w108 projekti

Kaikki 25+ vuotiaita Mersun mallisarjoja koskeva keskustelu.
kaisthe
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 90
Liittynyt: To 31.05.2012 11:59

w108 projekti

Viesti Kirjoittaja kaisthe »

Täytyy laittaa hieman informaatiota omasta w108 projektista. Ostin 2013 huhtikuussa -67 vuoden w108.in raadon ja koko kesä menikin peltitöissä. Syyskuun alussa sain projektin lopulta maaliin ja vehje on nyt sisustanrakenteluvaiheessa. Tekniikasta senverran että koneeksi on jossain välissä vaihtunut om617. Väri on metallihohto kupari ja katto old english white. Jarrut vaativat vielä huomiota, sekä putkisto. Tämän kesän osalta ei rakentelu ole vielä päässyt vauhtiin. Olen yrittänyt etsiskellä parempikuntoisia ovia mutta toistaiseksi ei sellaisia ole löytynyt. Alle Olisi tarkoitus laittaa mersun levitetyt pellit kromisilla pillerikapseleilla.

Tässä muutamia kuvia talvisäilöstä
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Viimeksi muokannut kaisthe, Ti 03.11.2015 12:05. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
SL 320 -95 (R129)
250se -67 (om617) automatic (w108)
Andreas
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 473
Liittynyt: Ma 22.03.2004 14:16

Re: w108 projekti

Viesti Kirjoittaja Andreas »

Nice
Viimeksi muokannut Andreas, Ke 06.05.2020 19:19. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
kaisthe
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 90
Liittynyt: To 31.05.2012 11:59

Re: w108 projekti

Viesti Kirjoittaja kaisthe »

Täydellistä! Maalausteltan kuva on kuin omasta teltasta viime syksyltä. Sopii muuten todella hyvin valkonen katto tohon satakasiin, se luo tiettyä arvokkuutta ( ei ylioppilaslakkityyppisesti).
SL 320 -95 (R129)
250se -67 (om617) automatic (w108)
Kipsu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2066
Liittynyt: To 29.07.2004 20:17

Re: w108 projekti

Viesti Kirjoittaja Kipsu »

Hieno väri! Ja mässy auto! 8) Voi kun olis ittelläkin joskus tuollainen tieliikennekäytössä.

Siis ihan oikeastikko siellä on OM607 vai OM617 ?? :shock:

Noissahan on se ero että OM607 1,5 l CDI on julkaistu MB ja Renaultin toimesta 2012 (löytyy mm. Citanista ja A-Mersusta), OM617 3,0 l taas on 1969 julkaistu klassikko (löytyy mm.114/5, 123, 126 ja joidenkin pakujen peltien alta). Kehityksen kulusta kertoo se että molemmissa on suurinpiirtein saman verran ruutia vakiona.
Avatar
poju89
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 174
Liittynyt: To 27.10.2011 20:47
Paikkakunta: Urjala

Re: w108 projekti

Viesti Kirjoittaja poju89 »

Voi jehna on hyvä väri! Omat suunnitelmat hyvin pitkälti samaa, audin värikartasta.

Enempi kuvia vaan, saa kovin inspiraatiota omaan projektiin :thumbup:
W124 300D 94
Skyline R32 90


W108 "380"se 67
W116 350sel ??
airaksela
Mersumies
Mersumies
Viestit: 720
Liittynyt: Pe 16.07.2010 17:24

Re: w108 projekti

Viesti Kirjoittaja airaksela »

Kipsu kirjoitti:Hieno väri! Ja mässy auto! 8) Voi kun olis ittelläkin joskus tuollainen tieliikennekäytössä.

Siis ihan oikeastikko siellä on OM607 vai OM617 ?? :shock:

Noissahan on se ero että OM607 1,5 l CDI on julkaistu MB ja Renaultin toimesta 2012 (löytyy mm. Citanista ja A-Mersusta), OM617 3,0 l taas on 1969 julkaistu klassikko (löytyy mm.114/5, 123, 126 ja joidenkin pakujen peltien alta). Kehityksen kulusta kertoo se että molemmissa on suurinpiirtein saman verran ruutia vakiona.
Toisissa merkeissä tunnettaan tuo 607:ska k9k:na :D Mutta se siitä.
kaisthe
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 90
Liittynyt: To 31.05.2012 11:59

Re: w108 projekti

Viesti Kirjoittaja kaisthe »

Joo o OM617, sehän se :)
SL 320 -95 (R129)
250se -67 (om617) automatic (w108)
Andreas
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 473
Liittynyt: Ma 22.03.2004 14:16

Re: w108 projekti

Viesti Kirjoittaja Andreas »

Mitä mahtaa kuulua tälle pienokaiselle?
kaisthe
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 90
Liittynyt: To 31.05.2012 11:59

Re: w108 projekti

Viesti Kirjoittaja kaisthe »

Alkuun oli tarkoitus ostaa käyttöautoksi w115 tai w123 korinen merkelessi. Kesät on tullut ajettua tuolla SL320 (R129) ja talveksi on aina ollut joku halpa ja pelkästään siirtymiseen soveltuva kulkupeli. Ajatuksena oli, että jos tässä nyt mersumieheksi tunnustaudutaan niin eikö ole sama ajella tähdellisellä ympäri vuoden.
Haussa oli sellainen yksilö, joka on ollut leimassa viimeisen parin vuoden aikana. Laittoa siis sai olla, mutta ei mitään täysin alusta lähtien uusiksi tehtävää autoa ollut tarkoitus hankkia.
Jokainen, jolla on joskus projekti ollut, tietää että niillä on paha tapa laajentua pienestä isoksi ja joskus isosta hallitsemattomaksi ikuisuusprojektiksi.
Aikani nettiautoa selailtuani, alkoi silmää miellyttää enenevässä määrin w108-koriset ja niinhän siinä kävi, että alkuperäisestä käyttöautoajatuksesta poiketen, ostin vuoden -67 250SE.n, johon oli historian melskeissä päätynyt OM617 dieseltekniikka. Auto oli ollut leimassa viimeksi -96 ja rekisteristäpoisto oli tehty -98. Autolla luultavasti oli ajettu tieliikenteessä, koska siinä oli ostohetkellä toisen auton kilvet kiinni. Joku jobbari oli ostanut nipun autoja Espoon kaupungin huutokaupasta, ja itse ostin auton tältä jobbarilta. Oli kuulemma mersu lähtenyt laakista käyntiin kun oli saanut apuvirtaa.

Tässä muutamia kuvia alkuvaiheessa 2013 keväällä:
IMG_1259.jpg
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
SL 320 -95 (R129)
250se -67 (om617) automatic (w108)
kaisthe
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 90
Liittynyt: To 31.05.2012 11:59

Re: w108 projekti

Viesti Kirjoittaja kaisthe »

IMG_1259.jpg
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
SL 320 -95 (R129)
250se -67 (om617) automatic (w108)
kaisthe
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 90
Liittynyt: To 31.05.2012 11:59

Re: w108 projekti

Viesti Kirjoittaja kaisthe »

Kyllä täytyy sanoa että lievä pessimismi alkoi vallata optimismilta alaa kun aloitin auton purun. Sisätiloissa oli melkoisen kostea viidakon tunnelma, homeen ja ummehtuneen verhoilun tuoksu, sekä pitkään tupakansavulla marinoidun ilman yhdistelmä ei enää viestittänyt sitä tunnelmaa mitä suunnittelija oli aikoinaan piirrustuspöydällään hahmotellut.

Kojelaudan puuosat olivat hädintuskin entisöintikunnossa, mutta ovien puiset ikkunalistat olivat pääosin roskiskamaa. Laitoin alkuvaiheessa kaiken kuitenkin säästöön periaatteella "tiliä vaikka sattuis joskus tarvitteen"

Jo alkuvaiheessa oli selvää etten ole tekemässä autosta museovehjettä. Vision saneli osittain jo aikaisemmin tehty tekniikanvaihdos ja omien taitojen puute, sekä kangastuksena mielen pohjalla viriävä visio uudemman tekniikan käyttömukavuuden ja suorituskyvyn yhdistämisestä kauniiseen vanhaan koriin.

Niinkuin aina, purkuosuus on se helppo osuus. Tosin osittain sitä helppoutta varjostaa myös tulevien töiden laajuus, joka paljastuu pikkuhiljaa. On kuitenkin sanottava, että vajaan viidenkymmenen vuoden ikäistä autoa purkaessa on oletettavaa, että kaikkea ei ehkä saa ehjänä pois. Kaikki osat, jotka purin, sisustan pikkunippeleitä myöten lähtivät ehjänä pois. Miettikääpä nykyauton viidenkymmenen vuoden päästä...jos on vielä jotain purettavaa niin ehjänä sitä ei saa pois, se on varma.
IMG_1439.jpg
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
SL 320 -95 (R129)
250se -67 (om617) automatic (w108)
kaisthe
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 90
Liittynyt: To 31.05.2012 11:59

Re: w108 projekti

Viesti Kirjoittaja kaisthe »

Peltitöitä ei ollut kuitenkaan aivan älyttömästi vaikka niihin runsaasti aikaa tuhrautuikin. Pohjan korjasin ilman korjauspaloja. Ebaystä löysin uudet lokasuojan kaaret taakse 120€ pari. Kohtuukuntoisen Oikean puolen etulokarin löysin foorumilta. Tulevana keväänä olisi tarkoitus käydä kantamassa uudet helmat vanhojen tilalle. Muutamia isoja reikiä paljastui pintapelleistäkin, kuten tämä SF-merkin takaa paljastunut haulikonreikä.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Viimeksi muokannut kaisthe, Ti 08.03.2016 01:52. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
SL 320 -95 (R129)
250se -67 (om617) automatic (w108)
kaisthe
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 90
Liittynyt: To 31.05.2012 11:59

Re: w108 projekti

Viesti Kirjoittaja kaisthe »

Jostain syystä järjestelmä ei anna laittaa kaikkia kuvia tänne, joita yritän. Olisko liian paljon ruostetta... :shock:
SL 320 -95 (R129)
250se -67 (om617) automatic (w108)
kaisthe
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 90
Liittynyt: To 31.05.2012 11:59

Re: w108 projekti

Viesti Kirjoittaja kaisthe »

Silmät oli vanhalla rouvalla senverran sumeat, että etulampuista kelpasivat säästöön vain kromikehykset. Löysin Ebaystä USA-mallin uudet umpiot (4kpl) hintaan 150€ kotiovelle toimitettuina. Oikean takavalon lasi oli rikki, mutta löysin sen foorumilta, kuten myös keulatähden, joka oli lähtenyt jonkun matkaan keulilta.

Lopulta 2013 elokuun lopussa sain auton maalattua. Köyhät olosuhteet kun on tuolle autonlaitolle, niin maalauksen suoritin maalausteltassa pihalla. Pohjamaalina käytin debeerin hiontapohjamaalia, pari kerrosta välihionnoilla. Pintamaaliksi halusin jotain pronssinkarvaista ja lopulta väri valikoitui saabin värikartasta. Olin jo auton hankkiessani päättänyt että katto tulee olemaan joko musta tai valkoinen, koska se mielestäni antaa vanhalle kaunokaiselle lisäarvokkuutta. Katon väriksi valikoitui hieman kermaan sävähtävä old English white.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
SL 320 -95 (R129)
250se -67 (om617) automatic (w108)
kaisthe
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 90
Liittynyt: To 31.05.2012 11:59

Re: w108 projekti

Viesti Kirjoittaja kaisthe »

korjattua lattiaa
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
SL 320 -95 (R129)
250se -67 (om617) automatic (w108)
kaisthe
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 90
Liittynyt: To 31.05.2012 11:59

Re: w108 projekti

Viesti Kirjoittaja kaisthe »

varaosa etulokasuojan etsaamista maalauskuntoon. Lampun päällä oli 2e kolikon kokoinen reikä, jonka joutui hitsailemaan, mutta muuten lokari oli melko priima. Tai ei priima, mutta reiätön :)
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
SL 320 -95 (R129)
250se -67 (om617) automatic (w108)
kaisthe
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 90
Liittynyt: To 31.05.2012 11:59

Re: w108 projekti

Viesti Kirjoittaja kaisthe »

taka-akselin hiekkapuhalsin ja maalasin. pohjan ruostesuojasin peltitöiden jälkeen. Vasemmalla takana jouduin hitsaamaan paikan ruonkopalkkiin
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
SL 320 -95 (R129)
250se -67 (om617) automatic (w108)
kaisthe
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 90
Liittynyt: To 31.05.2012 11:59

Re: w108 projekti

Viesti Kirjoittaja kaisthe »

takalokarien sovittelua.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
SL 320 -95 (R129)
250se -67 (om617) automatic (w108)
kaisthe
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 90
Liittynyt: To 31.05.2012 11:59

Re: w108 projekti

Viesti Kirjoittaja kaisthe »

Vaikka auto sai värin syksyllä, jäivät ovet vielä tekemättä. Jo alkuun selvisi että ovet ovat senverran rapsakassa kunnossa, että jostain pitäisi etsiä paremmat. Vasta 2014 keväällä löysin hyväkuntoiset etuovet ja kaupan päälle sain vielä takaovet, joista jouduin pohjat vaihtamaan. Vanhoista ovista säilytin ikkunat, listat ja verhoilusta kammet, kahvat ja lasinnostimet
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
SL 320 -95 (R129)
250se -67 (om617) automatic (w108)
kaisthe
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 90
Liittynyt: To 31.05.2012 11:59

Re: w108 projekti

Viesti Kirjoittaja kaisthe »

Uudet ovet kiinnitettyinä
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
SL 320 -95 (R129)
250se -67 (om617) automatic (w108)
kaisthe
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 90
Liittynyt: To 31.05.2012 11:59

Re: w108 projekti

Viesti Kirjoittaja kaisthe »

Sisustan rakentamisessa meni paljon aikaa. Poistin kojelaudan puuosista vanhan lakan, hioin ja lakkasin ne ja sainkin niistä, jos ei nyt uuden niin ainakin kunnostetun veroiset. Kojelaudan kromiosista tuli hienot kiillottamalla ja pehmusteosat kaverin isä, joka on eläkkeelle jäänyt verhoilija, päällysti kermanvalkoisella nahalla. Ratti vaatii vielä huomiota. Olen suunnitellut että jos yksinkertaisesti vetäisi keskiöön samanlaisen nahkan kuin muuallakin. Lattialle laitoin äänieristepehmusteen (motonet) ja verhoilin lattian tummanharmaalla verhoiluhuovalla.

Melkein valmis kojelauta
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
SL 320 -95 (R129)
250se -67 (om617) automatic (w108)
kaisthe
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 90
Liittynyt: To 31.05.2012 11:59

Re: w108 projekti

Viesti Kirjoittaja kaisthe »

Ovipahvit säästin vain muottitarkoituksessa. Uudet tein vanhan mittojen mukaan kovalevystä, jonka verhoilin samaisella nahalla kuin kojelaudassa. Ovien verhoillut kiinnitetään pienillä metallinipsuilla ovirunkoon ja tässä sattui pikku virhe niinkuin kuvista näkyy. Kun liimasin verhoilun suoraan pahville ilman mitään välihuopaa, nipsu nipistää nahan ruttuun ovipahvia kiinnitettäessä, joten toistaiseksi nuo on tuollaiset.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
SL 320 -95 (R129)
250se -67 (om617) automatic (w108)
kaisthe
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 90
Liittynyt: To 31.05.2012 11:59

Re: w108 projekti

Viesti Kirjoittaja kaisthe »

Penkit oli alkuun tarkoitus verhoilla samalla kermanvalkoisella kuin muukin sisusta mutta toistaiseksi pelkkä pesu sai riittää. Kunnon pesurilla lähti hajut, tahrat ja home. Myös kattoverhoilu ja aurinkolipat pestiin ja niistä tuli näin ihan siistejä.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
SL 320 -95 (R129)
250se -67 (om617) automatic (w108)
kaisthe
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 90
Liittynyt: To 31.05.2012 11:59

Re: w108 projekti

Viesti Kirjoittaja kaisthe »

Viime syksynä laittelen hirveällä kiireellä autoa kuntoon, koska sen oli tarkoitus tulla hääautoksi omiin häihini. Muutamat pimeät illat tuli istuttua kokoamassa sisustaa autopeitteen peittämässä autossa.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
SL 320 -95 (R129)
250se -67 (om617) automatic (w108)
kaisthe
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 90
Liittynyt: To 31.05.2012 11:59

Re: w108 projekti

Viesti Kirjoittaja kaisthe »

Jarrujen kanssa meinasi tulla todella kiire. Vanhat satulat olivat niin jumissa että päädyin hommaamaan paremmat. Löysinkin nettivaraosasta w115 koriksen kunnostetut satulat. Uudet levyt ja käsijarrukilkkeet oli tilattu Saksasta jo aikaisemmin kuten myös uusi jarrupääsylinteri. Jarruissa päänvaivaa viimemetreillä ennen häitä aiheutti toisesta jarrusatulasta katkennut jarruputken pätkä, joka on toisesta päästä kahdella pultilla kiinni satulassa. Tällaista osaa en saanut mistään siihen hätään, joten suljimme vasemman etujarruletkun. Ei kovin liikenneturvallista, mutta auto vietiin trailerilla kirkolle, josta ajoimme seremonian jälkeen seuraavan nurkan taakse, jossa auto ajettiin taas trailerille ja me vaimon kanssa jatkettiin Sl.llä matkaa. Iso homma, mutta olihan se auto saatava hääautoks :)

Vanteet harmittaa vieläkin. Olin nimittäin vuotta aikaisemmin ostanut pinnavanteet (näkynyt aikaisemmissa kuvissa), joiden piti olla mersuun jaoltaan sopivat. Olinkin pihassa kokeillut yhtä vannetta kiinni ja koska keksireikä oli iso, eikä ollut siihen holkkia, pultit menivät paikalleen. En ihmetellyt sitten sitä sen enempää, kunnes pari päivää ennen häitä kun autolla pääsi ensimmäistä kertaa ajamaan, huomattiin ettei ne keskitä sinne päinkään. Lyhyellä varoitusajalla ruuvattiin vain pikkuveljen Väyrysestä vanteet alle. Täytyyhän se todeta, ettei ne sopinu yhtään! Vaan ei se auttanut vinkua ku oli jo housuissa...

Pakoputki hitsailtiin motonetin putkenpätkillä kokoon kaikessa kiireessä. Tosin vain taka-akselilta taaksepäin.

Koska minulla ei ole tallipaikkaa, jossa autoa voisi talvella laittaa, haen sen taas huhtikuussa työn alle. Kesän tavoitteena siintää leima. Tekemistä on ainakin.

loput sähköt kuntoon(puhallin, pyyhkimet...ainakin)
Uudet helmat
varapyöräkotelon ja sen toisenpuolenkin hitsaaminen
Vasen etujarru toimintaan (mistäköhän sellaisen putkenpätkän löytäisi?)- putkenpätkättilattu saksasta --jarrujen ilmaus
Vänkärinpenkin kiinnikkeet rakentaminen
Ikkunalistojen (puu) metsästys
Vanteet
Ovien tiivisteiden tilaaminen
Auto ei Sammu avaimesta, alipaineletku?
Mittaristo ei toimi, hehkutusvalo ainoastaan
Lämppärin korjaus
Taka-akselin puslat pitäis tarkastaa
+ kaikki viat, joita ei ole havaittu, koska ei ole päässyt vielä kunnolla ajamaan

Ja varmaan paljon muuta mitä ei nyt tule mieleen...

- uusi tekniikka 606 tms
taka-akseliston vaihto johonkin tukevampaan ja uudempaan
Parempien jarrujen suunnittelu

Anteeksi kuvien laatu ja vähyys. Projektin alkuvaiheessa unohdin kameran auton katolle yöksi ja koska koko yön satoi, niin aamulla mulla ei enää ollu kameraa. Siksi kuvaaminen vähän kärsi. Muutenkin tuntuu että vasta nyt huomaa että olisi pitänyt ottaa kuvia paljon enemmän ja jokaisesta työvaiheesta . Aina oppii jotain eli ehkä nyt keväällä projektin jatkuessa.




Nyt keväällä on tarkoitus myydä tuo SL ja pitää vain yksi harrasteauto, jos sitten riittäisi aika ja raha paremmin.

Antakaa vinkkejä ja kommentoikaa, mutta niinhän te varmasti teettekin :)
Viimeksi muokannut kaisthe, Pe 21.10.2016 18:05. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
SL 320 -95 (R129)
250se -67 (om617) automatic (w108)
kaisthe
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 90
Liittynyt: To 31.05.2012 11:59

Re: w108 projekti

Viesti Kirjoittaja kaisthe »

Kyllähän se oli komea hääauto.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
SL 320 -95 (R129)
250se -67 (om617) automatic (w108)
kaisthe
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 90
Liittynyt: To 31.05.2012 11:59

Re: w108 projekti

Viesti Kirjoittaja kaisthe »

Pitkään on ollut tarkoitus päivittää tänne mersun kuulumiset. Nyt se on tehty, suoraan yövuorosta, joten tarina on jokseenkin sekava. Mutta lukijalle kai lopputulos tulee kuitenkin selväksi ja sehän on pääasia :roll:

Tuli aikoinaan aloitettua tämä topic oldtimers osioon, mutta tämähän kuuluisi oikeastaan tonne projektit-osioon. Mitenköhän sen sais sinne siirrettyä?
SL 320 -95 (R129)
250se -67 (om617) automatic (w108)
Andreas
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 473
Liittynyt: Ma 22.03.2004 14:16

Re: w108 projekti

Viesti Kirjoittaja Andreas »

Hieno kertomus ja mielestäni juurikin oikeassa ryhmässä, jos oldie-projektit siirretään muiden joukkoon muuttuu tämä ryhmä entistäkin kuolleemmaksi.
Ppi72
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 1
Liittynyt: Pe 21.10.2016 19:29

Re: w108 projekti

Viesti Kirjoittaja Ppi72 »

Upea tarina ja hyvää työtä. Sai vanhus uuden elämän! Hienoa!
kaisthe
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 90
Liittynyt: To 31.05.2012 11:59

Re: w108 projekti

Viesti Kirjoittaja kaisthe »

Olin syksyllä jo melkein myynyt tämän projektin kunnes sain talveksi tilan rakentaa, joten pientä edistystä on taas havaittavissa.
Ennen joulua purin alustan edestä ja nyt pitäisi seuraavaksi tilata ainakin iskarit ja muutama pikkuosa, hiekkapuhaltaa alustan osat ja sitten maali päälle.

Jos on tietoa pääkaupunkiseudulla tai uudellamaalla huokeasta hiekkapuhalluspaikasta niin laittakaa tietoa. Voi olla, että hinnan takia vuokraan ison kompuran päiväksi ja puhallan itse. Oman kompuran tuotto on niin pieni, että toisesta päästä alkaa jo ruostumaan jos sillä urakkaan ryhtyy.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
SL 320 -95 (R129)
250se -67 (om617) automatic (w108)
Vastaa Viestiin