Eli tollanen kävi mielessä kun ihan ei ole suorassa toi ohjauspyörä niin kääntökulma anturihan antaa nyt väärää tietoa esp järjestelmälle...vaikuttaako ?
Tälläset kelit ja vaimo ajaa niin voisko tehdä vääränlaisia korjauksia luisu tilanteessa?
Toki pitää laittaa nelipyörä suuntaukseen kun takaa säädin aurauksia mutta ensin konttorilla ravistetaan raskaankaluston testerillä että löydetään kaikki välykset ,sitten osan vaihdot ja säätö.
w203 vaikuttaako ratin suorassa olo esp toimintaan?
w203 vaikuttaako ratin suorassa olo esp toimintaan?
Viimeksi muokannut atlas, Ke 09.03.2016 18:12. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: w203 vaikuttaako ratin suorassa olo epc toimintaan?
Jos on ratin puolan verran vinossa, niin vaikuttaa.
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin 
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan

Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Re: w203 vaikuttaako ratin suorassa olo epc toimintaan?
palaako espin merkkivalo? Sehän syttyy kovinkin herkästi (juurikin tuon puolan verran sivuun), ja joskun valo palaa niin ei taida olla espit edes päällä silloin... kaipa se saksalainen insinööri on laskenut että jos vähemmän vinossa niin ei vaikuta ja osaa korjata luisut riittävän hyvin.
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Re: w203 vaikuttaako ratin suorassa olo epc toimintaan?
juu ei se paljoo tarvii olla vinossa että tulee esp errorit . Kaverille vaihdettii tarvike alatukivarsi eteen 203seen , vanhassa pallossa väljää max 0.5mm pystysuunnassa ja sen jälistä (uuden alatukivarren) ratti muutaman minuutin vinossa = heitti epc valon päälle.
Re: w203 vaikuttaako ratin suorassa olo epc toimintaan?
Saattaa vaikuttaa pilkunnussimiselta, mutta kyseessä lienee esp-valo? Eikös tuo epc-valo ilmoita vain moottorijärjestelmän häiriöistä? Korjatkaa toki jos olen väärässä.
W202 C200 CDI -00 (Ikuinen projekti
)
W206 C300e -22
(Seat Ibiza 1.0tsi -20)
ex: S203 C320 4Matic -04
ex: S205 C250d -14
ex: CL203 C200 Kompressor -02
ex: W163 ML270 CDI -02
ex: W124 250D -88
ex: W202 C180 -99
ex: W124 E420 -94
(Muita menneitä: VW Golf II, Honda CRX, BMW 530D, Toyota Corolla, Volvo S80 T6, VW Golf III)

W206 C300e -22
(Seat Ibiza 1.0tsi -20)
ex: S203 C320 4Matic -04
ex: S205 C250d -14
ex: CL203 C200 Kompressor -02
ex: W163 ML270 CDI -02
ex: W124 250D -88
ex: W202 C180 -99
ex: W124 E420 -94
(Muita menneitä: VW Golf II, Honda CRX, BMW 530D, Toyota Corolla, Volvo S80 T6, VW Golf III)
Re: w203 vaikuttaako ratin suorassa olo epc toimintaan?
Joo niinhän tuo on
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin 
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan

Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Re: w203 vaikuttaako ratin suorassa olo epc toimintaan?
Juu...esp järjestelmä.
Vika valo ei vielä pala vaikka on rajusti vinossa mutta voi olla rajoilla.
toki siksihän siellä on kääntökulma anturi että ecu tietää missä asennossa auto on luisuun nähden...pidän espiä päällä kun oikoo ja rajoittaa tehoja hyvin ja voimaakin tossa on niin että muuten mennään luisussa jatkuvasti...ohituksissakin....tai oikeastaan vääntöä.
kiitos tiedosta....laitetaan ratti alustan säädöillä kohdalleen kun toisen puolen aurauksen säätö takaa olisi ottaa molemmilta puolin vähemmäksi kun siellä oli 6mm aurausta..nyt jotain 1mm verran mutta muuttuihan paljon...kunnon laitteilla sit säätöön.
Vika valo ei vielä pala vaikka on rajusti vinossa mutta voi olla rajoilla.
toki siksihän siellä on kääntökulma anturi että ecu tietää missä asennossa auto on luisuun nähden...pidän espiä päällä kun oikoo ja rajoittaa tehoja hyvin ja voimaakin tossa on niin että muuten mennään luisussa jatkuvasti...ohituksissakin....tai oikeastaan vääntöä.
kiitos tiedosta....laitetaan ratti alustan säädöillä kohdalleen kun toisen puolen aurauksen säätö takaa olisi ottaa molemmilta puolin vähemmäksi kun siellä oli 6mm aurausta..nyt jotain 1mm verran mutta muuttuihan paljon...kunnon laitteilla sit säätöön.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: w203 vaikuttaako ratin suorassa olo esp toimintaan?
Vaikuttaa paljon . Itsellä w211 ja ratti hiukan vinossa ja edessä ja takana auraukset aivan poskellaan . Oli liukkaalla aivan hirveä ajaa , ei mienannut kaista viivojen väliin mahtua . Esp tarrasi niin rajusti kiinni että niskat naksui ja tehot häipyi pienestäkin liukkaudesta kokonaan . Säädätin kulmat ja ratin ja auto kuin eri vehje kuin ennen . Esp toimii paljon hienostuneemmin ja pehmoisemmin eikä riuhdo . Suosittelen nelipyörä suuntausta kaikille jos esp tempoilee rajusti...