Eli siis ois tarkotus laittaa m102 2.0 ruiskuun pikku tubo joten tarviiko moottorin ohjausta vaihtaa?
riittäisikö pelkkä pensa paineen nosto esim isommilla suuttimilla ja paremmalla pa pumpulla?
Tie tämätön kyselee kiitos.
m102 moottorin turbotus?
Re: m102 moottorin turbotus?
Tuon M102:sen KE-Jetronic riittää hyvin polttoainepuolella eli suuttimet (ei vaihdettavissa) ja kunnossa oleva polttoainepumppu ovat OK reilummallekin tehonlisäykselle. Ongelmaksi tulee nakutus, kun sytytystä ei saa myöhäisemmälle ahtopaineneen vaikuttaessa. Sytytyspuolelle siis tarvitaan muutoksia, joista saattaa selvitä virranjakajan muutoksilla ja ainakin lisäämällä paineanturin ja ohjelmoitavan sytytyksen. Laittamalla vielä laajakaistaisen happianturin ja ohjelmoitavan ruiskun, saat koneen toimivan vielä paremmin.
tomant
tomant
Kiihdytin 190E 201.024 1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
Re: m102 moottorin turbotus?
Jep, esim. megasquirt hukkakipinällä olisi jo tosi hyvä setuppi hyvin säädettynä.
Re: m102 moottorin turbotus?
saquzi kirjoitti:Jep, esim. megasquirt hukkakipinällä olisi jo tosi hyvä setuppi hyvin säädettynä.
Multa löytyis tällänen paketti bolt-on, suuttimet, kisko, hukkipinäpuola, tulpanjohdot, johtosarja yms. Kartta säädetty vaparille, mutta toimii hyvänä pohjana. Ota yhteyttä YV niin keskustellaan lisää.
Daily driver: Projekti, koska luotettavat autot ovat tylsiä Luotettava, eli tylsä CLK 270
Entiset: W124 260E, W201 2.0, W201 2.0, S202 220 CDI
Projektina W201 M104 MS2 V3.0 Turbo
Entiset: W124 260E, W201 2.0, W201 2.0, S202 220 CDI
Projektina W201 M104 MS2 V3.0 Turbo