B -05 CDI ABS-anturi
B -05 CDI ABS-anturi
Moro,
Sanokaapa joku mistä saan hommattua taakse abs anturin. Tuntuu, että mistään ei löydy vai enkö osaa etsiä.
Sanokaapa joku mistä saan hommattua taakse abs anturin. Tuntuu, että mistään ei löydy vai enkö osaa etsiä.
Re: B -05 CDI ABS-anturi
Jos löytyy anturi numero niin googleen...tai ebay.de ja sinne merkin ja sen abs nimikkeellä.
Kl varaosar,merteil löytyy varmasti ja jos ei niin soitat tai s-postia...topautoosat,misterauto,varaosamies...onhan näitä.
Kl varaosar,merteil löytyy varmasti ja jos ei niin soitat tai s-postia...topautoosat,misterauto,varaosamies...onhan näitä.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: B -05 CDI ABS-anturi
Saksan eBaysta löytyy ainakin. Haku "B-Klasse abs-sensor" ja ei kun valitsemaan oikea osa.
Kuten Atlas kirjoittikin, osanumerolla hakeminen olisi paras vaihtoehto.
Kuten Atlas kirjoittikin, osanumerolla hakeminen olisi paras vaihtoehto.
R129 500SL 1989 (MR)
Re: B -05 CDI ABS-anturi
Tämä on totta, mutta yleensä jos katsoo vanhasta osasta numeron (tässä tapauksessa tuskin kukaan sinne auton alle mönkii anturista numero katsomaan.) Nii jää sitten ne uudemmalla osanumerolla olevat "parannetut" osat löytymättä. No onneksi näitäkin on listattu usein ja löytyy kun etsii. Pahimmassa tapauksessa noiden vanhoilla numeroilla olevien osien hinnat on korkeemmat, kun uudemman ja tulee ostettua sellainen ihan turhaa.vmoi73 kirjoitti:Kuten Atlas kirjoittikin, osanumerolla hakeminen olisi paras vaihtoehto.
Parasta olisi katsoa numerot EPC:stä ja sitten googletella, mutta tämä ei tietenkään kaikilta onnistu.
KL-varaosiin jos laittaa auton tiedot (VIN, tai rek.numeron), niin katsovat uusimman osan. Sieltä saa varmaan nopeiten, jos tarvetta. Halvemmalla varmaan löytyy noista atlaksenkin mainitsimista; topautoosat, misterauto ym, mutta näistä sitten toimitus kestää viikosta pariin helposti.
Ilman osanumeroa en ostaisi mitään, omalla tuurilla se olisi kuitenki "juuri se väärä osa"

Re: B -05 CDI ABS-anturi
no nii, ostin uuden anturin. Ennen kuin aloin laittaa sitä paikoilleen niin kokeilimme varmistaa onko vika juurikin anturissa. No eipä ole. Vaihdoimme "kunnossa" olevan tilalle ja "rikkinäinen" toiselle puolen. Poistimme vikakoodit ja eiku ajamaan. Hetihän ne pamahti uudelleen MUTTA edelleen oikeaa takapyörää valittaa. Sitten ohjelmallamme kattomaan reaalidataa ajon aikana jossa saadaan jokaisen pyörän pyörimisnopeudet nähtyä. Juurikin tuo oikea takapyötä antoi mitä satuu lukemia (hyppeli oikean lukeman ja nollan välillä).
Tästä voidaan olettaa, että vika ei siis ole anturin. No sain selville, että siellä on reikälevy josta anturi mittaa nopeutta ja se monesti tukkeutuu.
Jotta siihen pääsee käsiksi pitäisi jarrulevy irroittaa. Varsinainen kysymykseni onkin, miten se irtoaa? Koitin nopeasti kokeilla vaan eipä lähtenyt. Pitääkö laakeripesän suojakuppi ottaa pois ku näytti äkkiseltään et se on siinä edessä?
Tästä voidaan olettaa, että vika ei siis ole anturin. No sain selville, että siellä on reikälevy josta anturi mittaa nopeutta ja se monesti tukkeutuu.
Jotta siihen pääsee käsiksi pitäisi jarrulevy irroittaa. Varsinainen kysymykseni onkin, miten se irtoaa? Koitin nopeasti kokeilla vaan eipä lähtenyt. Pitääkö laakeripesän suojakuppi ottaa pois ku näytti äkkiseltään et se on siinä edessä?
Re: B -05 CDI ABS-anturi
No tämähän selvis,
Vika oli siellä jossaki mihin se anturi menee, (jonnekki laakeri pesään se osoittaa) otin anturin pois ja paineilmaa reikään sekä samalla pyöritin kädellä. Paskaa tuli reilusti, veden sekaista jne.
Laitoin kasaan ja eiku ajamaan. Toimi moitteetta. Onneksi en alkanut vaihtaa osaa summassa...
Vika oli siellä jossaki mihin se anturi menee, (jonnekki laakeri pesään se osoittaa) otin anturin pois ja paineilmaa reikään sekä samalla pyöritin kädellä. Paskaa tuli reilusti, veden sekaista jne.
Laitoin kasaan ja eiku ajamaan. Toimi moitteetta. Onneksi en alkanut vaihtaa osaa summassa...
Re: B -05 CDI ABS-anturi
voi prkl...
hyvin meni muutama päivä. Nyt jälleen alkoi samat ongelmat.
Onko kellään tarkempaa tietoa siitä, miten se anturi saa tietonsa sillä olen tänään tsiikaillu sinne koloon jossa anturi on niin ei siellä mitään reikälevyä näy. Jotain pientä "aaltoa" ehkä mut hyvin olematonta.
Voiko se olla kulunut, vaikuttaako jos napa on väljä? (ei se kyllä tunnu väljältä, toki en ole myöskään kokeillut sen kummemmin) Mitähän tälle keksii nyt.
hyvin meni muutama päivä. Nyt jälleen alkoi samat ongelmat.
Onko kellään tarkempaa tietoa siitä, miten se anturi saa tietonsa sillä olen tänään tsiikaillu sinne koloon jossa anturi on niin ei siellä mitään reikälevyä näy. Jotain pientä "aaltoa" ehkä mut hyvin olematonta.
Voiko se olla kulunut, vaikuttaako jos napa on väljä? (ei se kyllä tunnu väljältä, toki en ole myöskään kokeillut sen kummemmin) Mitähän tälle keksii nyt.
Re: B -05 CDI ABS-anturi
Laakerista ottaa pyörimistiedon. Tehdasasenteisissa laakerissa on pölysuojassa näkymättömissä pienet nastat.
Varaosalaakereissa on yleensä näkyvissä nastat.
Varaosalaakereissa on yleensä näkyvissä nastat.
Re: B -05 CDI ABS-anturi
Laitetaanpa tiivistys tähän.
- Vikakoodi valitti taka oikeaa abs anturia. Tutkimuksiemme perusteellaa se vika ei ole anturissa.
- Olen puhdistanut anturin "vastakappaletta" sieltä anturin reijästä.
- Toimi ensin hyvin, mutta nyttemmin vika ilmenee välillä useammin ja välillä menee pidempään
- Anturi siis ottaa tiedon laakerista
Onko ainoa vaihtoehto enää vaihtaa koko laakeri paketti taakse?
- Mikä sen vian voi aiheuttaa jos laakerista ottaa tiedon?
- Onko se väljä?
- vai voiko ne nastat olla kulunu?
- Vikakoodi valitti taka oikeaa abs anturia. Tutkimuksiemme perusteellaa se vika ei ole anturissa.
- Olen puhdistanut anturin "vastakappaletta" sieltä anturin reijästä.
- Toimi ensin hyvin, mutta nyttemmin vika ilmenee välillä useammin ja välillä menee pidempään
- Anturi siis ottaa tiedon laakerista
Onko ainoa vaihtoehto enää vaihtaa koko laakeri paketti taakse?
- Mikä sen vian voi aiheuttaa jos laakerista ottaa tiedon?
- Onko se väljä?
- vai voiko ne nastat olla kulunu?