Voimansiirto ongelmaa 603turbossa,apuja?

Asiaa ahtimista ja ahtamisesta.
Vastaa Viestiin
lakuruisku
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 17
Liittynyt: Pe 29.05.2015 09:14

Voimansiirto ongelmaa 603turbossa,apuja?

Viesti Kirjoittaja lakuruisku »

Elikkä seuraavanlainen ongelma olisi käsillä, kun itsellä tosiaan ensimmäinen mese on työn alla ja pitäisi saada voimansiirto(kytkin,vaihteisto) päivitettyä kestävämmäksi. 603 turbo kone tenavan korissa ja talven mittaan tulee 7mm pumppu, coolerit, isompi turbo yms. Joten te jotka enemmän tiedätte niin kertokaa mikä kytkin ja laatikko siihen olisi järkevin laittaa, joka menisi suht helposti paikalleen ja kestäisi kuitenkin.
Itellä on pyöriny mielessä sachs 765 asetelma eli "m5" kytkin sintteri levyllä. mikä olis siihen sitte järkevin vauhtipyörä?
Entä miten tuo sprintterin kytkin, millaisia tehonkestoja sillä on ?

Ja onko laatikko vaihtoehtoina muuta kuin zf ja getrag? kestääkö isompien bensa mersuje lootat mienkää?
Kiitoksia jo etukäteen vastauksista.
masa201
Mersumies
Mersumies
Viestit: 543
Liittynyt: Ti 01.10.2013 20:34
Paikkakunta: pietarsaari

Re: Voimansiirto ongelmaa 603turbossa,apuja?

Viesti Kirjoittaja masa201 »

Täältä foorumilta löytyy tietoa kun vaan viittii leikkiä salapoliisia. Paras vauhtipyörä olis tietenki billet. Mutta kyllä se sorvattu ja tasapainotettu 200d pyörä kestää pieni riski siinäkin on räjähtämisen kannalta. Kyllä se sprintterinkin asetelma ja levy maltilliset tehot kestää. Eikä noita suoraan sopivia laatikoita ole oikeen muita kytkinkopan muutoksella bemarin laatikkoa suurinosa käyttää näissä st vehkeissä onhan niitä muitakin sitten supran laatikkoo tremec jne mutta hinta hiukan pompsahtaa. Ittellä menee bmw zf 260 koeponnistukseen enskesäks ja tämä loota on todella edullinen hankintahinta ~200e ja toimii pitkän perävälityksen kanssa hyvin ja ruottin puolella 700nm ainakin kestäny ja suomessa penkattu 660nm ja hyvin vissiin pelannu, tämä aski löytyy 325 tds e36 bemarista.
värit väreihin ja loput maihin.
lakuruisku
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 17
Liittynyt: Pe 29.05.2015 09:14

Re: Voimansiirto ongelmaa 603turbossa,apuja?

Viesti Kirjoittaja lakuruisku »

Kiitos jo tästä tiedosta :)
jusbe37
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 231
Liittynyt: Ma 07.05.2012 15:26

Re: Voimansiirto ongelmaa 603turbossa,apuja?

Viesti Kirjoittaja jusbe37 »

200d.n vauhtipyörä ja sprintterin asetelma + massalevy =500nm
sintterilevyllä kestää pikkasen ehkä enempi.
Avatar
kooäss
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 85
Liittynyt: Su 11.01.2009 21:31
Paikkakunta: kokemäki

Re: Voimansiirto ongelmaa 603turbossa,apuja?

Viesti Kirjoittaja kooäss »

Millais ku näit bmw looria o noihi laitettu ni millai nopeusmittarin kans?
Saako orginaali mittaria pelaamaan vai millä o toteuteltu?
-kooäss-
W123 300td "uljas ratsu" https://picasaweb.google.com/1133522377 ... 39/DropBox
C126 560
W201 190d (Om604+7mm+S2b)
Avatar
mik4--
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 128
Liittynyt: Su 17.06.2012 20:04
Paikkakunta: Oulu

Re: Voimansiirto ongelmaa 603turbossa,apuja?

Viesti Kirjoittaja mik4-- »

jusbe37 kirjoitti:200d.n vauhtipyörä ja sprintterin asetelma + massalevy =500nm
sintterilevyllä kestää pikkasen ehkä enempi.
30% pitäisi tulla lisää väännönkestoa sintterilevyllä.
Audi S2
MB s124 om605
Exami
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 138
Liittynyt: Ma 04.03.2013 08:24

Re: Voimansiirto ongelmaa 603turbossa,apuja?

Viesti Kirjoittaja Exami »

http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 5&t=160271" onclick="window.open(this.href);return false;

Tuolla topicissa oli jotain vastauksia täällä esitettyihin kysymyksiin.
W201 - 1/4 Mile: 9.83 @ 238kmh
W108 - "Low"Rider
Vastaa Viestiin