Mistähän löytäis tietoa, että onko se esim vakiovaruste ollut 113hv 2.0 bensa mallissa? tai 2.5d turbo mallissa?
Ajatuksena siis olisi nykyinen w201 2.5d -89 päivittää w202 mallista otettuun vapari 113hv moottoriin. Jos veraan 2.0 113hv bensamalliin niin jarruissa ei taida olla muutoksia, ainakaan motonetin osien vertailujen perusteella. Mutta entäpä onko 2.0 bensa mallissa jo ABS vakiovaruste?
W201 ja ABS pakollisuus?
W201 ja ABS pakollisuus?
190D 2.5d -89
E30 325 24v turbo 535hp/685nm 1,4bar
+ pari muuta bemaria
E30 325 24v turbo 535hp/685nm 1,4bar
+ pari muuta bemaria
Re: W201 ja ABS pakollisuus?
ABS on ollut lisävarusteena kaikkiin tavallisiin malleihin. (2.0 kaasari - 2.5dt)
Eikä ne absit pakollinen sulle ole. Tehoja ei vain saa otteeseen niin paljon, kuin absillisena.
Eikä ne absit pakollinen sulle ole. Tehoja ei vain saa otteeseen niin paljon, kuin absillisena.
190D 2.5 -89
C 230K -97
C 220 CDI -12
C 230K -97
C 220 CDI -12
Re: W201 ja ABS pakollisuus?
2,5 vapari diesel voi verrata 2,0 bensakoneiseen ilman autoon tehtäviä muutoksia (ellei satu katsastusmies joka vaatii todistuksia perä-kardaani vaihdosta, niistä ei välttämättä samoja varaosanumeroita löydy).
Jarrut ja nivelet on siis samat, eikä ABS ole vakiovaruste nelosbensakoneisessakaan.
Jarrut ja nivelet on siis samat, eikä ABS ole vakiovaruste nelosbensakoneisessakaan.
wiimax.fi
Re: W201 ja ABS pakollisuus?
Siskolla on mustang -07 ja ei abs järjestelmää...ei ole pakollinen kai tänäkään päivänä.....
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: W201 ja ABS pakollisuus?
atlas kirjoitti:Siskolla on mustang -07 ja ei abs järjestelmää...ei ole pakollinen kai tänäkään päivänä.....
E30 bemareissa ainakin pitää olla ABS -86 ja sen jälkeen jos meinaa viritellä/konetta vaihtaa
Olisikohan jossain ihan lappuja tuosta ABS jutusta? Eli voin laittaa om605 113hv vaparitekniikan ja muutoskatsastaa sen suoraan? Turbo tekniikka jo ilmeisesti tarvitsee ABS:ät, tai näin ainakin katsuri minulle kerran sanoi kun kysyin

190D 2.5d -89
E30 325 24v turbo 535hp/685nm 1,4bar
+ pari muuta bemaria
E30 325 24v turbo 535hp/685nm 1,4bar
+ pari muuta bemaria
Re: W201 ja ABS pakollisuus?
Ei ABSien tarve riipu ahtimesta. Jos vertailuajoneuvossa on vakiovarusteena ABS niin silloin ne on oltava, ellei ole niin ei tarvitse.
wiimax.fi
Re: W201 ja ABS pakollisuus?
No jos käytän vertailumallina ( wikipediasta otettuja tietoja);
190 E 2.0 R4 8V M102.962 1997 cm3 87 kW (118 hv) @ ? r/min 172 Nm @ 3500 r/min 1991–1992
Ja moottori joka tulossa
C 250 D OM605.910 2497 cm3 83 kW (113 hv) @ 5000 r/min 170 Nm @ 2800–4600 r/min
Jolloin tehoa/vääntöä on vähemmän. Alusta on siis tässä bensa mallissa nyt sama kuin tässä minun autossani
190 D 2.5 R5 10V OM602.911 2497 cm3 69 kW (94 hv) @ 4600 r/min 158 Nm @ 2600–3100 r/min 1990–1992
2.5d turboa en voi käyttää vertailumallina suoraan, koska siinä on jäähdytettyä etulevyä ainakin alustassa eroa, ja kaikki jotka olen nähnyt nettiautossa myynnissä niin on näyttänyt olevan ABS jarruilla.
Kiitos avustanne, koitan vain selvitellä, että saanko järkevästi päivitettyä nyt vara-auton virkaa toimittavan auton moottorin "hieman" tuoreempaan. Nykyinen moottori jo hieman hikoilee sieltä täältä, vaikka kilometrejä on vasta 504tkm mittarissa
190 E 2.0 R4 8V M102.962 1997 cm3 87 kW (118 hv) @ ? r/min 172 Nm @ 3500 r/min 1991–1992
Ja moottori joka tulossa
C 250 D OM605.910 2497 cm3 83 kW (113 hv) @ 5000 r/min 170 Nm @ 2800–4600 r/min
Jolloin tehoa/vääntöä on vähemmän. Alusta on siis tässä bensa mallissa nyt sama kuin tässä minun autossani
190 D 2.5 R5 10V OM602.911 2497 cm3 69 kW (94 hv) @ 4600 r/min 158 Nm @ 2600–3100 r/min 1990–1992
2.5d turboa en voi käyttää vertailumallina suoraan, koska siinä on jäähdytettyä etulevyä ainakin alustassa eroa, ja kaikki jotka olen nähnyt nettiautossa myynnissä niin on näyttänyt olevan ABS jarruilla.
Kiitos avustanne, koitan vain selvitellä, että saanko järkevästi päivitettyä nyt vara-auton virkaa toimittavan auton moottorin "hieman" tuoreempaan. Nykyinen moottori jo hieman hikoilee sieltä täältä, vaikka kilometrejä on vasta 504tkm mittarissa

190D 2.5d -89
E30 325 24v turbo 535hp/685nm 1,4bar
+ pari muuta bemaria
E30 325 24v turbo 535hp/685nm 1,4bar
+ pari muuta bemaria
Re: W201 ja ABS pakollisuus?
no mulla on 88vm orkkis turbod ja ei ollu apseja siihen tökkäs monivenanturbon leimausKapanos kirjoitti:No jos käytän vertailumallina ( wikipediasta otettuja tietoja);
190 E 2.0 R4 8V M102.962 1997 cm3 87 kW (118 hv) @ ? r/min 172 Nm @ 3500 r/min 1991–1992
Ja moottori joka tulossa
C 250 D OM605.910 2497 cm3 83 kW (113 hv) @ 5000 r/min 170 Nm @ 2800–4600 r/min
Jolloin tehoa/vääntöä on vähemmän. Alusta on siis tässä bensa mallissa nyt sama kuin tässä minun autossani
190 D 2.5 R5 10V OM602.911 2497 cm3 69 kW (94 hv) @ 4600 r/min 158 Nm @ 2600–3100 r/min 1990–1992
2.5d turboa en voi käyttää vertailumallina suoraan, koska siinä on jäähdytettyä etulevyä ainakin alustassa eroa, ja kaikki jotka olen nähnyt nettiautossa myynnissä niin on näyttänyt olevan ABS jarruilla.
Kiitos avustanne, koitan vain selvitellä, että saanko järkevästi päivitettyä nyt vara-auton virkaa toimittavan auton moottorin "hieman" tuoreempaan. Nykyinen moottori jo hieman hikoilee sieltä täältä, vaikka kilometrejä on vasta 504tkm mittarissa
Nyk. w201 605+8mynä+hx40+man+ ASD
ex w201 td 602
ex w201 2,6
ex w201 602
kawa 9R,1100 iiöö tappelija
pensalla ja dieselillä pestään pensselit, viinalla tehään voimaa
ex w201 td 602
ex w201 2,6
ex w201 602
kawa 9R,1100 iiöö tappelija
pensalla ja dieselillä pestään pensselit, viinalla tehään voimaa