Kiitosta kaikille kommenteista! Kun kuvista on tykätty, niin laitan lisää synkkiä kuvia synkästä autosta.
Ikkunoiden tuuletus-/sadelistat laitoin paikalleen, kun ne mahdollistavat ikkunoiden aukiolon ilman, että sen ulkopuolelta huomaa, eikä sadekaan haittaa. Harrastekäytössä olevassa pakussa (hikisenä sisällä taukoa pitämässä) nuo ovat käytännölliset ja aika huomaamattomatkin, eivät mun mielestä pilaa autoa, vaikka henkilöbiileissä ne on usein aika törpön näköiset, vähän kasarilookkia.
Vanteita yrittänyt haeskella, mutta ei oikein löydy itseäni miellyttävää. MB:n tarjonta ei iske - saakutin avonaisia kaikki ja sitten sieltä vanteen takaa loistaisi kelluvat pikkiriikkiset ja alkeelliset jarrusatulat, juu ei kiitos mulle. Joku old school suht umpinainen malli 17 tuumaisena tuohon haluttaisi, mutta ei löydy, ei löydy. Nuo pölykapselithan on kyllä aivan kamalat, ne pelkät muoviset "napasuojatkin" olisi paljon paremmat - se onkin kyllä halpa optio

.
Ruostumishommaa kommentoin sen verran, että se on varmaan yleisin asia, joka mulle autosta on Suomessa käydessäni sanottu. "Tilasin ittelleni uuden Viton." - "Ai jaa, ne on kyllä pahoja ruostumaan ne Vitot." - "Älä. No voi kamala. Mahtaako sillä nyt edes joulun yli selvitä ennenkun lahoo."
No, onneksi täällä etelämpänä, suolan ulottumattomissa, mitkään yhtään hoidetut autot ei kyllä ruostu lainkaan. Ei ole kuraa, ei ole suolaa, ei edes hiekkateitä. Autot ei ruostu.
Uuden Viton omistajana ruostuminen ei tosiaan huoleta, sen sijaan elektroniikkahimmelit ja tuon OM651 (DE22LA) koneen mahdollliset tulevat murheet käy välillä mielessä. Millainen yleinen käsitys tuosta koneesta on, poikiiko se jotenkin herkästi? Keväällä autoa tilatessa mietin, että sehän on pirun vanha peruskonstruktio, vuodelta 2008, kai siitä pahimmat kuprut on korjattu jo vuosia sitten. Eikös taksimallien 220 and 250 CDI:t ole periaatteessa sama pata kuin Viton 114, 116 ja 119 CDI?