W163 hankkiminen
W163 hankkiminen
Heippa. Harkitsen paluuta mersukantaan muutaman vuoden tauon jälkeen, ja yhtenä vaihtoehtona pidän W163:sta 270cdi-myllyllä. Kävin juuri ajelemassa 320-bensaversiota ja 270 cdi:ä, ja jälkimmäinen voimalinja tuntuu istuvan mukavammin omaan hanskaan. Etsin malliston loppupään malleja, mielellään final edition -mallia. Mitä arvelette, jos auto on hyvin pidetty, onko 400 tkm ajettu aivan lopussa? Vantaan MotorMaxissa olisi aika kiinnostava auto, joten siihen kaipaisin vähän mielipiteitä.
- mlowner
- Vakiokalustoa
- Viestit: 237
- Liittynyt: Ti 06.04.2010 18:56
- Paikkakunta: 4-tie akselilla Helsinki-Jyväskylä
Re: W163 hankkiminen
Moro!
163 korin loppupää on perusluotettavaa Mersua, ainakin 03 vuosimallin kokemusten perusteella. Meidän yksilö lähentelee noita ajokilometrejä, ainoina vikoina tähän mennessä AAM-moduulin hajoaminen ja sitten tietenkin kaikenlaista raidetangonpäätä ja palloniveltä menny ja toisen puolen takajousi. (Plus kaikki mersun normaalit CDI-viat, eli suuttimia ja korkeapainepumppu rempattu)
Noihin ajokilometreihin kannattaa koeajolla kiinnittää huomiota vaappumiseen ja suuntavakavuuteen. Kunnossa oleva w163 sarja on vakaa eikä vaapu suoraan ajettaessa tai kurvaillessa. Kannattaa kysellä entiseltä omistajalta onko bokseja vaihdettu tai sähkövikoja ollu. AAM:n käyttöiät on tulossa täyteen foorumin perusteella.
163 korin loppupää on perusluotettavaa Mersua, ainakin 03 vuosimallin kokemusten perusteella. Meidän yksilö lähentelee noita ajokilometrejä, ainoina vikoina tähän mennessä AAM-moduulin hajoaminen ja sitten tietenkin kaikenlaista raidetangonpäätä ja palloniveltä menny ja toisen puolen takajousi. (Plus kaikki mersun normaalit CDI-viat, eli suuttimia ja korkeapainepumppu rempattu)
Noihin ajokilometreihin kannattaa koeajolla kiinnittää huomiota vaappumiseen ja suuntavakavuuteen. Kunnossa oleva w163 sarja on vakaa eikä vaapu suoraan ajettaessa tai kurvaillessa. Kannattaa kysellä entiseltä omistajalta onko bokseja vaihdettu tai sähkövikoja ollu. AAM:n käyttöiät on tulossa täyteen foorumin perusteella.
Kolmannen polven Mersumies, vauvasta asti mersun Dieselin raksutusta kuunnellut ja sitä rakastanut. Nykyään intohimoinen Star-Harrastaja. Kaapelit löytyy kaikenikäiseen kalustoon, valistuneita arvauksia tarjolla 4-tien varrella akselilla Jyväskylä - Helsinki.
---------------------------------
Oma:
R170 SLK 230 K
Im Memoriam:
W176 A 160 Cdi
Perheen:
W603 Sprinter 216 CDI
W163 ML 270 CDI
Remontissa apupoikana nähdyt ja kyydissä olleet:
W124 250 D, S202 220 D
---------------------------------
Oma:
R170 SLK 230 K
Im Memoriam:
W176 A 160 Cdi
Perheen:
W603 Sprinter 216 CDI
W163 ML 270 CDI
Remontissa apupoikana nähdyt ja kyydissä olleet:
W124 250 D, S202 220 D
Re: W163 hankkiminen
MOI.
Ihtellä 2002 ML ja juuri tänään laskelin ajettuja kilometrejä 1,5 vuodessa 53tkm pääasiassa työmatkaa 250km/pv juurikin samaa mieltä ML:n ei pitäisi vaappua(yllätti minutkin vakaudellaan), xenon ajovalot aikas huonot peili pinnat palaa, renkaista sen verran 60-65 sarjalaiset ei ohkasempia ajo ominaisuuddet huononee, no niveliä menee muissakin V70 AWD niveliä meni 1/V, saati tukivarsia. ABS, BAS valoja poltteli,mutta säädettiin anturit, ei oo ilmennyt sen jälkeen ML:n mittarissa 229tkm nyt. Itse tyytyväinen seuraavaa jo miettien W164?

Ihtellä 2002 ML ja juuri tänään laskelin ajettuja kilometrejä 1,5 vuodessa 53tkm pääasiassa työmatkaa 250km/pv juurikin samaa mieltä ML:n ei pitäisi vaappua(yllätti minutkin vakaudellaan), xenon ajovalot aikas huonot peili pinnat palaa, renkaista sen verran 60-65 sarjalaiset ei ohkasempia ajo ominaisuuddet huononee, no niveliä menee muissakin V70 AWD niveliä meni 1/V, saati tukivarsia. ABS, BAS valoja poltteli,mutta säädettiin anturit, ei oo ilmennyt sen jälkeen ML:n mittarissa 229tkm nyt. Itse tyytyväinen seuraavaa jo miettien W164?




