Puhaltimen nopeus?
Puhaltimen nopeus?
Tervehdys! olis pikku tieto paikallaan auto w124 230e ja ongelma on lämppärin puhallus moottori on vaihdettu ku vanha laukes ja ny säätimen voimakkuus loppuu 2 asentoon eli siitä ylöspäin ni teho ei nouse pysyy samana. onko mahd puhaltimen esivastus? eli tarkennus: moottori ei pyöri kakkosesta lujempaa pysyy samana
Viimeksi muokannut Terppa2, To 28.10.2004 20:38. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
puhaltimesta
Mulla sama ongelma. Puhallin vaihettiin ja puhallus on keuhkotautisella. Kun vertas normaalisti toimivaan niin täysillä puhallusvoimakkuudessa eroa kuin yöllä ja päivällä. Ääntä kyllä lähtee mutta ei heitä muita kun pullanmuruja ja nyt ei pysy kosteus poissa sitten ollenkaan.
t.petri.
ps. jos keksi ratkaisun niin kerroppa mullekin. en ihan heti kehtais heittää autoa wwehoon.
t.petri.
ps. jos keksi ratkaisun niin kerroppa mullekin. en ihan heti kehtais heittää autoa wwehoon.
Minulla oli samantyyppinen vika aikoinaan puhaltimen kierrettävässä katkaisijassa, katkaisijan sisällä olevat kärjet olivat palaneet ihan mustiksi. Kakkosnopeus oli pimeenä, en enää muista pyörikö ollenkaan vai samaa vauhtia kuin ykkösellä mutta koko katkaisijan vaihdolla viat poistuivat kertaheitolla.
veikkaisin katkaisija vikaa se on aika yleinen ainakin 201 koppaisissa että jumii esim kakoselle se katkaisin ja vaikka menee isommille isommille niin ei vaikuta ja se moottorin asentaminen väärinpäin ei ole mikään mahdottomuus jos se on tollainen kaksi siipinen niin kuin ilmastoiduissa yleensä toissa iltana kävi minullekkin melkein niin kun vaihdoin hiiliä lämppärin moottoriin ja paskalla puhaltimella yleensä se katkaisija kärsii kun virran kulutus nousee niin katkaisija sulaa....joten hommasin uuden moottorin jo varulta....ja sattui loytyyn tampereen kl-varaosista tuohon jälkiasennus ilmastointiin ...heti...
joo on sellainen ilmastoitu vehe ja vanha moottori oli ihan jumis eli oli varmaan käytetty väkisin suurella puhallus nopeudella että jaksais edes vähän pyöriä onko muuten mahollista tsekata se katkasija vai onko se prässätty kiinni?petska kirjoitti:veikkaisin katkaisija vikaa se on aika yleinen ainakin 201 koppaisissa että jumii esim kakoselle se katkaisin ja vaikka menee isommille isommille niin ei vaikuta ja se moottorin asentaminen väärinpäin ei ole mikään mahdottomuus jos se on tollainen kaksi siipinen niin kuin ilmastoiduissa yleensä toissa iltana kävi minullekkin melkein niin kun vaihdoin hiiliä lämppärin moottoriin ja paskalla puhaltimella yleensä se katkaisija kärsii kun virran kulutus nousee niin katkaisija sulaa....joten hommasin uuden moottorin jo varulta....ja sattui loytyyn tampereen kl-varaosista tuohon jälkiasennus ilmastointiin ...heti...