w210:iin ilmaantui jo jokin aika sitten uusi vika, kun sammutan autosta virrat, puhallin jää päälle. Se puhaltaa kunnes akku on puhallettu tyhjäksi.
Auto on 2000 mallinen w210 manuaali-ilmastoinnilla. Lisäksi puhallin on ilmeisesti täysillä, säätimellä ei ole vaikutusta puhaltimen nopeuteen. Lämmönsäätö mielestäni toimii. Onko vika puhaltimessä, säätöyksikössä vai missä? Onko puhaltimella jatkuvasti virrat ja ohjaus käynnistää ja sammuttaa puhaltimen?
Olen ratkaissut ongelman laittamalla ylimääräisen kytkimen puhaltimelle tuleviin virtajohtoihin (2 paksua johtoa, näiden lisäksi tulee 1 ohut) mutta olisi kiva korjata tuo kunnolla.
w210 puhallin jää päälle
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 17
- Liittynyt: Su 02.08.2009 21:06
- Paikkakunta: Turku
-
- Mersumies
- Viestit: 2627
- Liittynyt: Ti 14.09.2010 22:22
Re: w210 puhallin jää päälle
riisselimese kirjoitti:w210:iin ilmaantui jo jokin aika sitten uusi vika, kun sammutan autosta virrat, puhallin jää päälle. Se puhaltaa kunnes akku on puhallettu tyhjäksi.
Auto on 2000 mallinen w210 manuaali-ilmastoinnilla. Lisäksi puhallin on ilmeisesti täysillä, säätimellä ei ole vaikutusta puhaltimen nopeuteen. Lämmönsäätö mielestäni toimii. Onko vika puhaltimessä, säätöyksikössä vai missä? Onko puhaltimella jatkuvasti virrat ja ohjaus käynnistää ja sammuttaa puhaltimen?
Olen ratkaissut ongelman laittamalla ylimääräisen kytkimen puhaltimelle tuleviin virtajohtoihin (2 paksua johtoa, näiden lisäksi tulee 1 ohut) mutta olisi kiva korjata tuo kunnolla.
Samaa vikaa juuri korjailen. Syy varsin todennäköisesti siinä lämmityslaitteen säätöyksikössä. Ei saa purettua vaan vaihdetaan kokonaisena.
Ostin muutama viikko sitten käytettynä eBay:stä ja siinä puhaltimen nopeussäätö toimi mutta jätti samalla tavalla puhaltimen päälle kuin sinullakin. Aivan kuin olisi ollut Rest-toiminto päällä.
Palautin viallisen ja nyt tuolla tallissa on toinen käytetty Saksasta.
Tuolta löytyy:
http://www.ebay.de/sch/i.html?_from=R40 ... 5&_sacat=0" onclick="window.open(this.href);return false;
Video konsolin purkauksesta löytyy tuolta:
https://www.youtube.com/watch?v=uV7JK3JP-jQ" onclick="window.open(this.href);return false;
Varaosanumero 210 830 31 85
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Re: w210 puhallin jää päälle
Oiskohan puhaltimen yhteydessä oleva ohjausregulaattori "kosahtanut" ja laskee täydet jännitteet läpi vaikka ohjausjännite olisikin katkaistu.
M-B E 200 CDI -09 Emännällä
M-B E 320 TE 4-Matic -98 Minulla
M-B 230 TEA -92 Pojalla
Mersuilla jo vuodesta 1969
M-B E 320 TE 4-Matic -98 Minulla
M-B 230 TEA -92 Pojalla
Mersuilla jo vuodesta 1969
Re: w210 puhallin jää päälle
Moi
kerron omasta kokemuksesta samaan ongelmaan..
Puhallin pyörii hiljaa auton ollessa virraton. Yleisin syy tähän jo mainittu regulaattori/esivastus. No mittaan puhaltimelle tulevista johdoista (liitin auki vänkärin jalkatilasta) auton ollessa virraton:
- Ruskea maa=ok,
- Punainen virta=12v=ok,
- Valko/pun ohjaus= 1,8v = FAIL Virrattomana pitäisi olla 0.
Vain sulakkeen #4 irroittaminen laskee jännitteen nollaan. Eli vika ohjauksessa, ei puhaltimessa tai vastuksessa.
Auto käyntiin ja puhallin testiin. Kaikki nopeudet toimivat ja sama luettavissa myös jännitemittarilla. Päätän testata REST toiminnon. Nappia painaessa ei syty valoa. Kytken webaston päälle nostaakseni lämpötilaa. No jonkunajan kuluttua webaston sammutuksesta REST- nappi toimii. Päätän silti avata ja putsata ohjainpaneelin. Kaikki OK siellä. Ja nyt pysähtyi puhallin!
Mietin olisiko näillä yhteyttä. Ja konehuoneesta katsellessa vastaan osui kolme sulaketta ja rele (jälkiasenteinen webasto). Tämä rele muuttaa puhaltimen ohjauksen autolle/webastolle. Releen naputtelu sammuttaa puhaltimen.
Nyt täytyy vain löytää uusi, hyvä rele. Biltemassa hintaa 3.99€.
Toivottavasti tästä on jollekin apua!
Antti
kerron omasta kokemuksesta samaan ongelmaan..
Puhallin pyörii hiljaa auton ollessa virraton. Yleisin syy tähän jo mainittu regulaattori/esivastus. No mittaan puhaltimelle tulevista johdoista (liitin auki vänkärin jalkatilasta) auton ollessa virraton:
- Ruskea maa=ok,
- Punainen virta=12v=ok,
- Valko/pun ohjaus= 1,8v = FAIL Virrattomana pitäisi olla 0.
Vain sulakkeen #4 irroittaminen laskee jännitteen nollaan. Eli vika ohjauksessa, ei puhaltimessa tai vastuksessa.
Auto käyntiin ja puhallin testiin. Kaikki nopeudet toimivat ja sama luettavissa myös jännitemittarilla. Päätän testata REST toiminnon. Nappia painaessa ei syty valoa. Kytken webaston päälle nostaakseni lämpötilaa. No jonkunajan kuluttua webaston sammutuksesta REST- nappi toimii. Päätän silti avata ja putsata ohjainpaneelin. Kaikki OK siellä. Ja nyt pysähtyi puhallin!
Mietin olisiko näillä yhteyttä. Ja konehuoneesta katsellessa vastaan osui kolme sulaketta ja rele (jälkiasenteinen webasto). Tämä rele muuttaa puhaltimen ohjauksen autolle/webastolle. Releen naputtelu sammuttaa puhaltimen.
Nyt täytyy vain löytää uusi, hyvä rele. Biltemassa hintaa 3.99€.
Toivottavasti tästä on jollekin apua!
Antti