

Koitas jotain marine osaa myyvää liikettä toi vena löytyy ainakin volvo penta kad 42 moottorista. Tai sitten ebay.alsu kirjoitti:Mistä noita Volvo penta takaiskuventtiileitä saa?
En ole tän tiimoilta. Ekalla kerralla kun pumppu oli rikki syyttivät että minä oon rikkonu sen. Pumppu oli siis tullu pajalta ja auto kävi miten sattuu (eka startti). Huomasin sitten että 3 syl tulee huomattavasti enempi löpöö kun muista. Soitin sillon sinne ja sanovat että oon rikkonu ja ettei oo mitään takuuta. Silloin jo joutu korottaa ääntään no pumppu meni takuu korjaukseen ja tän nykysen vian takia en edes ole viitsinyt ottaa yhteyttä kun ei ole mitään hyötyä tulee vaan samana paskaläjänä takaste. Mä laitan jossain välissä kuvat tänne topiciin niin näät ammattimiehen kädenjälkiä ja voin sanoo että aivan täyttä paskaa koko pumppumik4-- kirjoitti:Kyllähän se mielenkiintosta ois kuviakin nähdä. Onko tekijä kommentoinut asiaa?
Ainakin tuo ahdonalaisen syötön kötötöstys on just samanlainen kuin omassa herlevin pumpussa. Dieselmekenin tekeleissä on tuo toteutettu todella ammattimaisesti eikä millään rälläkällä ja hitsauskoneella. Itselle jos joskus vielä viripumppu tulee niin ruotsista joutuu tilaamaan.tuura kirjoitti:On valitettavaa käyttäjän kannalta että tuollaisia pumpunrakentajia ylipäätään on.
Tuo pumppu ei ole Herlevin tekemä se on varma juttu.
Kerro vaan kuka sinua on kusettanut pumppukaupoissa ?
Aamenpera8x kirjoitti:niimpä. ei noi pumput mitään rakettitiedettä ole. ihan perus mekaanisia juttuja. kyllä niitä pystyy itsekkin rassaileen ja päivitteleen. ei siinä mitään huippuammattilaista tarvita, että saa pelit toimiin. itsekkin olen ajellut monia kymmeniä tuhansia kilsoja omatekosilla pumpuilla ja hyvin ovat toimineet. samat säännöt pätee, kun mihin tahansa muuhunkin ruuvvaamiseen. huolellisuus ja puhtaus on se juttu. ja tietenkin pitää ymmärtää mitenkä pumppu toimii, ettei tule mitään mokia. ammattilaisia ja "ammattilaisia" on moneen junaan. osa jää jopa asemalle. itse en ole mikään ammattilainen, vaan harrastelija.
mielestäni kuitenkin jos lähes tonnin on pumpusta maksanut, niin kyllä sillä pitäisi jotain vastinettakin jo saada. tälläin äkkiseltään alka vaikuttaan siltä, että on todellakin hutiloitu, tai sitten ei vaan ole välitetty paskan vertaa. tai kolmas vaihtoehto, ettei ole oikein ymmärretty itsekkään, että mitä ollaan tekemässä. vaikea vaan kuvitella tuostakin pajasta, että kyseessä olisi taitamattomuus.
no, sanotaan nyt vielä kertaalleen, vaikka aikasemminkin tämän kertonut. ensimmäisen pumppuni teetätin melko kuuluisalla "ammattilaisella" suomen maassa ja maksoin siitä kovan hinnan. lopputulos ei vaan ollut miellyttävä, kun ei toiminut juuri ollenkaan niin kuinka pitäisi. soppaa kyllä oli ja savu sen mukaista, mutta mitä sellasella tekee, joka ei muuten toimi? tyhjäkäynti oli poissa ja kierrokset jäi huutaan ja mitähän kaikkea muuta siinä olikaan. sillä kertaa se ammattilainen sanoi, että lähetä pumppu uudestaan, niin säädetään. en lähettänyt, koska olisi ollut kauhea vaiva ja odottelu, vaan säädin itse ja sillä se alkoikin toimimaan. sen jälkeen en ole lähetellyt kenellekkään vaan säädellyt itse ja vaihdellut elementit ja muut hilut ihan omin pikku kätösin. tollanen tonninkin paukku on aika paljon rahaa perus duunarille. varsinkin, jos olettaa saavansa laatua ja saakin täyttä paskaa. ei paljoa mieltä ylennä. tollasen jälkeen aika äkkiä motivaatiot menee siihen suuntaan, että opettelee itse sääteleen ja vaihteleen ne hilut sinne pumppuun. tietenkin mokia sattuu jokaiselle, ei siitä ole kyse. mutta jos se moka sattuu, niin pitäisi olla selkärankaa myös myöntää se, eikä keksiä mitään selityksiä ja muuten koittaa väistellä vastuutaan. vai onko se sitten ahneus iskenyt, eikä jaksa kiinnostaa ruikuttavat asiakkaat..? no, oli miten oli, niin kyllä se lopulta jossain kohtaa kostautuu, jos enemmänkin touhuaa samaa rataa.
suosittelisin kyllä vieläkin, että otat yhteyttä siihen pumpun tekijään ja sanot kuinka asiat ovat. pyydät rahat takasin, tai pumpun kuntoon ja tällä kertaa oikeasti kuntoon.
Säätelet ite, ei sekään oo vaikeeta. Kuten Pera tuossa jo kertoilikin, kyllä näitä voi itekin rassailla. Itelläki kilsoja yhteensä 60tkm omatekeleillä eikä oo ongelmia ollut ja myös tutuille tullu tehtyä eikä oo probleemeja ilmaantunu.masa201 kirjoitti: Ajattelin itse apinoida tuon diesel meklenin ahdonalaisen ja haen oikeat 8mm elementit ammattilaiselta kokoan itte pumpun uudella rungolla nokalla vakiolimpuilla uudella tiivistesarjalla+huolellinen pesu ja vien sen penkkiin oikealle ammattimiehelle.
Kaverilla on kyllä arvot kohillaanmik4-- kirjoitti:On se meekeni ainakin kiinnityskorvista särettyjä pumppuja ilmaseksi vaihtanu toiseen runkoon. Jos sillä tehty alunperin. "Kerran meken perhettä, aina meken perhettä" tais mainita.
Et ole ainoa jos se nyt mitenkään lohduttaa. Melkosia tarinoita olen kyllä kuullut näistä empä vaan uskonut ennen kun ittelle kävi.orsii- kirjoitti:Täytyy nyt avautua asiasta kun kerran murheita ollut muillakin. Eli itselläkin oli saman ammattimiehen tekemä pumppu kuin sullakin ja toiminta ei ollut hyvää mitenkään ikinä. Samoten oli tiivisteliimalla koko hökötys kasassa ja öljyä vuoti kuin seula. Esikammion särki minun koneesta ja sitä myöten koko koneen.
masa201 kirjoitti:Et ole ainoa jos se nyt mitenkään lohduttaa. Melkosia tarinoita olen kyllä kuullut näistä empä vaan uskonut ennen kun ittelle kävi.orsii- kirjoitti:Täytyy nyt avautua asiasta kun kerran murheita ollut muillakin. Eli itselläkin oli saman ammattimiehen tekemä pumppu kuin sullakin ja toiminta ei ollut hyvää mitenkään ikinä. Samoten oli tiivisteliimalla koko hökötys kasassa ja öljyä vuoti kuin seula. Esikammion särki minun koneesta ja sitä myöten koko koneen.
Niinpä.Tässä tapauksessa kuvat puhukoot puolestaan.noita moottoreita tosin säretään kyllä aivan omaa typeryyttäänkin. Ei tartte olla kun hiukan kuseva suutin ja tarpeeksi syöttöä niin on monivenasta kammion kuula irti. Tuo monivenan suuttimenkärki dnosd310 on melko persiestä ja 314 vielä huonompi monivenan suutinkin on sellanen että kiristät liian kireelle niin suutin ei "narise"kunnolla eli kusee kun testaa paikallaan testerillä sitä. Siksi ittellä on 265racet ja jos tuntuu jäävän pineksi laitan 293 kärjet näissä molemmissa on paljon tukevampi elementti eikä jumiudu niin helposti.pera8x kirjoitti:masa201 kirjoitti:Et ole ainoa jos se nyt mitenkään lohduttaa. Melkosia tarinoita olen kyllä kuullut näistä empä vaan uskonut ennen kun ittelle kävi.orsii- kirjoitti:Täytyy nyt avautua asiasta kun kerran murheita ollut muillakin. Eli itselläkin oli saman ammattimiehen tekemä pumppu kuin sullakin ja toiminta ei ollut hyvää mitenkään ikinä. Samoten oli tiivisteliimalla koko hökötys kasassa ja öljyä vuoti kuin seula. Esikammion särki minun koneesta ja sitä myöten koko koneen.
sepä se. eikä oikein kukaan muukaan usko, vaikka kerrot oman tarinasi, jos kukaan muu ei uskalla avata suutaan. "ei ammattilaisen tekemä pumppu voi olla huono" ja muuta selittelyä. kyllä se vaan voi olla huonokin.