Vaihteisto toiminut ilman ongelmia, kunnes parkkeeratessa ei suostunutkaan vaihtamaan P:lle. Kaikki muut asennot menee nätisti paikoilleen ja vaihtaa kuten ennenkin.
Vaihdoin ensitöiksi jarruvalokytkimen, ei vaikutusta. Vaihtajamodulissa ei ole P/R lukko päällä. Tänään purin sen verran lisää että sain vaihtajan 'ilmaan' ja se kyllä näyttäisi menevän kiltisti P:lle asti, mutta itse laatikon vipu ei sinne suostu menemään.
Onkohan laatikon puolella vielä jotain estimiä vai mistä mahtaa oikein olla kyse? Mikä sieltä voi hajota noin että kaikki muu pelaa paitsi P? Vieläkö voi olla sähköinen vika vai oikeasti laatikosta jokin pettänyt?
JB
Ratkaistu: Parkki ei suostunut menemään päälle, koska jarrupolkimelta laatikkoon menevä vaijeri oli ryytynyt kiinni. Tuon tarkoitushan on lähinnä estää parkilta POISTO jos ei jarrupoljinta paineta, mutta toimii näköjään toisinkinpäin jos on jumissa. Toinen vaijeri taas menee jarrupolkimelta virtalukkoon, joka esti avaimen irtisaamisen. Siihen riitti pelkkä säätö (sain jo aiemmin fiksattua). Näin tässä mallissa, missä nuo on toteutettu vaijereilla.
W208 (CLK 320 -99) automaatti ei vaihda parkille
W208 (CLK 320 -99) automaatti ei vaihda parkille
Viimeksi muokannut JB8cl, Ti 05.04.2016 17:14. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: W208 (CLK 320 -99) automaatti ei vaihda parkille
Minulla ei lähde P:ltä irti keppi vaan on jämähtänyt P asentoon, auto jäi onneksi pihalle. Oliskohan näillä kahdella jokin yhteinen tekijä? Kokeilen tuon kytkimen vaihdon ensin kunhan se löytyy.
-
- Sisäänajossa
Minulla oli p assenossa jumissa korjasimme käpälän joka laukasee solenoidin ja homma pelaa auto mb w220 2001.
Missä tuo käpälä tai solenoidi sijaitsee? Valaisetko hiukan mitä voisi kokeilla korjata, kiitos.
-
- Sisäänajossa
Hei! käpälä tai keinuvipu on siirtäjän takaosassa oikealla musta muovinen osa terv: Arska.