Kierretään sitten "dieselveroa" eri kautta jos ei
Kierretään sitten "dieselveroa" eri kautta jos ei
Jos ei kohta pysty tekemään noita pakuja dieseleistä nykykäytännön mukaan, tai pystyy mutta menee henkilöauton "dieselvero", niin aletaan tekemään maastureista huoltoautoja.
Sellaisesta maasturista jonka omapaino on vänintään 1875 kg saa pienillä muutoksilla huoltoauton - penkkejä 2-3 hengelle, "eturivissä".
Ja jos tämä mahdollisuus estetään lailla, sitten mennään porukalla ja sanotaan että
Sellaisesta maasturista jonka omapaino on vänintään 1875 kg saa pienillä muutoksilla huoltoauton - penkkejä 2-3 hengelle, "eturivissä".
Ja jos tämä mahdollisuus estetään lailla, sitten mennään porukalla ja sanotaan että
wiimax.fi
Re: Kierretään sitten "dieselveroa" eri kautta jos
öööh miksi dieselveroa pitäisi pystyä kiertämään ? Eikö se ole epäreilua meitä kohtaan, jotka maksavat veroa ? Mielestäni yrittäjien verohelpotus pitäisi poistaa kokonaan, ja muuttaa se siten että vähäntävät sen oikeassa verotuksessa liikevaihdostaan. Loppuu se veroilla kikkailu.dealer kirjoitti:Jos ei kohta pysty tekemään noita pakuja dieseleistä nykykäytännön mukaan, tai pystyy mutta menee henkilöauton "dieselvero", niin aletaan tekemään maastureista huoltoautoja.
Sellaisesta maasturista jonka omapaino on vänintään 1875 kg saa pienillä muutoksilla huoltoauton - penkkejä 2-3 hengelle, "eturivissä".
Ja jos tämä mahdollisuus estetään lailla, sitten mennään porukalla ja sanotaan että [ http://img9.imgspot.com/u/04/300/12/42109v1.gif ]
Kokonaan toinen juttu on, että verotusta kokonaisuudessaan pitäisi laskea mutta tasapuolisesti, sekä bensa- että dieselpuolelle.
-= 2730 kg:n mukaan dieselveroa, ja bensaverot kahdesta autosta päälle =-
Lisää tietoa: www.skg.fi
No niin tietysti ovat, yrityksistähän ne kaikki pelimerkkit loppujenlopuksi ovat lähtöisin. Se mitä tuossa esitän on malli, joka korvaa nykyisen verovapaan pakettiautokäsitteen, joka mielestäni on aivan järjetön juttu. Kaikki nämä pakettiautoksimuutos pelleilyt vuosien varrella ovat lähtöisin tästä. Toisaalta järjetöntä on myös nämä tekniikanvaihtoautot, tuodaan saksasta tuliterä kori, puretaan tekniikka johonkin ruosteiseen vanhaan paskaan, ja jätetään kori pihalle seisomaan kun sitä ei saa ajoon järkevään hintaan. Eihän tuossa voi olla mitään järkeä. Tuollainen 'tuliterä' bemari seisoo tuossa ihan naapurissa, ja mersuillahan tuota on harrastettu vaikka kuinka.Aki P kirjoitti:Ja että Yrittäjien verohelpotus? Mikä? Tästähän voisi saada enemmänkin keskustelua
Taitaa olla autoilijat ja yrittäjät niitä suomen suurimpia veron maksajia....
Yrittäjä ostaa auton, paketti- henkilö- tai mikävainmallin. Mikäli autoa käytetään yrityksen 'työkaluna', siis tulojen hankkimiseen, autosta koituvat kulut, niin osto- kuin käyttökulut vähennetään liikevoitosta maksettavasta verosta vuosipoistoina. Näin yrittäjä saa vähintäänkin saman veroedun kuin nykyisessä mallissa, jossa pakettiauto on verovapaa. Yrittäjä voi kuitenkin valita vapaammin käyttötarkoitusta vastaavanautomallin.
Nämä 'kaikki verot alas' kommentit voi jättää omaan arvoonsa. Eiköhän jokainen ymmärrä, että suomen valtion menot ovat A euroa, joten tulojen tulee olla myös A euroa. Mistä tämä summa kerätään on kokonaan toinen juttu. Summaa A voidaan myös yrittää pienentää, ja näin on tehtykkin, jolloin veroina kerättävä summa A pienenee. Uskoisin että kaikki ovat samaa mieltä, että autoilusta kerättävä vero on hieman yläkantissa, varsinkin nykyisillä bensan/dieselin hinnoilla. Itse kaukana työpaikasta ja lähimmästä liikekeskuksesta asuvana olen lähes täysin riippuvainen autosta.
Kun yksi ei maksa niin muut maksavat enemmän
Lisää tietoa: www.skg.fi
.
Täytyy sanoa, että olen Veskun kanssa oikein liikuttavalla tavalla samaa mieltä.
Veron määrän valitus riippuu siitä, miltä kantilta asiaa tarkastellaan.
Itselläni on kyllä erittäin korkea tuloveroprosentti ja tässä autoveroasiassakin olen koettanut auttaa valtiota sen, mihinkä kynnet suinkin riittää.
.
Täytyy sanoa, että olen Veskun kanssa oikein liikuttavalla tavalla samaa mieltä.
Veron määrän valitus riippuu siitä, miltä kantilta asiaa tarkastellaan.
Itselläni on kyllä erittäin korkea tuloveroprosentti ja tässä autoveroasiassakin olen koettanut auttaa valtiota sen, mihinkä kynnet suinkin riittää.
.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
En minäkään veroja vastusta, mutta sehän se keljuttaa, kun monet elätetään kotiin niin hyvin meidän veronmaksajien rahoilla, ettei ole taloudellisesti kannattavaa lähteä töihin!
Eikö siinä kohti ole sosiaaliturvassa jotain pielessä?
Ja sitten vähennetään viinaveroa ja lisätään menetetyt rahat autoilun verottamiseen.
Autoilijat vähenee, kun ei ole kuskeja, koska viina on halpaa ja taas toiset maksavat enemmän
Fiksua???
Eikö siinä kohti ole sosiaaliturvassa jotain pielessä?
Ja sitten vähennetään viinaveroa ja lisätään menetetyt rahat autoilun verottamiseen.
Autoilijat vähenee, kun ei ole kuskeja, koska viina on halpaa ja taas toiset maksavat enemmän
Fiksua???
Joku mersupurkaamo??
Mun auto maksaa 1.734 euroa/päivä, juman kauta yli kymmenen markkaa vaikka ei ajaisi metriäkään, ja tiisseli kohta euron litra
Ei muuta ku lisää elätettäviä tänne härmään, kyllä me ne veroilla elätetään,
Ei muuta ku lisää elätettäviä tänne härmään, kyllä me ne veroilla elätetään,
S 212 350 CDI A T Avantgarde Sport 2011
EX S 211 320 CDI A T 2003
EX 320 STW V6 Avantgarde 2000
EX S 202 C 220 CDI A 2000 Esprit selection
EX S124 300 TDTurbo automatic -91
EX w123 300 Turbodiesel -84
EX w123 300 D -79
EX w123 300 D -81
Kahta en vaihda, toinen on MERSU ja toinen on
EX S 211 320 CDI A T 2003
EX 320 STW V6 Avantgarde 2000
EX S 202 C 220 CDI A 2000 Esprit selection
EX S124 300 TDTurbo automatic -91
EX w123 300 Turbodiesel -84
EX w123 300 D -79
EX w123 300 D -81
Kahta en vaihda, toinen on MERSU ja toinen on
-
- Asiantuntija
- Viestit: 713
- Liittynyt: Ke 18.08.2004 14:30
- Paikkakunta: Se rennompi voorumi...
Siihen että litrassa dieselpolttoainetta on vähemmän veroa kuin litrassa bensiiniä. Tämä dieselöljyn hinnasta puuttuva veron osuus sitten maksetaan könttäsummana. Mielestäni on turhaa ruikuttaa vuotuisesta dieselverosta koska paljon ajava dieselautoilija maksaa kuitenkin vuodessa vähemmän veroja kuin vastaavan matkan bensiiniautolla taivaltava kanssa-autoilija. (Tämä oli MINUN oma mielipide ja toivon ettei tästä tule hirveätä sotaa vaikka sen suoraan tuonkin julki.)[Ju55i V.] kirjoitti:Verot poishan oli läppä! Mut mihinkä Tänäpäivänä diesel vero perustuu?
Vaihtoehtona olisi jättää vuotuinen dieselvero pois ja nostaa dieselöljyn verotus samalle tasolle bensiinin kanssa jolloin hinta nousisi todennäköisesti jopa bensiiniä korkeammalle tasolle Tällöin dieselautoilijan veroetu syntyisi vain pienemmän kulutuksen muodossa. Eli nykysysteemillä paljon ajava dieselautoilija säästää silkkaa rahaa. Vähän ajavien kannattaa satsata bensiinimoottoriin.
Veroton 95E on muuten halvempaa kuin veroton rikitön dieselöljy.
http://www.oil-gas.fi/upload/tilastot/verotus.PDF
.
No joo
Mullakin on sellainen hytinä varpaissa, että dieseliveron suhteen asia taitaa olla niinkuin melitos sen kirjoitti, että paljon ajaville tämä nykysysteemi on parempi.
Pakettiautoveron suhteen taas, se ei taida olla nyt oikeen kellekkään mieluinen, ei lainsäätäjälle, eikä käyttäjille. Sama vero vaan kaikille henkilö- ja pakettiautoille, niin ei tarvi keplotella, eikä tuskailla.
Tavallisen palkansaajan on kyllä tosiasiassa aika vaikea keplotella niiden verojen kanssa, kun ne otetaan siitä tilistä ensin päältä poikkeen. Minulla itselläni on veroprosentti tuloista yli 40. Enää moniin vuosiin ei palkankorotuksista ole ollut mitää käytännön hyötyä, kun korotus nostaa tuloja säännöllisesti seuraavaan "veroportaaseen" ja käteen jää satasesta jotain kympin luokkaa. Minusta, ja luulempa että monesta muustakin olisi mukavampi, että tuloista veroitettaisiin mahdollisimman vähän, ja veroa siirrettäisiin kulutuksen verottamiseen. Silloin jokaisella olisi mahdollisuus omien mieltymyksiensä tai halujensa mukaan säädellä maksamansa veron määrää, jos ei osta mitään, ei maksa veroja, jos ostaa, niin maksaa.
Tämä nykysysteemi verottaa meitä kyllä monta kertaa samasta asiasta.
.
No joo
Mullakin on sellainen hytinä varpaissa, että dieseliveron suhteen asia taitaa olla niinkuin melitos sen kirjoitti, että paljon ajaville tämä nykysysteemi on parempi.
Pakettiautoveron suhteen taas, se ei taida olla nyt oikeen kellekkään mieluinen, ei lainsäätäjälle, eikä käyttäjille. Sama vero vaan kaikille henkilö- ja pakettiautoille, niin ei tarvi keplotella, eikä tuskailla.
Tavallisen palkansaajan on kyllä tosiasiassa aika vaikea keplotella niiden verojen kanssa, kun ne otetaan siitä tilistä ensin päältä poikkeen. Minulla itselläni on veroprosentti tuloista yli 40. Enää moniin vuosiin ei palkankorotuksista ole ollut mitää käytännön hyötyä, kun korotus nostaa tuloja säännöllisesti seuraavaan "veroportaaseen" ja käteen jää satasesta jotain kympin luokkaa. Minusta, ja luulempa että monesta muustakin olisi mukavampi, että tuloista veroitettaisiin mahdollisimman vähän, ja veroa siirrettäisiin kulutuksen verottamiseen. Silloin jokaisella olisi mahdollisuus omien mieltymyksiensä tai halujensa mukaan säädellä maksamansa veron määrää, jos ei osta mitään, ei maksa veroja, jos ostaa, niin maksaa.
Tämä nykysysteemi verottaa meitä kyllä monta kertaa samasta asiasta.
.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Meillä täälläpäin lahtea on tästä viikosta lähtien ensimmäistä kertaa diesel hiukan kalliimpi, kuin bensiini.Melitos kirjoitti:Veroton 95E on muuten halvempaa kuin veroton rikitön dieselöljy.
http://www.oil-gas.fi/upload/tilastot/verotus.PDF
Ihan mielenkiinnosta, mitä bensa ja diesel siellä teillä tällä hetkellä maksaa?kalev kirjoitti:Meillä täälläpäin lahtea on tästä viikosta lähtien ensimmäistä kertaa diesel hiukan kalliimpi, kuin bensiini.Melitos kirjoitti:Veroton 95E on muuten halvempaa kuin veroton rikitön dieselöljy.
http://www.oil-gas.fi/upload/tilastot/verotus.PDF
E290 '98 (S210)
veskola kirjoitti:
"öööh miksi dieselveroa pitäisi pystyä kiertämään ?"
No, tuota, miksi autoa pitäisi itse korjata ?
Miksi polttoaineen hinnasta valitetaan ?
Rahaa säästyy, eihän siinä muuta.
Tämä huoltoautojuttuhan tulee kysymykseen -93 ja vanhempien maasturien osalta.
Sellaista autoa harvoin ostetaan, jos ajoa on paljon.
Itse katselin taas täksi syksyksi metsästysautoa - maastureitahan on tarjolla valtavasti mutta ei ole mitään järkeä ostaa dieselmaasturia henkilöautona jos ajoa tulee vuodessa 2000-3000 kilometriä.
Pakuna oli tarjolla yksi 240 GD pätkä-Mersu, vaan hintaa oli muistaakseni jotain kolme ja puoli tonnia.
Tarjosin 2500, eikä sillä myynyt - kuulemma Tampereelle meni sitten.
Toisaalta epäilytti että olisiko tuota saanut käyntiin pakkasesta lämmittämättä.
Kysäisin vakuutusyhtiöstä; liikennevakuutus muistaakseni 500 € vuosi jollei ylikin.
No, ostin tuon Suzukin, se on mainio värkki metsään ja ylläpito edullista; vakuutus on jotain 200 € ja risat vaikkei ole bonuksia yhtään.
Bensaa menee tiellä 8-9 litraa sadalla ja maastossa enemmän...
"öööh miksi dieselveroa pitäisi pystyä kiertämään ?"
No, tuota, miksi autoa pitäisi itse korjata ?
Miksi polttoaineen hinnasta valitetaan ?
Rahaa säästyy, eihän siinä muuta.
Tämä huoltoautojuttuhan tulee kysymykseen -93 ja vanhempien maasturien osalta.
Sellaista autoa harvoin ostetaan, jos ajoa on paljon.
Itse katselin taas täksi syksyksi metsästysautoa - maastureitahan on tarjolla valtavasti mutta ei ole mitään järkeä ostaa dieselmaasturia henkilöautona jos ajoa tulee vuodessa 2000-3000 kilometriä.
Pakuna oli tarjolla yksi 240 GD pätkä-Mersu, vaan hintaa oli muistaakseni jotain kolme ja puoli tonnia.
Tarjosin 2500, eikä sillä myynyt - kuulemma Tampereelle meni sitten.
Toisaalta epäilytti että olisiko tuota saanut käyntiin pakkasesta lämmittämättä.
Kysäisin vakuutusyhtiöstä; liikennevakuutus muistaakseni 500 € vuosi jollei ylikin.
No, ostin tuon Suzukin, se on mainio värkki metsään ja ylläpito edullista; vakuutus on jotain 200 € ja risat vaikkei ole bonuksia yhtään.
Bensaa menee tiellä 8-9 litraa sadalla ja maastossa enemmän...
wiimax.fi
-Takapenkit pois ja kiinnitysreiät tukkoon.
-Rajoitus 80.
-Pakun vero.
-Ruuvipenkki tms.
"Huoltoauto
Ajoneuvolaissa ei ole huoltoauton määritelmää.
Huoltoauton ehtoihin sovelletaan ajoneuvojen rakenteesta ja varusteista annetun asetuksen 19 §:ää (1256/1992), jonka mukaan
N-luokan huoltoauton on oltava ajoneuvojen ja koneiden huoltoon sekä korjausmiehistön ja välineiden kuljetukseen tarkoitettu, tarvittavin työkaluin ja laittein varustettu ja siinä saa olla tilaa enintään kahdelle henkilölle kuljettajan vieressä.
Huoltoauto on alennetun autoveron alainen, jos auton omamassa on vähintään 1 875 kg (autoverolaki 21 §:n 2 mom.). Jos omamassa on alle 1 875 kg, huoltoauto on täysimääräisen autoveron alainen."
Huoltoautoa saa käyttää vain huoltoajoon ja huollossa tarvittavien työkalujen ja laitteiden kuljettamiseen.
Täysi vero voidaan laittaa maksuun, jos autoa käytetään muuhun ajoon ?
Tuolla ovat puineet asiaa:
http://www.petrisimolin.com/ThePalsta/t ... C_ID=10752
-Rajoitus 80.
-Pakun vero.
-Ruuvipenkki tms.
"Huoltoauto
Ajoneuvolaissa ei ole huoltoauton määritelmää.
Huoltoauton ehtoihin sovelletaan ajoneuvojen rakenteesta ja varusteista annetun asetuksen 19 §:ää (1256/1992), jonka mukaan
N-luokan huoltoauton on oltava ajoneuvojen ja koneiden huoltoon sekä korjausmiehistön ja välineiden kuljetukseen tarkoitettu, tarvittavin työkaluin ja laittein varustettu ja siinä saa olla tilaa enintään kahdelle henkilölle kuljettajan vieressä.
Huoltoauto on alennetun autoveron alainen, jos auton omamassa on vähintään 1 875 kg (autoverolaki 21 §:n 2 mom.). Jos omamassa on alle 1 875 kg, huoltoauto on täysimääräisen autoveron alainen."
Huoltoautoa saa käyttää vain huoltoajoon ja huollossa tarvittavien työkalujen ja laitteiden kuljettamiseen.
Täysi vero voidaan laittaa maksuun, jos autoa käytetään muuhun ajoon ?
Tuolla ovat puineet asiaa:
http://www.petrisimolin.com/ThePalsta/t ... C_ID=10752
wiimax.fi
hih, mä voisin laittaa tuohon Vilmaan koiran kaulapannan säätötyökalupenkin, ei tarvitse kuin hitsta reiät umpeen lattiasta...ja aina ollaan matkalla koiramiittiin, joten koiran kaulapannan huoltoauto on ajossa.dealer kirjoitti:-Takapenkit pois ja kiinnitysreiät tukkoon.
-Rajoitus 80.
-Pakun vero.
-Ruuvipenkki tms.
"Huoltoauto
Ajoneuvolaissa ei ole huoltoauton määritelmää.
Huoltoauton ehtoihin sovelletaan ajoneuvojen rakenteesta ja varusteista annetun asetuksen 19 §:ää (1256/1992), jonka mukaan
N-luokan huoltoauton on oltava ajoneuvojen ja koneiden huoltoon sekä korjausmiehistön ja välineiden kuljetukseen tarkoitettu, tarvittavin työkaluin ja laittein varustettu ja siinä saa olla tilaa enintään kahdelle henkilölle kuljettajan vieressä.
Huoltoauto on alennetun autoveron alainen, jos auton omamassa on vähintään 1 875 kg (autoverolaki 21 §:n 2 mom.). Jos omamassa on alle 1 875 kg, huoltoauto on täysimääräisen autoveron alainen."
Huoltoautoa saa käyttää vain huoltoajoon ja huollossa tarvittavien työkalujen ja laitteiden kuljettamiseen.
Täysi vero voidaan laittaa maksuun, jos autoa käytetään muuhun ajoon ?
Tuolla ovat puineet asiaa:
http://www.petrisimolin.com/ThePalsta/t ... C_ID=10752
...mutta ei oikein iske tuo 80...puolet lisäää niin sitten
Lisää tietoa: www.skg.fi
Höh. Ei sitte väkisin... Kukahan noita ajoja muuten kontrolloi? Kateelliset naapurit varmaan?dealer kirjoitti:-Takapenkit pois ja kiinnitysreiät tukkoon.
-Rajoitus 80.
-Pakun vero.
-Ruuvipenkki tms.
"Huoltoauto
Ajoneuvolaissa ei ole huoltoauton määritelmää.
Huoltoauton ehtoihin sovelletaan ajoneuvojen rakenteesta ja varusteista annetun asetuksen 19 §:ää (1256/1992), jonka mukaan
N-luokan huoltoauton on oltava ajoneuvojen ja koneiden huoltoon sekä korjausmiehistön ja välineiden kuljetukseen tarkoitettu, tarvittavin työkaluin ja laittein varustettu ja siinä saa olla tilaa enintään kahdelle henkilölle kuljettajan vieressä.
Huoltoauto on alennetun autoveron alainen, jos auton omamassa on vähintään 1 875 kg (autoverolaki 21 §:n 2 mom.). Jos omamassa on alle 1 875 kg, huoltoauto on täysimääräisen autoveron alainen."
Huoltoautoa saa käyttää vain huoltoajoon ja huollossa tarvittavien työkalujen ja laitteiden kuljettamiseen.
Täysi vero voidaan laittaa maksuun, jos autoa käytetään muuhun ajoon ?
Tuolla ovat puineet asiaa:
http://www.petrisimolin.com/ThePalsta/t ... C_ID=10752
E 290TDT Avantgarde
Kaverilla oli putkifirma liikevaihtoveron aikoihin ja hän ei ollut lvv:n piirissä. Olisi laittanut pakuunsa hyllyt ja laatikostot mutta verottaja olisi rokottanut lvv:llä koska paku oltaisiin tulkittu työhuoneeksi. Kaveri kysyi että mistä h..tistä te sen tiedätte jos hän hyllyt rakentaa - siihen oli verottaja sanonut että eipä meidän tartte yllätysiskuja paljoa tehdä - kateelliset naapurit ja sukulaiset hoitaa tuollaiset asiat 40 prosenttisesti meidän puolesta... Se on paljon se !
Liekö totta vai tarua, että polttoöljy vaalenee lasipurkissa, muuttuu tiisselin väriseksi..
S 212 350 CDI A T Avantgarde Sport 2011
EX S 211 320 CDI A T 2003
EX 320 STW V6 Avantgarde 2000
EX S 202 C 220 CDI A 2000 Esprit selection
EX S124 300 TDTurbo automatic -91
EX w123 300 Turbodiesel -84
EX w123 300 D -79
EX w123 300 D -81
Kahta en vaihda, toinen on MERSU ja toinen on
EX S 211 320 CDI A T 2003
EX 320 STW V6 Avantgarde 2000
EX S 202 C 220 CDI A 2000 Esprit selection
EX S124 300 TDTurbo automatic -91
EX w123 300 Turbodiesel -84
EX w123 300 D -79
EX w123 300 D -81
Kahta en vaihda, toinen on MERSU ja toinen on