Comand 4 bluetooth streamaus

Kaikki autostereoihin ja oheislaitteisiin liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Juzzi123
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus

Comand 4 bluetooth streamaus

Viesti Kirjoittaja Juzzi123 »

Ensinnäkin moro kaikille! :wave:

Olen uusi foorumilla, ensimmäinen Mersu tuli toissapäivänä hankittua.
Eli 2010 C 350 4matic, saksantuontipeli. :thumbup:

Toiseksi yritin hakua, mutten onnistunut löytämään vastausta.

Eli....
Olen tässä pari päivää Googletellut ja ihmetellyt tuota Comandia,
eli ilmeisesti tuonikäisessä kyseessä on 4 versio?
Onko tuossa Comandissa mitenkään mahdollista saada Bluetooth audiota toimimaan?
Netistä kyllä löytyi pätkiä missä engineering menun kautta muutetaan Bluetooth aktiiviseksi
mutten itse kyllä saanut sitä toimimaan vaikka mitä asetuksia muutin.
Mikä on uusin versio minkä tuohon saa ja paljonko tuon härvelin päivittäminen maksaa?
Niin ja siis puhelin toimii oikein, yhteystietoja se ei vaan osaa synkronoida automaattisesti.

Niin ja toimiiko bluetooth streaming edes päivittämällä....
320 CDI
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Re: Comand 4 bluetooth streamaus

Viesti Kirjoittaja 320 CDI »

Minulla on W204 2008 ja Comand 4. Ratkaisin bluetooth streamauksen ostamalla tälläisen: https://www.verkkokauppa.com/fi/product ... ton-Blueto" onclick="window.open(this.href);return false;.

Tuo käyttää 5v virtaa, eli juuri samaa mitä normi puhelinlaturi antaa ulos. Eli mukana tuleva piuha katki ja jostain toisesta usb piuhasta otat usb pään ja juotat + ja - johdot.

Hansikaslokerossa on aux ja 12v, eli saat sieltä suoraan virran ja aux:in kytkettyä tuohon palikkaan. Minulla on toiminut nytten noin puoli vuotta ilman ongelmia. Puhelin minulla kytkeytyy sekä tuohon että comand:iin joten puhelut toimii normaalisti auton kautta. Tuossa mötikässä on nfc eli uudet laiteet on helppo parittaa jos laitteessa on nfc sopivuus.
W204
JagS
Sisäänajossa
Sisäänajossa

Viesti Kirjoittaja JagS »

320 CDI kirjoitti:Minulla on W204 2008 ja Comand 4. Ratkaisin bluetooth streamauksen ostamalla tälläisen: https://www.verkkokauppa.com/fi/product ... ton-Blueto" onclick="window.open(this.href);return false;.

Tuo käyttää 5v virtaa, eli juuri samaa mitä normi puhelinlaturi antaa ulos. Eli mukana tuleva piuha katki ja jostain toisesta usb piuhasta otat usb pään ja juotat + ja - johdot.

Hansikaslokerossa on aux ja 12v, eli saat sieltä suoraan virran ja aux:in kytkettyä tuohon palikkaan. Minulla on toiminut nytten noin puoli vuotta ilman ongelmia. Puhelin minulla kytkeytyy sekä tuohon että comand:iin joten puhelut toimii normaalisti auton kautta. Tuossa mötikässä on nfc eli uudet laiteet on helppo parittaa jos laitteessa on nfc sopivuus.
Kuulostaa ihan pätevältä.
Kuinkas tämän virityksen kanssa, joutuuko ratiosta vääntämään volumen kaakkoon että kuuluu jotain?
Näin käy ainakin kun liittää puhelimen kuulokeliitännästä suoraan AUXiin. Siitä kun palaa radiolle niin meinaa tärykalvot pamahtaa..
ex.W212 220CDI
320 CDI
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Viesti Kirjoittaja 320 CDI »

Tuosta kuuluu kovempaa kuin puhelimesta. Ja comandiin on tullut ohjelmisto päivitys joka korjaa tuon alhaisen volume ongelma.
W204
JagS
Sisäänajossa
Sisäänajossa

Viesti Kirjoittaja JagS »

320 CDI kirjoitti:Tuosta kuuluu kovempaa kuin puhelimesta. Ja comandiin on tullut ohjelmisto päivitys joka korjaa tuon alhaisen volume ongelma.
Hyvä kiitoksia. Täytyy sijoittaa tuollaiseen mokkulaan.
ex.W212 220CDI
Ed Hunter
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Viesti Kirjoittaja Ed Hunter »

Aihetta lainatakseni kysäsen seuraavaa:

S212:sen (vm. 2010 NTG4) COMANDissa toimii kyllä bluetooth streamaus. Ääni soi Spotifysta kivasti, mutta laite kertoo "Bluetooth device paused", eikä puhelimen soitinta voi ohjata autosta eikä myöskään biisin nimi näy. Jos painaa toiston aikana playtä, alkaa COMAND yhdistämään BT-laitteeseen uudestaan musiikin edelleen soidessa. Tämän "Connecting bluetooth device"-tilan aikana myös biisi vaihtuu auton namikoista. Helevetin käytännöllistä klikata ensin rullasta Play ja sitten voi ratista vaihtaa viisua sen kaikki kymmenen sekuntia kun komanti haeskelee jo stremaavaa puhelinta :crazy: Onkohan tässä joku iänikunen softaversio, jolloin ominaisuus voisi korjaantua päivittämällä?

Toinen hämmennys on equalisaattorin puute. Tuosta kotterosta puuttuu erittäin tehokkaasti keskiäänet. Äänet noin muuten on ihan kuunneltavaa laatua omaan käyttöön, mutta heti kun kääntää rokkia kaakkoon, menee äänet täysin vituralleen tuon keskialueen puuttuessa täysin. Tietystikkään perusvalikon säädöissä ole kuin diskantti ja basson säädöt. Mitähän lie saksalainen insinööri nahkahousuissaan ja jekkupäissään miettinyt? Engineerin menusta löytyy jonkinlainen valikko käsittääkseni muistikortilta ladattaville äänitiloille. Onko kenelläkään tämmöstä tiedostoa kortilla, jolla sais jonkinlaista eloa tuohon äänimaailmaan? Liekkö mahdollisella päivityksellä tähän vaikutusta? Muita kikkoja äänen säätöön?
S212 250CDI
Vastaa Viestiin