
W123 ei ole oldtimer
Vastatkoon ken osaa: Luokitteleeko tehdas w123:n oldtimeriksi vai joksikin muuksi. Siitä kai voisi vetää linjan tännekkin niin ei tarvitse aikamiesten taistella. Muutama kysymys olis myös Kioton sopimuksesta mutta jääköön se toiselle foorumille. 

Pasi
Skoda Octavia Combi 1,9 TdI -03
Suzuki A100 -74
Ex. W124 300TDT -92
Ex. W124 200d -90
Ex. W202 C 200 T CDI A -00
Ex. W123 240d turbo -84
Skoda Octavia Combi 1,9 TdI -03
Suzuki A100 -74
Ex. W124 300TDT -92
Ex. W124 200d -90
Ex. W202 C 200 T CDI A -00
Ex. W123 240d turbo -84
Hyvä ja aiheellinen keskustelu.
Mun mielestä W123:sia koskeva keskustelu vois ihan hyvin löytyä Oldtimers osastolta. Eikö tällainen olis luonnollinen jatkumo jo olemassa olevalle käytännölle? Eli kun mallin ensimmäiset tulee tiettyyn ikään esim W115, W116 jne. niin koko mallia koskeva keskustelu siirtyy Oldtimerseihin. Näin kävis tulevaisuudessa sitte niin W124:sille kuin muillekkin papan ikään ehtineille malleille. Mites W126, milloinkohan noiden valmistus alettiin?
Tapahtuuhan tuolla malliston vanhimmassa päässä myös n.s luonnollista poistumaa eli jos sinne ei oteta uutta matskua, niin sehän kuivuu ajan saatossa koko osasto. Onko tässä oikea tottuus?
Mun mielestä W123:sia koskeva keskustelu vois ihan hyvin löytyä Oldtimers osastolta. Eikö tällainen olis luonnollinen jatkumo jo olemassa olevalle käytännölle? Eli kun mallin ensimmäiset tulee tiettyyn ikään esim W115, W116 jne. niin koko mallia koskeva keskustelu siirtyy Oldtimerseihin. Näin kävis tulevaisuudessa sitte niin W124:sille kuin muillekkin papan ikään ehtineille malleille. Mites W126, milloinkohan noiden valmistus alettiin?
Tapahtuuhan tuolla malliston vanhimmassa päässä myös n.s luonnollista poistumaa eli jos sinne ei oteta uutta matskua, niin sehän kuivuu ajan saatossa koko osasto. Onko tässä oikea tottuus?

Näitä W123:sia koskevia tekniikka aiheitakin on aivan murto osa tällä oldtimer osastolla. Ja ne palvelee myös W115/114:n harrastajia. Pohtihan joku W123 mallin vilkkukatkaisimenkin soveltuvuutta W115:seen.
W111 220b -63
R107 350 SL -72 museoajoneuvo
W115 240D -73
W123 300D Automatic -78
W140 S 350 TD -94
W163 ML 320 -00
LP-322 -63
SISU SL 170 VK/5000 -84 "Vanha sotaratsu" SA-5828 museoajoneuvo + Jyki -91
313 Cdi Sprinter -00
"Raha ei tee ketään onnelliseksi!
Itken silti ennemmin mersussa kuin bussissa"
R107 350 SL -72 museoajoneuvo
W115 240D -73
W123 300D Automatic -78
W140 S 350 TD -94
W163 ML 320 -00
LP-322 -63
SISU SL 170 VK/5000 -84 "Vanha sotaratsu" SA-5828 museoajoneuvo + Jyki -91
313 Cdi Sprinter -00
"Raha ei tee ketään onnelliseksi!
Itken silti ennemmin mersussa kuin bussissa"
Eikös se ollut 1979 kun valmistus aloitettiin eli oldtimerhan se.suhari kirjoitti:Mites W126, milloinkohan noiden valmistus alettiin?
Kaikki autot ovat joskus olleet pakasta repäistyjä. Ei sitä oldtimer -rajausta voi mitenkään lopullisena määrätä. Tietenkin pitää tehdä linjanveto niin, että kaikki tietävät mistä mallista on yleisesti hyväksyttyä kirjoittaa mihinkin osastoon. Minäkin kirjoittanut muualle kuin oldtimer osastoon asioista, jotka ovat koskettaneet omassa tapauksessa wanhusta, mutta ovat muuten olleet ns. yleisiä esim. tekniikka-asioita. Rajaa ei ole helppo tässäkään asiassa vetää.
Kumipyöräinen käyttökartano: LMC Liberty 635 / Sprinter W903 313CDI 2000
Harrasteautot: 114.008 1976 ruumisauto, tallin nurkassa: 115.108 1975 ruumisauto
Exät: 115.110 1972 tuhoutunut ympäriajossa, myydyt: 124.106 1993 ruumisauto, 124.125 1987, Smart CDI Coupe W451 2009, 115.117 1975, 203.208 2005 Sport edition
http://www.ruumisauto.fi/ - Raskas työ vaatii raskaat huvit...
https://www.youtube.com/@EccentricHistoryOfficial
Harrasteautot: 114.008 1976 ruumisauto, tallin nurkassa: 115.108 1975 ruumisauto
Exät: 115.110 1972 tuhoutunut ympäriajossa, myydyt: 124.106 1993 ruumisauto, 124.125 1987, Smart CDI Coupe W451 2009, 115.117 1975, 203.208 2005 Sport edition
http://www.ruumisauto.fi/ - Raskas työ vaatii raskaat huvit...
https://www.youtube.com/@EccentricHistoryOfficial