202 mittaristo on kuin joulukuusi!
202 mittaristo on kuin joulukuusi!
Auto on 180c-97 bensa. Auton kun sammutti kaikki merkkivalot mittarissa jäivät palamaan vaikka otin avaimen pois lukosta. Tässä kohtaa vilkut toimi, mutta radio ei toimi normaalisti. Sulakkeet tarkistettu ne oli ok ja lataus kunnossa. Olen yöksi ottanu akun kengän irti, seuraavana päivänä auto ei enää käynnistyny, startti toimi normaalisti. Onko jollain mahdollisesti ollut vastaavaa vikaa? autoon ei olla tehty mitään toimenpiteitä, viimeinen toimenpide viime syksyltä, silloinkin vain öljyn ja suodattimen vaihto. Auto oli jonkinlaisessa testerissä se ei näyttänyt mitään. Olisin kiitollinen jos joku voisi auttaa!
-
- Mersumies
Re: 202 mittaristo on kuin joulukuusi!
Hei ! Oletko ladannut akkua akun kengät kiinni akkulaturilla ? Oletko antanut tai ottanut käynnistys virtaa toisesta autosta ja kytkenyt tai irroittanut apukäynnistyskaapelit vikajärjestyksessä ?vemani1 kirjoitti:Auto on 180c-97 bensa. Auton kun sammutti kaikki merkkivalot mittarissa jäivät palamaan vaikka otin avaimen pois lukosta. Tässä kohtaa vilkut toimi, mutta radio ei toimi normaalisti. Sulakkeet tarkistettu ne oli ok ja lataus kunnossa. Olen yöksi ottanu akun kengän irti, seuraavana päivänä auto ei enää käynnistyny, startti toimi normaalisti. Onko jollain mahdollisesti ollut vastaavaa vikaa? autoon ei olla tehty mitään toimenpiteitä, viimeinen toimenpide viime syksyltä, silloinkin vain öljyn ja suodattimen vaihto. Auto oli jonkinlaisessa testerissä se ei näyttänyt mitään. Olisin kiitollinen jos joku voisi auttaa!

Meseillään
akkua ei ole ladattu koskaan minun aikanani,auto ollut minulla n.5.v.
kerran olen saanut lisävirtaa,yli vuosi sitten taatusti kaapelit olivat oikein
eikä sen jälkeen ilmennyt mitään vikoja.
-
- Mersumies
No entäs se virtalukon pohja jos siitä tuli loppu ?vemani1 kirjoitti:akkua ei ole ladattu koskaan minun aikanani,auto ollut minulla n.5.v.

Meseillään
en uskoisi virtalukon pohjaan,koska jos vedän sieltä liittimen irti valot eivät sammu.
-
- Mersumies
Hei ! Nyt olisi löydettävä auton sähkökaavio josta voisi katsoa jääkö joku rele tai releet menemättä kiinni virtaa kytkettäessä ja aukeamatta virran katkaisun jälkeen.vemani1 kirjoitti:en uskoisi virtalukon pohjaan,koska jos vedän sieltä liittimen irti valot eivät sammu.

Meseillään
moi taas löysin yyhden vian,otin sulake num:2=20.amp.on joku fanfar sulake.nyt auto toimii,käynistyy ja sammuu avaimesta,mutta
lämmityslaite ei sammu kuin omasta kytkimestä,sekä lämmönsäätö rulllakoista ei sammu taustta valot lainkaan.
lämmityslaite ei sammu kuin omasta kytkimestä,sekä lämmönsäätö rulllakoista ei sammu taustta valot lainkaan.
-
- Mersumies
Hei ! Vaihda kaikki sulakkeet uusiin ne vanhat ovat hapettuneet jo. Minkälaiset sulakkeet sinulla on ?vemani1 kirjoitti:moi taas löysin yyhden vian,otin sulake num:2=20.amp.on joku fanfar sulake.nyt auto toimii,käynistyy ja sammuu avaimesta,mutta
Meseillään
moi taas,en oikein usko sulakkeiden olevan hapettuneita,koska kaikista menee virta läpi,tarkistettu kaikki 3 rasiaa,
sulakkeet ovat näitä laatta mallisia,ei ole niitä posliini sulakkeita,joita pyörittämllä alkoi yhdistämään.vielä sen
verran.että autossa on automaatti ilmastointi,joka ei ole toiminut minun aikana n.5:teen vuoteen.mikä on
fanfar sulake,vaikka se on pois kaikki toimii.
sulakkeet ovat näitä laatta mallisia,ei ole niitä posliini sulakkeita,joita pyörittämllä alkoi yhdistämään.vielä sen
verran.että autossa on automaatti ilmastointi,joka ei ole toiminut minun aikana n.5:teen vuoteen.mikä on
-
- Mersumies
Hei ! En tunne tuon mallin sähköjä pitäisi löytää tuo kytkentäkaavio. Minulla oli tehdas asenteisen Webaston kaksi sulaketta piilossa relekotelon kannen alla aivan konehuoneen takaseinän vieressä. Noita piilo sulakkeita on vaikea löytää mersusta, jos ei ole vinkkiä mistä etsiä. Noissa laatta mallisissa sulakkeissa on isompi liitinpinta ja parempi kosketus. Toivotaan toisilta palstalaisilta vinkkejä.
Meseillään
- Nastamuumio
- Mersumies
Olisko 10A torvelle esim.hälytimen torvi, esim jos töötti on horn?vemani1 kirjoitti:mikä on
Ei ole niin pientä hommaa, etteikö se menisi hiukan pieleen
W211 320 4MATIC be -04
W211 320 4MATIC be -04
- Nastamuumio
- Mersumies
Olisko 10A torvelle esim.hälytimen torvi, esim jos töötti on horn?vemani1 kirjoitti:mikä on
Ei ole niin pientä hommaa, etteikö se menisi hiukan pieleen
W211 320 4MATIC be -04
W211 320 4MATIC be -04
terve taas,ongelma on ratkaistu,vein auton saunan taakse ja siittä tuli varaosa auto hommasin tilalle samanlaisen,
kiitos neuvoista eivät kuitenkaan olleet oikeita.
kiitos neuvoista eivät kuitenkaan olleet oikeita.