ESP häiriö.
ESP häiriö.
Auto MB W203 220cdi vm 2006. Farkku.
Mistä mahtaa johtua kun, ESP häiriö tulee satunnaisesti ja pakkasella. lämpimällä ilmalla ja plus keleillä ei oo vielä tullut kertaakaan.
Pakkasella se tulee 2km kohdalla tai kolmen metrin tai heti käynnistettäessä. Tai sit saa ajaa 300km.
Esp sensorin pistokkeen olen irroittanut, ei näkynyt hapettumaa ja on aivan kuivassa paikassa, johtonippua seurasin ei näytä vikaantuneelta.
Uuden oisin ostanut kokeilua varten mutta se maksaa 580€. Häiriön ilmaantuessa toimii ABS ja luiston esto.
Ilman paineet on kaikissa pyörissä oikeat. Akku on uusi AGM.
Vai onko ko sensori vaan pakkaselle herkkä joten lopettaa toimintansa?
Mistä mahtaa johtua kun, ESP häiriö tulee satunnaisesti ja pakkasella. lämpimällä ilmalla ja plus keleillä ei oo vielä tullut kertaakaan.
Pakkasella se tulee 2km kohdalla tai kolmen metrin tai heti käynnistettäessä. Tai sit saa ajaa 300km.
Esp sensorin pistokkeen olen irroittanut, ei näkynyt hapettumaa ja on aivan kuivassa paikassa, johtonippua seurasin ei näytä vikaantuneelta.
Uuden oisin ostanut kokeilua varten mutta se maksaa 580€. Häiriön ilmaantuessa toimii ABS ja luiston esto.
Ilman paineet on kaikissa pyörissä oikeat. Akku on uusi AGM.
Vai onko ko sensori vaan pakkaselle herkkä joten lopettaa toimintansa?
Re: ESP häiriö.
Joku poikittaiskiihtyvyysanturi tuota voisi tehdä. Ei kannata arvailla vaan katsoa starilla mitä sinne on tallentunut.
samaa tehnyt mulla. Starilla otettu vikakoodit ja ilmoittti jarruvalojenkatkaisinta.
Lueskelinkin että vika monesti tuossa. osa halpa, jarrupolkimen takana. (alle 20€).
Itse en ole vielä vaihtanut sitä ja kokeillut auttaako asiaan.
Lueskelinkin että vika monesti tuossa. osa halpa, jarrupolkimen takana. (alle 20€).
Itse en ole vielä vaihtanut sitä ja kokeillut auttaako asiaan.
Mun autossa samanlaisen "silloin tällöin" ESP-syttymisen aiheutti juuri tuo sivuttaiskiihtyvyysanturi, mutta kuten noroljan yllä totesi, diagnoosi kannattaa varmistaa starilla.
Itse anturi sijaitsee takaluukussa muovin alla, ja on helppo vaihtaa.
Itse anturi sijaitsee takaluukussa muovin alla, ja on helppo vaihtaa.
W203CDI
-
Snakerock
- Vakiokalustoa

Moro joko vikapaikka on löytyny. Yks mahollinen tuommosten oireitten aiheuttaja voi olla myös ilmpulssirengas jos se on menosa joltaki renkaalta rikki tai vetoakselisahan se on kii, muutamaan 211 koriseen oon vaihtanu ku on menny rikki ja samantyyliset oireet oli alakuun ennen ku hajos kokonaan. Starin tarkastuksen se kyllä vaatii että tietää mistä lähtä vikkaa korijaamaan niin ku noroljan mainihti tuosa aikasemmin.
Huomenta. En oo vielä ehtiny staarin luo kun on kaikenlaista "kiirettä". Nyt taas ei oo ollu sitä häiriötä kun on -7 ja alle pakkasta.
Tarkoitus olis lähi aikoina käydä testerissä. Ilmoitan sitten missä on tai oli vika ja häiriön syy.
Tarkoitus olis lähi aikoina käydä testerissä. Ilmoitan sitten missä on tai oli vika ja häiriön syy.
Mulla ESP:n syttymisestä antoi vikakoodin, joka viittasi jarruvalon katkaisimeen (sijaitsee luonnollisesti jarrupolkimen takana).
Tiedä sitten, onko vika oikeasti siinä.
Tiedä sitten, onko vika oikeasti siinä.
Uutta infoa ESP.stä. Vika oli ESP anturissa. Tilasin uuden e-baysta maksoi rahteineen kotiin tuotuna 38€. Paikallisella veholla ja merteililla melkein 600€.
Nyt on toiminut jo 1500km. Purin entisen mutta hyvältä ja kuivalta näytti sisä puolelta, vaikee sanoa mikä siinä on menny vialliseksi.
Nyt on toiminut jo 1500km. Purin entisen mutta hyvältä ja kuivalta näytti sisä puolelta, vaikee sanoa mikä siinä on menny vialliseksi.
Sissus s... mikä tämän anturin varaosanumero oli ?Uutta infoa ESP.stä. Vika oli ESP anturissa. Tilasin uuden e-baysta maksoi rahteineen kotiin tuotuna 38€. Paikallisella veholla ja merteililla melkein 600€
S210 `R4
S211 `V6
W124 `R5
W124 `V8 (T2758 )
You go full throttle - or you go home.
S211 `V6
W124 `R5
W124 `V8 (T2758 )
You go full throttle - or you go home.
Varaosa No: A003 542 98 18 Q03. Just tällä numerolla ei ollu kun yks myytävänä. Varmaan tulee taas lisää.
Missä km määrässä pitäs vaihtaa se jarrupolkimen kytkin? Jos vaihtas sen ennen kun rupee tekemään häiriöitä.
Missä km määrässä pitäs vaihtaa se jarrupolkimen kytkin? Jos vaihtas sen ennen kun rupee tekemään häiriöitä.
Mikähän on kun google ei tunnista tuota osanumeroa ollenkaan ja ebaykin tarjoaa ihan höpöjä...Hannu60 kirjoitti:Varaosa No: A003 542 98 18 Q03. Just tällä numerolla ei ollu kun yks myytävänä. Varmaan tulee taas lisää.
.
Mun autossa sivuttaiskiihtyvyysanturin nro: A163 542 0618 002, mutta -01, sedan W203.
W203CDI
A003 542 98 18 tämähän se . Tuolla löytyy runsaasti.