300 tdt tehottomuus+vaihteisto+Ahdin asiaa.
300 tdt tehottomuus+vaihteisto+Ahdin asiaa.
Kysellään nyt ennenkun hutkitaan.Jotenkin tuntuu laiskalta tuo vehje,puutuu kyllä aika täysin 100km/h jälkeen.Kiertää kyllä jonnekkin 5000rpm asti,mutta oikein mitään ei tapahdu.Laatikko ei mielestäni luista,nostin aavistuksen paineitakin,vaikutti kyllä terävöittämällä vaihtoja,ei ne venyviä ollu kyllä muutenkaan.Ahtopaineet tsekkasin ja jostain kumman syystä nousee n.1,3bariin,eikös vakiot oo jotain kilon luokkaa?Mustaa ei kyllä tuu putkesta oikein missään vaiheessa,mikä sinällään outoa koska pumppu on joskus säädetty pp dieselin toimesta.Kai se on sitten säädettävä syötöt itse isommalleen,vai onko jollain ideoita mistä alkaa tutkimaan....Alkoi muuten asd peräkin ulisemaan öljynvaihdon jälkeen.Kl-varaosista möivät jotain fuchs litkua siihen,no tilasin nyt orkkisöljyä...Halpa kokeiluhan toi on,onko kellään kokemuksia tuosta fuchs öljystä?
Viimeksi muokannut jarnoy, Ti 08.03.2016 10:43. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
s124 300tdt sportline-91
EX:W124 300dt om602 turbo-87 268hv/503nm
W124 250d-91
EX:W124 300dt om602 turbo-87 268hv/503nm
W124 250d-91
Re: 300 tdt tehottomuus...
Tehottomuudesta en tiedä, ittellä olleeseen 300tdt:hen (4-m) vaihdoin vakiokoneen 0,85 max ahdoilla ja tehot oli ihan riittävät... Mutta toi Fuchs:n öljy. Sama kokemus täältäkin. Ko. autoon sitä laitoin taakse ja ulinan sain aikaseks. Tosin hyvin vaimeen ja vain ilman kuormaa, siis kaasua just himpunverran niin ettei moottorijarrua eikä vetoa ja n. 100km/h tai vähän alle. Eteen laitoin jotain parempaa redlinen öljyä. Ei ulissu. Saman efektin sain aikaseks nykyisessä w211:ssa eli just moottorijarrun ja vedon rajalla n. 100km/h hento ulina fuchsin öljyillä. Edessä sama juttu. Ajattelin että johtunee liian alhasesta viskositeetista. KL:n myymä fuchs taisi olla 75W-85 ja orkkis muistaakseni 85W-90? Aattelin odotella talveen ja tosiaan, ulina häipyi kun ilmat kylmeni. Mielenkiinnolla odotan kevättä. Jos ulina palaa, täytyy laittaa kesällä jotain paksumpaa. KL näköjään myy jotain "mb alkuperäisöljyä" mutta siinäkin lukee 75W-85? http://kl-varaosat.fi/verkkokauppa/clie ... 54279/2787jarnoy kirjoitti:Alkoi muuten asd peräkin ulisemaan öljynvaihdon jälkeen.Kl-varaosista möivät jotain fuchs litkua siihen,no tilasin nyt orkkisöljyä...Halpa kokeiluhan toi on,onko kellään kokemuksia tuosta fuchs öljystä?
mikael
Re: 300 tdt tehottomuus...
Tosta ASD:n öljystä, niin sen kuuluu olla MB 235.7 -luokituksen mukaista öljyä. Ennen se oli tosiaan 85W-90, nykyään 75W-85.
Siihen ei ole kuin neljä vaihtoehtoa, täällä:
http://bevo.mercedes-benz.com/bevolisten/235.7_en.html
Fuchs Titan Sintopoid FE 75W-85 on yksi niistä, ja sitä ainakin itse ostin KL-Varaosista. Ja tarina kertoo, että tuo on samaa tavaraa kuin Mersun orkkisöljy, mutta purkin päällä on vain erilainen etiketti. Ja vielä enemmän erilainen hintalappu...
Öljykeskustelua on lisää esim. täällä:
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... %A4%C3%A4n
Ja mitä tulee tuohon ääntelyn alkamiseen öljynvaihdon yhteydessä, niin silleen on monelle muullekin käynyt. Nähtävästi on kyse siitä, että kun kuluneessa perässä on vanhat tökötit, niin ääni ei joko kuulu tai sitä ei edes synny, kun huono öljy laittaa välykset tiettyyn ääripäähän tai mistä nyt sitten mahtaakin olla kyse. Ei se kuitenkaan sen uuden öljyn vika ole, vaan vika lienee kyllä siinä perässä ja tulee enemmän esille, kun öljy on sellaista, kun sen kuuluukin olla.
Siihen ei ole kuin neljä vaihtoehtoa, täällä:
http://bevo.mercedes-benz.com/bevolisten/235.7_en.html
Fuchs Titan Sintopoid FE 75W-85 on yksi niistä, ja sitä ainakin itse ostin KL-Varaosista. Ja tarina kertoo, että tuo on samaa tavaraa kuin Mersun orkkisöljy, mutta purkin päällä on vain erilainen etiketti. Ja vielä enemmän erilainen hintalappu...
Öljykeskustelua on lisää esim. täällä:
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... %A4%C3%A4n
Ja mitä tulee tuohon ääntelyn alkamiseen öljynvaihdon yhteydessä, niin silleen on monelle muullekin käynyt. Nähtävästi on kyse siitä, että kun kuluneessa perässä on vanhat tökötit, niin ääni ei joko kuulu tai sitä ei edes synny, kun huono öljy laittaa välykset tiettyyn ääripäähän tai mistä nyt sitten mahtaakin olla kyse. Ei se kuitenkaan sen uuden öljyn vika ole, vaan vika lienee kyllä siinä perässä ja tulee enemmän esille, kun öljy on sellaista, kun sen kuuluukin olla.
W124 250 D -92
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
Re: 300 tdt tehottomuus...
...niin ja vielä, itsellä on kokemusta juuri tuosta Fuchsin öljystä, yhdessä W124 ASD -perässä, yhdessä W124 tavallisessa perässä ja yhdessä W123 perässä. Ei niissä yhdessäkään ole ollut mitään ongelmaa havaittavissa toistaiseksi.
W124 250 D -92
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
Re: 300 tdt tehottomuus...
Jep hyviä vastauksia,kiitos niistä.Saapui tuo kultaakin kalliimpi öljylähetys,kokeillaan nyt sitäkin,vaikka selväähän se on jos perä ääntää kuluneisuuttakin löytyy....Veto ehkä hieman parantunut,antanut happea aikalailla reippaasti,liekkö ollu tukossa eläkeläismiehen jäljiltä.Nyt kuuluu laatikosta vähän ujeltava ääni p ja n asennoissa,mikähän sitäkin alkoi riivata?Pitikin mennä huoltamaan,ei näköjään tehnyt hyvää
Öljyä pitäisi olla oikea määrä,vähän reipas 6 litraa ja kyllä tyhjensin myös turbiinin.On niin näppärä kattoa noi laatikkoöljyt siitä tikusta,tikku koko matkalta märkä,no ajettava varmaan noi öljyt mustiksi niin alkaa näkymään tikussakin...

s124 300tdt sportline-91
EX:W124 300dt om602 turbo-87 268hv/503nm
W124 250d-91
EX:W124 300dt om602 turbo-87 268hv/503nm
W124 250d-91
Re: 300 tdt tehottomuus+vaihteisto...
Lisänä vielä ujellus laatikosta liikkeelle lähtiessä,häipyy sitten vauhdin kasvaessa.On lähellä että alkaa jo kaduttamaan koko laite...Aikasemmat meset ollu kaikki manuaaleja,kokemusta näistä ujelluksista ei oikein ole.
s124 300tdt sportline-91
EX:W124 300dt om602 turbo-87 268hv/503nm
W124 250d-91
EX:W124 300dt om602 turbo-87 268hv/503nm
W124 250d-91
Re: 300 tdt tehottomuus...
Tikussa pitäisi olla mittana 64.5 mm laatikon ollessa 80 asteteen lämmössä. Ja vaide tietenkin p-asennossajarnoy kirjoitti:Jep hyviä vastauksia,kiitos niistä.Saapui tuo kultaakin kalliimpi öljylähetys,kokeillaan nyt sitäkin,vaikka selväähän se on jos perä ääntää kuluneisuuttakin löytyy....Veto ehkä hieman parantunut,antanut happea aikalailla reippaasti,liekkö ollu tukossa eläkeläismiehen jäljiltä.Nyt kuuluu laatikosta vähän ujeltava ääni p ja n asennoissa,mikähän sitäkin alkoi riivata?Pitikin mennä huoltamaan,ei näköjään tehnyt hyvääÖljyä pitäisi olla oikea määrä,vähän reipas 6 litraa ja kyllä tyhjensin myös turbiinin.On niin näppärä kattoa noi laatikkoöljyt siitä tikusta,tikku koko matkalta märkä,no ajettava varmaan noi öljyt mustiksi niin alkaa näkymään tikussakin...
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin 
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan

Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Re: 300 tdt tehottomuus+vaihteisto...
Onhan siinä tikussa selvät merkit, ikinä mitään millimetrejä tarvitse mittailla...
wiimax.fi
Re: 300 tdt tehottomuus+vaihteisto...
Jep merkit on kyllä selvät,mutta kun tuppaa olemaan öljyssä koko keppi ja öljyt niin puhtaat....No eiköhän tuokin vielä ratkea 

s124 300tdt sportline-91
EX:W124 300dt om602 turbo-87 268hv/503nm
W124 250d-91
EX:W124 300dt om602 turbo-87 268hv/503nm
W124 250d-91
Re: 300 tdt tehottomuus+vaihteisto...
Hankala mitata heti öljyn lisäyksen jälkeen, kyllä hetken päästä näkee tason kun putki on valunut kuivaksi.
wiimax.fi
Re: 300 tdt tehottomuus+vaihteisto...
Ei kaikissa tikuissa. on vain pelkät pisteet.dealer kirjoitti:Onhan siinä tikussa selvät merkit, ikinä mitään millimetrejä tarvitse mittailla...
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin 
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan

Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Re: 300 tdt tehottomuus+vaihteisto...
Onko toi askin ääntäminen kovempaa kylmillä keleillä? Jos se on sellainen että loppuu paikallaanollessa kun laittaa vaihteen päälle (pakki tai N) niin Käärmelahden siekkinen joskus kertoi että jossain pakassa on ne metallivälilevyt hiukan kieroja ja siitä ääni.
Paikallaan P tai N päällä ei saisi moottoria kierrättää. Turbiini kertoo askin pakkojen kierrosnopeuden ja nuo välilevyt käväisee kuumana ja siitä syystä ne sit väänty. Tuosta äänestä ei kuitenkaan käsittääkseni tarvitse senenempi huolestua.
Oma vahvistettu alko kans inan ääntämään jonkun katsastuksen jälkeen. Vuos takaperin syksyllä huomasin. Sittemmin olen kieltänyt katsuria polkemasta kahta kertaa enempää ennen kun auto on käynyt hetken tyhjäkäyntiä edellisten polkemisten jälkeen. Onko vahvistettu sitten herkempi tälle ilmiölle? Jos ja kun pakkoja/vaihde on isompi nippu niin voisi kuvitella että on?
Jonkun ASD perän olen aukonu ja laakereissa ja muuallakin on tosiaan sellaista paksua mönjää. Kun öljyt vaihtuu uuteen niin voi tosiaan olla että mönjä liukenee ja sit ääntäminen alkaa? Koskaan tullu kokeiltua sitä että jos tuollaiseen ääntävään laittaa vaseliinia öljyn joukkoon että mitä käy? Pakkasella voi sit olla tahmea vois arvata?
Ainakaan tarvikeliikkeitten myymistä lisäaineista ei ole apua sen joskus kokeilin yhteen murikkaan. KL:llä on yhtä muistaakseni 30ml purkissa ja sit tietty RVS:llä on. Kumpaakin koitin. Turhaa rahan haaskausta ainakin omalla kohdalla oli.
Paikallaan P tai N päällä ei saisi moottoria kierrättää. Turbiini kertoo askin pakkojen kierrosnopeuden ja nuo välilevyt käväisee kuumana ja siitä syystä ne sit väänty. Tuosta äänestä ei kuitenkaan käsittääkseni tarvitse senenempi huolestua.
Oma vahvistettu alko kans inan ääntämään jonkun katsastuksen jälkeen. Vuos takaperin syksyllä huomasin. Sittemmin olen kieltänyt katsuria polkemasta kahta kertaa enempää ennen kun auto on käynyt hetken tyhjäkäyntiä edellisten polkemisten jälkeen. Onko vahvistettu sitten herkempi tälle ilmiölle? Jos ja kun pakkoja/vaihde on isompi nippu niin voisi kuvitella että on?
Jonkun ASD perän olen aukonu ja laakereissa ja muuallakin on tosiaan sellaista paksua mönjää. Kun öljyt vaihtuu uuteen niin voi tosiaan olla että mönjä liukenee ja sit ääntäminen alkaa? Koskaan tullu kokeiltua sitä että jos tuollaiseen ääntävään laittaa vaseliinia öljyn joukkoon että mitä käy? Pakkasella voi sit olla tahmea vois arvata?
Ainakaan tarvikeliikkeitten myymistä lisäaineista ei ole apua sen joskus kokeilin yhteen murikkaan. KL:llä on yhtä muistaakseni 30ml purkissa ja sit tietty RVS:llä on. Kumpaakin koitin. Turhaa rahan haaskausta ainakin omalla kohdalla oli.
Nyt myynnissä kohtuuhinnalla tämä https://www.nettimoto.com/polaris/ranger/3156661
Re: 300 tdt tehottomuus+vaihteisto...
Jari Ke kirjoitti:Onko toi askin ääntäminen kovempaa kylmillä keleillä? Jos se on sellainen että loppuu paikallaanollessa kun laittaa vaihteen päälle (pakki tai N) niin Käärmelahden siekkinen joskus kertoi että jossain pakassa on ne metallivälilevyt hiukan kieroja ja siitä ääni.
Paikallaan P tai N päällä ei saisi moottoria kierrättää. Turbiini kertoo askin pakkojen kierrosnopeuden ja nuo välilevyt käväisee kuumana ja siitä syystä ne sit väänty. Tuosta äänestä ei kuitenkaan käsittääkseni tarvitse senenempi huolestua.
Oma vahvistettu alko kans inan ääntämään jonkun katsastuksen jälkeen. Vuos takaperin syksyllä huomasin. Sittemmin olen kieltänyt katsuria polkemasta kahta kertaa enempää ennen kun auto on käynyt hetken tyhjäkäyntiä edellisten polkemisten jälkeen. Onko vahvistettu sitten herkempi tälle ilmiölle? Jos ja kun pakkoja/vaihde on isompi nippu niin voisi kuvitella että on?
Jonkun ASD perän olen aukonu ja laakereissa ja muuallakin on tosiaan sellaista paksua mönjää. Kun öljyt vaihtuu uuteen niin voi tosiaan olla että mönjä liukenee ja sit ääntäminen alkaa? Koskaan tullu kokeiltua sitä että jos tuollaiseen ääntävään laittaa vaseliinia öljyn joukkoon että mitä käy? Pakkasella voi sit olla tahmea vois arvata?
Ainakaan tarvikeliikkeitten myymistä lisäaineista ei ole apua sen joskus kokeilin yhteen murikkaan. KL:llä on yhtä muistaakseni 30ml purkissa ja sit tietty RVS:llä on. Kumpaakin koitin. Turhaa rahan haaskausta ainakin omalla kohdalla oli.
Jep noin juurikin tekee kun lyö pykälän päälle niin hiljenee.Hienoa ettei tarvii menettää yöuniaan...Niinhän siinä kävi luultavasti että uusi öljy huuhteli kakat pois ja metelöinti alkoi,täytyy pidentää vaihtoväliä


s124 300tdt sportline-91
EX:W124 300dt om602 turbo-87 268hv/503nm
W124 250d-91
EX:W124 300dt om602 turbo-87 268hv/503nm
W124 250d-91
Re: 300 tdt tehottomuus+vaihteisto...
Enpä ole kyllä nähnyt tikkua jossa ei olisi selkeitä merkkejä, muistatko mallia / vuosimallia ?arska10 kirjoitti:Ei kaikissa tikuissa. on vain pelkät pisteet.dealer kirjoitti:Onhan siinä tikussa selvät merkit, ikinä mitään millimetrejä tarvitse mittailla...
wiimax.fi
Re: 300 tdt tehottomuus+vaihteisto...
Joskus tilasin tuollaiseen väykkyyn 97 malliin niin sain tikun jossa oli pelkkiä pisteitä. tuohan on helppo mitata tönärillä oikea korkeus.dealer kirjoitti:Enpä ole kyllä nähnyt tikkua jossa ei olisi selkeitä merkkejä, muistatko mallia / vuosimallia ?arska10 kirjoitti:Ei kaikissa tikuissa. on vain pelkät pisteet.dealer kirjoitti:Onhan siinä tikussa selvät merkit, ikinä mitään millimetrejä tarvitse mittailla...
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin 
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan

Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Re: 300 tdt tehottomuus+vaihteisto...
Käsittääkseni tässä on kyseessä 124 kun ASD perästä maininta ja kysyjän allekirjoituksessa "s124 300tdt sportline-91".
Ei ole sattunut sellaista sähkölaatikon tikkuakaan käteen että olisi työntömittaa tarvinnut öljytason määrittämiseen mutta niitähän voi olla, se on toinen juttu se. Sähkölaatikossakin on öljytasolle minimi ja maksimi, ei vain yksi viiva tietyllä kohdalla.
Ei ole sattunut sellaista sähkölaatikon tikkuakaan käteen että olisi työntömittaa tarvinnut öljytason määrittämiseen mutta niitähän voi olla, se on toinen juttu se. Sähkölaatikossakin on öljytasolle minimi ja maksimi, ei vain yksi viiva tietyllä kohdalla.
wiimax.fi
Re: 300 tdt tehottomuus+vaihteisto+suuri ahtopaine
Löytyi se oikea öljynmäärä kun aikansa tarkisteli,vaatii tosiaan hetken öljynlisäyksen jälkeen.Eikä hiljentynyt perä orkkisöljyllä,kallis kokeilu mutta tulipahan tehtyä.Nyt ihmetyttää tuo ahtopaine,nousee vallan hurjiin lukemiin 1,5bar...Ahdin on käsittääkseni vakio,pumppu säädetty kylläkin,ainakin tyhjäkäyntiruuvi oli täysin ulkona ja syöttöruuvikin melko pitkällä ulkona.Tuo 1,5bar ei taida olla oikein terveellistä ja eihän se voi edes kulkea jos ei saa polttoainetta.Savutakkaan se ei yhtään yläkierroksilla.Mistähän tuo kannattas alkaa haeskeleen vikaa,hukkaportti???
s124 300tdt sportline-91
EX:W124 300dt om602 turbo-87 268hv/503nm
W124 250d-91
EX:W124 300dt om602 turbo-87 268hv/503nm
W124 250d-91
Re: 300 tdt tehottomuus+vaihteisto+suuri ahtopaine
Oliko se ahdin orkkis KKK? Jos oli niin kun syöttöjä on nostettu tappiin niin nuin siinä helpolla käy. Ahdot nousee ja pakopaine vielä enemmän. Ahdin on yksinkertaisesti liian pieni. Vaikka hukkaportti aukeaakin täysin auki niin silti ahdot nousee. Näitä tällaisia tapauksia on ollu foorumilla useampikin.
Vaihda ahdin isompaan tai rajoita syöttöjä ja kierroksia. Muutoin se mosa kyllä kuolee jos sitä komentelet. Morkoolista otat sen letkun irti niin silläkin saatta tai ainakin pitäisi olla vaikutusta jos pumppu on ollenkaan säädettu oikein.
Vaihda ahdin isompaan tai rajoita syöttöjä ja kierroksia. Muutoin se mosa kyllä kuolee jos sitä komentelet. Morkoolista otat sen letkun irti niin silläkin saatta tai ainakin pitäisi olla vaikutusta jos pumppu on ollenkaan säädettu oikein.
Nyt myynnissä kohtuuhinnalla tämä https://www.nettimoto.com/polaris/ranger/3156661
Re: 300 tdt tehottomuus+vaihteisto+suuri ahtopaine
Jari Ke kirjoitti:Oliko se ahdin orkkis KKK? Jos oli niin kun syöttöjä on nostettu tappiin niin nuin siinä helpolla käy. Ahdot nousee ja pakopaine vielä enemmän. Ahdin on yksinkertaisesti liian pieni. Vaikka hukkaportti aukeaakin täysin auki niin silti ahdot nousee. Näitä tällaisia tapauksia on ollu foorumilla useampikin.
Vaihda ahdin isompaan tai rajoita syöttöjä ja kierroksia. Muutoin se mosa kyllä kuolee jos sitä komentelet. Morkoolista otat sen letkun irti niin silläkin saatta tai ainakin pitäisi olla vaikutusta jos pumppu on ollenkaan säädettu oikein.
Kyllä kkk siellä on paikallaan.Tätä vähän pelkäsinkin,täytyy ottaa taas pumpun takakansi auki ja ruuvailla syöttöä pienemmälle...Nappaanpa tuon letkun irti ensin ja katon mitä tapahtuu.Pumppuhan on joskus säädetty pp dieselillä,näkyi lukevan huoltokirjassa.
s124 300tdt sportline-91
EX:W124 300dt om602 turbo-87 268hv/503nm
W124 250d-91
EX:W124 300dt om602 turbo-87 268hv/503nm
W124 250d-91
Re: 300 tdt tehottomuus+vaihteisto+suuri ahtopaine
No niin,pyöräytyin syöttöä 3 kierrosta kiinni ja saman verran tyhjäkäyntiä,tuloksena ahtopaineet nyt 1,0bar.Hävis kyllä vetokin ja alaväännöt katosi jonnekkin...Vieläköhän ottas kerran auki ja pyöräyttäs kierroksen lisää syöttöä,aiheuttanee taas ahtopaineen nousua ainakin hieman.Mikähän se olisi sellanen turvallinen raja paineisiin??
s124 300tdt sportline-91
EX:W124 300dt om602 turbo-87 268hv/503nm
W124 250d-91
EX:W124 300dt om602 turbo-87 268hv/503nm
W124 250d-91
Re: 300 tdt tehottomuus+vaihteisto+suuri ahtopaine
1bar on se normaali tilanne. Pakopaine taitaa olla se pahempi juttu ja tuolla ahtimella se taatusti keulii jos syöttöjä on reippaasti. Hommaat nyt suosiolla isomman ahtimen ja sit coolerin keulalle ennen kun syöttöjä alkaa ruuvailemaan.
Toki jokainen tekee kuin tahtoo mutta sit saa varautua kansihommiin.
Toki jokainen tekee kuin tahtoo mutta sit saa varautua kansihommiin.
Nyt myynnissä kohtuuhinnalla tämä https://www.nettimoto.com/polaris/ranger/3156661
Re: 300 tdt tehottomuus+vaihteisto+suuri ahtopaine
Kyllä kyllä,isompaa ahdintahan se vaatis ja tietenkin sen coolerin,pumpun...Mutta jos tämän pitäs suurinpiirtein vakiona,tietty vähän pirteämpi sais olla,nyt se ei nimittäin kulje todellakaan minnekkään.Jos sitä syöttöä pikkusen herkuttelis lisää,siten että ahdot ois max luokkaa 1,2bar.Tosin ei nyt ihan hirveä kiima oo kansihommiinkaanJari Ke kirjoitti:1bar on se normaali tilanne. Pakopaine taitaa olla se pahempi juttu ja tuolla ahtimella se taatusti keulii jos syöttöjä on reippaasti. Hommaat nyt suosiolla isomman ahtimen ja sit coolerin keulalle ennen kun syöttöjä alkaa ruuvailemaan.
Toki jokainen tekee kuin tahtoo mutta sit saa varautua kansihommiin.

s124 300tdt sportline-91
EX:W124 300dt om602 turbo-87 268hv/503nm
W124 250d-91
EX:W124 300dt om602 turbo-87 268hv/503nm
W124 250d-91
Re: 300 tdt tehottomuus+vaihteisto+suuri ahtopaine
Jaa-a, minun TDT:ssä oli aikoinaan penkityksen mukaan muistaakseni 168 hv / 320 Nm, muuten kaikki tehtaan jäljiltä mutta pumppu PP-Dieselin "herrasmiessäädöissä" ja cooleri jälkiasennettu.
Kyllä se ihan asiallisesti liikkui, mutta mikä on kenellekin "ei mihinkään" se on toki toinen juttu.
Kyllä se ihan asiallisesti liikkui, mutta mikä on kenellekin "ei mihinkään" se on toki toinen juttu.
wiimax.fi
Re: 300 tdt tehottomuus+vaihteisto+suuri ahtopaine
Kyllähän se noilla lukemilla jo riittäs mullekkin ja vähempikin...Nyt se vaan kuoli täysin kun pienensin syöttöä,pakko sitä on se kierros avata vielä,toiveita pysyä muun liikenteen mukana.dealer kirjoitti:Jaa-a, minun TDT:ssä oli aikoinaan penkityksen mukaan muistaakseni 168 hv / 320 Nm, muuten kaikki tehtaan jäljiltä mutta pumppu PP-Dieselin "herrasmiessäädöissä" ja cooleri jälkiasennettu.
Kyllä se ihan asiallisesti liikkui, mutta mikä on kenellekin "ei mihinkään" se on toki toinen juttu.
s124 300tdt sportline-91
EX:W124 300dt om602 turbo-87 268hv/503nm
W124 250d-91
EX:W124 300dt om602 turbo-87 268hv/503nm
W124 250d-91
Re: 300 tdt tehottomuus+vaihteisto+suuri ahtopaine
Mulla on sama vekotin, S124 TDT -91 myöskin. Tietääkseni ei syöttöä ole säädetty isommalle, pumpun ajoitus on tarkistettu ja on muistaakseni 14ast, mutta vetoja on vähänlaisesti.
Ahtoja kai vakion normaali määrä, biltemamittarin mukaan n. 0,85.
Tarkoitus on saada soppaa lisää, miten sitten ahtojen kanssa käy, taitaa sekin mennä samoin.
Kone kiertää vaihteella karvan alle n.4900, paikallaan en ole viitsinyt kokeilla.
Tässäkin jonkinlainen ulina liikkeellelähtiessä, aluksi epäilin tehostimen pumppua, josko se laatikko sitten olisi.
Ahtoja kai vakion normaali määrä, biltemamittarin mukaan n. 0,85.
Tarkoitus on saada soppaa lisää, miten sitten ahtojen kanssa käy, taitaa sekin mennä samoin.
Kone kiertää vaihteella karvan alle n.4900, paikallaan en ole viitsinyt kokeilla.
Tässäkin jonkinlainen ulina liikkeellelähtiessä, aluksi epäilin tehostimen pumppua, josko se laatikko sitten olisi.
C126 500 -88
855-T5 -96
FLH 1200 -72
FLH 1200 -77
855-T5 -96
FLH 1200 -72
FLH 1200 -77
Re: 300 tdt tehottomuus+vaihteisto+suuri ahtopaine
En tiedä kuuluisko tuonne turbot keskusteluun....Mutta mutta pientä piristystä tekisi vähän mieli,ei superia(vielä).Kahlannut kyllä läpi aika paljon keskustelua,selkeää vastausta ei oikein tullut vastaan.Mikä olisi se sopiva isompi ahdin jos pidetään pumppu vakiona,tosin säädetään syöttöä isommalle.Auton pitäisi pysyä työmatkaliikenteessä lähes koko ajan,sellainen mahdollisimman bolt on ratkaisu olisi aika suotavaa...Cooleri toki tulisi,laatikon vahvistaminen ym... ei vielä.Eli sellainen vajaat 200hv tavoite,eihän tuo vakiopumppu taida sen parempaan pystyäkkään.Budjetti määrää aika voimakkaasti viritysasteen tällähetkellä,ikävä kyllä.
s124 300tdt sportline-91
EX:W124 300dt om602 turbo-87 268hv/503nm
W124 250d-91
EX:W124 300dt om602 turbo-87 268hv/503nm
W124 250d-91