Mercedes-Benz SLK 230K R170
Re: Mercedes-Benz SLK 230K R170
Mitä ATF:ää SLK:n omistajat suosittelee laittamaan? Keväällä ajattelin vaihtaa askiin tuoreet öljyt.
Aski taitaa olla tämä: 722.605
Aski taitaa olla tämä: 722.605
Re: Mercedes-Benz SLK 230K R170
Noniin updatea taas. Juuri tulin tallista kuiduttelu hommista. Antennin paikka kuskin puolelta kuidutettu, sekä valoluomet tehty. (konepellin toiselta puolelta kuidutan, kunhan päällypuoli kuivuu ensin). Sehän alkaa pikkuhiljaa jo näyttämään SLK:lta, mitä olen päässäni visioinut. Etupuskurikin himottaisi kovasti laittaa paikoilleen, mutta odotellaan vielä lumien sulamista...
Muottia / mallailua

Antennin paikka (lisäsin vielä kuitua kuvan oton jälkeen)

Molemmat valot kuidussa

Lähikuvaa


Muottia / mallailua

Antennin paikka (lisäsin vielä kuitua kuvan oton jälkeen)

Molemmat valot kuidussa

Lähikuvaa


Re: Mercedes-Benz SLK 230K R170
Epätasaista on vielä ja rankasti, mutta vähän suuntaa edes... Kittikin loppui niinkuin varmasti kuvista huomaa





Re: Mercedes-Benz SLK 230K R170
Joopa joo, olisit nyt jättänyt kuitenkin tekemättä. Antennin reijänkin olis voinu hitsata tukkoon ja tinalla viimeistellä niin olis tullut kunnolla. Hienon näköinen tuo konepelli muutaman vuoden päästä 

S124 300TE
W124 300D
W124 300D
Re: Mercedes-Benz SLK 230K R170
Itsekkin ihmettelin, että eikös samalla vaivalla tuon antennin reiän olisi hitsannut umpeen? Muutenkin mielestäni tämän auton "tuunaukset" on mallia kurdituning..
Lasikuitu kuuluu veneeseen ja kitti riisikuppeihin.. Nooh, jokainen tekee autolleen mitä haluaa ja mikä omaan silmään näyttää hyvälle, itsellehän näitä rakennetaan. 


w124 500E -91
w204 C300 CDI 4-matic -13
w124 300-24TE 3.6 Oettinger -90
w204 C300 CDI 4-matic -13
w124 300-24TE 3.6 Oettinger -90
Re: Mercedes-Benz SLK 230K R170
VIhdoinkin kritiikkiä. Joo omaksi iloksenihan tätä teen, ja kommentteja tarvitaan jokaiselta kantilta. Jatketaan harjoituksia.
Re: Mercedes-Benz SLK 230K R170
Kun tuo kuitu on tuossa pellin päällä ja sillä on paksuutta 1-2mm(?) niin sinähän joudut kitillä korottamaan lasikuidun ympäriltä melko kaukaa ettei kohta peilaa. Mutta itsellehän sitä tehdään ja niin pois päin..
Re: Mercedes-Benz SLK 230K R170
Joo onhan tuossa työtä saada tasaiseksi, ettei maalit päällä näytä rumalta. Katsotaan miten kestää.
Re: Mercedes-Benz SLK 230K R170
oudon näköiseksi jää kun tuo vilkku jatkuu taaemmas kuin "valoluomi"
Re: Mercedes-Benz SLK 230K R170
Hieman jää, totta. Mutta sen päälle ei kuitua oikein voi laittaa, koska muuten etuvaloja ei irroiteta enää tuosta. Pitäisikö tuota luomea sitten vähän sheivata, jotta tuollaista "pykälää" ei jää tuohon?
Re: Mercedes-Benz SLK 230K R170
Kas, olisiko ensimmäinen mersumalli jonka ulkonäkö saattaa muuttua valoluomilla parempaan suuntaan
Sen verran kun lyhennät luomia että ne muotoutuvat sulavasti umpion aukkoon molemmissa kulmissa niin hyvä tulee
(ja tämähän oli vain yksittäinen mielipide)


wiimax.fi
Re: Mercedes-Benz SLK 230K R170
Minustakin tämän korimalli SLK on hieman "kiltin" tms näköinen, luomilla saa mukavasti aggressiivisempaa lookkia. Pitääpä rueta hieman luonnostelemaan lyhennystä ja raapaista sitten tuosta sen verran pois, että "pykälä" poistuu.
Re: Mercedes-Benz SLK 230K R170
Ja sisänurkka kanssa.
Re: Mercedes-Benz SLK 230K R170
Ollaanko menossa läheskään oikeaan suuntaan?
Jätin tuohon keskelle tuollaisen pienen pykälän, pitääkö sheivata pois, että on kokonaan suora?



Jätin tuohon keskelle tuollaisen pienen pykälän, pitääkö sheivata pois, että on kokonaan suora?



Re: Mercedes-Benz SLK 230K R170
Tuleeko tästä konepellistä muotti varsinaista kuitupeltiä varten ? vai meinaatko maalauttaa tämän ja laittaa paikoilleen ?
Ei tule kestämään. Menee raha hukkaan !
Ei tule kestämään. Menee raha hukkaan !
Dodge Charger 440 R/T 1969
Re: Mercedes-Benz SLK 230K R170
Ei ole tulossa kokonaista kuitupeltiä. Kylläkai tuo kestää? Molemmilta puolilta kuidutettu kuitenkin. Saa nähdä. Aika näyttää
Re: Mercedes-Benz SLK 230K R170
Sauma tulee varmasti näkyviin muutaman kerran konepellin suljettuasi maalauksen jälkeen.
Dodge Charger 440 R/T 1969
Re: Mercedes-Benz SLK 230K R170
Niinkö meinaat? No, katsotaan miten käy. Pitää sitten itkeä itsensä uneen jos noin käy 

Re: Mercedes-Benz SLK 230K R170
It's look like a Mercedes! Kilpeähän me ei laiteta, eihän?


Re: Mercedes-Benz SLK 230K R170
valoluomethan näyttää oikein hyvältä, nyt kun ne sopii vilkkujen muotojen kanssa yhteen 

S203 200CDI -04 Käyttis
w123 300d rojekti -82 OM606
C126 560 SEC -> ls twin turbo?
ex w208 230 kompressor -00
ex w202 220d -97
W210 300TDT- puretaan
W123 1gen vm. -76 200d puretaan, kysy osia!
w123 300d rojekti -82 OM606
C126 560 SEC -> ls twin turbo?
ex w208 230 kompressor -00
ex w202 220d -97
W210 300TDT- puretaan
W123 1gen vm. -76 200d puretaan, kysy osia!
Re: Mercedes-Benz SLK 230K R170
hienoa ! sai noi sysirumat orkkis valojen muodon piiloo 

Re: Mercedes-Benz SLK 230K R170

ex-E230 W124
ex-CE300-12v W124
ex-E300 W124
ex.CE300-12v W124
ex-S320 W220
exS500L W220
CE300-24v W124
S500 W220
ex-CE300-12v W124
ex-E300 W124
ex.CE300-12v W124
ex-S320 W220
exS500L W220
CE300-24v W124
S500 W220
Re: Mercedes-Benz SLK 230K R170
Nyt tähän +1pFINJJ kirjoitti:It's look like a Mercedes! Kilpeähän me ei laiteta, eihän?
[ http://i651.photobucket.com/albums/uu240/Joonatan_Jurmu/CD8CB334-FC00-43E1-9DFF-5E36B863F8B3_zpsqzaufmh9.jpg ]
Uudelleen muotoillut luomet tulee nyt oikeuksiinsa. IMHO.
Re: Mercedes-Benz SLK 230K R170
Tännehän on tullut kommenttia. Myös omasta mielestäni luomet ovat nyt paljon paremmat, kiitos siis teille asian "oikaisusta". Pakoputken pää laitetaan tällä viikolla kuosiin, ettei jää tuonne takapuskurin "sisään". Etualatukivarret vaihtoon myös, reaktiopuslat ihan loppu.
Ulkokuoreen ei enää juurikaan tule muutoksia, ennen maalaushommia toki vielä hionnat ja muut. Sisustaan tulossa vielä muutama pikkuhilpe. Konehuoneeseen facelift mallista oikeanpuolen muovisuoja, jota tässä pre faceliftissä ei ole. Uuden venttiilikopan hommasin myös, edellisellä omistajalla oli nykyisessä kopassa jokin kumma pieni "kolo", jonka oli paikannut jollain tökötillä, ja se kohta kastuu välillä hieman öljyyn, eli vuotaa. Konehuoneen muutamat osat saavat myös maalit päälleen.
Keväämmällä vaihtoon menee vielä lähes kaikki nesteet (moottoriöljyt , askiöljyt, peräöljyt, kompuran öljyt (liekkö koskaan vaihdettu?), ohjaustehostin öljyt sekä ilmastointi, jarrunesteitä ei tarvi varmaan vaihtaa kun reilu vuosi sitten vaihdettu? Samalla kompuraan toki uudet tiivisteet ja kunnon tarkastus. Koneen etuosaan pitää myös varmaan tiiviste tai kaksi vaihtaa, koska se on aavistuksen märkä.
Tämmöistä, kyllä se siitä pikkuhiljaa valmistuu...
Ulkokuoreen ei enää juurikaan tule muutoksia, ennen maalaushommia toki vielä hionnat ja muut. Sisustaan tulossa vielä muutama pikkuhilpe. Konehuoneeseen facelift mallista oikeanpuolen muovisuoja, jota tässä pre faceliftissä ei ole. Uuden venttiilikopan hommasin myös, edellisellä omistajalla oli nykyisessä kopassa jokin kumma pieni "kolo", jonka oli paikannut jollain tökötillä, ja se kohta kastuu välillä hieman öljyyn, eli vuotaa. Konehuoneen muutamat osat saavat myös maalit päälleen.
Keväämmällä vaihtoon menee vielä lähes kaikki nesteet (moottoriöljyt , askiöljyt, peräöljyt, kompuran öljyt (liekkö koskaan vaihdettu?), ohjaustehostin öljyt sekä ilmastointi, jarrunesteitä ei tarvi varmaan vaihtaa kun reilu vuosi sitten vaihdettu? Samalla kompuraan toki uudet tiivisteet ja kunnon tarkastus. Koneen etuosaan pitää myös varmaan tiiviste tai kaksi vaihtaa, koska se on aavistuksen märkä.
Tämmöistä, kyllä se siitä pikkuhiljaa valmistuu...
Re: Mercedes-Benz SLK 230K R170
Etualatukivarret vaihdeltu ja nelipyörä suuntaus siihen päälle. Keulasta tuli paljon jämympi nyt. Pakoputkikin hitsailtu... Saumojen hiomista ja putken pään kiillottetua vielä edessä. Kyllä se siitä.
Re: Mercedes-Benz SLK 230K R170
Tämän työn kun oisit tehnyt pellillä, ois tosi hyvä.
Nyt sitä iloa ei kauan kestä.
Kesä aurinko ja lämpö.
Nyt sitä iloa ei kauan kestä.
Kesä aurinko ja lämpö.
TURBO INTERCOOLER DIESEL POWER
Re: Mercedes-Benz SLK 230K R170
Pientä päivitystä. Koneen etuosaan vaihdettu muutama O-rengas ja kompuralle tiivisteet sekä öljyt siihen. Ei kastu enää koneen etuosa ei. Hyi helvetti minkä hajuista vanha öljy oli
samalla tuli puhdistettua kaikki putket välijäähystä lähtien, öljyähän niissä oli, muttei paljoa. Koneen etuosaan tiivisteitä vaihdettaessa huomasin, että yksi ruuvi puuttui kokonaan! Edellinen omistaja oli ilmeisesti joskus käyttänyt koneen etuosan irti, ei ollut meinaan tehtaan tiivisteliimat ne mitkä kaavin pois.
Vanteet pitäisi saapua tällä viikolla, niistä kuvaa kun saan ne
Spacerit käyn tilaamassa niille, jotta saadaan renkaat lähemmäs kaarta.
Nesteitten vaihtoa siis jo vähän aloiteltu (kompuran öljyt), ilmastointi ja vaihteistoöljy ovat seuraavaksi vuorossa todennäköisesti, samalla pitää vaihtaa yksi ilmastoinnin letku, jonka edellinen omistaja on toisesta päästä laittanut kasaan sähköteipillä.......... Patentit pois siis. Sitten on vielä perämurikan öljyt, koneöljyt ja ohjaustehostin öljyt. Tulpat voisi varmaan myös samaan vaivaan vaihtaa, ei varmasti haittaakaan ole.
Maalausaikataulusta ei vielä tarkkaa tietoa, mutta kyllä tästä kesäksi valmista saadaan. Rungon "tuki" lattaraudat voisi myös pohjasta irroitella ja maalailla uusiksi.

Vanteet pitäisi saapua tällä viikolla, niistä kuvaa kun saan ne

Nesteitten vaihtoa siis jo vähän aloiteltu (kompuran öljyt), ilmastointi ja vaihteistoöljy ovat seuraavaksi vuorossa todennäköisesti, samalla pitää vaihtaa yksi ilmastoinnin letku, jonka edellinen omistaja on toisesta päästä laittanut kasaan sähköteipillä.......... Patentit pois siis. Sitten on vielä perämurikan öljyt, koneöljyt ja ohjaustehostin öljyt. Tulpat voisi varmaan myös samaan vaivaan vaihtaa, ei varmasti haittaakaan ole.
Maalausaikataulusta ei vielä tarkkaa tietoa, mutta kyllä tästä kesäksi valmista saadaan. Rungon "tuki" lattaraudat voisi myös pohjasta irroitella ja maalailla uusiksi.
Re: Mercedes-Benz SLK 230K R170
Hienossa kunnossa oli letku: 
