Kovempien pakkasten tultua on kärryyn tullut sellainen vika, että oikeastaan joka kerta kun nopeus ylittää 80 kmh, alkaa mittaristosta kuulua korviahuumaava sirinä, aivan kuin summeri soisi. Vähän samanlainen ääni kuin tapettavalla porsaalla. Tämä soitanto loppuu vasta kun nopeus laskee alle 40 kmh.
Viime talvena teki tämän kertaalleen, ja nyt oikeastaan aina kun autolla lähtee liikenteeseen. Mutta yleensä vain kerran matkan aikana, kun sen on kerran saanut loppumaan se ei enää toistu sillä kertaa.
C 200 CDI Elegance (W204)
"A Mercedes-Benz must always look like a Mercedes-Benz." - Bruno Sacco
Nopeusmittarin vaijeri kaiketi ...ei siis jotain sähköistä huutamista.
Eikun uuden laitat vaijerin niin loppuu huuto...öljyämistä..onnistuukohan edes....pitäisi ruoto vetäista ulos ..putsata ja voidella ..ei tietoa onnistuuko ja onko kukaan tehnyt.
Edit. arska10 oli nopeampi.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
atlas kirjoitti:Nopeusmittarin vaijeri kaiketi ...ei siis jotain sähköistä huutamista.
Eikun uuden laitat vaijerin niin loppuu huuto...öljyämistä..onnistuukohan edes....pitäisi ruoto vetäista ulos ..putsata ja voidella ..ei tietoa onnistuuko ja onko kukaan tehnyt.
Edit. arska10 oli nopeampi.
Joissain onnistuu jos on joskus vaihdettu vaijeri semmoiseen jonka saa vedettyä läpi, mutta melkein helpompi vaihtaa uusi vaijeri tilallkun sen joutuu irroittamaan molemmista päistä.
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Mullakin pitää ääntä pakkasella. Naputtaa noin 40km/h ylöspäin ja naputus kiihtyy nopeuden kasvaessa. Ilmenee noin -30 pakkasasteessa ja häipyy, kun sisätilat ja koko auto lämpiää.
JanneW124 kirjoitti:Mullakin pitää ääntä pakkasella. Naputtaa noin 40km/h ylöspäin ja naputus kiihtyy nopeuden kasvaessa. Ilmenee noin -30 pakkasasteessa ja häipyy, kun sisätilat ja koko auto lämpiää.
Samaa vaijerin kuivumista.
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Vaihdoin sedaniin NOS-vaijerin syksyllä. Alle -26:n lukemissa on huutanut vähän aikaa, kun lämpiää, lakkaa.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Joskus kun tuossa mun ex lankussa tuo vaijjeri huusi, niin valuttelin sinne ase öljyä, niin loppui huuto. Tulin siihen tulokseen, että siellä on uutena jotain vaseliinia joka kovettuu kovilla pakkasilla. Tiedä sitten, mutta ase öljy auttoi.
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
ATF on sen verran notkeaa, että valuu kyllä, kun pikkusen humppaa sielua samalla. Ja tekee vaikka maalarinteipistä suppilon siihen kuoren päähän. Se mittaristohan lähtee tosi nätisti kun helppaa mittarivaijerin sieltä lattian kiinnikkeestä, tulee juuri sopivasti tilaa saada näpit mittariston taakse ruuvaamaan vaijeri & pikaliitin irti. Ihan turha sitä vaijeria on lähteä vaihtamaan toiseen kuivaan
Mikä ihmeen lankku, tässä puuta ole kuin sisustassa koristeena!
230CE W124 & SLK200 R170 ja monta muuta eri merkkistä
Exiä W114, W115, W116, W123, W201 pitkä rivi...
JanneW124 kirjoitti:Mullakin pitää ääntä pakkasella. Naputtaa noin 40km/h ylöspäin ja naputus kiihtyy nopeuden kasvaessa. Ilmenee noin -30 pakkasasteessa ja häipyy, kun sisätilat ja koko auto lämpiää.
Pari kuukautta niin ei enään ulise.
Muutama gilsa menty niin loppuu ulina,sama juttu kun on pari gilsaa ajeltu himasta niin ei kuulu kälkänkään narina enään,ainoastaan hiljasta huminaa.
Nautitaan kun on hiljaista.
samaa huutoa pitää omankin autoni mittarin vaijeri kovilla pakkasilla. tällä kertaa en pelästynyt, kun tiesin jo entuudestaan kokemuksesta, että se on vaijeri. mutta se eka kerta. niinku aina, niin se eka kerta oli sellanen, että meinas tulla slaagi, kun se völinä alkoi.
Alko ittellä huutamaan tossa talvella ja meinas tulla paskat housuun, uus vaijeri mutta sama ulina>> vika oli itse mittariston päässä ja hieman kevyttä rasvaa siihen kohtaan mihin vaijeri tulee kiinni melu hävis.