Selvisi vika. Kiitos tälle forumille josta vinkki löytyi!:
Jarrupolkimen kytkin ei palauttanut, eli liikkui tosi nihkeästä ja jumitti. Ajossa ajotietsikka sitten ilmeisesti sai viestiä, että painan jarrua ja kaasua ajon aikana ja rupesi hädissään sekoilemaan. Sytytti alkuun BAS, ABS, ja ESP valoja vilkkumaan, joskus yksi valo joskus kaksi ja joskus kaikki kolme peräjälkeen. Joskus sai ajaa pitkäänkin ilman vikaa, mutta ajan myötä kytkimen toiminta huononi niin, että syttyi melko heti jo kaikki mahdolliset varoitusvalot. Kuittaantuivat pois, kun sammutti ja käynnisti auton uudelleen. Lopulta jäi P vaihde päälle saman viallisen kytkimen vuoksi, eikä auton sammuttaminen ja käynnistäminen enää auttanutkaan.
P-vaihteen saa onneksi vapautettua esim. lyijykynällä vaihdevivun juuresta painamalla, niin sai vielä ajella kaikkine vikoineen.
Lopulta uusi original jarrukytkin hankintaan 24.90€, vaihto ja kaikki viat on olleet pois. Työaikaa meni noin 15 min ja sekin lähinnä pohdiskeluun, miten pääsee selälleen kuskin penkille ja siitä töihin ratin alle ja pois vielä ehjällä selällä

Jälkikäteen luin kytkimen pussin asennusohjeesta, että se pitää kalibroida vetämäällä kytkin auki ennen asennusta. Tämä jäi tekemättä, mutta kai sattui vahingossa oikealle pituudelle. Akkukaapeli + irti vaihdon ajaksi niin ei tule mitään turhia häiriöviestejä.
Huollossa olivat vaihtamassa anturat ensin renkaisiin ja sitä rataa, lopuksi varmaan kytkin olisi vaihdettu ilman suurempaa mainintaa, mutta kustannusarvio oli sen verta iso, että jäin onneksi miettimään ja ajelin "joulukuusen valot vilkkuen.