w124 300d, vielä joku päivä ST?!
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 22
- Liittynyt: La 19.03.2016 17:32
w124 300d, vielä joku päivä ST?!
Moro kaikille tänne eksyneille! Mulla on tollanen -85 vuoden w124, jota ois tarkotus laitella ja ajattelin, että tänne voisin kirjoitella muitten iloksi ja mahdollisesti saada vinkkejä ja apuja kun niitä tarvitsen. Auto tuli mulle ihan sattumalta vuoden vaihteessa, peruskunnoltaan ihan ok. Ei pahoja ruosteita etulokareita lukuunottamatta, ja vähän pientä kukkaa muualla. Autoon olen suunnitellut monenmoista ja kaikki tulee tapahtumaan ajan kanssa!
Ensimmäiseksi olisi tarkoitus saada autoon uusi maalipinta, madallussarja ja isompaa vannetta. Tarkoituksena olisi tehdä perus siisti ja hyvällä maulla tehty katseidenkääntäjä. Autourheilu tausta vaikuttaa sen verran, että pitää vetojakin saada lisää kunhan lompakko sen sallii. Suunnitelmissa olisi laittaa "kunkkumoottori" eli om606 keulille. Teho tavoitteista ei ole ihmeempiä, mutta konetta ei olisi tarkoitus vahvistella, että sellaisissa "maltillisissa lukemissa" pysytään. Jos näillä pääsisi alkuun, mä kirjottelen pikkuhiljaa kun tulee uusia ajatuksia ja haaveet etenee tekoihin!
Ensimmäiseksi olisi tarkoitus saada autoon uusi maalipinta, madallussarja ja isompaa vannetta. Tarkoituksena olisi tehdä perus siisti ja hyvällä maulla tehty katseidenkääntäjä. Autourheilu tausta vaikuttaa sen verran, että pitää vetojakin saada lisää kunhan lompakko sen sallii. Suunnitelmissa olisi laittaa "kunkkumoottori" eli om606 keulille. Teho tavoitteista ei ole ihmeempiä, mutta konetta ei olisi tarkoitus vahvistella, että sellaisissa "maltillisissa lukemissa" pysytään. Jos näillä pääsisi alkuun, mä kirjottelen pikkuhiljaa kun tulee uusia ajatuksia ja haaveet etenee tekoihin!
S124 M103 auton projekti ja tuleva turbotus suoraan Youtubesta
https://www.youtube.com/watch?v=9TZK4Xsgq5Y&t=67s
https://www.youtube.com/watch?v=9TZK4Xsgq5Y&t=67s
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 22
- Liittynyt: La 19.03.2016 17:32
w124 300d, TULEVA ST!
Tässä jatkoa edelliseen viestiin! Kuten kuvasta näkee auton maalipinta on laikukas edellisen omistajan paikkamaalauksista. Kokeilin kesävanteita, jotka näkyvät kuvissa. Hyvin mahtuivat pyörimään, madalluksen jälkeen saattaa ottaa kiinni etukaariin, mutta vaikutti siltä ettei ongelmia pitäisi tulla. Kesä vanteissa on pientä kanttari ihottumaa, ei mitään kauheita skraaduja, mutta sellaiset jotka kyllä huomaa. Mietin että onnistuisiko niiden kunnostaminen miten, vanteet ovat kuitenkin suorat. Kävi mielessä, jos niihin pieniin skraaduihin voisi laittaa kemiallista metallia ja hioisi kunnolla pinnan, jotta saisi vanteet hyvään kuntoon ennen maalaamista. Näillä näkymin autosta tulisi viininpunainen ja vanteista gunmetal greyt tai mustat. Takalaseihin tietenkin tummennusta
Sisustaan eikä äänentoistoon ole tarkoitus koskea. Sitten kun se päivä koittaa, että om606 hyrskyttää keulilla, niin sisusta olisi tarkotus ottaa kokonaan pois ja laittaa Sparcon kuppipenkit, 6-pistevyöt ja turvakaaret. En siis turhaa kehtaa panostaa sellaiseen, joka menee jossain vaiheessa kuitenkin purkuun. Kommentoikaa ihmeessa väri ehdotuksia ja muitakin ehdotuksia autoon liittyen, pysykää aktiivisina!
Sisustaan eikä äänentoistoon ole tarkoitus koskea. Sitten kun se päivä koittaa, että om606 hyrskyttää keulilla, niin sisusta olisi tarkotus ottaa kokonaan pois ja laittaa Sparcon kuppipenkit, 6-pistevyöt ja turvakaaret. En siis turhaa kehtaa panostaa sellaiseen, joka menee jossain vaiheessa kuitenkin purkuun. Kommentoikaa ihmeessa väri ehdotuksia ja muitakin ehdotuksia autoon liittyen, pysykää aktiivisina!
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
S124 M103 auton projekti ja tuleva turbotus suoraan Youtubesta
https://www.youtube.com/watch?v=9TZK4Xsgq5Y&t=67s
https://www.youtube.com/watch?v=9TZK4Xsgq5Y&t=67s
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 22
- Liittynyt: La 19.03.2016 17:32
Re: w124 300d, vielä joku päivä ST?!
Hei taas!
Ei ole kauaa edellisestä postauksesta, mutta motivaatio ja innostus ovat niin korkealla, että en malta olla kertomatta suunnitelmia! Eli auto menee heti alusta kokonaan osiksi ja kasataan suoraan SUPERIKSI! Tulin tähän päätökseen, koska ajattelin, että lopputuloksesta tulee parempi kun tekee "kaiken kerralla" ja aikaa käyttäen. Osia saa tarjota, eli jos jollain lukijalla olisi tiedossa 722.3 laatikko niin olen kiinnostunut!
Auton värimaailmaa olen jonkun verran miettinyt, viininpunainen-musta väriyhdistelmä on käynyt mielessä. Ehdotuksia otetaan vastaan!
Ei ole kauaa edellisestä postauksesta, mutta motivaatio ja innostus ovat niin korkealla, että en malta olla kertomatta suunnitelmia! Eli auto menee heti alusta kokonaan osiksi ja kasataan suoraan SUPERIKSI! Tulin tähän päätökseen, koska ajattelin, että lopputuloksesta tulee parempi kun tekee "kaiken kerralla" ja aikaa käyttäen. Osia saa tarjota, eli jos jollain lukijalla olisi tiedossa 722.3 laatikko niin olen kiinnostunut!
Auton värimaailmaa olen jonkun verran miettinyt, viininpunainen-musta väriyhdistelmä on käynyt mielessä. Ehdotuksia otetaan vastaan!
S124 M103 auton projekti ja tuleva turbotus suoraan Youtubesta
https://www.youtube.com/watch?v=9TZK4Xsgq5Y&t=67s
https://www.youtube.com/watch?v=9TZK4Xsgq5Y&t=67s
Re: w124 300d, vielä joku päivä ST?!
om606 aattelit laittaa moottoriks? laita siihen perään suoraan 722.6 laatikko vaikka jostaki 270cdi tai 320cdi mersusta. kestää isotki tehot. tietysti en osaa sanoa jos vahvistettua 722.3 meinasit että minkälaisia tehoja se kestää..
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 22
- Liittynyt: La 19.03.2016 17:32
Re: w124 300d, vielä joku päivä ST?!
Vahvistettuna 722.3 pitäisi kestää mun tietojen mukaan ihan hyvin, ainakin sitä on vastaavissa käytetty. Mielessä kävi myös 722.6, mutta sehän on sähköllä ohjattu? Mitä vähemmän sähköisiä osia sen parempi, toimiessaanhan ne on oikein mukavia, mutta niistä voi tulla omat ongelmansa Kyllähän 722.6 on käytetty myös näissä supereissa että ei sekään poissuljettu vaihtoehto ole.
S124 M103 auton projekti ja tuleva turbotus suoraan Youtubesta
https://www.youtube.com/watch?v=9TZK4Xsgq5Y&t=67s
https://www.youtube.com/watch?v=9TZK4Xsgq5Y&t=67s
Re: w124 300d, vielä joku päivä ST?!
joo on sähköllä ohjattu, mutta tältä foorumilta saat varmasti apua sen asennukseen jos sellaisen hommaat.
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 22
- Liittynyt: La 19.03.2016 17:32
Re: w124 300d, vielä joku päivä ST?!
Jep en sitä epäilekkään etteikö apua saisi, täytyy katsella. 722.3 lootia on nyt muutama tullut vastaan täytyy hetki katsella että minkä ostaa. 722.6 on muutama tullut, mutta se "kevyempi" joka kestää vähemmän nm..
S124 M103 auton projekti ja tuleva turbotus suoraan Youtubesta
https://www.youtube.com/watch?v=9TZK4Xsgq5Y&t=67s
https://www.youtube.com/watch?v=9TZK4Xsgq5Y&t=67s
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 22
- Liittynyt: La 19.03.2016 17:32
Re: w124 300d, vielä joku päivä ST?!
Onkos se sun laatikko vahvistettu joka on otettu om606 perästä? paljos siinä on vakiona nm kesto? Kuuluuko niihin 722.6 laatikoihin joissa se nm kesto on 580, niitä 722.6 laatikoitahan on kahdella eri nm kestolla? Olen netistä katellu niitä taulukoita joissa pitäis näkyä, että mikä laatikko on missäkin autossa, mut siitä ei ole saanut selvää et onko sen om606 perässä kumpi loota.. Joten tietävät saa kertoa Sen olen ymmärtänyt että ainakin 270cdi ja 320cdi on se 580nm loota, eikö? Missäs hinnoissa tollasen sähkölootan ohjausboxit on? Lähinnä mietin sitä että onko fiksumpaa ostaa 722.3 ja vahvistaa se... Ne joilla on omakohtaisia kokemuksia molemmista lootista voisi kertoa
S124 M103 auton projekti ja tuleva turbotus suoraan Youtubesta
https://www.youtube.com/watch?v=9TZK4Xsgq5Y&t=67s
https://www.youtube.com/watch?v=9TZK4Xsgq5Y&t=67s
Re: w124 300d, vielä joku päivä ST?!
Väittäisin että 722.6 kunnon ohjauksella on aika huomattavasti parempi mitä 722.3
S124 300TE
S211 E500
S211 E500
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 22
- Liittynyt: La 19.03.2016 17:32
Re: w124 300d, vielä joku päivä ST?!
Näin mäkin olen kuullut, että käyttömukavuus on 722.6 lootassa parempi kuin 722.3. Alkaa jotenkin mieli kääntyä sähkölootan kannalleS202 kirjoitti:Väittäisin että 722.6 kunnon ohjauksella on aika huomattavasti parempi mitä 722.3
S124 M103 auton projekti ja tuleva turbotus suoraan Youtubesta
https://www.youtube.com/watch?v=9TZK4Xsgq5Y&t=67s
https://www.youtube.com/watch?v=9TZK4Xsgq5Y&t=67s
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 22
- Liittynyt: La 19.03.2016 17:32
Re: w124 300d, vielä joku päivä ST?!
Täytyy sanoa iso kiitos KAIKILLE, jotka tänne on jo tullut lukemaan ja kommentoimaan! Asiallisia kommentteja tullut ja niistä on saanut hyödyllistä tietoa. Toivottavasti sama meno jatkuu, niin voi ongelma tilanteissa turvautua muiden apuun. Tosiaan mieli alkanut kääntymään tuohon sähkölootaan. Mielessä on käynyt, että ostaisin kokonaisen väyrysen, josta saisin tekniikan ja loput autosta menisi sitten osina myyntiin.
Jos lukiessa tuli jotain ideoita, jotka voisi auttaa mahdollisesti tässä projektissa, niin ei muutakuin kommenttia kehiin!
Jos lukiessa tuli jotain ideoita, jotka voisi auttaa mahdollisesti tässä projektissa, niin ei muutakuin kommenttia kehiin!
S124 M103 auton projekti ja tuleva turbotus suoraan Youtubesta
https://www.youtube.com/watch?v=9TZK4Xsgq5Y&t=67s
https://www.youtube.com/watch?v=9TZK4Xsgq5Y&t=67s
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 22
- Liittynyt: La 19.03.2016 17:32
Re: w124 300d, vielä joku päivä ST?!
Noniin tää viesti oli todella hyvä, itsellä kävi mielessä että uskaltaako sitä om606 perästä ottaa laatikkoa, mutta ilmeisesti sekin on ihan hyvä vaihtoehto. Jos muilla on kokemuksia kyseisestä laatikosta niin kertokaa toki!Eetyzk kirjoitti:Ihan vahvistamaton loota on. Ei oo itellä tämä yksilö vaan serkkupojalla. Ohjauksen siihen vaan oon ratustellu.marlijuissi kirjoitti:Onkos se sun laatikko vahvistettu joka on otettu om606 perästä? paljos siinä on vakiona nm kesto? Kuuluuko niihin 722.6 laatikoihin joissa se nm kesto on 580, niitä 722.6 laatikoitahan on kahdella eri nm kestolla? Olen netistä katellu niitä taulukoita joissa pitäis näkyä, että mikä laatikko on missäkin autossa, mut siitä ei ole saanut selvää et onko sen om606 perässä kumpi loota.. Joten tietävät saa kertoa Sen olen ymmärtänyt että ainakin 270cdi ja 320cdi on se 580nm loota, eikö? Missäs hinnoissa tollasen sähkölootan ohjausboxit on? Lähinnä mietin sitä että onko fiksumpaa ostaa 722.3 ja vahvistaa se... Ne joilla on omakohtaisia kokemuksia molemmista lootista voisi kertoa
om606:en perästä otettu loota on speksattu 380nm, mutta tuntuu kestävän isompiakin tehoja nuilla erillisillä boxeilla.
270 ja 320cdin loodat on niitä jymäkämpiä, 320:n loodassa on vielä enemmän kitkalevyjä kun 270cdi, mutta 320cdi:n lootaan pitää vaihtaa kaulus jotta menee om60x -koneiden perään.
500€ ylöspäin ne ohjausboxit lähtee. Olefjerin taitaa olla suosituin ja mitä näitä ny on muutama pienempi suomalainen tekijä.
+ PCS:n boksi n.1000€
S124 M103 auton projekti ja tuleva turbotus suoraan Youtubesta
https://www.youtube.com/watch?v=9TZK4Xsgq5Y&t=67s
https://www.youtube.com/watch?v=9TZK4Xsgq5Y&t=67s
Re: w124 300d, vielä joku päivä ST?!
Onhan täällä projekteissa se 722.6 vahvistelu aihe, ettei se mitään ihmeellistä ole sen vahvistaminenkaan. Periaatteessa ihan hyvä ajatus ottaa jostain väyrysestä koko paketti, mutta toisaalta miksei sitten rakenna suoraan siitä kun se nykyään onnistuu ihan samalla lailla? Okei ne on yleensä aika ruosteessa mutta eipä tuollainen 30 ikävuotta lähestyvä 124:nenkaan juuri sen kummempi ole.
S124 300TE
S211 E500
S211 E500
Re: w124 300d, vielä joku päivä ST?!
Pitää nyt mainita että se sähkölootan laitto ei ole ihan vain että laitat paikalleen ja ajelet menemään. Se vaatii todellisuudessa paljon säätöä.
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 22
- Liittynyt: La 19.03.2016 17:32
Re: w124 300d, vielä joku päivä ST?!
Olisihan se väyryseen rakentaminen vaihtoehto, mutta harvemmin näissä projekteissa on muutenkaan järkeä, niin kyllä se ST omasta mielestä pitää olla w124 tai 190 koppaseen tehty Ei tälle mitään perusteluja ole, enkä alenna mitenkään väyryseen tehtyjä superturboja, mutta kyllä se oma ST pitää olla w124 koppasessa. Mitä tohon ruosteeeseen tulee, niin onhan niitä mersuja enemmän ja vähemmän kukkasia, ei se vaikuta valintaan. Peltiä saa kumminkin kaupastaS202 kirjoitti:Onhan täällä projekteissa se 722.6 vahvistelu aihe, ettei se mitään ihmeellistä ole sen vahvistaminenkaan. Periaatteessa ihan hyvä ajatus ottaa jostain väyrysestä koko paketti, mutta toisaalta miksei sitten rakenna suoraan siitä kun se nykyään onnistuu ihan samalla lailla? Okei ne on yleensä aika ruosteessa mutta eipä tuollainen 30 ikävuotta lähestyvä 124:nenkaan juuri sen kummempi ole.
S124 M103 auton projekti ja tuleva turbotus suoraan Youtubesta
https://www.youtube.com/watch?v=9TZK4Xsgq5Y&t=67s
https://www.youtube.com/watch?v=9TZK4Xsgq5Y&t=67s
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 22
- Liittynyt: La 19.03.2016 17:32
Re: w124 300d, vielä joku päivä ST?!
Jep kyllä se oli tiedossa, harvemmin asiat menee moottorilaittaiden kanssa ihan heittämällä. Onhan se hyvä, että haastetta löytyy niin pysyy mielenkiinto harrastuksessajukkis. kirjoitti:Pitää nyt mainita että se sähkölootan laitto ei ole ihan vain että laitat paikalleen ja ajelet menemään. Se vaatii todellisuudessa paljon säätöä.
S124 M103 auton projekti ja tuleva turbotus suoraan Youtubesta
https://www.youtube.com/watch?v=9TZK4Xsgq5Y&t=67s
https://www.youtube.com/watch?v=9TZK4Xsgq5Y&t=67s
Re: w124 300d, vielä joku päivä ST?!
Onko ohjaimessa ollenkaan paineiden säätöä vai mennäänkö maksimilla koko ajan? Eihän mikään ohjain voi passata kaikkiin autoihin ilman säätöä koska vääntökäyrät eivät ole toistensa kopioita eivätkä kyllä laatikotkaan.Eetyzk kirjoitti:Kotimaisella ohjaimella ei tarvi osata säätää yhtään mitään. Ihan Plug&Play tuote, kun johtimet vain osaa kytkeä.marlijuissi kirjoitti:Jep kyllä se oli tiedossa, harvemmin asiat menee moottorilaittaiden kanssa ihan heittämällä. Onhan se hyvä, että haastetta löytyy niin pysyy mielenkiinto harrastuksessajukkis. kirjoitti:Pitää nyt mainita että se sähkölootan laitto ei ole ihan vain että laitat paikalleen ja ajelet menemään. Se vaatii todellisuudessa paljon säätöä.
Tosin siinä ei ole täysautomaattimodia, että pelkällä puoliautomaatilla mennään.