Hemingway kirjoitti:Uudesta asti tutulla papalla ollut vectra söi ja syö yhä öljyä 2 litraa sataselle

Hoho. Mäkin olen joskus kokeillut vastaavaa, raejuustopurkkeihin pistin muistaakseni Mobilin viis-viiskymppistä ja Esson 10/30 mineraaliöljyä ja Shellin Helixiä taisi olla kolmas.jo vain kirjoitti:Öljyt ja niiden viskositeetit pakkasessa kiinnostivat sen verran, että pistin pakastimeen (muun perheen ihastellessa vieressä) pilttipurkeissa1 cm:n verran Valvolinen synpower 0w-40 :stä ja Mobil 1 5w-50:stä molemmat siis täysin synteettisiä ja aika pakastamiselle oli muutamia tunteja
Kyy-ä. Vaan sanoinkin että silmämääräisesti ei syö, jos öljyä häätyy parikin litraa mersuun lisätä, niin ei kaikki ole silloin "kuin uudessa" motissa.MikaVeee kirjoitti:Höhöhöö, JOKAINEN moottori syö öljyä.
Kyse onkin usein siitä että kuinka paljon tulee saastaa
tilalle, palamisjätteitä, bensiiniä/dieseliä, jne..
tätä tosin kukaan ei yleensä huomioi taikka tiedä
kertoessaan öljynkulutuksesta.
Nimim. Janoiset moottorit, ne kaikki on
Tuommoiset oli varmaankin äitimuorin entisessä Fiat 133:ssa, joka tosissaan vei sen vajaan litran öljyä sadalle kilometrille. Kovin pitkälle reissulle ei uskaltanut lähteä, jos ei ollut öljykanisteria mukana.Hemingway kirjoitti:Paitti hornetissa. Muistaakseni täyskaasulla puoli litraa tunnissa ja tyhjäkäynnillä 13 litraa tunnissa syö öljyä. Ei varma tieto, muistikuva vain. Jotkin labyrinttitiivisteet hornetissa, pitäis mersuunkin sellaset asentaa.
Missä "porkkana", kysyy epätietoinen ypäjältä. Tuon samanhan lupaa jokikinen itseään kunnioittava nykyajan moottoriöljyn valmistaja. Öljy-yhtiöt tekevät tänäpänä voiteiden kaupittelusta yhtä suurta taidetta, on purkki jos jonkin kokoista, sekä muotoista ja etiketit kiiltelee toinen toistaan komiammin, mutta todellisuudessa totuus sillä korkin alla on suht samanlainen purkista ja hintalapusta riippumatta, hivenen vain eri visukkeilla höystettynä.castrol.com kirjoitti:Castrol EDGE
Seitsemän kriittistä osa-aluetta
Suoja kulumista vastaan
Öljyn pitkä käyttöikä
Puhdas moottori
Suorituskyky äärimmäisissä olosuhteissa
Moottorin suorituskyvyn ylläpito
Polttoainetalous
Öljyn terminen pysyvyys
Voihan se olla niin, mutta silti itse kyllä pysyn castrolissa, vaikka mobilin kannut kiiltelee kauniimmin.. Taitaa se castrol maksaa sen euron/litra enemmän..M.K kirjoitti:Missä "porkkana", kysyy epätietoinen ypäjältä. Tuon samanhan lupaa jokikinen itseään kunnioittava nykyajan moottoriöljyn valmistaja. Öljy-yhtiöt tekevät tänäpänä voiteiden kaupittelusta yhtä suurta taidetta, on purkki jos jonkin kokoista, sekä muotoista ja etiketit kiiltelee toinen toistaan komiammin, mutta todellisuudessa totuus sillä korkin alla on suht samanlainen purkista ja hintalapusta riippumatta, hivenen vain eri visukkeilla höystettynä.castrol.com kirjoitti:Castrol EDGE
Seitsemän kriittistä osa-aluetta
Suoja kulumista vastaan
Öljyn pitkä käyttöikä
Puhdas moottori
Suorituskyky äärimmäisissä olosuhteissa
Moottorin suorituskyvyn ylläpito
Polttoainetalous
Öljyn terminen pysyvyys
Kerro minulle? Nostajat ainakin hakkaavat, mahdollisesti ei pysy edes koneen sisällä ja en ole varma että saako alakerran laakerit tarpeeksi voitelua..Väisänen kirjoitti:Ei kai ne diisselit sen kylmempänä käy kuin bensa koneet,öljyjen osalta? Kaikki tietysti riippuu kaikesta,mutta pääsääntöisesti näin?
Toisaalta jos sinulla on ohuet öljyt väljässä koneessa kesällä niin miten käy?
Entäs jos öljy on ohuempaa,väljät männänrenkaat ja sitä kautta kiertoon?Kryptonite kirjoitti: Myöskin voimme päätellä, että mitä paksumpaa öljy on, niin sitä enemmän moottori kuluttaa öljyä vaihtovälillä?
Jäykempi öljy => suurempi kitka => enempi lämpöä
AAMEN!MikaVeee kirjoitti:Höhöhöö, JOKAINEN moottori syö öljyä.
Kyse onkin usein siitä että kuinka paljon tulee saastaa
tilalle, palamisjätteitä, bensiiniä/dieseliä, jne..
tätä tosin kukaan ei yleensä huomioi taikka tiedä
kertoessaan öljynkulutuksesta.
Nimim. Janoiset moottorit, ne kaikki on
Kato tuo 10w-60 pysyy todennäkösemmin paremmin koneen sisälläkin, kun säilyttää muotonsa paremmin suuremmissa lämmöissä.. Ottaen huomioon että mun dieselin vedenlämmöt pysyy kesät ja talvet siinä 85 asteessa, kun taas cupeen vedenlämmöt pyörii siinä 80-110 asteeseen ja ehkä joskus kunnon rasituksessa hivenen enemmän. Varsinkin kunnon helteellä ilmastoinnin huutaessa täysillä. Ja kun talvella en sillä aja niin en tarvitse niin kauheasti tuota kylmäkäynnistysominaisuutta öljyltä.epk kirjoitti:mielestäni tuokin on täysin turhaa lykätä 24 tappiseen tuota 10-60:sta, en usko että kone olisi mitenkään paremmassa kunnossa jos käyttää noita kalliimpia 5-40 sijaan.
turusta saa 5-50 mobilia 27e / 4l
Joo siis mitä minä ymmärrän niin se on hyvä perusöljy. Eli se on kuin sekoiteviski eli on montaa eri mallasta samassa. Ei ole huippu öljy kummissakaan ääripäissä, mutta sisältää kuitenkin molempien ääripäiden ominaisuuksia. Eli jos haluaa pysyä vaan samassä öljyssä kesät ja talvet, niin minusta tämä on ainoa oikea vaihtoehto. tomii vallan mainiosti normaalissa ajossa.TuNa kirjoitti:Kaikissa autoissa mitä minulla on ollut niin ooon käyttäny Mobil 1 rallyformulaa 5W-50.
Ja nykyisessä ei kulu tippaakaan öljyö vaihtovälillä (10tkn).
Olen ollu hyvin tyytyväinen kyseiseen öljyyn.
Paljon autolla on ajettu? Onko koneremppaa tehty?geoman kirjoitti:Olen kokeillu vm 1991 MB 300D:hen nyt kaksi öljynvaihtoväliä 5W-30 Castrol TXT Softec öljyä ja ei kuluta yhtään. Uudet öljyt on hyviä.
50 ja 60 on kuluneiden moottorien öljy ta kuumana käyvien kilpakoneiden öljy..