Mercedes-Benz C 30 CDI AMG viritysprojekti
Re: Mercedes-Benz C 30 CDI AMG viritysprojekti
Pumppu riittää jonnekkin 550-600 paikkeille. Ei se paine ole siinä merkittävä tekiä, tuotosta se riippuu minne se riittää.
Re: Mercedes-Benz C 30 CDI AMG viritysprojekti
nyt näkyy taas, google photos osoitteet oli muuttunu.RSOCUstin kirjoitti:Kuvat ei näy? video kylläki.
Re: Mercedes-Benz C 30 CDI AMG viritysprojekti
Minkäs kokonen cooleri tässä on vakiona? Minkä kokonen mahtuu heittämällä puskurin alle?
w203 270Cdi
Re: Mercedes-Benz C 30 CDI AMG viritysprojekti
Pieni vesicooleri moottorin päällä. Siihen saa parempaa pumppua ei tartte cooleria vaihdella.
Re: Mercedes-Benz C 30 CDI AMG viritysprojekti
Mikäs pumppu sinne menee??
En ole löytänyt sopivaa jonka tuotto olisi parempi kuin alkuperäisen, tai joka sopisi alkuperäisen tilalle ilman muutoksia.
En ole löytänyt sopivaa jonka tuotto olisi parempi kuin alkuperäisen, tai joka sopisi alkuperäisen tilalle ilman muutoksia.
//// AMG Owners Club Finland
S203 C30 CDI AMG -03
EX W203 220 CDI -00
EX S202 kompura -98
S203 C30 CDI AMG -03
EX W203 220 CDI -00
EX S202 kompura -98
Re: Mercedes-Benz C 30 CDI AMG viritysprojekti
kuvittelin että sinne saa jonkun kun muihin malleihinki saa.
Re: Mercedes-Benz C 30 CDI AMG viritysprojekti
Ei mahdu C32:n bochin pumppu ja veden kiertosuunta on väärä.
Pumpulle tulee 4 johdinta. originaali pumppu on 10 cm pitkä, eikä sinne oikein mahdu pidempikään ilman muutostöitä.
Jäi mulla sen takia tekemättä. Oli uusi tehokkaampi pumppu hommattuna ja puskuri irti, mutta en sitten lähtenyt vaihtamaan, meni peukalo suuhun.
tuolla juttua pumpusta germaaniaksi
http://forum.amg-owners-club.org/public ... r-c30-amg/
Pumpulle tulee 4 johdinta. originaali pumppu on 10 cm pitkä, eikä sinne oikein mahdu pidempikään ilman muutostöitä.
Jäi mulla sen takia tekemättä. Oli uusi tehokkaampi pumppu hommattuna ja puskuri irti, mutta en sitten lähtenyt vaihtamaan, meni peukalo suuhun.
tuolla juttua pumpusta germaaniaksi
http://forum.amg-owners-club.org/public ... r-c30-amg/
//// AMG Owners Club Finland
S203 C30 CDI AMG -03
EX W203 220 CDI -00
EX S202 kompura -98
S203 C30 CDI AMG -03
EX W203 220 CDI -00
EX S202 kompura -98
Re: Mercedes-Benz C 30 CDI AMG viritysprojekti
Stari:lla selvisi että koneessa on 100mm^3 ohjelma 120mm^3 sijaan. Sen vuoksi koneessa on "vain" 280hp.
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=yYTW2rhEZow[/youtube]
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=yYTW2rhEZow[/youtube]
Viimeksi muokannut teemu5566, Pe 22.04.2016 18:49. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: Mercedes-Benz C 30 CDI AMG viritysprojekti
Suuttimet lähti eilen herleville suurempien kärkien vaihtoon. Hinta oli murto-osa rengaspalvelu karjalaisen hinnoista. en tiedä millä lailla käytännös sitten eroavat. ei tullu maksamaan kun 540€ yht. töineen ja postikuluineen.
yht. rahaa palanut 1299€
yht. rahaa palanut 1299€
Viimeksi muokannut teemu5566, Ke 20.04.2016 15:57. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Re: Mercedes-Benz C 30 CDI AMG viritysprojekti
Minkä kokoset kärjet tullee?
Star/bittiTuikkaukset Kalajoella.
Re: Mercedes-Benz C 30 CDI AMG viritysprojekti
Herlevillä oli kolmen kokoisia kärkiä myytävänä. Meinasin ottaa suurimmat mutta matti suositteli pienimpiä kun niissäkin tuotto riittää 400hp eikä savuta niin paljon kuin suuremmat. Tänään kävin Vaasas Carpowerilla luetuttamas nykyisen ohjelman ja ne lähettävät sen tuikulle Kajaaniin muokattavaksi.
Viimeksi muokannut teemu5566, Ti 10.05.2016 20:51. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: Mercedes-Benz C 30 CDI AMG viritysprojekti
Saitko ratkaistua ongelman coolerin vesipumpusta?
Re: Mercedes-Benz C 30 CDI AMG viritysprojekti
minkä ongelman? ei ole tarkoitus vaihtaa pumppua vastasin vain kysymykseen.
Re: Mercedes-Benz C 30 CDI AMG viritysprojekti
Kun kyselit aikaisemmin tarvikepumpun asentamisen mahdollisuutta. Olen saanut sen käsityksen että alkuperäinen pumppu onhuono ja korvaava bosch maksaa sen 1000€.teemu5566 kirjoitti:minkä ongelman? ei ole tarkoitus vaihtaa pumppua vastasin vain kysymykseen.
Re: Mercedes-Benz C 30 CDI AMG viritysprojekti
tänään oli vuorossa turbon ja suuttimien irroitus. turbosta meni yks pakosarjassa kiinni oleva pultti poikki ja ekan sylinterin suuttimen ruuvi oli väännetty väärille kierteille. jostain pitäisi löytää 100mm/150mm 6mm kierretappi niin saa uuden suuttimen kiinni. 2kpl suutinta lähti nostamalla irti. loput suuttimet pitää ottaa sitten vasta irti kun saa turbon huollosta takaisin. saa laittaa koneen käyntiin ja avata kiinni olevien suuttimien ruuvia 5mm auki ja kaasutella niin pitäis lähtiä irti.
Re: Mercedes-Benz C 30 CDI AMG viritysprojekti
Mielenkiintoinen projekti! missäpäin suomea rakentelet autoa?
Re: Mercedes-Benz C 30 CDI AMG viritysprojekti
Kiitos. Seinäjoella.
Re: Mercedes-Benz C 30 CDI AMG viritysprojekti
Tänään saapui suuttimet diesellandian A.K.A. herlivin kärjillä prikkoineen ja tooloutletistä 150mm 6mm kierretappi (25€). turbon pitäisi myös tulla tällä viikolla niin saa lauantaina lyödä kasaan jos suuttimen jengan saa korjatuksi.
yht. rahaa palanut 1324€
yht. rahaa palanut 1324€
Re: Mercedes-Benz C 30 CDI AMG viritysprojekti
turbotohtori:
turbohuollon pöytäkirja
havaitut viat: kompressorisiivessä kulumaa, hienoaines; taustalevy vaurioitunut; laakeripesä vaurioitunut, tiivistepinta kulunut; keskiöön asennettu liian pieni akseli; painelaakeri kulunut; johdinsiipien kääntövivut kuluneet yhdysrenkaan päästä
tehdyt toimenpiteet: akseli ja kompressoripäivitys; normaali laakerointihuolto; taustalevy vaihdettu; laakeripesän vaihto; VNT johdinsiivet vaihdettu; kotelot puhdistettu; servo testattu ja tiiviste vaihdettu
ei mennyt turbo ihan pelkällä keväthuollolla mutta pääasia että nyt on kunnossa eikä tarvinnut uutta ostaa.
,
yht. rahaa palanut 2075€
turbohuollon pöytäkirja
havaitut viat: kompressorisiivessä kulumaa, hienoaines; taustalevy vaurioitunut; laakeripesä vaurioitunut, tiivistepinta kulunut; keskiöön asennettu liian pieni akseli; painelaakeri kulunut; johdinsiipien kääntövivut kuluneet yhdysrenkaan päästä
tehdyt toimenpiteet: akseli ja kompressoripäivitys; normaali laakerointihuolto; taustalevy vaihdettu; laakeripesän vaihto; VNT johdinsiivet vaihdettu; kotelot puhdistettu; servo testattu ja tiiviste vaihdettu
ei mennyt turbo ihan pelkällä keväthuollolla mutta pääasia että nyt on kunnossa eikä tarvinnut uutta ostaa.
,
yht. rahaa palanut 2075€
Viimeksi muokannut teemu5566, Ma 25.04.2016 18:55. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: Mercedes-Benz C 30 CDI AMG viritysprojekti
Kompurasiipikö on 6+6? Billetti?
Saattaa melko vaikutus olla toimivuudessa kun on oikea pakosiipi pesässä.
Saattaa melko vaikutus olla toimivuudessa kun on oikea pakosiipi pesässä.
Re: Mercedes-Benz C 30 CDI AMG viritysprojekti
joo 6+6 jos tarkoitat siipien määrää. billetti. tänään sain turbon kiinni ja 4 suutinta vaihdettua. luulin että yhdestä suuttimesta oli menny jengat mutta siälä olikin jotaki paskaa. porasin 195mm 5mm poralla (15€) keskitysholkkia apuna käyttäen ja lopuksi putsasin kierteet kierretapilla. vielä olisi yks suutin irrotettavana toinen lähti irti kun ajoi auton lämpöiseksi. minkälaisen ulosvetäjän kannattaisi ostaa?
yht. rahaa palanut 2090€
yht. rahaa palanut 2090€
Re: Mercedes-Benz C 30 CDI AMG viritysprojekti
Kuka tietää mitkä prikat kävisi rail anturin jatkeeksi kun jenka liian lyhyt? volkswagenin prikat oli liian suuria halkaisijaltaan.
Re: Mercedes-Benz C 30 CDI AMG viritysprojekti
Mersun cdi:n ylikoko prikkoja minä laitoin 2kpl, siis 3mm paksuja.
Re: Mercedes-Benz C 30 CDI AMG viritysprojekti
Niiden pitikin olla pumpparin prikat (3€). Vielä kun saisi asennettua ne niin ettei vuoda.
Re: Mercedes-Benz C 30 CDI AMG viritysprojekti
aamulla kävin pohjanmaan dieselhuollos vaihtamas viimeisen suuttimen (35€). se otettiin irti puoli metriä pitkällä liukuvasaralla. enää olisi jäljellä ohjelmointi, rail anturin vaihto ja penkitys.
yht. rahaa palanut 2128€
yht. rahaa palanut 2128€
Re: Mercedes-Benz C 30 CDI AMG viritysprojekti
Saitko siitä suuttimen kiristyspultin jengasta puhtaan? Siinähän on vaarana että se reijän pohja puhkeaa vesitilaan jos sinne jää paskaa, sitten vaan pitää tiivistää se pultti ettei vuoda nestettä sieltä.
S124 300TE
S211 E500
S211 E500
Re: Mercedes-Benz C 30 CDI AMG viritysprojekti
Kyllä siitä tuli puhdas. Kolme kertaa ruuvasin kierretapilla.
Re: Mercedes-Benz C 30 CDI AMG viritysprojekti
Laitahansitten tänne infoa kun on penkitetty. Paljoko on tarkoitus ottaa irti?
Re: Mercedes-Benz C 30 CDI AMG viritysprojekti
kattotaan paljonko tuikku saa irti. 400hp/800nm olis tavoite. joo laitan kuvan penkkilapusta.
Re: Mercedes-Benz C 30 CDI AMG viritysprojekti
tänään sain uuden ohjelman (450€) ja rail anturin kiinni. anturia ei saanu pitämään kupariprikoilla pienillä eikä isolla jota kokeiltiin rail putken päähän. vanhan tiivisteen sai pitämään kun lyhennytin sen hiomo isokankaalla (5€). ne lyhensi sitä ensin rälläkällä ja lopuksi tasohiomakoneella. mittasin kiihtyvyyksiä 0,15s parani aika 0-100km/h.
yht. rahaa palanut 2583€.
yht. rahaa palanut 2583€.