyvät *:rila
P220A Kierroslukutietojen vertailu tunnististimien Y3/6n2 ja Y3/6n3 välillä ei ole uskottava.
Ylläoleva vika on toistunut 7 kertaa.
Ohjauslaite tarkastettu, ei öljyä.
Vaihteiston pistoke kostea päältä.
( nuo oli huoltomies kirjoittanut erikseen lappuun )
Voisiko olla apu vaihdekepin vaihtamisessa, tai mitä liitosta alan puhdistamaan / tarkistamaan, alkanut tekemään taas nyt aika useasti vikaa, ja nyt myös pari kertaa hypännyt vapaalle.
Kaikki tee se itse korjauskonstit ja tarkastuskonstit otan mielelläni vastaan.
Re: W203 Vaihdelaatikko temppuilee
Onkos tämä vika selvinnyt ?
-O-
-O-
MB C126 420 -90
MB X218-13
Honda VFR 1200F -10
MB X218-13
Honda VFR 1200F -10
- CDI203
- Asiantuntija

- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: W203 Vaihdelaatikko temppuilee
Ei ole tieto onko kyseiset tarkistukset/korjaukset tehty eli onko vika tullut kuntoon-O- kirjoitti:Onkos tämä vika selvinnyt ?
-O-
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659





