W212 220cdi & orastavaa laatikko-ongelmaa

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Dagec
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 1
Liittynyt: La 06.02.2016 18:35

W212 220cdi & orastavaa laatikko-ongelmaa

Viesti Kirjoittaja Dagec »

Tervehdys mersuforumillekin. Ensimmäinen mersu hommattu 1,5vko sitten ja päästiin heti jännän äärelle :mrgreen:

- Auto tarkemmin siis 220cdi vm. 2010 5v automaattilaatikolla. Kilsoja kertynyt 155tkm, joista omaa ajoa noin 1200km.

Seuraavanainen ongelma yllätti äsken kun autolla koitin lähteä liikkeelle: Auto lämpimäksi webastolla -> käyntiin + hetken tyhjäkäynti ja koitin tasaiselta pihamaalta päästä liikkeelle. Sain nostaa pakilla kierroksia 2000-2500rpm että auto suostui edes matelemaan, sama homma kun heitti D:lle. Hyppäsin autosta ulos ihmettelemään kevyttä vinkunaa mikä kuului laatikon ollessa P:llä / tai ylipäätään kuului kaikilla vaihteilla, kaasulla taikka jarru pohjassa. Hetken siinä autoa edestakaisin veivattuani alkoi veto palaamaan normaaliksi ja ajoin n. 30km matkan, josta ekat ~5km vinkuna jatkui (ehkä sen jälkeenkin vaimeana, tai sitten vain hermot sen verran kireällä). Laatikon toiminta tosin tuntui muuttuneen, eli piti kierroksia todella alhaisena (1100-1200) paikoitellen tasaisella, mutta ylämäissä rupesi antamaan pienempää todella herkästi. Välillä myös "unohti" vaihtaa isompaa.

Nyt kun viikonloppuna en pääse auton myyneeseen liikkeeseen soittamaan niin haluaisin kuulla onko muilla sattunut samaa/osaisiko joku sanoa mistä lähdetään vikaa etsimään? Pienellä googletuksella iski silmään että syyläristä hajonnut seinämä ja glykolit kiertoon laatikonkin puolelle?..

Ehkäpä samaa asiaa sivuten, kulutus tuntuu aika kovalta ekan tankillisen jälkeen: 70L katosi 980km matkalle, joten kulutus on 7,15/100km luokkaa, mikä nyt ei sinänsä suuri, muttakun 90% ajosta on ollut matka-ajoa 80-100 nopeudella vakkari päällä.
Avatar
Mihkaili
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 248
Liittynyt: Su 12.07.2015 22:48
Paikkakunta: Joensuu

Re: W212 220cdi & orastavaa laatikko-ongelmaa

Viesti Kirjoittaja Mihkaili »

Onko laatikonöljyjä vaihdettu. Jos ei niin vois olla aika?
W212 Avantgarde BE 220 cdi -11
Avatar
arska10
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7818
Liittynyt: Ti 14.09.2010 17:55
Paikkakunta: Vaasa

Re: W212 220cdi & orastavaa laatikko-ongelmaa

Viesti Kirjoittaja arska10 »

Mihkaili kirjoitti:Onko laatikonöljyjä vaihdettu. Jos ei niin vois olla aika?
Tai sitten jos ei ole koskaan vaihdettu, niin voi kitkalevyt laatikosta mennyt.
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin ;)
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: W212 220cdi & orastavaa laatikko-ongelmaa

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Jos on epäily pakasanesteen sekoitumisesta niin ei metriäkään ajoa ennen öljyn testauasta
niin jotain voi olla vielä pelastettavissa ja tulos on että sitä on öljyssä kaikki kitka pinnat vähintään uusiksi
(tai sitten vähemmän kivasti joku fortelitku tms käsitely ja auto vaihtoon,
pakkasneste pilaa aina kitka pinnat, lyhentää niiden käyttö ikää)

kuvailun mukaan, paine karkaa jostain, turbin rikki
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
NykyaanMersulla
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 21
Liittynyt: Su 13.01.2008 10:54
Paikkakunta: Liminka

Re: W212 220cdi & orastavaa laatikko-ongelmaa

Viesti Kirjoittaja NykyaanMersulla »

Onko tämä selvinnyt? Olen huomannut samanlaisessa lähinnä tuota 1100-1200 rpm kierrosongelmaa (jos se on ongelma) eli laatikko tosiaan silloin vaihtaa todella herkästi pienenmälle kun painaa kaasua. En ole tuota huomannut kylmänä ja lämpimänäkin pelkästään noin 50kmh vauhdissa muutaman kerran.

Mutta eikai näissä W212:ssa voi olla tuota glykoliongelmaa enään?
Vastaa Viestiin