

no ei kyllä mitään hajua. ei ainakaan tarpeeks. kyllä siitä tarvii säätää soppamäärät kohilleen, että saa hyödyn irti pumpusta. toki riippuu kokoonpanosta, että mihin se tulee. jos vakio turboautoon vaihtaa vaan elementit, niin kai se silläkin virkistyy jo huomattavasti. mutta isommalla turbolla ja isommilla paineilla loppuu tollasesta kotikutosesta pumpusta soppa kesken, vaikka kuinka säätelee. jonnekkin 300 hepan korville piisaa soppa. kyn mynäläiset tuottaa 7mm elementeillä jo jotain 170.. vai peräti enemmänkin. toki niissä taitaa vaikuttaa itse elementti siinä aika paljon, kun on kaiketi niiden jotain omaa tuotantoa. ja tietty kunnon laitteet, millä noita väkertää, niin ei se ihme, että pääsee paljon parempaan lopputulokseen.Nikoo kirjoitti:Osaatko sanoa paljon suurin piirtein vakio 7mm pumppu tuottaa, kun ei ole vielä päässyt mittaileen. Niin minkälaisissa luvuissa se tuotto pyörii kun ei ole muuta tehty kuin laitettu palikat sissään eikä ole syöttöön tai muuhunkaan koskettu![]()
saa. siihen saa helposti tehtyä "katsastus" asetukset juurikin sammutinvivusta. sehän alkaa painaan vaan syöttötankoa nolliinpäin. mitä enemmän painaa, sitä pienempi on maksimis syöttömäärä. sillä on helppo rajata syöttömäärää.++++++ kirjoitti:Omaan 200deehen pitäs ahdin laittaa ja pumppua säätää. Mites jos syöttöä ja tyhjäkäyntiä säätää kunnolla niin pystyykö näitä säätään pienemmälle pumpun ulkopuolelta? Saako esim sammutin vipuun tehtyä syötönsäädön?
Ruuvi niin ylös tuli ja mustaa ei vieläkään putkestajohani kirjoitti:juu 10mm lukitusmutteri auki ja niin ylös ruuvaat ruuvin kun vain tulee. olen tuosta muutaman kerran katsastukseen pienentänyt syöttöä.
no joo juurikin näin se on..harppa93 kirjoitti:Oiskohan kyseessä nykimisen esto tappi. Elikkä vaikuttaa silleen että kun tappia painaa niin syöttö hieman pienenee ja siinä taka kannessahan pitäs olla sellane mokkula johon tulee kaks johtoa ja siinä on tappi joka painaa sitä syöttöruuvin tappia. ELR mokkula on erikseen siinä ylempänä.