W210 270CDI 2/3 epälooginen signaali

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
vilerace
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 12
Liittynyt: Pe 04.01.2013 10:53

W210 270CDI 2/3 epälooginen signaali

Viesti Kirjoittaja vilerace »

Erikoinen tapaus kyseessä kun luotettava ravurini kaipaa oikein korjausta vaikka kilometrejä on vasta hädintuskin 600tkm, eikä meinaa millään tulla kuntoon! Paljon on ketjuja luettu ja vinkkejä hyviä saatu, pari kysymystä olisi ja jos jollain on juuri samanlaisesta vaivasta kokemusta niin kiitollisena ottaisin apua vastaan.

Otsikon mukaista koodia siis antaa Esitronic: E110, 2/3 pyörintänopeusanturi, epälooginen signaali. Oireet on että, olisiko se n. kolmoselle vaihtaessa nykäisee ihmeellisesti tyhjää ja kohtapuoleen lakkaa meno vallan, moottori ei ota kierroksia ja auto ei liiku. Tämä ilmeisesti johtuu vikatilasta? Toinen on että laatikosta kuuluu (myös P- päällä) erikoinen vinkuva ääni, kuin öljypumppu löisi tyhjää tms.
Korjaamolla laitettiin: Johdinlevy, pistoke, ohjainyksikkö kuivattu ja myös kokeiltu vallan toista.
Johdinlevyrempan ja uusien öljyjen tms. vaihdon jälkeen pelasi kaksi viikkoa kuin kello, kunnes taas sama ongelma... Jos olisi pakat sökö tms. niin luulisi ettei pelaa ollenkaan?

Mitenkä tuo ääni, voiko se johtua siitä että laatikko on vikatilassa? Vai liittyykö ongelmaan? Ääni kuului myös ennen remppaa kun vika oli päällä ja kaksi viikkoa siis mentiin korjauksen jälkeen ilman ääniä ja vikatiloja ilman muitakaan ongelmia..

Nimimerkillä "hakkaanko lisää rahaa vanhaan ruosteiseen meseen, vai rupeanko katselemaan vähän uudempaa (203/ 211?) murheenkryyniä uusine ja samoine vaivoineen?" Aika paha yksilö pelleiltään niin ei tuhansia kannata enää tähän ravuriin hakata ;)
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: W210 270CDI 2/3 epälooginen signaali

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

vilerace kirjoitti:Erikoinen tapaus kyseessä kun luotettava ravurini kaipaa oikein korjausta vaikka kilometrejä on vasta hädintuskin 600tkm, eikä meinaa millään tulla kuntoon! Paljon on ketjuja luettu ja vinkkejä hyviä saatu, pari kysymystä olisi ja jos jollain on juuri samanlaisesta vaivasta kokemusta niin kiitollisena ottaisin apua vastaan.

Otsikon mukaista koodia siis antaa Esitronic: E110, 2/3 pyörintänopeusanturi, epälooginen signaali. Oireet on että, olisiko se n. kolmoselle vaihtaessa nykäisee ihmeellisesti tyhjää ja kohtapuoleen lakkaa meno vallan, moottori ei ota kierroksia ja auto ei liiku. Tämä ilmeisesti johtuu vikatilasta? Toinen on että laatikosta kuuluu (myös P- päällä) erikoinen vinkuva ääni, kuin öljypumppu löisi tyhjää tms.
Korjaamolla laitettiin: Johdinlevy, pistoke, ohjainyksikkö kuivattu ja myös kokeiltu vallan toista.
Johdinlevyrempan ja uusien öljyjen tms. vaihdon jälkeen pelasi kaksi viikkoa kuin kello, kunnes taas sama ongelma... Jos olisi pakat sökö tms. niin luulisi ettei pelaa ollenkaan?

Mitenkä tuo ääni, voiko se johtua siitä että laatikko on vikatilassa? Vai liittyykö ongelmaan? Ääni kuului myös ennen remppaa kun vika oli päällä ja kaksi viikkoa siis mentiin korjauksen jälkeen ilman ääniä ja vikatiloja ilman muitakaan ongelmia..

Nimimerkillä "hakkaanko lisää rahaa vanhaan ruosteiseen meseen, vai rupeanko katselemaan vähän uudempaa (203/ 211?) murheenkryyniä uusine ja samoine vaivoineen?" Aika paha yksilö pelleiltään niin ei tuhansia kannata enää tähän ravuriin hakata ;)
Mitä "kannattaa" niin kannattaa unohtaa esi ym tronincit ja haketua
*:rin piuhan päähään niin saa tarkempaa suuntaa mistä vikaa etsiä
ääni voi johtua viasta vaikkapa öljy pumppu rikki, paine vuotoa tai sitten ei liity mitenkään tuhon vaan johonkin muuhun vaivaan
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
vilerace
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 12
Liittynyt: Pe 04.01.2013 10:53

Re: W210 270CDI 2/3 epälooginen signaali

Viesti Kirjoittaja vilerace »

On ollut starinkin päässä, eiköhän nuo vikakoodit ole kuitenkin vikakoodeja oli ohjelma mikä hyvänsä...
Kyllä tuo romuttamolle taitaa lähteä, jossain vaiheessa vaan on luovutettava :)
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: W210 270CDI 2/3 epälooginen signaali

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

vilerace kirjoitti:On ollut starinkin päässä, eiköhän nuo vikakoodit ole kuitenkin vikakoodeja oli ohjelma mikä hyvänsä...
Kyllä tuo romuttamolle taitaa lähteä, jossain vaiheessa vaan on luovutettava :)
Valitettavasti koodit ei ole samat
(tai no koodit "numero/kirjain" voi olla mutta niiden
selitykset ja tarkistus/testaus ohjeet usein ei)

no jos on ollut *:rin piuhan päässä niin mikä oli sen antama viaka koodi, sen selitys teksti ja ohjatujen tarkistusten tulos

vaan mitäpä siinä jos ei kiinnosta kuntoon laitaa niin soitto paikaliselle
romu miehelle niin voi näilläkin raudan hinnoilla jonkun kympin saada
eikä tarvitse itseään vaivata pihan tyhjenyksellä:)
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
Vastaa Viestiin