W211 4matic vetoakselin irroitus
W211 4matic vetoakselin irroitus
Onko kenelläkään kokemusta w211 4matic (320 v6 cdi) vetoakseleiden irroituksesta? Sain edestä vasemman puolen vetoakselin irti, kun pääsi avittamaan hieman taltta meisselillä etuperän päästä. Oikealle puolelle ei pääse mistään välistä vetarin ja perän väliin eikä vetari tunnu irtoavan mitenkään vetämällä. Onko tähä jokin työkalu tai kikka millä se pitäisi irroittaa?
E320 CDI V6 4MATIC
Re: W211 4matic vetoakselin irroitus
Vetarit irroitettu, purettu ja putsattu. Nyt ois ongelmana miten tuo uusi suojakumi saadaan prässättyä paikalleen onko kellään kokemusta tai vinkkiä millä työkalulla tuon sais tehtyä. Liekkö parhainta käyttää jossain pajalla ?
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
E320 CDI V6 4MATIC
Re: W211 4matic vetoakselin irroitus
Yksin täällä saa huudella Vasara ja kuusiokoloavain hoiti työn vallanmainiosti. Mersun työohjeetkin näyttivät vasaraa, mitä ei olisi ensimmäisenä uskonut
E320 CDI V6 4MATIC
Re: W211 4matic vetoakselin irroitus
Hyvä että jaksat huudella vaikka yksin huutelisit. Olihan tällä nyt jo yli 200 lukijaa ja lisää tulee.
Re: W211 4matic vetoakselin irroitus
Tuolla toisesa topikissa kerroin omasta kokemuksesta "Paavon" iskarinvaihdon yhteydessä ongelmasta kun ei vasen vetari lähtenyt irti. Ei hirvinnyt niin rankasti moukaroida kun peränkuoret on alumiinia niin voi akseli irrota juurimultineen. Oikeapuoli vieläkin tekemättä. Menneepi sulille maille kun joutuu ulkona tekemään. Autolla ajettu yli 300 000km eli ilmeisesti joustorikka hieronut jo itselleen sellaisen uran minne se ei enää suostu painumaan.
M-B E 200 CDI -09 Emännällä
M-B E 320 TE 4-Matic -98 Minulla
M-B 230 TEA -92 Pojalla
Mersuilla jo vuodesta 1969
M-B E 320 TE 4-Matic -98 Minulla
M-B 230 TEA -92 Pojalla
Mersuilla jo vuodesta 1969
Re: W211 4matic vetoakselin irroitus
Heksa88 kirjoitti:Onko kenelläkään kokemusta w211 4matic (320 v6 cdi) vetoakseleiden irroituksesta?
Kokemusta on kyllä, mutta vain sen verran, että autooni tuommoinen operaatio on tehty. Vaan kun homma hoidettiin pajalla, niin omaksi havainnoksi jäi ainoastaan, että olivat noukkineet ilmapussit ensin irti pois häiritsemästä. Ja myöhässä tämäkin (vähä) tulee...Heksa88 kirjoitti:Yksin täällä saa huudella Vasara ja kuusiokoloavain hoiti työn vallanmainiosti. Mersun työohjeetkin näyttivät vasaraa, mitä ei olisi ensimmäisenä uskonut
Re: W211 4matic vetoakselin irroitus
Tässä tarinassa toistaiseksi kyse etummaisista vetareista. Alla muutamia kuvia operaatiosta itse tehtynä omalla pajalla. Homma lähti siis liikenteeseen ulompien suojakumien rikkoutumisesta. Kilometrejä takana n.500tkm. Samalla tuli vaihdettua kaikki mitä irti joutui käyttämään.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
E320 CDI V6 4MATIC
Re: W211 4matic vetoakselin irroitus
Lisää..
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
E320 CDI V6 4MATIC
Re: W211 4matic vetoakselin irroitus
Mini sorkkarauta oli hyvä aputyökalu. Pikku napautus vetarin ja perän väliin, niin pääsee lukkorengas muljahtamaan pois urastaan. Sit se lähtee ihan nätisti.sompio kirjoitti:Tuolla toisesa topikissa kerroin omasta kokemuksesta "Paavon" iskarinvaihdon yhteydessä ongelmasta kun ei vasen vetari lähtenyt irti. Ei hirvinnyt niin rankasti moukaroida kun peränkuoret on alumiinia niin voi akseli irrota juurimultineen. Oikeapuoli vieläkin tekemättä. Menneepi sulille maille kun joutuu ulkona tekemään. Autolla ajettu yli 300 000km eli ilmeisesti joustorikka hieronut jo itselleen sellaisen uran minne se ei enää suostu painumaan.
E320 CDI V6 4MATIC
Re: W211 4matic vetoakselin irroitus
Kiitti! Jahka alkaa peipposet viserrellä niinn täytyypi ottaa työnalle.
M-B E 200 CDI -09 Emännällä
M-B E 320 TE 4-Matic -98 Minulla
M-B 230 TEA -92 Pojalla
Mersuilla jo vuodesta 1969
M-B E 320 TE 4-Matic -98 Minulla
M-B 230 TEA -92 Pojalla
Mersuilla jo vuodesta 1969
Re: W211 4matic vetoakselin irroitus
Onkos muut merkanneet kuulien paikat mistä kolosta otettu....mulle ainakin neuvottiin koulussa että jos sekoaa paikat niin kuluu nivel sen jälkeen nopeasti.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: W211 4matic vetoakselin irroitus
Noin minäkin olen kuullut ja menetellyt eli koonnut samaan järjestykseen mitä purkaissa oli. Empä pysty sanomaan onko sillä merkitystä. Senhän näkisi kun purkaisi molempien vetoakselien nivelet ja kasais toisen järjestykseen ja toisen sikinsokin. Tuloshan alkais näkyä 100tkm:n jälkeen jos toinen olisi kulunut huomattavasti enemmän.
Eipä ole tuotakaan tullut testattua.
Eipä ole tuotakaan tullut testattua.
M-B E 200 CDI -09 Emännällä
M-B E 320 TE 4-Matic -98 Minulla
M-B 230 TEA -92 Pojalla
Mersuilla jo vuodesta 1969
M-B E 320 TE 4-Matic -98 Minulla
M-B 230 TEA -92 Pojalla
Mersuilla jo vuodesta 1969
Re: W211 4matic vetoakselin irroitus
No tässä meillä testi. Tosin molemmat kasattu sikinsokin. Katsotaan alkaako 100tkm jälkeen tuntua väljyyttä. Pitää myös huomioida, että näillä jo ennestään takana 500tkm. Kasausvaiheessa myös huomasin, että toisen akselin laakerit olivat erillaisia kuin toisen. Ne kuitenkin sain kuvien perusteella oikeisiin kuppeihin.
Olisihan noita kuulia voinut mikrometrillä mittailla, jos olis hoksannut. Vois kuvitella, että ollessaan saman kokoisia jonkin toleranssien sisällä, niin kasaus järjestyksellä ei lieneen väliä.
Olisihan noita kuulia voinut mikrometrillä mittailla, jos olis hoksannut. Vois kuvitella, että ollessaan saman kokoisia jonkin toleranssien sisällä, niin kasaus järjestyksellä ei lieneen väliä.
E320 CDI V6 4MATIC
Re: W211 4matic vetoakselin irroitus
Oletteko ostaneet vetoakselia eteen hetkeen? Auto S211 facelift E 320 cdi 4 matic.
Aika kova hinta vaikka saksasta tilaisi, onko tähän halvempaa tietä?
Kun vetoakseli menee väljäksi, mitä muita osia yleensä menee myös vaihtoon?
A 211 330 17 01 Drive Shaft
Manufacturer part no. (MPN): A 211 330 17 01
Manufacturer: Mercedes-Benz
Print datasheet
1.774,63 EUR
Aika kova hinta vaikka saksasta tilaisi, onko tähän halvempaa tietä?
Kun vetoakseli menee väljäksi, mitä muita osia yleensä menee myös vaihtoon?
A 211 330 17 01 Drive Shaft
Manufacturer part no. (MPN): A 211 330 17 01
Manufacturer: Mercedes-Benz
Print datasheet
1.774,63 EUR
Re: W211 4matic vetoakselin irroitus
KL varaosista s212 350 cdi 4 matikc etuvetarit alle 500 yhteensä veho pyysi 2400e kpl... kanattaa kysyä kl varaosistajukuli kirjoitti: ↑Pe 18.06.2021 16:23 Oletteko ostaneet vetoakselia eteen hetkeen? Auto S211 facelift E 320 cdi 4 matic.
Aika kova hinta vaikka saksasta tilaisi, onko tähän halvempaa tietä?
Kun vetoakseli menee väljäksi, mitä muita osia yleensä menee myös vaihtoon?
A 211 330 17 01 Drive Shaft
Manufacturer part no. (MPN): A 211 330 17 01
Manufacturer: Mercedes-Benz
Print datasheet
1.774,63 EUR
Re: W211 4matic vetoakselin irroitus
kiitos vinkistä. Kurkkasin niitten webbisivulta, mutta ei tunnistanut uutta eikä vanhaa osanumeroa. Pitääpä soittaa, josko niillä on enemmän vaihtoehtoja koneella.
Re: W211 4matic vetoakselin irroitus
hyvä tietää. Onko siinä vetoakselin päässä muita osia mitä yleensä pitää vaihtaa jos on klappia?
Re: W211 4matic vetoakselin irroitus
Saako tuohon vetoakseliin sitä sisempää vetoniveltä ostettua/vaihdettua erikseen?
Osanumeroa en löydä ainakaan sille erikseen.
Osanumeroa en löydä ainakaan sille erikseen.