722.6 lootien ropaamista
722.6 lootien ropaamista
Ajattelin laittaa pienen topicin näiden sähkötoosien (5lovisten) ropaamisesta kun niitä aika ajoin itselleni eksyy. Tällä hetkellä on menossa kolmas laatikon vahvistus, hiljalleen opitaan lisää ja tulee paremmin tutuksi samalla
Ekan lootan tein 320cdi:n laatikosta (722.626) joka oli tuon w123 om606 käyttiksen perässä vuoden ajan (n. 20tkm) ja nykyään lauri a:lla s124:ssa. Kyseiseen lootaan tuli muistaakseni yksi lisälevy per pakka sekä tietysti kaikki tiivisteet, tunnistinlevy, kyb venttiili sekä molemmat vapaakytkimet. Turbiini oli om606 perästä ja kävi jn-tradingillä huollossa ja samalla lisättiin turbiinilukkoon yksi lisälevy myös (vakiona 2 kitkaa). Muutama kuva kyseisestä toosasta, ensin palasiksi:
Kasaan päin
Äskön sain valmiiksi kaverille menevän 270cdi (722.640) kotoisin olevan laatikon, sinnekin samat perus huolto-osat kuin ekaankin, tähän tuli 1-2levyä enemmän kuin tässä isommassa 722.626 on vakiona.
Ja tänään aloin tekemään taas itselleni käyttikseen uutta laatikkoa, aihiona taas tuo 320cdi:n toosa. Loota kuulemma vaihto kovaa, muuten toimi hienosti. Pieni epäilys heräsi sen paikkansa pitävyydestä kun kuoren ja öljypohjan avasin
Tarkempi tutkimus osoitti että kaksi pakkaa oli luistanut (B2 sekä K3) ja sulaneet aika huolellisesti. Ainakin K3 männän o-rengas oli palasina, liekö siitä aiheutunut ainakin K3 luistaminen.
Tähän laatikkoon tulee 2-3levyä enemmän kuin vakiona, tästä näkee hyvin vakiomäärät ja kynällä kirjoitetut tulevia
Kolmesta laatikosta on jo tullut mukavasti välilevyjä varastoon (tosin paksuja ei kauheasti tarvitse)
Jatketaan höpinöintiä kun saan asiaa eteenpäin, seuraavaksi osia tilaukseen niin pääsee toteamaan mittauksien paikkansa pitävyyden
Ekan lootan tein 320cdi:n laatikosta (722.626) joka oli tuon w123 om606 käyttiksen perässä vuoden ajan (n. 20tkm) ja nykyään lauri a:lla s124:ssa. Kyseiseen lootaan tuli muistaakseni yksi lisälevy per pakka sekä tietysti kaikki tiivisteet, tunnistinlevy, kyb venttiili sekä molemmat vapaakytkimet. Turbiini oli om606 perästä ja kävi jn-tradingillä huollossa ja samalla lisättiin turbiinilukkoon yksi lisälevy myös (vakiona 2 kitkaa). Muutama kuva kyseisestä toosasta, ensin palasiksi:
Kasaan päin
Äskön sain valmiiksi kaverille menevän 270cdi (722.640) kotoisin olevan laatikon, sinnekin samat perus huolto-osat kuin ekaankin, tähän tuli 1-2levyä enemmän kuin tässä isommassa 722.626 on vakiona.
Ja tänään aloin tekemään taas itselleni käyttikseen uutta laatikkoa, aihiona taas tuo 320cdi:n toosa. Loota kuulemma vaihto kovaa, muuten toimi hienosti. Pieni epäilys heräsi sen paikkansa pitävyydestä kun kuoren ja öljypohjan avasin
Tarkempi tutkimus osoitti että kaksi pakkaa oli luistanut (B2 sekä K3) ja sulaneet aika huolellisesti. Ainakin K3 männän o-rengas oli palasina, liekö siitä aiheutunut ainakin K3 luistaminen.
Tähän laatikkoon tulee 2-3levyä enemmän kuin vakiona, tästä näkee hyvin vakiomäärät ja kynällä kirjoitetut tulevia
Kolmesta laatikosta on jo tullut mukavasti välilevyjä varastoon (tosin paksuja ei kauheasti tarvitse)
Jatketaan höpinöintiä kun saan asiaa eteenpäin, seuraavaksi osia tilaukseen niin pääsee toteamaan mittauksien paikkansa pitävyyden
Käyttis: W210 E55 AMG -00
Re: 722.6 lootien ropaamista
Tuleeko välilevyt ohuemmat jos kitkalevyjä laittaa enemmän, vai pitääkö sitä maljaa? muokata? Paljokohan tuollainen kestää vahvistettuna, yli 1000Nm?
S124 300TE
S211 E500
S211 E500
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: 722.6 lootien ropaamista
Ohuempia levyjä ja soka rinkunlan paikka sorvillaS202 kirjoitti:Tuleeko välilevyt ohuemmat jos kitkalevyjä laittaa enemmän,
vai pitääkö sitä maljaa? muokata? Paljokohan tuollainen kestää vahvistettuna, yli 1000Nm?
muttamalla saa lisää levyjä sitä kautta lisää pitoa
muuta kestoa saa valitsemalla osia(vältelee terävä pohjaisa)
E: tigillä voi vahvistaa kiini niitauja/ruuvattuja liitoksia
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
Re: 722.6 lootien ropaamista
Ohuempia levyjä tosiaan ja itse olen sorvaillut männistä pois että tulee lisää tilaa sekä ohuempia sokkia käyttänyt tarvittaessa että päästään sopiviin välyksiin
Käyttis: W210 E55 AMG -00
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 70
- Liittynyt: La 22.03.2014 11:23
- Paikkakunta: Ristiina
- Viesti:
Re: 722.6 lootien ropaamista
Tarviiko tossa sen erinoisempia mittailla vai otatko pois sen verran mitä lisälevyt o paksuija. Näinhä tietty vakiovälys säilyy kaikkien välissä.
Hieno juttu et laitoit tälläsen topicin
Mukavaa nähdä sitäkin tekemistä mikä on aluksi tärkeämpi ku se kuka ostaa isoimman turbon eka
722.6 o ihan törkyhyvä loota ja on hienoa et joku on viittinyt kattoa sisälle ja tehdä siitä juttua. Tää o kuitenki sellanen laatikko että viritteli mitä autoa vain niin olen sitä mieltä että tää on yks niitä laatikoita joka on kaikista kustannustehokkain automaatti josta saa pienelle tuningilla tosi loisto lootan.
Kuiteki ohjainta on tähän olemassa ne kaksi jotka on helppo jälkiasentaa iha mihi vaan. Musta tota pcs ohjaintakin saa jenkeistä täysin bolt on pakettina näihi mersumalleihin. Tietty myös suomestaki.
Hieno juttu et laitoit tälläsen topicin
Mukavaa nähdä sitäkin tekemistä mikä on aluksi tärkeämpi ku se kuka ostaa isoimman turbon eka
722.6 o ihan törkyhyvä loota ja on hienoa et joku on viittinyt kattoa sisälle ja tehdä siitä juttua. Tää o kuitenki sellanen laatikko että viritteli mitä autoa vain niin olen sitä mieltä että tää on yks niitä laatikoita joka on kaikista kustannustehokkain automaatti josta saa pienelle tuningilla tosi loisto lootan.
Kuiteki ohjainta on tähän olemassa ne kaksi jotka on helppo jälkiasentaa iha mihi vaan. Musta tota pcs ohjaintakin saa jenkeistä täysin bolt on pakettina näihi mersumalleihin. Tietty myös suomestaki.
Metallirakentamista Etelä savossa:
http://Www.kortmangroup.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Konsta kortman 050 4019768
http://Www.kortmangroup.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Konsta kortman 050 4019768
Re: 722.6 lootien ropaamista
Oon mittaillu mitä on sokan ja pohjalevyjen välissä tilaa ja laskimella laskeskellut levyjen paksuuksien ja tarvittavan välyksen kanssa oikeat määrät, männistä pois otettava määrä jne.. Hetki menee aikaa kun miettii ja laskeskelee parhaimman tavan sekä varmistaa että vastapelurin kruunussa riittää hammasta eripaikassa oleville levyille ymsyms.. Vielä tarvis venttiilipöytäänkin tutustua ajan kanssa, mitä sille olisi tehtävissä, mutta vielä en ole lähtenyt sitä sen enempiä tutkimaan tai muokkaamaan. Sen perus reiän suurennuksen tehnyt 3-4 vaihtoa varten ainoastaan.
Turbiinit on käyny jn-tradingillä huollossa sekä levyn lisäyksessä lukkoa varten.
Turbiinit on käyny jn-tradingillä huollossa sekä levyn lisäyksessä lukkoa varten.
Käyttis: W210 E55 AMG -00
Re: 722.6 lootien ropaamista
Osaakos se loota nyt itse kompensoida sen kulumisen, tai sen välyksen mikä sielä pakassa on ilman painetta?
S124 300TE
S211 E500
S211 E500
Re: 722.6 lootien ropaamista
Ei, männät on jousikuormalla takas painuvia, eli menevät aina takas pohjaan. Joskus kun purkanut niin välystä saattanut olla useita millejä liikaa. Välyksien ohjearvot pyörii 0,2mm aina 2mm asti, riippuen mikä pakka kyseessä. Ite pelaan välykset minimirajaan tai vähän alle, riippuu miten kasojen mitat täsmää..
Käyttis: W210 E55 AMG -00
Re: 722.6 lootien ropaamista
Karkeeta laskelmaa tälläselle niin joku asiaa suunnitteleva tietää budjettia..
-Loota aihio 200-1000e?
-Ohjainlaite 600-900e?
-Tiivisteet, levyt (kitka, väli), tunnistinlevy (jos vaihtaa), kyb venttiili, vapaakytkimet jne huolto osat 800-1300e?
-Turbiinin huolto/lukon vahvistus JN-Trading 800e?
-Mahdollinen turbiinikopan+turbiinin vaihto 50-300e?
=2350e-4300e??? <- voi olla enempi tai vähempi, riippuu monesta tekijästä.. Tässä ei tietenkään mukana mitään työn osuutta keltään laatikon kasauksesta yms, ainoastaan osat tähän tietty päälle kaikki muu sekalainen tilpehööri vielä autoon jne..
Toki säästö on hurja jos ottaa vaan vakio laatikon ja iskee kiinni vakio turbiinilla
-Loota aihio 200-1000e?
-Ohjainlaite 600-900e?
-Tiivisteet, levyt (kitka, väli), tunnistinlevy (jos vaihtaa), kyb venttiili, vapaakytkimet jne huolto osat 800-1300e?
-Turbiinin huolto/lukon vahvistus JN-Trading 800e?
-Mahdollinen turbiinikopan+turbiinin vaihto 50-300e?
=2350e-4300e??? <- voi olla enempi tai vähempi, riippuu monesta tekijästä.. Tässä ei tietenkään mukana mitään työn osuutta keltään laatikon kasauksesta yms, ainoastaan osat tähän tietty päälle kaikki muu sekalainen tilpehööri vielä autoon jne..
Toki säästö on hurja jos ottaa vaan vakio laatikon ja iskee kiinni vakio turbiinilla
Käyttis: W210 E55 AMG -00
Re: 722.6 lootien ropaamista
Tällä tyylillä tuhoaa laatikon helposti, päätylevy saattaa pyörähtää ja sorvata itselleen tilaa, ja tämän myötä laatikko siltä osin selvä, ainakin vääntävän dieselin perässä ja jälkiasennus ohjaimella kun ei ole väännön alennus mahdollisuutta softastsa.CDI203 kirjoitti: soka rinkunlan paikka sorvilla
muttamalla saa lisää levyjä sitä kautta lisää pitoa
Köyhällä ei ole varaa ajaa huonolla!
"some people do, some people talk."
"some people do, some people talk."
Re: 722.6 lootien ropaamista
Tätä muuten itsekin mietin ja katselin sokan paikkaa ettei siinä ole käytännössä varaa ottaa ylöspäin juuri kyseisen ongelman takia, siksi olen päätynyt muokkaamaan mäntiä itsessäänAllu D. kirjoitti:Tällä tyylillä tuhoaa laatikon helposti, päätylevy saattaa pyörähtää ja sorvata itselleen tilaa, ja tämän myötä laatikko siltä osin selvä, ainakin vääntävän dieselin perässä ja jälkiasennus ohjaimella kun ei ole väännön alennus mahdollisuutta softastsa.CDI203 kirjoitti: soka rinkunlan paikka sorvilla
muttamalla saa lisää levyjä sitä kautta lisää pitoa
Käyttis: W210 E55 AMG -00
Re: 722.6 lootien ropaamista
Tuossa kun mittailin niin esim K1 oli välystä 2.3mm ja B3 jopa 3.9mm. K1 ja K2 on noilla 3.5mm teräksillä, jos ne vaihtaa kaikki 1.8mm niin niukin naukin vois tuo 9 kitkalevyä mennä. Se lukkoprikan alla oleva teräs on varmaan syytä jättää paksummaksi, ainakin 2.8mm? vai pitääkö se säilyttää alkuperäisenä 4mm? B2 ja B3 on tossa mun lootassa ainakin 6.5mm teräs lukkoprikan alla, saako siihen väliin ohuempia?Sultzi kirjoitti:Ei, männät on jousikuormalla takas painuvia, eli menevät aina takas pohjaan. Joskus kun purkanut niin välystä saattanut olla useita millejä liikaa. Välyksien ohjearvot pyörii 0,2mm aina 2mm asti, riippuen mikä pakka kyseessä. Ite pelaan välykset minimirajaan tai vähän alle, riippuu miten kasojen mitat täsmää..
500SL -90
500whp.net
500whp.net
Re: 722.6 lootien ropaamista
Hei
Mielenkiintoinen topic!
Itse tein tuohon omaan coupeen menneenä kesänä tuon vanhemman laatiko. Lisäsin kans kitkoja välilevyjä ohentamalla. Kansilevyä en kyllä lähtisi ohuemmaksi vaihtamaan, koska se ottaa kaiken voiman mitä sylinterin puristuksesta tulee... mutta sillä saa tilaa myös lisää, että ohentaa paksua levyä vain ulkokehältä, niin että sokan saa vielä ujutettua. Se ei pudota levyn jäykkyyttä niin paljoa. Välystä pitää kuitenkin jättää jonkin verran, että eivät ala laikat kuumeta kun kytkin on auki asennossa... pitoa saa lisäämyös jos pystyy suurentaa männän pinta-alaa. Itse suurensin mäntiä 722.3 lootaan. Toki kytkeytyminen teoriassa hidastuu mutta en tiedä onko sillä sen kummempaa näkyvää vaikutusta...
Mielenkiintoinen topic!
Itse tein tuohon omaan coupeen menneenä kesänä tuon vanhemman laatiko. Lisäsin kans kitkoja välilevyjä ohentamalla. Kansilevyä en kyllä lähtisi ohuemmaksi vaihtamaan, koska se ottaa kaiken voiman mitä sylinterin puristuksesta tulee... mutta sillä saa tilaa myös lisää, että ohentaa paksua levyä vain ulkokehältä, niin että sokan saa vielä ujutettua. Se ei pudota levyn jäykkyyttä niin paljoa. Välystä pitää kuitenkin jättää jonkin verran, että eivät ala laikat kuumeta kun kytkin on auki asennossa... pitoa saa lisäämyös jos pystyy suurentaa männän pinta-alaa. Itse suurensin mäntiä 722.3 lootaan. Toki kytkeytyminen teoriassa hidastuu mutta en tiedä onko sillä sen kummempaa näkyvää vaikutusta...
**********
W242 B250e
X164 V8
W123 300CD
W251 CDI 4-matic -ex
C30 AMG -03 -ex
A170 CDI -99 -ex
W242 B250e
X164 V8
W123 300CD
W251 CDI 4-matic -ex
C30 AMG -03 -ex
A170 CDI -99 -ex
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5315
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: 722.6 lootien ropaamista
Tuskin tuossa tarkoitettan että sokan paikaa määrätömiin siirettäänAllu D. kirjoitti:Tällä tyylillä tuhoaa laatikon helposti, päätylevy saattaa pyörähtää ja sorvata itselleen tilaa, ja tämän myötä laatikko siltä osin selvä, ainakin vääntävän dieselin perässä ja jälkiasennus ohjaimella kun ei ole väännön alennus mahdollisuutta softastsa.CDI203 kirjoitti: soka rinkunlan paikka sorvilla
muttamalla saa lisää levyjä sitä kautta lisää pitoa
Jälkiasenus systeemien vaihto on monesti melko raaka alkuperäiseen verratuna
varsinkin sen ohjelman säätely vaiheesa riikko helposti laatikon
Mökkillä
'
'
Re: 722.6 lootien ropaamista
Ohuinta ei tosiaan kannata laittaa siihen päälilevyksi, kun ottaa sen voiman vastaan ja pelkästään ulkoreunoilta jossa sokka on. Myöskään alhaalta ei kannata sitä kuperaa levyä poistaa, joissain pakoissa on mahdollista kun männän pinta on suhteellisen leveä, mutta osassa on niin ohut että on pakko jättää sinne.
Tänään purin venakoneiston ja putsailin..
Tänään purin venakoneiston ja putsailin..
Käyttis: W210 E55 AMG -00
Re: 722.6 lootien ropaamista
Jos mahdollista laita kuva siitä reiän suurennus modauksesta jonka teet tuohon.
500SL -90
500whp.net
500whp.net
Re: 722.6 lootien ropaamista
Siihen löytyy kuva esim. olefejerin sivuilta, eli tuo reikä porataan 4mm.
Käyttis: W210 E55 AMG -00
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5315
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: 722.6 lootien ropaamista
Siihen kun vielää lisää koneiston ylikokoon kairauksen ja sinipäiset solenoiditSultzi kirjoitti:Siihen löytyy kuva esim. olefejerin sivuilta, eli tuo reikä porataan 4mm.
[ http://ofgear.dk/Files/34Flare/3_4_flare_5.jpg ]
niin tule kiva alkuperäisen systeemin kanssa vaikka 320cdi jatkona
Mökkillä
'
'
Re: 722.6 lootien ropaamista
Tuo sinisten solenoidien vaihto on kiinnostanut myös minua pitkään. Ihan vakio hilujen ja softan kanssa siis. Netistä löytyy puolesta ja vastaan juttua, joten oon jättänyt toistaiseksi tekemättä.
Nykyiset...
'14 MB E500 Coupe
Ollut joskus...
'07 MB CL63 AMG V8
'04 MB SLK55 AMG V8 Kleemann K2
'05 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K1
'00 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K2
'94 Audi A8 4.2i V8
'92 BMW 850i 5.0i V12
'96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8
'78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth V6
'77 Ford Capri 2.8i V6
...Ja pienet sille!
'14 MB E500 Coupe
Ollut joskus...
'07 MB CL63 AMG V8
'04 MB SLK55 AMG V8 Kleemann K2
'05 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K1
'00 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K2
'94 Audi A8 4.2i V8
'92 BMW 850i 5.0i V12
'96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8
'78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth V6
'77 Ford Capri 2.8i V6
...Ja pienet sille!
Re: 722.6 lootien ropaamista
Tuossa tuota omaa aihioo nyt mittailin ja seuraava setuppi näyttäse menevän: K1, 8 kitkaa 5kpl 1.8 ja 2kpl 2.8 mm teräksiä. K2 8 kitkaa 6kpl 1.8mm ja 1kpl 2.8mm teräksiä. K3 7kpl kitkoja ja 6kpl 1.8mm teräksiä. B1 5 kitkaa ja 3 1.8mm ja 1 2.8mm teräs. B2 6 kitkaa ja 5 terästä, samoin B3. B2 joutus sorvaamaan tuota päällimmäistä terästä 6.5mm -> 4.9mm jolloin ohuimmalla lukkorenkaalla jäis minimivälys 0.2mm. Sitten jos jollain on hyvät vinkit miten nuo männät saa painettua kasaan parhaiten että sais vaihdettua sinne ne O-renkaat. Amerikan ihmemaassa on kaikkia tuning kitkalevyjä näihin, onko jollakin kokemuksia?
500SL -90
500whp.net
500whp.net
Re: 722.6 lootien ropaamista
........
Viimeksi muokannut Bomber4, Su 19.03.2017 12:04. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Star
Re: 722.6 lootien ropaamista
.........
Viimeksi muokannut Bomber4, Su 19.03.2017 12:05. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Star
Re: 722.6 lootien ropaamista
Sinipäiset solenoidit.. Mistä? Kalliita?FinlandMerceds kirjoitti:Siihen kun vielää lisää koneiston ylikokoon kairauksen ja sinipäiset solenoiditSultzi kirjoitti:Siihen löytyy kuva esim. olefejerin sivuilta, eli tuo reikä porataan 4mm.
[ http://ofgear.dk/Files/34Flare/3_4_flare_5.jpg ]
niin tule kiva alkuperäisen systeemin kanssa vaikka 320cdi jatkona
Mitäs öljyä porukka on käyttäny 722.6 lootissa? Loota tulossa piristetyn 605:sen perään. 722.626 320cdi, kytkinkoppana 270cdi ja näillänäkymin sen 320cdi turbiinin pitäs sillon passata sinne kans.
E:ei se kuulemma passaa.
mb 300tdt s124 4matic 2+3 pa. -89 om606+hx50+pliipalaapa
mb 300td s124 -92
Ja entisiä niin monta ettei jaksa luetella.
mb 300td s124 -92
Ja entisiä niin monta ettei jaksa luetella.
Re: 722.6 lootien ropaamista
A 240 270 00 89JiiTee_ kirjoitti: Sinipäiset solenoidit.. Mistä? Kalliita?
Mitäs öljyä porukka on käyttäny 722.6 lootissa? Loota tulossa piristetyn 605:sen perään. 722.626 320cdi, kytkinkoppana 270cdi ja näillänäkymin sen 320cdi turbiinin pitäs sillon passata sinne kans.
E:ei se kuulemma passaa.
tuossa solenoidien numero.
minä oon käyttäny Teboilin Fluid-S:ää
Re: 722.6 lootien ropaamista
Fuchs 236.14 luokituksella olevaa tullut käytettyä, eikä ole hinnan kiroissa.
Nyt on ollut muutaman tonnin ajossa tuo loota vakion 603turbon perässä, hyvin toimii olefejerin boxi myös automaattipuolella. Ohjaa myös w126 sähköistä nopeusmittaria orkkis 124 kotelossa, ei tunnista kuin varaosanumerosta että on vaihtunut Turbiini kävi taas luonnollisesti jn-tradingillä käsittelyssä. Kaikenkaikkiaan kone tuntuu hereämmältä tällä laatikolla ja turbiinilla kuin orkkis 4lovisella mekaanisella automaatilla
Nyt on ollut muutaman tonnin ajossa tuo loota vakion 603turbon perässä, hyvin toimii olefejerin boxi myös automaattipuolella. Ohjaa myös w126 sähköistä nopeusmittaria orkkis 124 kotelossa, ei tunnista kuin varaosanumerosta että on vaihtunut Turbiini kävi taas luonnollisesti jn-tradingillä käsittelyssä. Kaikenkaikkiaan kone tuntuu hereämmältä tällä laatikolla ja turbiinilla kuin orkkis 4lovisella mekaanisella automaatilla
Käyttis: W210 E55 AMG -00
Re: 722.6 lootien ropaamista
........
Viimeksi muokannut Bomber4, Su 19.03.2017 12:06. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Star
Re: 722.6 lootien ropaamista
ite maksoin 177e/kpl http://www.CarParts-Pros.com" onclick="window.open(this.href);return false;, tuolla yllämainitulla osanumerolla.Bomber4 kirjoitti:Sinipäiset solkut on n.250-300€ kappale. Kaksihan niitä menee
500SL -90
500whp.net
500whp.net
Re: 722.6 lootien ropaamista
Hyvä topic
Onks kukaa perehtyny toho venttiilikoneiston toimintaan? On nimittäin meleko "monta muuttujaa"...
Lähinnä ihmetyttää just ton metallisen välilevyn pienet reijät noissa kohissa mistä öljy menee laatikon kuoreen ite pakoille. Joko siinä on tahallaan sitä kuristettu, tai sitten pakat pysyy oikeesti koko ajan täynnä öljyä, ja reijästä ei tartte mennä ku iha hitusen kamaa nii paine on jo täysillä.
Toki jos niitä menee poraamaan, voi olla että enää ei tuu kovin pehmosta kyytiä, mutta ois kokeilemisen arvone juttu... ehkä...
Onks kukaa perehtyny toho venttiilikoneiston toimintaan? On nimittäin meleko "monta muuttujaa"...
Lähinnä ihmetyttää just ton metallisen välilevyn pienet reijät noissa kohissa mistä öljy menee laatikon kuoreen ite pakoille. Joko siinä on tahallaan sitä kuristettu, tai sitten pakat pysyy oikeesti koko ajan täynnä öljyä, ja reijästä ei tartte mennä ku iha hitusen kamaa nii paine on jo täysillä.
Toki jos niitä menee poraamaan, voi olla että enää ei tuu kovin pehmosta kyytiä, mutta ois kokeilemisen arvone juttu... ehkä...
It's hard to be a mersumies...
w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)
Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)
Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
Re: 722.6 lootien ropaamista
Eiku perhana, sehä o justii tuo tanskalaisen poraama reikä yks niistä mitä mää oon miettinyKummeli kirjoitti:Hyvä topic
Onks kukaa perehtyny toho venttiilikoneiston toimintaan? On nimittäin meleko "monta muuttujaa"...
Lähinnä ihmetyttää just ton metallisen välilevyn pienet reijät noissa kohissa mistä öljy menee laatikon kuoreen ite pakoille. Joko siinä on tahallaan sitä kuristettu, tai sitten pakat pysyy oikeesti koko ajan täynnä öljyä, ja reijästä ei tartte mennä ku iha hitusen kamaa nii paine on jo täysillä.
Toki jos niitä menee poraamaan, voi olla että enää ei tuu kovin pehmosta kyytiä, mutta ois kokeilemisen arvone juttu... ehkä...
Noh, vastaavan kokoset reijät löytyy myös K1:lle ja B1:lle jos oon yhtää oikein kattonu... noitten isontaminen vaikuttais sitte taas 1 ->2 vaihtoon (K1) ja vastaavasti 4->5 vaihtoon toi B1 reikä. Ihmetyttää sinänsä, kun kaikille muille pakoille menee tyyliin 6mm reijät, noille K1, B1 ja just toi edellä mainittu K3 pakan syöttö on sitte sillä liki 2mm reijällä...
It's hard to be a mersumies...
w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)
Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)
Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
Re: 722.6 lootien ropaamista
Onkos tälle reikien kairaamiselle tullut mitään lopputulemaa, kannattaako vai ei? Sulzilla kun tuota kokemusta on, eikä ilmeisesti elinkeinosi tästä riipu, niin jaksaisitko laskeskella semmosen passelin "John Bolton" tyyppisen määrän levyille pakkoihin esim. 722.626 laatikkoon? Lähinnä siis sellaisen paketin jolla saataisiin lisää kitkaa, kuitenkaan ryhtymättä suurempiin sorvi hommiin. Vaatiiko siis sinipäiset solenoidit kairausta vai menevätkö heittämällä? Kauheesti vaatimuksia ja tyhmiä kysymyksiä yhdessä viestissä