DPF
DPF
Hei!
Onko mersuissa ollut ongelmia tämän hiukassuodattimen kanssa (DPF)?
Ilmeisesti ongelma se, että pitäisi välillä polttaa puhtaaksi suodatin ja vaatii pidempää ajoa silloin.
Onko mersun mittaristossa valo (MB VITO 2007), kun tekee tätä puhdiststa tai se pitäisi tehdä? Ei isi ilmeisesti jäädä kesken tuo phdistus... huomaako sen siis mittaristosta, jos toimenpide menossa?
jake
Onko mersuissa ollut ongelmia tämän hiukassuodattimen kanssa (DPF)?
Ilmeisesti ongelma se, että pitäisi välillä polttaa puhtaaksi suodatin ja vaatii pidempää ajoa silloin.
Onko mersun mittaristossa valo (MB VITO 2007), kun tekee tätä puhdiststa tai se pitäisi tehdä? Ei isi ilmeisesti jäädä kesken tuo phdistus... huomaako sen siis mittaristosta, jos toimenpide menossa?
jake
Re: DPF
Ei pala mittaristossa minkäänlaista valoa, hiukkassuodattimen päällä olemisen huomaa pörisevästä auton äänestä ja oudosta hajusta, muistuttaa vähäsen imo palaneen kumin hajua. Suositeltavaa olis että antais auton tehdä sen homman loppuun sammuttamatta autoa. Auto tekee yleensä sen polton noin kerran pari tankillisen aikana.
ex. w220 430
ex. w204 220cdi
w212 350cdi
ex. w204 220cdi
w212 350cdi
Re: DPF
Tapahtuuko se oikeasti noin tiheästi? 20 000 km takana ja kolme-neljä kertaa olen huomannut koko aikana polttelevan.ponsse430 kirjoitti:Ei pala mittaristossa minkäänlaista valoa, hiukkassuodattimen päällä olemisen huomaa pörisevästä auton äänestä ja oudosta hajusta, muistuttaa vähäsen imo palaneen kumin hajua. Suositeltavaa olis että antais auton tehdä sen homman loppuun sammuttamatta autoa. Auto tekee yleensä sen polton noin kerran pari tankillisen aikana.

X218 CLS 250 CDI Shooting Brake
C215 CL 500 (JDM)
entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L (JDM), W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
C215 CL 500 (JDM)
entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L (JDM), W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
Re: DPF
luokyio kirjoitti:Tapahtuuko se oikeasti noin tiheästi? 20 000 km takana ja kolme-neljä kertaa olen huomannut koko aikana polttelevan.ponsse430 kirjoitti:Ei pala mittaristossa minkäänlaista valoa, hiukkassuodattimen päällä olemisen huomaa pörisevästä auton äänestä ja oudosta hajusta, muistuttaa vähäsen imo palaneen kumin hajua. Suositeltavaa olis että antais auton tehdä sen homman loppuun sammuttamatta autoa. Auto tekee yleensä sen polton noin kerran pari tankillisen aikana.Toki matkalla jää varmasti helposti huomaamatta, mutta hitaammassa ajossa huomaa helposti kun tehot kyykkää.
Itsellä ainakin huomaan väh. kerran tankillisen aikana että poltto on päällä. En sitten tiedä olisko toi pönttö tukkeutumassa ja sen vuoksi polttaa niin usen. Kyseessä 09vm w212 350cdi mittarissa noin 132tkm.
ex. w220 430
ex. w204 220cdi
w212 350cdi
ex. w204 220cdi
w212 350cdi
Re: DPF
Noin 1000km välein pitäisi polton tapahtua, vaikka ei olisi varsinaisesti tarvetta ja oleellinen tekijä polttojen tiheydessä on että koneessa on oikeat öljyt kitusissa.luokyio kirjoitti:Tapahtuuko se oikeasti noin tiheästi? 20 000 km takana ja kolme-neljä kertaa olen huomannut koko aikana polttelevan.Toki matkalla jää varmasti helposti huomaamatta, mutta hitaammassa ajossa huomaa helposti kun tehot kyykkää.
S212 E350 CDi -10
W639 116 CDi -11
W124 230 TIC/EFI -89
W639 116 CDi -11
W124 230 TIC/EFI -89
Re: DPF
Kiitos vastauksista!ponsse430 kirjoitti:Ei pala mittaristossa minkäänlaista valoa, hiukkassuodattimen päällä olemisen huomaa pörisevästä auton äänestä ja oudosta hajusta, muistuttaa vähäsen imo palaneen kumin hajua. Suositeltavaa olis että antais auton tehdä sen homman loppuun sammuttamatta autoa. Auto tekee yleensä sen polton noin kerran pari tankillisen aikana.
Okei, mietein juui tuota, että mistä sen tietää toimiiko koko hiukkassuodatin jos ei mitään infoa... Kävin koeajamassa MB vito ja eka lenkki 80km eikä sen jälkeen mitään hajua. Toisen lenkin tein tunnin päästä 5km, ja kun tulin pihaan huomasin että tuli sellainen kumin käryn tapainen haju.. en sammuttanut auto vaan annoin käydä.. olikohan tuo sitten juuri sitä?
Kaunko tuossa polttoprosessissa menee noin?
jake
- Petri.Kemppainen
- Mersumies
- Viestit: 584
- Liittynyt: Ke 08.09.2004 19:17
- Paikkakunta: Uusimaa
Re: DPF
Jos autossa start/stop systeemi niin silloin kun on poltto käynnissa ei moottori sammu .
Re: DPF
Eli vuosimallissa 07 on avain, jonka päässä optinen tunnistin... eli näissä malleissa pitää itse tietää ettei sammuta autoa.
Outoa kyllä, ettei merkkivaloa edes... tai huoltonäytöllä mitään tekstillä infoa, koska seuraavaksi tuo tulee.
Onko kukaan käyttänyt autoa DPF:n ohjelmoinnissa, jossa ohjelmalla tehdään/pakotetaan tuo poltto?
Outoa kyllä, ettei merkkivaloa edes... tai huoltonäytöllä mitään tekstillä infoa, koska seuraavaksi tuo tulee.
Onko kukaan käyttänyt autoa DPF:n ohjelmoinnissa, jossa ohjelmalla tehdään/pakotetaan tuo poltto?
Re: DPF
Ei sitä nyt aina pakko ole odotella loppuun, auto jatkaa polttoprosessia kunhan seuraavan kerran olosuhteet ovat sellaiset että poltto onnistuu. Niitä 'poltto-ohjelmia' taisi olla useampi...
Toki jos rullaa vaan viiden minuutin pätkäajoo kuukausitolkulla niin tukkoon se menee. DPF:n toimimattomuuden huomaa siitä että auto on vikatilassa
Pakkopoltto onnistuu ihan starilla, jos muuten on kunnossa.
Toki jos rullaa vaan viiden minuutin pätkäajoo kuukausitolkulla niin tukkoon se menee. DPF:n toimimattomuuden huomaa siitä että auto on vikatilassa

W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Re: DPF
Mulla pysyy ainakin sigun autossa start/stop päällä polton aikana.Petri.Kemppainen kirjoitti:Jos autossa start/stop systeemi niin silloin kun on poltto käynnissa ei moottori sammu .
EDIT: Tai ainakin niiden polttojen aikana, mitä olen huomannut on pysynyt ECO vihreänä. Voihan se riippua poltto-ohjelmasta.
Ajossa: Kia ProCeed GT 2020
Ex:
W205 C180 A Edition AMG 2018
S204 C180 CDI AMG 2013
W176 A180 BE Urban 2013
Nippu Pösöjä ja vanha Bemari
Ex:
W205 C180 A Edition AMG 2018
S204 C180 CDI AMG 2013
W176 A180 BE Urban 2013
Nippu Pösöjä ja vanha Bemari
Re: DPF
Ei kovin usein.jagr83 kirjoitti:Hei!
Onko mersuissa ollut ongelmia tämän hiukassuodattimen kanssa (DPF)?
Ilmeisesti ongelma se, että pitäisi välillä polttaa puhtaaksi suodatin ja vaatii pidempää ajoa silloin.
Onko mersun mittaristossa valo (MB VITO 2007), kun tekee tätä puhdiststa tai se pitäisi tehdä? Ei isi ilmeisesti jäädä kesken tuo phdistus... huomaako sen siis mittaristosta, jos toimenpide menossa?
jake
Yleensä tilanne kehittyy ongelmaksi jonkun muun syyn takia, johon ei reagoida.
Tukkeentunut suodatin on siis lopputulos jostain muusta vaivasta.
Mersun suodattimet kestää tavattoman pitkään.
Periaatteessa, jos mitään herjaa ei mihinkään tule, niin homma ok.
Kannattaa kuitenkin varmistaa, että termostaatti nostaa moottorin lämmöt tarpeeksi ylös.
Ja että moottorissa on varmasti tuhkautumattomat öljyt.
Normaalilla ajosuoritteella, kunnossa olevalla autolla, ei pitäisi mitään ongelmia tulla.
"Normaali" polttoväli riippuu ajosuoritteesta ja sen rasittavuudesta, mutta sanotaan nyt että vähintään tuhannen välein pitäisi puhdistuspolton tapahtua.
Normi tilanne on se, että ohjelmassa olevat laskurit laskevat eri tekijöiden summana sen suodattimen täyttymisen ja määräävät moottorinohjaimen sopivalla kohden suorittamaan regeneroinnin.
Jos puhdistuspoltto suoritetaan eropaineanturin antaman tiedon takia, on suodattimella jo silloin ylimääräistä kuormitusta ja se on tukkeentumassa.
Tämä näkyy lyhentyneenä polttovälinä.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Re: DPF
Kappas vaan. Aina sitä oppii uutta. Aika paljon tulee ajettua pitkiä pätkiä tuntitolkulla vakionopeudensäätimellä, joten varmaan sitten jää vain huomaamatta suurin osa poltteluista. Kympin välein vaihdateltu Mobilin ESP:t, ne käsittääkseni pitäisi olla kunnolliset tähän mottiin.sonikki kirjoitti:Noin 1000km välein pitäisi polton tapahtua, vaikka ei olisi varsinaisesti tarvetta ja oleellinen tekijä polttojen tiheydessä on että koneessa on oikeat öljyt kitusissa.luokyio kirjoitti:Tapahtuuko se oikeasti noin tiheästi? 20 000 km takana ja kolme-neljä kertaa olen huomannut koko aikana polttelevan.Toki matkalla jää varmasti helposti huomaamatta, mutta hitaammassa ajossa huomaa helposti kun tehot kyykkää.
X218 CLS 250 CDI Shooting Brake
C215 CL 500 (JDM)
entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L (JDM), W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
C215 CL 500 (JDM)
entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L (JDM), W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
Re: DPF
Mobilin ESP 5W30 vihreällä merkillä täyttää MB:n 229.31 ja 229.51 vaatimukset eli ok öljy tuohon.
Se on sitten kokonaan toinen juttu kuinka hyvää öljyä ja kuinka matala tuhkapitoisuus on ja onhan niitä muitakin öljyjä.
Anyway matalatuhkapitoisuus öljy kyseessä joka sopii ainakin MB:n DPF:lle.
Se on sitten kokonaan toinen juttu kuinka hyvää öljyä ja kuinka matala tuhkapitoisuus on ja onhan niitä muitakin öljyjä.
Anyway matalatuhkapitoisuus öljy kyseessä joka sopii ainakin MB:n DPF:lle.
S210 `R4
S211 `V6
W124 `R5
W124 `V8 (T2758 )
You go full throttle - or you go home.
S211 `V6
W124 `R5
W124 `V8 (T2758 )
You go full throttle - or you go home.
Re: DPF
Ei tuota itsekkään huomaa ajossa kuin alle taajamanopeuksissa ja tämä siis tuossa omassa nakkikattilassa. Kutosissa ei oikein huomaa muusta kuin pahasta hajusta auton ulkopuolella.luokyio kirjoitti:Kappas vaan. Aina sitä oppii uutta. Aika paljon tulee ajettua pitkiä pätkiä tuntitolkulla vakionopeudensäätimellä, joten varmaan sitten jää vain huomaamatta suurin osa poltteluista. Kympin välein vaihdateltu Mobilin ESP:t, ne käsittääkseni pitäisi olla kunnolliset tähän mottiin.
Pätkäajossa ollut 350 W212:n ainakin vetäisi poltto-ohjelman lukkoon ja sytytti moottorin vikavalon (ei kuitenkaan aiheuttanut vikatilaa) vasta kun lokissa oli 16 peräkkäistä epäonnistunutta/keskeytynytttä polttoa, eli ei se todellakaan ole niin justiisa vaikka ei aina menisi poltto loppuun asti

S212 E350 CDi -10
W639 116 CDi -11
W124 230 TIC/EFI -89
W639 116 CDi -11
W124 230 TIC/EFI -89
Re: DPF
Tyhjäkäynnillä jos on poltto päällä niin kuuluu aika kovakin ääni, sellanen matala popotus. Onkohan kukaan ikinä laskenu minkälaisia hiukkasia sieltä polton aikana tulee ja kuinka paljon se vaikuttaa kulutukseen kun melkein joka tankillisella pitää polttaa.
S124 300TE
W124 300D
W124 300D
Re: DPF
Onko jokin huoltovalo, joka ilmoittaa että dpf on epäkunnossa, eli pitää huoltaa?
Vai näkyykö ajotietokoneessa virheen jotenkin? Vai syttyykö keltainen kolmio palamaan mittariin? Mersussa ei viissin tuota DPF -valoa ole, joka kertoo sen olevan käynnissä.
Onko tuossa jokin huoltoväli, kun pitää käydä ajamassa tuo pakkopoltto läpi?
Vai näkyykö ajotietokoneessa virheen jotenkin? Vai syttyykö keltainen kolmio palamaan mittariin? Mersussa ei viissin tuota DPF -valoa ole, joka kertoo sen olevan käynnissä.
Onko tuossa jokin huoltoväli, kun pitää käydä ajamassa tuo pakkopoltto läpi?
Re: DPF
Ainakin w203 facelift ohjekirjassa on maininta että mittaristoon ilmestyy valo kun DPF-suodatin on tukossa. Juuri muuta ei ohjekirjassa ko. suodattimesta mainita.
Vasta nyt, noin 20tmk käytön jälkeen, näin (ja haistoin) oman auton hiukkassuodattimen polttotapahtuman. P-paikalla tyhjäkäynnillä kiinnitin huomiota tuoksuun ja pakoputkistosta lähtevään savuun ja päättelin polton olevan kesken. Tuoksu oli kuin sekoitus laahaavia jarruja ja "kumin polttoa".
Vasta nyt, noin 20tmk käytön jälkeen, näin (ja haistoin) oman auton hiukkassuodattimen polttotapahtuman. P-paikalla tyhjäkäynnillä kiinnitin huomiota tuoksuun ja pakoputkistosta lähtevään savuun ja päättelin polton olevan kesken. Tuoksu oli kuin sekoitus laahaavia jarruja ja "kumin polttoa".
Takavetoja vuodesta -87: Corolla Coupé, Taunus Coupé (x2), Sierra, E46 320i touring -02, W(S)203 C 200 CDI farmari A. -06, -
Re: DPF
Vanha luistava kytkinlevy+ jäähdyttäjänesteet palavat polttoaineen mukana kanssa aika lähellä hajumaailmaa. (makea löyhkä)
Paine eroanturi vaihdettu tuohon omaan kulkuneuvoon ja pöhisee ja tuoksuu välillä mutta 300km matkalla ajossa ei huomaa mitään onneksi ei pätkäajoa tule harrastettua.
Paine eroanturi vaihdettu tuohon omaan kulkuneuvoon ja pöhisee ja tuoksuu välillä mutta 300km matkalla ajossa ei huomaa mitään onneksi ei pätkäajoa tule harrastettua.
S211 2008
Re: DPF
Terve!
Omalla kulkineella (W212 E350Cdi BE -09) tulee ajoa päivässä vajaa 300km ja ''parhaimmillaan'' auto suorittaa polton 3 kertaa. Yleensä poltto lähtee käyntiin juuri kaupunkiin saapumisen jälkeen joka on erittäin ikävää tukkoisuuden ja tehottomuuden takia.
Auto myös kuulostaa vaimelta v8 sisälle kun polttoprosessi käynnissä.
Selailin foorumin muutamaa DPF käsittelevää ketjua läpi ja mietin että miten lähden etsimään syytä erittäin tiheälle poltolle.
Omassa nousee prosessissa tyhjäkäynti 600->900-1000rpm ja haju on päätä huimaava.
Mikäli ymmärsin niin syitä tähän voivat olla:
- Viallinen EGR
- Suutinvika
- Tiensä päässä oleva turbo
- Tiensä päässä oleva DPF
Miten paikallistaa missä, tai missä kaikissa vika?
Itsellä ei *:ria käytössä.
Mikäli joku kenellä on ja tietää miten etsiä yllä olevia vikoja niin kättä pystyyn. Rahaa vastaan tietenkin!
Omalla kulkineella (W212 E350Cdi BE -09) tulee ajoa päivässä vajaa 300km ja ''parhaimmillaan'' auto suorittaa polton 3 kertaa. Yleensä poltto lähtee käyntiin juuri kaupunkiin saapumisen jälkeen joka on erittäin ikävää tukkoisuuden ja tehottomuuden takia.
Auto myös kuulostaa vaimelta v8 sisälle kun polttoprosessi käynnissä.
Selailin foorumin muutamaa DPF käsittelevää ketjua läpi ja mietin että miten lähden etsimään syytä erittäin tiheälle poltolle.
Omassa nousee prosessissa tyhjäkäynti 600->900-1000rpm ja haju on päätä huimaava.
Mikäli ymmärsin niin syitä tähän voivat olla:
- Viallinen EGR
- Suutinvika
- Tiensä päässä oleva turbo
- Tiensä päässä oleva DPF
Miten paikallistaa missä, tai missä kaikissa vika?
Itsellä ei *:ria käytössä.
Mikäli joku kenellä on ja tietää miten etsiä yllä olevia vikoja niin kättä pystyyn. Rahaa vastaan tietenkin!
W212 E350Cdi Avantgarde -09
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: DPF
Listaan lisääjanppa123 kirjoitti:Terve!
Omalla kulkineella (W212 E350Cdi BE -09) tulee ajoa päivässä vajaa 300km ja ''parhaimmillaan'' auto suorittaa polton 3 kertaa. Yleensä poltto lähtee käyntiin juuri kaupunkiin saapumisen jälkeen joka on erittäin ikävää tukkoisuuden ja tehottomuuden takia.
Auto myös kuulostaa vaimelta v8 sisälle kun polttoprosessi käynnissä.
Selailin foorumin muutamaa DPF käsittelevää ketjua läpi ja mietin että miten lähden etsimään syytä erittäin tiheälle poltolle.
Omassa nousee prosessissa tyhjäkäynti 600->900-1000rpm ja haju on päätä huimaava.
Mikäli ymmärsin niin syitä tähän voivat olla:
- Viallinen EGR
- Suutinvika
- Tiensä päässä oleva turbo
- Tiensä päässä oleva DPF
Miten paikallistaa missä, tai missä kaikissa vika?
Itsellä ei *:ria käytössä.
Mikäli joku kenellä on ja tietää miten etsiä yllä olevia vikoja niin kättä pystyyn. Rahaa vastaan tietenkin!
-vääräkäyntilämpötila(termostaatti)
-väärätöljyt(joskus olletkin jos on paljon tuhakaa tullut)
-tuhansia km vikatilassa
-tuhoboxsi
-huono ohjelma
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

- Juhani Halmeenmäki
- Mersumies
- Viestit: 1453
- Liittynyt: Ti 23.06.2015 21:57
- Paikkakunta: Varsinainen Suomi
- Viesti:
Re: DPF
Valo, joka kertoo, että kaikki on OK siis? Eiköhän moinen ole turha, ja kyllä nykyauto tekee paljon muutakin, mitä kuski ei huomaa, kun auto toimii oikein. Kuten vaikkapa nykyautojen jarrutusenergiaa hyödyntävät laturit.
Mikä ihmeen lankku, tässä puuta ole kuin sisustassa koristeena!
230CE W124 & SLK200 R170 ja monta muuta eri merkkistä
Exiä W114, W115, W116, W123, W201 pitkä rivi...
230CE W124 & SLK200 R170 ja monta muuta eri merkkistä
Exiä W114, W115, W116, W123, W201 pitkä rivi...
Re: DPF
Nyt on tankissa seuraavat Forten litkut:
ADVANCED DIESEL FUEL CONDITIONER JA dPF CLEANER AND REGENERATOR
Tosi moni kehunut näitä.. mm taksikuskit, jotka ajaa paljon kaupunki ajoa.
Soitin Forten asiantuntijalle ja sanoi että höpö höpö puhetta, että olisi pelkkää lamppuöljyä jne tuo dpf aine..., niin kuin joku väittää forumilla..
Sanoi että on sellainen seos mitä ei kotikonstein tehdä. Käsittelyväliksi 30 000 km tai 1V. Suhteessa siihen nähden ei kallista, jos vertaa muita vastaavia litkuja joissa suositus muutama tuhat kilometriä käsittelyväli.
Itse ajan paljon kaupunkiajoa, ja lyhyttä sellaista.
ADVANCED DIESEL FUEL CONDITIONER JA dPF CLEANER AND REGENERATOR
Tosi moni kehunut näitä.. mm taksikuskit, jotka ajaa paljon kaupunki ajoa.
Soitin Forten asiantuntijalle ja sanoi että höpö höpö puhetta, että olisi pelkkää lamppuöljyä jne tuo dpf aine..., niin kuin joku väittää forumilla..
Sanoi että on sellainen seos mitä ei kotikonstein tehdä. Käsittelyväliksi 30 000 km tai 1V. Suhteessa siihen nähden ei kallista, jos vertaa muita vastaavia litkuja joissa suositus muutama tuhat kilometriä käsittelyväli.
Itse ajan paljon kaupunkiajoa, ja lyhyttä sellaista.
Re: DPF
Moni asiantuntija sanonut näistä hiukkassuodattimista, että ehdottomasti pitäisi olla pakkopolttoon nappi tai merkkivalo joka kertoisi että se kannattaa pian tehdä...epk kirjoitti:onhan siellä vikavalo joka kertaa että se EI ole kunnossa ja vielä etukäteen, luulisi riittävän suurimmalle osalle autoilijoista
Kaikki ei aja nimittäin joka päivä 100km maantieajoo, vaan moni ajaa useamman kerran päivässä sen 2-5km jolloin (varsinkin talvella) tukkeutuminen on hyvin mahdollista, koska ei pääse polttamaan missään vaiheessa puhtaaksi...
Miksi pakkopolttoon nappi: kun olet ajamassa pitkää ajoa, olisi poltto hyvä tehdä silloin... itsellä monesti käynyt niin, kun ajanut 500km ja tullut pihaan, on haissut juuri tuo polttoprosessin haju... ja jäänyt kesken... jos olisi tiennyt, että suodattimen täyttöaste 95% niin olisin voinut pakkopolton heittää 50km ennemmin maantiellä. Eihän auton ajotietokone tiedä, että olet pysäämässä ja ajat sen jälkeen taas viikon kaupunkiajoo.
Sori... tuli kirjoitettua aika pitkästi


Re: DPF
Kyllä toi meikäläisen auto ainakin jatkaa polttoa seuraavalla ajokerralla. Ei jää siis tappamistaan vartoomaan, jos jää kesken. Jos huomaa käryn, niin kannattanee tehdä ylimääräinen lenkki, kun lähtee taas ajamaan.
Mulla on työmatka 10 km. Tuossa ajassa ehtii talvellakin moottori lämmetä sen verran, että poltto menee tarvittaessa päälle. Kun polton äänestä kuitenkin huomaa, niin sitten voi ajella vähän hupiajoa, jotta menee loppuun. Mutta joo, en kiellä, etteikö polton merkkivalo voisi olla ihan kätevä. Kai se halutaan piilottaa, ettei asiakkaalle tulisi tunnetta ylimääräisestä vaivasta.
Mulla on työmatka 10 km. Tuossa ajassa ehtii talvellakin moottori lämmetä sen verran, että poltto menee tarvittaessa päälle. Kun polton äänestä kuitenkin huomaa, niin sitten voi ajella vähän hupiajoa, jotta menee loppuun. Mutta joo, en kiellä, etteikö polton merkkivalo voisi olla ihan kätevä. Kai se halutaan piilottaa, ettei asiakkaalle tulisi tunnetta ylimääräisestä vaivasta.
Ajossa: Kia ProCeed GT 2020
Ex:
W205 C180 A Edition AMG 2018
S204 C180 CDI AMG 2013
W176 A180 BE Urban 2013
Nippu Pösöjä ja vanha Bemari
Ex:
W205 C180 A Edition AMG 2018
S204 C180 CDI AMG 2013
W176 A180 BE Urban 2013
Nippu Pösöjä ja vanha Bemari
Re: DPF
jagr83 kirjoitti:Nyt on tankissa seuraavat Forten litkut:
ADVANCED DIESEL FUEL CONDITIONER JA dPF CLEANER AND REGENERATOR
Tosi moni kehunut näitä.. mm taksikuskit, jotka ajaa paljon kaupunki ajoa.
Soitin Forten asiantuntijalle ja sanoi että höpö höpö puhetta, että olisi pelkkää lamppuöljyä jne tuo dpf aine..., niin kuin joku väittää forumilla..
Sanoi että on sellainen seos mitä ei kotikonstein tehdä. Käsittelyväliksi 30 000 km tai 1V. Suhteessa siihen nähden ei kallista, jos vertaa muita vastaavia litkuja joissa suositus muutama tuhat kilometriä käsittelyväli.
Itse ajan paljon kaupunkiajoa, ja lyhyttä sellaista.
Oletitko että edustaja kertoisi litkuistaan jotain muuta?

Mercedes-Benz C 200 CDI 2012
Skoda Octavia 1,6 TDI 2010
Skoda Octavia 1,6 TDI 2010
- Juhani Halmeenmäki
- Mersumies
- Viestit: 1453
- Liittynyt: Ti 23.06.2015 21:57
- Paikkakunta: Varsinainen Suomi
- Viesti:
Re: DPF
Eipä tuokaan aine auta kylmässä DPF'ssä yhtään mitään. Ja kun poltto on päällä, niin pitoisuus naftassa on niin pieni, että vaikutus jää melkoisen uskon asiaksi. Etenkin kun KTT kertoo, mitä tuo pääosin on.
Juu, on perinteisesti ollut ihan hyvää liuottamaan esim suuttimien kökköjä kun saavat lillua aineessa kauemmin. Mutta se on ihan eri asia.
Juu, on perinteisesti ollut ihan hyvää liuottamaan esim suuttimien kökköjä kun saavat lillua aineessa kauemmin. Mutta se on ihan eri asia.
Mikä ihmeen lankku, tässä puuta ole kuin sisustassa koristeena!
230CE W124 & SLK200 R170 ja monta muuta eri merkkistä
Exiä W114, W115, W116, W123, W201 pitkä rivi...
230CE W124 & SLK200 R170 ja monta muuta eri merkkistä
Exiä W114, W115, W116, W123, W201 pitkä rivi...
Re: DPF
Oletitko että edustaja kertoisi litkuistaan jotain muuta?
[/quote]
En jutellut Forten edustajan kanssa vaan Forten aineisiin perehtyneen asiantuntijan kanssa.
Kerroin väittämät, mitä tuotteista puhutaan... ja sanoi että saako hän arvata, millä forumilla tällaista jutellaan... "ei ainakaan ammatti-asiantuntijoiden forumilla".
Uskon kyllä mielummin asiantuntijaan, joka perehtynyt aineisiin, enkä näihin mututuntumiin.

En jutellut Forten edustajan kanssa vaan Forten aineisiin perehtyneen asiantuntijan kanssa.
Kerroin väittämät, mitä tuotteista puhutaan... ja sanoi että saako hän arvata, millä forumilla tällaista jutellaan... "ei ainakaan ammatti-asiantuntijoiden forumilla".
Uskon kyllä mielummin asiantuntijaan, joka perehtynyt aineisiin, enkä näihin mututuntumiin.