Potilas on R320 CDI.
Viikonloppuna radioasemat alkoivat kuulumaan heikosti tai korvautuivat kokonaan suhinalla. Autossa ei ole muuta vikaa, kaikki muut vempeleet toimivat mainiosti.
Onko näissä jotain tyypillistä vikaantumismuotoa? Olisiko antennivahvistimmella tullut tunnit täyteen, vai mistä päin vikaa kannattaisi etsiä? Kai tässä joku antennivahvistin on? Missä päin autoa se mahtaisi sijaita?
Vai onko kenties jotain muuta, joka voisi aiheuttaa radion huonokuuloisuutta?
Radioasemat kuuluvat huonosti; R320 CDI
-
karvalakki
- Vakiokalustoa

Re: Radioasemat kuuluvat huonosti; R320 CDI
R-koria en tunne mutta yleisin syy radion huonoon kuuluvuuteen on antennivahvistimelta kontaktit takalasin "antennijohtoihin" tai sitten itse vahvistin.
-
karvalakki
- Vakiokalustoa

Kiitos... Nyt kun keksisi missä ikkunassa se antenni on, ehkä antennivahvistin löytyisi sitä kauttaDBFI kirjoitti:R-koria en tunne mutta yleisin syy radion huonoon kuuluvuuteen on antennivahvistimelta kontaktit takalasin "antennijohtoihin" tai sitten itse vahvistin.
Takaluukussa, takalasin alareunalla, sisäpuolelta paneelit pois niin pääsee käsiksi.
-
karvalakki
- Vakiokalustoa

Tämähän siis selvisi jo aikaa sitten, mutta raportointi tänne unohtui. Kävi ilmi, että autossa ei ole yhtään mitään vikaa, vaan häiriöt aiheutti tyttären halpis iPhone-laturi, joka paikalleen kytkettynä generoi järkyttävät häiriöt koko FM-radiokaistalle. Ja Valmistaja vielä viitsinyt CE merkin lätkätä!
Mulla on kanssa yksi tollanen USB-laturi autoon, joka saa järkyttäviä häiriöitä aikaan. Se nyt oli helppo todeta, kun häiriöt alkoi aina kun sen laittoin tupakansytyttimeen. Kaikkea roskaa sitä saakin myydä.karvalakki kirjoitti:Tämähän siis selvisi jo aikaa sitten, mutta raportointi tänne unohtui. Kävi ilmi, että autossa ei ole yhtään mitään vikaa, vaan häiriöt aiheutti tyttären halpis iPhone-laturi, joka paikalleen kytkettynä generoi järkyttävät häiriöt koko FM-radiokaistalle. Ja Valmistaja vielä viitsinyt CE merkin lätkätä!
-
karvalakki
- Vakiokalustoa

Näinpä. Tässä vaan kesti hetken tajuta, kun laturi oli kolmannen penkkirivin "tupakansytkässä" enkä tajunnut yhteyttä ongelmaan aivan heti.noroljan kirjoitti:Mulla on kanssa yksi tollanen USB-laturi autoon, joka saa järkyttäviä häiriöitä aikaan. Se nyt oli helppo todeta, kun häiriöt alkoi aina kun sen laittoin tupakansytyttimeen. Kaikkea roskaa sitä saakin myydä.