2012 W212 e350 työmatkailuautoksi?

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Avatar
terasankka
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 63
Liittynyt: Ke 06.04.2016 00:39

2012 W212 e350 työmatkailuautoksi?

Viesti Kirjoittaja terasankka »

Olen näemmä siirtymässä BMW leiristä Mercedes leiriin ja tälläinen olisi nyt tarjolla 42ke hintaan tuontiautona saksasta:

MB E 350 CDIA 4-matic -12

Avantgarde+sport-paketti
97.000 km
265 HV neliveto
4-paikkainen nahkapenkit
Pimeän näkö
Etäisyystutka ja kaistavahti
Webasto, Ortopedipenkit
Ilmastoidut penkit
Muistipenkit - lämmitettävät myös takana
yms. (varusteita on todella pitkä lista)

Ajan työkseni jonkin verran noin 25000km vuodessa ja etsin kunnon työhevosta, jolla olisi kivaa ajella ja kestäisi käytössä 200-300 tuhatta, jotta ei tarvitsisi koko ajan olla vaihtelemassa. Onko tämä aivan hölmö vaihtoehto vai kannattaisiko katsella jotain toista mallia? Onko jotain mitä kannattaisi ottaa huomioon - tyyppivikoja tms.?

EDIT: Tässä vielä koko varustelistaus:

088 - STEUERCODE NTG 4.5
108 - CONTROL CODE MARKETING
1U2 - SNOW GRID
200A - LEATHER
201A - LEATHER - BLACK/ANTHRACITE
202B - OWNERS MANUAL AND SERVICE RECORD - GERMAN
211 - EPS STEERING (ELECTRIC STEERING)
224 - REAR SINGLE SEATS
228 - AUXILIARY HEATER
229L - GERMANY
230 - PARKING GUIDANCE
233 - AUTONOMOUS INT. CRUISE CONT. PLUS (DISTRONIC PLUS)
237 - ACTIVE BLIND SPOT ASSIST
238 - ACTIVE LANE KEEPING ASSIST (FAP)
23P - DRIVING PACKAGE
240 - LED DAYTIME RUNNING LIGHTS
249 - INSIDE AND OUTSIDE MIRROR AUTOMATIC DIMMING
255B - MB MOBILO WITH DSB AND GGD
260 - TYPE DESTINATION ON TRUNK LID - ELIMINATION
260B - AIRBAGLABEL - GERMAN/ENGLISH
275 - MEMORY PACKAGE (DRIVER SEAT, STRG. COL., MIRROR)
279 - ELECTRONIC GEAR RANGE SELECTION
291 - PELVIS AIRBAG (PELVISBAG)
294 - KNEE AIRBAG
297 - ELECTRIC ROLLER SUN BLINDS IN REAR DOOR LH AND RH
298 - SIDEBAGS IN REAR WITH BELT FORCE LIMITER
2XXL - FEDERAL REPUBLIC OF GERMANY
302B - HEAD UNIT LANGUAGE - GERMAN
332B - INSTRUMENT CLUSTER/HU LANGUAGE - GERMAN
401 - FRONT SEAT CLIMATE CONTROL
409 - MULTI-CONTOUR SEAT, FRONT LEFT AND RIGHT
414 - ELECTRIC TILT/SLIDE SUNROOF IN GLASS VERSION
427 - AUTOMATIC TRANSMISSION 7-SPEED
428 - STEER.WHEEL GEARSHIFT BUTTONS/SHIFT PADDLE PAINTED
474 - DIESEL PARTICULATE FILTER
477 - TIRE PRESSURE LOSS WARNER
489 - AIRMATIC DUAL CONTROL / AIR SUSPENSION SEMI-ACTIVE
513 - TRAFFIC SIGN RECOGNITION
527 - COMAND DVD APS WITH NAVIGATION
540 - ROLLER BLIND, ELECTRIC, FOR REAR WINDOW
543 - SUN VISOR WITH ADDITIONAL FUNCTION
551 - ANTI-THEFT/ANTI-BREAK-IN WARNING SYSTEM
581 - AUTOMATIC CLIMATE CONTROL
58U - ROOF INTERIOR TRIM GRAY FABRIC
600 - HEADLAMPS - CLEANING EQUIPMENT
608 - AUTOMATIC HIGH BEAM SWITCH (IHC)
610 - NIGHT VIEW ASSIST
619 - CORNERING ILLUMINATION
622 - HEADLAMP WITH ILS, RIGHT-HAND TRAFFIC
670 - RESIDUAL ENGINE HEAT UTILIZATION (MRA)
682 - FIRE EXTINGUISHER
736 - TRIM PIECES - WOOD ASH BLACK
792U - PALLADIUM SILVER METALLIC PAINT
802 -
81P - COMAND WITH NAVIGATION UPDATE
872 - REAR SEAT BENCH HEATING LEFT UND RIGHT
881 - REMOTE TRUNK LOCKING
882 - INTERIOR SAFEGUARD
889 - KEYLESS - GO
915 - FUEL TANK WITH LARGER CAPACITY
928 - EXHAUST GAS CLEANING WITH EURO 5 TECHNOLOGY
954 - EQUIPMENT PACKAGE FOR AVANTGARDE VEHICLES
967 - COC PAPER EURO 5 TECH. W. REGISTRAT .CERT. PART 2
A21 - SHIFT BY WIRE
A35 - SOFTWARE 1
A62 - FE TORQUE CONVERTER HOUSING 19
A66 - FE CONVERTER 19 MM
A68 - TRANSMISSION HOUSING WITH DEEP OIL LINE CONNECTION
A86 - T VALVE BODY ASSEMBLY WITH VGS 3
A89 - REDUCED-FRICTION
B24 - REMOTE CONTROL FOR AUXILIARY HEATER
F212 - MODEL SERIES 212
FW - LIMOUSINE
G966 - TRANSMISSION CODE VERSION 66
GA - AUTOMATIC TRANSMISSION
HA - REAR AXLE
J1A - NAT2 WITH OPTIMIZED DSM
J52 - ADDITIONAL CODE FOR DAMPING MAT
J81 - JUNE RELEASE
K10 - SOFTWARE CONTROL FOR STATIC CURVE ILLUMINATION
K11 - ADAPTIVE STOP LIGHT FLASHING
K13 - STEUERCODE FUER SERVICEINTERVALL 25000 KM
L - LEFT-HAND STEERING
M005 - VEHICLES WITH 4-MATIC-/ALL WHEEL DRIVE
M014 - ENGINE INCREASED PERFORMANCE
M019 - SERVICE REPOSITIONED
M30 - DISPLACEMENT 3.0 LITER
M642 - V6 DIESEL ENGINE OM642
P08 - REAR COMFORT PACKAGE
P17 - KEYLESS-GO PACKAGE
P35 - LIGHT PACKAGE (FFO)
P54 - THEFT PROTECTION PACKAGE
R01 - SUMMER TIRES
R11 - 17" LT ALLOY WHEEL 5 DOUBLE-SPOKE DESIGN ALL-ROUND
R66 - TIRE WITH RUN-FLAT PROPERTIES
U01 - REAR BELT STATUS INDICATION
U12 - FLOOR MATS - VELOUR
U18 - AUTOMATIC CHILD SEAT RECOGNITATION (AKSE)
U60 - PEDESTRIAN PROTECTION - ACTIVE ENGINE HOOD
U72 - DVD PLAYER WITH REGIONAL CODE 2, EUROPE, JAPAN
V73 - SPEED- + LOADINDEX 99Y XL
VL - FRONT AXLE HALF, LEFT
VR - FRONT AXLE HALF, RIGHT
792U - PALLADIUM SILVER METALLIC PAINT
201A - LEATHER - BLACK/ANTHRACITE
M642 - V6 DIESEL ENGINE OM642

Terveisin
Kristian
Viimeksi muokannut terasankka, Su 10.04.2016 17:29. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
W212 E350 CDI 4Matic -12
Avatar
markoala
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2766
Liittynyt: Ma 11.04.2005 12:21
Paikkakunta: Mäntsälä Anttila

Re: 2012 e350 työmatkailuautoksi?

Viesti Kirjoittaja markoala »

Malli on yleisesti kestävä. Vikaa voi toki tulla 300tkm mennessä. Voimansiirron kaikki öljyt kannattaa vaihtaa. Etuvetoakselit ovat kalliita, niistä on jotain juttua ollut forumilla. Aikansa kai nekin kestää toki.
W213 220d +W242 electric drive
D-MB
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 257
Liittynyt: La 03.12.2011 19:41

Re: 2012 e350 työmatkailuautoksi?

Viesti Kirjoittaja D-MB »

terasankka kirjoitti:Olen näemmä siirtymässä BMW leiristä Mercedes leiriin ja tälläinen olisi nyt tarjolla 42ke hintaan tuontiautona saksasta:

MB E 350 CDIA 4-matic -12

Avantgarde+sport-paketti
97.000 km
265 HV neliveto
4-paikkainen nahkapenkit
Pimeän näkö
Etäisyystutka ja kaistavahti
Webasto, Ortopedipenkit
Ilmastoidut penkit
Muistipenkit - lämmitettävät myös takana
yms. (varusteita on todella pitkä lista)
Oletan, että hinta on siis Suomeen tuotuna tuo 42k. Tuolloinkin tuossa on melkein 10k liikaa hintaa. Onhan tuossa paljon varusteita, mutta esim. tuosta takapenkkijärjestelystä ei ole kuin lähinnä haittaa. Käytännössä kaksi suht normaalia penkkiä isommilla niskatuilla ja paremmalla kyynernojalla - mutta tuossa menettää mahdollisuuden kaataa penkit.

Itselläni on 155k ajettu S212 vuodelta 2011 eikä tuosta saa edes 20k Saksassa. Itse sinuna ostaisin Junge Sternen hieman vähemmillä kilometreillä (100t jälkeen joutuu alkamaan korjauksista maksamaan myös hieman itse). Tinkisin varusteista, jolloin on myös vähemmän hajoavia osia, jos luotettavuus on tärkeää. Suomen käyttöön olisin valmis ottamaan myös 250CDI 4Maticin. Varusteista tärkeimmät ovat omasta mielestäni Multicontour nahkapenkit, ILS Xenonit, ja Spur paketti. Webastonkin voi sitten jälkiasentaa, jos muuten hyvä auto löytyy. Muutenkin kannattaa huolto tehdä Saksassa niin säästää vähän rahaa. Ainakin nyt vaihteistoöljyt, joita noihin kilometreihin ei ole välttämättä vielä vaihdettu Saksassa.

Tuolta saa hieman osviittaa käyvästä hintatasosta:

http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/searc ... UNREPAIRED" onclick="window.open(this.href);return false;
S212 350CDI 2011, Volvo XC60 D4 AWD 2015
etrade
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1979
Liittynyt: Pe 01.01.2010 19:54

Re: 2012 e350 työmatkailuautoksi?

Viesti Kirjoittaja etrade »

Kannattaa lukea V6 ja R4 eroista eli om642 ja om651/om654, ennenkun lähtee edes harkitsemaan nelosta.
Avatar
tn62634
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1680
Liittynyt: Su 06.09.2009 13:49
Paikkakunta: Pälkäne

Re: 2012 e350 työmatkailuautoksi?

Viesti Kirjoittaja tn62634 »

Tuohon käyttöönhän ko. auto on tehtykin. Että ajetaan autobahnilla 50000 vuodessa.

Mitä tulee nelosmoottoriin niin voin suositella kyllä.
Avatar
Mihkaili
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 248
Liittynyt: Su 12.07.2015 22:48
Paikkakunta: Joensuu

Re: 2012 e350 työmatkailuautoksi?

Viesti Kirjoittaja Mihkaili »

Ihan yleisesti jos ajaa paljon taajamien ulkopuolella xenonit olisi hyvät olla olemassa, en saanut selvää onko niitä tuossa autossa? Lisäksi jos on joskus tarvetta saada sukset tms. pitkät tävarat kyytiin niin kaipailee joko suksipussia/luukkua tai kaatuvia takapenkkejä.
W212 Avantgarde BE 220 cdi -11
Avatar
tn62634
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1680
Liittynyt: Su 06.09.2009 13:49
Paikkakunta: Pälkäne

Re: 2012 e350 työmatkailuautoksi?

Viesti Kirjoittaja tn62634 »

Koodi 622 sisältää xenonit.
Avatar
terasankka
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 63
Liittynyt: Ke 06.04.2016 00:39

Re: 2012 e350 työmatkailuautoksi?

Viesti Kirjoittaja terasankka »

Kiitos vastauksista tähän saakka. Takapenkit ei minua haittaa, kun en ole ennenkään mitään kauppakasseja ja kitaraa isompaa kuljetellut. Mutta onko tuo (suomihinta) 42000e sitten ihan liikaa tuosta. Kyseessä on siis autokauppiaan saksasta tuoma auto ja hyvässä kunnossa.
W212 E350 CDI 4Matic -12
Avatar
tn62634
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1680
Liittynyt: Su 06.09.2009 13:49
Paikkakunta: Pälkäne

Re: 2012 e350 työmatkailuautoksi?

Viesti Kirjoittaja tn62634 »

No jos tuollainen auto maksaa 30 donaa ja siitä ylöspäin Saksassa niin siihen pitää lisätä autovero, isompi ALV, tuontikulut, liikkeen myyntikulut, vähän voittoa ja vielä varautua asiakkaan jälkitöihin, jos jotain autosta löytyy.
Avatar
S202
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5543
Liittynyt: Ti 30.12.2008 13:40
Paikkakunta: Alavus

Re: 2012 e350 työmatkailuautoksi?

Viesti Kirjoittaja S202 »

etrade kirjoitti:Kannattaa lukea V6 ja R4 eroista eli om642 ja om651/om654, ennenkun lähtee edes harkitsemaan nelosta.
No entäs koeajo? Entäs tuo om654, eihän kellään edes vielä ole sellaista jossa kyseinen moottori olisi :D
S124 300TE
W124 300D
Avatar
terasankka
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 63
Liittynyt: Ke 06.04.2016 00:39

Re: 2012 e350 työmatkailuautoksi?

Viesti Kirjoittaja terasankka »

tn62634 kirjoitti:No jos tuollainen auto maksaa 30 donaa ja siitä ylöspäin Saksassa niin siihen pitää lisätä autovero, isompi ALV, tuontikulut, liikkeen myyntikulut, vähän voittoa ja vielä varautua asiakkaan jälkitöihin, jos jotain autosta löytyy.
No tätä minäkin ajattelin, että ei tuo varmaan ihan metsässä ole... ihmettelin vain tuota yli 10ke liikaa hintaa kommenttia.
W212 E350 CDI 4Matic -12
etrade
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1979
Liittynyt: Pe 01.01.2010 19:54

Re: 2012 e350 työmatkailuautoksi?

Viesti Kirjoittaja etrade »

S202 kirjoitti: Entäs tuo om654, eihän kellään edes vielä ole sellaista jossa kyseinen moottori olisi :D
Toivotaan näin :thumbup:
tj86430
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5419
Liittynyt: Ma 20.09.2010 13:10
Paikkakunta: Luxemburg

Re: 2012 e350 työmatkailuautoksi?

Viesti Kirjoittaja tj86430 »

terasankka kirjoitti:
tn62634 kirjoitti:No jos tuollainen auto maksaa 30 donaa ja siitä ylöspäin Saksassa niin siihen pitää lisätä autovero, isompi ALV, tuontikulut, liikkeen myyntikulut, vähän voittoa ja vielä varautua asiakkaan jälkitöihin, jos jotain autosta löytyy.
No tätä minäkin ajattelin, että ei tuo varmaan ihan metsässä ole... ihmettelin vain tuota yli 10ke liikaa hintaa kommenttia.
10K€ on varmaan liiottelua, mutta Mahtihan yleensä osuu aika lähelle todellisuutta hinta-arvioissaan, ja sen mukaan tuollaisen myyntihinta olisi n. 35K. Se voi olla hieman optimistinen, mutta kyllä kai noita Saksasta jollain 26-27:llä saa? (hetken voi toki joutua odottamaan ennen kuin just sopiva tulee kohdalle). Ehkä joku 37K€ olisi "oikea" hinta.

e: autohan on toki mukava, itselläni on melko samanlainen, mutta farkkuna ja nelimatikkina. Varustelistakin on aika pitkälle sama, pienin poikkeuksin.
s213 220d -17

Villa Pikkujalo
Avatar
Legge
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 411
Liittynyt: Ke 09.01.2013 15:38
Paikkakunta: Helsinki

Re: 2012 e350 työmatkailuautoksi?

Viesti Kirjoittaja Legge »

Kun liike myy, niin minusta 40 kiloeuroa on ihan käypä hinta. Noilla varusteilla olevaa 4Maticcia ei Suomessa muutenkaan pyöri joka nurkilla. Jotain kangaspenkkikarvalakkeja voi 37 000 eurolla saadakin.
Ajossa: Kia ProCeed GT 2020
Ex:
W205 C180 A Edition AMG 2018
S204 C180 CDI AMG 2013
W176 A180 BE Urban 2013
Nippu Pösöjä ja vanha Bemari
Avatar
noroljan
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2475
Liittynyt: Ke 04.08.2010 01:36
Paikkakunta: Päijät-Häme

Re: 2012 e350 työmatkailuautoksi?

Viesti Kirjoittaja noroljan »

D-MB kirjoitti:Tinkisin varusteista, jolloin on myös vähemmän hajoavia osia
Tätä ajattelutapaa en ole koskaan ymmäränyt, mutta se onkin vain oma mielipiteeni :problem:

Itse autohan on hieno peli, miettisin vain että paljon on valmis kärsimään vuodessa arvonalentumaa, tollaisessa autossa sitä tulee vielä aika vauhdilla. Mutta jos se ei ole tärkeää, niin liekö sillä silloin väliä maksaako siitä 37t€ vai 42t€. jos sitä on tarkoitus pitää 4-8 vuotta (100-200 tkm), niin silloin se hinta on tietysti myytäessä jotain ihan muuta, kun nykyinen ostohinta.
tj86430
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5419
Liittynyt: Ma 20.09.2010 13:10
Paikkakunta: Luxemburg

Re: 2012 e350 työmatkailuautoksi?

Viesti Kirjoittaja tj86430 »

Legge kirjoitti:Kun liike myy, niin minusta 40 kiloeuroa on ihan käypä hinta. Noilla varusteilla olevaa 4Maticcia ei Suomessa muutenkaan pyöri joka nurkilla. Jotain kangaspenkkikarvalakkeja voi 37 000 eurolla saadakin.
Kappas, enpäs huomannutkaan, että tuo OP:n autokin oli nelimatikki. Sitten hinta-arviota voi nostaa (Mahdin mielestä jopa 5K, eli n. 40K€:oon)

ja se on ihan totta, että noilla varusteilla ei suomiautoja käytännössä ole. Se on sitten toinen juttu vaikuttaako ne varusteet hintaan mitään.
s213 220d -17

Villa Pikkujalo
D-MB
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 257
Liittynyt: La 03.12.2011 19:41

Re: 2012 e350 työmatkailuautoksi?

Viesti Kirjoittaja D-MB »

noroljan kirjoitti:
D-MB kirjoitti:Tinkisin varusteista, jolloin on myös vähemmän hajoavia osia
Tätä ajattelutapaa en ole koskaan ymmäränyt, mutta se onkin vain oma mielipiteeni :problem:

Itse autohan on hieno peli, miettisin vain että paljon on valmis kärsimään vuodessa arvonalentumaa, tollaisessa autossa sitä tulee vielä aika vauhdilla. Mutta jos se ei ole tärkeää, niin liekö sillä silloin väliä maksaako siitä 37t€ vai 42t€. jos sitä on tarkoitus pitää 4-8 vuotta (100-200 tkm), niin silloin se hinta on tietysti myytäessä jotain ihan muuta, kun nykyinen ostohinta.
No kun ketjun avaaja etsii autoa, joka "kestäisi käytössä 200-300 tuhatta". Niin kyllähän esim. tuo Airmatic on suhteellisen todennäköisesti rempattu ainakin yhteen kertaan, jos ei useampaankin kun päästään 300t kilometriin. Joten jos arvostaa luotettavuutta enemmän kuin mukavia kyytejä niin teräsjouset tuollaiseen sedaniin ovat edullisempi vaihtoehto. Jokainen saa tietysti maksaa autostaan mitä haluaa. Itse vain en tuollaista välittäjän tuomaa autoa tuohon hintaa ostaisi. Paljon mielummin itse valitsisin Saksasta vähemmän ajetun Junge Sternin, mutta kukin tehköön miten parhaaksi näkee.
S212 350CDI 2011, Volvo XC60 D4 AWD 2015
Avatar
terasankka
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 63
Liittynyt: Ke 06.04.2016 00:39

Re: 2012 e350 työmatkailuautoksi?

Viesti Kirjoittaja terasankka »

Kiitos hyvistä neuvoista. Minulla kun ei ole kokemusta saksasta ostamisesta, niin onko jossain hyviä ohjeita miten tuommoisen Junge Sternin tilaus tehdään ja miten kaikki tullaukset, autoverot yms. tehdään. Jos se on suht suoraviivaista, niin voin harkita itsekkin sen tekemistä, mutta mielellään myös maksan kohtuullisesti moisesta palvelusta.
W212 E350 CDI 4Matic -12
Avatar
tn62634
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1680
Liittynyt: Su 06.09.2009 13:49
Paikkakunta: Pälkäne

Re: 2012 e350 työmatkailuautoksi?

Viesti Kirjoittaja tn62634 »

Olen ostanut muutaman Junge Sternen. Tai vastaavalla MB:n takuulla olevan auton. Voin suositella kyllä. Ainoa tapa myös, jolla olisin valmis hakemaan jollekin toiselle auton Saksasta on merkkiliikkeen takuuauto. Itse ostaminenhan on helppoa kuten Suomessakin, mutta sen haku on vähän vaivalloista. Suosittelen, että on vähän ajo- ja matkustuskokemusta Saksasta. Joskus mietin mitä siitä velottaisin, jos hakisin jollekulle niin kolme täysi päivää siinä saa töitä tehdä. Loman kannalta eri asia, muttei se kyllä silti mikään loma ole. :)
Hybridi
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 14
Liittynyt: La 05.12.2015 16:34

Re: 2012 e350 työmatkailuautoksi?

Viesti Kirjoittaja Hybridi »

terasankka kirjoitti:Kiitos hyvistä neuvoista. Minulla kun ei ole kokemusta saksasta ostamisesta, niin onko jossain hyviä ohjeita miten tuommoisen Junge Sternin tilaus tehdään ja miten kaikki tullaukset, autoverot yms. tehdään. Jos se on suht suoraviivaista, niin voin harkita itsekkin sen tekemistä, mutta mielellään myös maksan kohtuullisesti moisesta palvelusta.
Itse olen hankkinut useamman Junge Sterne auton ihan mobilen kautta yhteydenotolla myyjään. Sopivan auton löydyttyä joko sähköpostia myyjälle tai soittamalla tiedustelut autosta. Tämän jälkeen sovittu asiat puhelimitse ja kaupat lyöty lukkoon. Ja itse en osaa kuin muutaman sanan Saksaa, joten englanniksi on hoitunut asia jokainen kerta.
Auto on tähän mennessä ollut aina sellainen mistä on sovittu eikä yllätyksiä ole ollut. Joskus olen myös maksanut auton etukäteen ja auto on ollut valmiina kun olen paikan päälle mennyt sen hakemaan (riippuen mitä sovittu ja miten missäkin kylässä kilvet on mahdollista hankkia). Eli parhaimmassa tapauksessa viivyt Saksassa vain yhden päivän ja kotimatka on voinut alkaa heti kun kilpien hankkiminen on hoidettu tai ne ovat olleet autossa jo valmiina. Auton ostaminen tapahtuu samalla lailla kuin Suomessa eli kun maksu on suoritettu, niin paperit allekirjoitetaan ja homma on kunnossa.

Myyjä kyllä avustaa sinua kilpien hankkimisessa mikä on mielestäni hankalin asia koko prosessissa jos sen joutuu itse hoitamaan. Itse olen aina saanut kilpien hankkimisessa apua myyjältä jos niitä ei ole jo valmiiksi hankittu autoon.

Suomeen tultaessa teet autosta käyttöönottoilmoituksen tullille esim. sähköisesti. Tämän jälkeen riippuen kilvistä ajelet joko niillä tai käyt hakemassa siirtolaput katsastuskonttorilta. Sitten teet tullin ohjeiden mukaan autoveroilmoituksen ym. ja lähetät ne tullille 5 päivän kuluessa Suomeen tulosta. Prosessi on yksinkertainen ja todella helppo. Ohjeet löytyvät: http://www.tulli.fi/fi/yksityisille/aut ... /index.jsp" onclick="window.open(this.href);return false;. Ohjeiden mukaan ilmoituksen teko onnistuu näemmä nykyisin myös sähköisesti, josta itsellä ei ole vielä kokemusta.

Sitten odottelet että saat veropäätöksen, maksat sen ja käyt viimeistään sitten rekisteröintikatastamassa auton ja verot kun olet maksanut niin saat suomikilvet autoosi. Helppoa ja yksinkertaista vaikka moni saattaa väittää vaikeaksi, varsinkin autojopparit joilla on oma lehmä ojassa.
joskami
Mersumies
Mersumies
Viestit: 976
Liittynyt: Ma 02.02.2004 17:14
Paikkakunta: JKL

Re: 2012 e350 työmatkailuautoksi?

Viesti Kirjoittaja joskami »

tn62634 kirjoitti:Joskus mietin mitä siitä velottaisin, jos hakisin jollekulle niin kolme täysi päivää siinä saa töitä tehdä. Loman kannalta eri asia, muttei se kyllä silti mikään loma ole. :)
Laitas YV:llä tarjous auton noudosta.. olis Junge Sterne auto.
* star * Jyväskylä
C126 560 SEC Lorinser
X218 350cdi 4-matic
S213 300de
EX S212 4-maticA209, C207 coupe, S211-4matic, w209 , S203, R170, w168, w124 AMG, w124 300
Avatar
RH
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3955
Liittynyt: Ke 15.09.2004 13:43
Paikkakunta: Salon seutu

Re: 2012 e350 työmatkailuautoksi?

Viesti Kirjoittaja RH »

tj86430 kirjoitti: Se on sitten toinen juttu vaikuttaako ne varusteet hintaan mitään.
Meitä on moneksi, auton ostajiakin, mutta itse kuvittelisin, että suht uuden ja vielä arvokkaan premiumauton myyminen on kyllä helpompaa sen yksilön kohdalla, jossa on kasapäin hienoja, uutena kalliita optiovarusteita, verrattuna siihen suht lisävarustamattomaan samanhintaiseen verrokkiin. Ja itse asiassa sama pätee varmaan minkä tahansa uudehkon auton kohdalla. Vaimon pahuksen kansanautossakin on varusteita reippaasti enemmän kuin perusmallin autoveron määrä. Ja ainakin hyvityshinta, mitä tuolle nyt on luvattu vaihdossa uuteen, on edelleen aika lähellä sitä perusvarusteista uutta perusmallia.
Avatar
tn62634
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1680
Liittynyt: Su 06.09.2009 13:49
Paikkakunta: Pälkäne

Re: 2012 e350 työmatkailuautoksi?

Viesti Kirjoittaja tn62634 »

Kyllä ne sentään vähän vaikuttaa. Esim. ostin nyt viimeksi 2012 C200 CDI:n, jossa oli lisävarusteita 20000 saksalaisella eurolla eli ei autoveroa, pienempi alv ja vähemmän ahne perushinnoittelu. Ja kyllä se oli Saksassakin vielä monta tonnia kalliimpi kuin vastaava neekerimalli. Autoveroon sillä ei onneksi täällä ollut vaikutusta. Mutta kyllähän noissa hinta tippuu. Varusteissa saa onneksi käytetyn ostaessa valita paremmin kuin uudessa itseni kyseessä ollessa. :)
Avatar
terasankka
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 63
Liittynyt: Ke 06.04.2016 00:39

Re: 2012 e350 työmatkailuautoksi?

Viesti Kirjoittaja terasankka »

Ei minulla riitä aika eikä kärsivällisyys lähteä noita itse saksasta hakemaan, joten olen edelleen tästä yksilöstä kiinnostunut.

Osaisiko joku kertoa onko tuossa tuossa yksilössä (varustelista ensimmäisessä mailissa) minkätasoiset äänentoistolaitteet? Ei tarvitse olla mitkään karvanoppaitalodisko-bassojytkyttimet, vaan sellaisella millä on kiva kuunnella Jazzista Rockenrolliin. Suht suora taajuusvaste on toivottavaa.. ;)
W212 E350 CDI 4Matic -12
Avatar
terasankka
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 63
Liittynyt: Ke 06.04.2016 00:39

Re: 2012 W212 e350 työmatkailuautoksi?

Viesti Kirjoittaja terasankka »

------
W212 E350 CDI 4Matic -12
tj86430
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5419
Liittynyt: Ma 20.09.2010 13:10
Paikkakunta: Luxemburg

Re: 2012 e350 työmatkailuautoksi?

Viesti Kirjoittaja tj86430 »

terasankka kirjoitti:Osaisiko joku kertoa onko tuossa tuossa yksilössä (varustelista ensimmäisessä mailissa) minkätasoiset äänentoistolaitteet? Ei tarvitse olla mitkään karvanoppaitalodisko-bassojytkyttimet, vaan sellaisella millä on kiva kuunnella Jazzista Rockenrolliin. Suht suora taajuusvaste on toivottavaa.. ;)
Comand ilman CD-vaihtajaa peruskajareilla. Taajuusvasteesta en tiedä mitään, itselleni on sama setuppi riittänyt mutten olekaan mikään kultakorva.
s213 220d -17

Villa Pikkujalo
Avatar
terasankka
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 63
Liittynyt: Ke 06.04.2016 00:39

Re: 2012 W212 e350 työmatkailuautoksi?

Viesti Kirjoittaja terasankka »

Kiitos kaikille.. sain vielä vähän tingittyä ja kaupanpäälle moottori/vaihteistotakuun. Nyt on paperit allekirjoitettu kyseistä E350:stä. :)
W212 E350 CDI 4Matic -12
Hybridi
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 14
Liittynyt: La 05.12.2015 16:34

Re: 2012 W212 e350 työmatkailuautoksi?

Viesti Kirjoittaja Hybridi »

terasankka kirjoitti:Kiitos kaikille.. sain vielä vähän tingittyä ja kaupanpäälle moottori/vaihteistotakuun. Nyt on paperit allekirjoitettu kyseistä E350:stä. :)
Onnittelut kaupasta. Ilmeisesti kysessä oli tämä yksilö. Varmasti hyvä ja hieno peli.

http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/e/7955553" onclick="window.open(this.href);return false;
Avatar
terasankka
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 63
Liittynyt: Ke 06.04.2016 00:39

Re: 2012 W212 e350 työmatkailuautoksi?

Viesti Kirjoittaja terasankka »

Osaako joku sanoa jos hankin Rial:n vanteet, niin tarvitaanko niihin jotkut erikoisanturit, kun tuossa listassa on tämmöinen varuste:
477 - TIRE PRESSURE LOSS WARNER
Viimeksi muokannut terasankka, Pe 22.04.2016 02:01. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
W212 E350 CDI 4Matic -12
tj86430
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5419
Liittynyt: Ma 20.09.2010 13:10
Paikkakunta: Luxemburg

Re: 2012 W212 e350 työmatkailuautoksi?

Viesti Kirjoittaja tj86430 »

terasankka kirjoitti:Joo, just tuo...

Osaako joku sanoa jos hankin Rial:n vanteet, niin tarvitaanko niihin jotkut erikoisanturit, kun tuossa listassa on tämmöinen varuste:
477 - TIRE PRESSURE LOSS WARNER
Ei tarvitse. Tämä versio käyttää pyörintänopeusantureita ja huomaa jos joku fillari rupeaa pyörimään eri tahtiin kuin muut. Paineantureihin perustuva valvonta on varustekoodi 475, se sitten osaa kertoa jokaisen renkaan paineen näytöllä.
s213 220d -17

Villa Pikkujalo
Vastaa Viestiin