CL500 vm. -97 m119 käy huonosti, ajettu vain 97tkm
CL500 vm. -97 m119 käy huonosti, ajettu vain 97tkm
Elikkä toimi hyvin ja ajelin jonku aikaa sitten ihan normaalisti, pysähdyin stop merkille ja siitä liikkeellee niin rupes koko auto vatkaamaan ihmeellisesti. Parhaiten tuntuu vaihde päällä jarrua vasten. Lähtee käyntiin ja toimii muuten ihan hyvin mutta vatkaa ja käy oudosti kylmänä ja kuumana mutta kuumana savuttaa tai höyryää paljon ja haisee hirveeltä. Käytin tulpat ja puolat irti. Puolissa ei sanomista ja tulpatkin oli kaikki normaalin näkösiä vaikka tuntus että käy rikkaalla, tulpat vaihdoin varmuuden vuoksi ja tarkastelin suuttimien liittimet yms. Johtosarja näyttäs olevan kunnossa. Mistä lähtis vikaa etsimään? Nokka akseleiden asentotunnistimet? Ilmamassamittari? Tämä siis 8 puolainen malli.
Re: CL500 vm. -97 m119 käy huonosti, ajettu vain 97tkm
Star testeriin kiinni, mutta tuosta lukemista ajankuluksi.
http://mese.fi/forum/viewtopic.php?t=52 ... ight=cl500" onclick="window.open(this.href);return false;
http://mese.fi/forum/viewtopic.php?t=52 ... ight=cl500" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: CL500 vm. -97 m119 käy huonosti, ajettu vain 97tkm
Savuttaa? Höyryää? Katoaako nestettä?
S211 320CDI -04
Vito 116CDI -13
Fiat 680H -79
Eihän se haittaa, jos lapsi on isänsä näköinen, kunhan on muuten terve!
Vito 116CDI -13
Fiat 680H -79
Eihän se haittaa, jos lapsi on isänsä näköinen, kunhan on muuten terve!
Re: CL500 vm. -97 m119 käy huonosti, ajettu vain 97tkm
Ei katoa nestettä. Siis ilmeisesti ylimääräinen bensa palaa vasta kateissa kun putki naksuu rankasti.
Re: CL500 vm. -97 m119 käy huonosti, ajettu vain 97tkm
Lueskelin jenkkifoorumeita lisää ja ilmeni yks juttu. Voiko nokkien päädyssä olevat säätö magneetit tai toinen jäädä jotenkin veto asentoon tai magneettiseksi eli nokat on yli 3500rpm asennossa tyhjäkäynnilläkin?? kun näissähän on kierrosten mukaan säätyvä nokka-akselin ajoitus magneettikytkimillä. Jenkkilässä kaverilla oli ollut samoja oireita m120 (v12) koneessa (näissähän taitaa olla kaikki samat anturit kuitenkin) muttei enään yli 3500rpm kierroksilla. Itsehän tollasen vian päällä ollessa en ole uskaltanut ajella paljon tai polkea jenkaa kunnolla. Näissähän taitaa olla kaikki samat anturit kuitenkin. tuossa vielä linkki kyseiseen ja siellä vanha mersun video tuosta ajoituksen toiminnasta. http://www.benzworld.org/forums/w140-s- ... olved.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: CL500 vm. -97 m119 käy huonosti, ajettu vain 97tkm
Mulla kävi taannoin sama juttu. Vikakoodia ei tullut mutta oireet oli samat.
Otin joka puolan ylös ja testasin uudella tulpalla. Yksi puola oli pimeä ja testasin ristiin toisella puolalla että ei ole johtosarjavika. Uusi puola 100 € ja matka jatkui.
Otin joka puolan ylös ja testasin uudella tulpalla. Yksi puola oli pimeä ja testasin ristiin toisella puolalla että ei ole johtosarjavika. Uusi puola 100 € ja matka jatkui.
Re: CL500 vm. -97 m119 käy huonosti, ajettu vain 97tkm
Ainut vaan että kaikki vanhat tulpat näytti ihan samalta? Ja vielä suhteellisen terveen väriset. Pitää katella uueataan tossa kuhan kerkeää.
Re: CL500 vm. -97 m119 käy huonosti, ajettu vain 97tkm
yksi puola oli pimeenä kun näytti 14kohm kun pitäsi olla 8ohm. korjaantui puolan vaihdolla.