Hei,
Miten lisävalojen asennus kannattaa tehdä? Onko jotain erityistä huomioitava näissä väyläohjatuissa autoissa?
Meneekö ok, jos vain rele konehuoneeseen ja valoille syötöt, ja heräte ryöstetään vain esim kaukovaloilta.
ELi perus johtosarja
http://forums.offipalsta.com/picture.ph ... eid=140892
Mikten katsastuksessa puuttuu näihin lisävaloihin? Onko vielä jokin referenssilukutaulu mitä pitää noudattaa?
LISÄVALOJEN ASENNUS
Re: LISÄVALOJEN ASENNUS
Villi veikkaus. Jos on valovahti, tuo ryöstöhomma ei onnistu. Tämä kiinnostaisi minuakin.
Re: LISÄVALOJEN ASENNUS
Jos kaukovaloista ottaa lisäksi sen releen heräte virran niin se ei sitä kokonais watti määrää nosta niin että alkaa herjaamaan...mutta jos haaroitat nyky pitkistä lisäksi syöttövirtaa lisäpitkiin...lisäytyy tuplasti watti määrä niin todennäköisesti sammuu kokonaan pitkät kun sam väylä tajuaa ongelman linjassa.
Eli tavan pitkiltä heräte virta releelle niin muutos on w määrässä pieni että ei herjaa mitään...toki spekulointia mutta kokeile.
Eli tavan pitkiltä heräte virta releelle niin muutos on w määrässä pieni että ei herjaa mitään...toki spekulointia mutta kokeile.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: LISÄVALOJEN ASENNUS
Riippuu vähän autosta ja väylästä. W164:sessa jossa SAMi ohjaa pitkiä, onnistui hyvin tuon kuvan mukainen ryöstö pitkiltä releelle. Ei herjoja palaneista polttimoista. Tosin mulla ei ole erillistä katkaisijaa ollenkaan tuossa asennuksessa.

Sitten jos mennään vaikka tuohon 166 koriin, jossa umpioille menee pelkkä väylä (LIN-väylä), se ei enää oikein onnistukkaan:
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 6&t=171773" onclick="window.open(this.href);return false;
Sitten jos mennään vaikka tuohon 166 koriin, jossa umpioille menee pelkkä väylä (LIN-väylä), se ei enää oikein onnistukkaan:
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 6&t=171773" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: LISÄVALOJEN ASENNUS
Ainaki semmoseen 204 onnistuu noin valojen laitto jossa xenonit ilman mitään kääntymis toimintoja. Max ref saa nykyään olla 100. En ees tiiä paljonko noissa mersun bi xenoneissa on ref luku, mutta nyt näkee jo ihan kohtalaisesti ku talven ajaksi heitti x-vision meteorit keulille 75w ballasteillajagr83 kirjoitti:Hei,
Miten lisävalojen asennus kannattaa tehdä? Onko jotain erityistä huomioitava näissä väyläohjatuissa autoissa?
Meneekö ok, jos vain rele konehuoneeseen ja valoille syötöt, ja heräte ryöstetään vain esim kaukovaloilta.
ELi perus johtosarja
http://forums.offipalsta.com/picture.ph ... eid=140892
Mikten katsastuksessa puuttuu näihin lisävaloihin? Onko vielä jokin referenssilukutaulu mitä pitää noudattaa?

Re: LISÄVALOJEN ASENNUS
Mistä kannattaa ottaa syöttö 12V lisävalojen releelle?
Vitossa akku auton sisällä, konehuoneessa sulakerasia ja siellä plus + napa apukäynnistystä varten... pystyykö sieltä ottaa jotenkin syötön?
Vitossa akku auton sisällä, konehuoneessa sulakerasia ja siellä plus + napa apukäynnistystä varten... pystyykö sieltä ottaa jotenkin syötön?
Re: LISÄVALOJEN ASENNUS
Itse otin Viton valoille sieltä sulakerasian sisältä juurikin siitä plussa navasta ja hyvin on toiminut. Sulakkeen laitoin vielä väliin ennen relettä.
Re: LISÄVALOJEN ASENNUS
Otitko releelle herätteen pitkänvalon piuhasta suoraan ryöstöllä?
vai mistä?
Tuleeko ajotietokoneeseen herjaa?
vai mistä?
Tuleeko ajotietokoneeseen herjaa?
juke357 kirjoitti:Itse otin Viton valoille sieltä sulakerasian sisältä juurikin siitä plussa navasta ja hyvin on toiminut. Sulakkeen laitoin vielä väliin ennen relettä.