2000-mallin 313cdi sprinter, alavääntö hukassa

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
JaakkoY
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 21
Liittynyt: To 04.12.2014 17:48

2000-mallin 313cdi sprinter, alavääntö hukassa

Viesti Kirjoittaja JaakkoY »

2000-mallin 313cdi, alavääntö tuntuis olevan vähän hukassa, veto alkaa kunnolla vasta 2000rpm:n jälkeen. Ja välillä kun nostaa kaasun vaikka 8-kympistä, ja lähtee uudestaan vedättään, katkaisee ahdon ja tulee jonkunlainen viive. Kaasun nostaessa sihahtaa, onko normaalia? Ahtoja näyttäis olevan 1,5baria, joku ohjelma on edellisen omistajan toimesta teetetty. Menny kerran 5000km aikana vikatilaan, sammuttamalla vikatila hävis.
Jotain visioita, mitä vois ite tarkistella/putsata ennen kun ehdin starin päähän, ahtopaineensäädin tms?
Nykyinen kulkine:

Mb W221 S420cdi vm.2007

Ex-autot ja autoa muistuttavat:

Mb R230 SL350 vm.2004
Vw Scirocco 2.0tdi vm.2010
Mb W211 E320cdi vm.2007
Mb W211 E280cdi vm.2005
Bmw E39 530D vm.1999
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: 2000-mallin 313cdi sprinter, alavääntö hukassa

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

JaakkoY kirjoitti:2000-mallin 313cdi, alavääntö tuntuis olevan vähän hukassa, veto alkaa kunnolla vasta 2000rpm:n jälkeen.
Ja välillä kun nostaa kaasun vaikka 8-kympistä, ja lähtee uudestaan vedättään, katkaisee ahdon ja tulee jonkunlainen viive.
Kaasun nostaessa sihahtaa, onko normaalia? Ahtoja näyttäis olevan 1,5baria, joku ohjelma on edellisen omistajan toimesta teetetty.
Menny kerran 5000km aikana vikatilaan, sammuttamalla vikatila hävis.
Jotain visioita, mitä vois ite tarkistella/putsata ennen kun ehdin starin päähän, ahtopaineensäädin tms?
Katko vedossa johtuu kerrotun perustella siitä että ahtopainen menee yli
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
JaakkoY
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 21
Liittynyt: To 04.12.2014 17:48

Re: 2000-mallin 313cdi sprinter, alavääntö hukassa

Viesti Kirjoittaja JaakkoY »

Mahtaisko johtua siitä ahtopaineensäätimestä? Vissiin noissa aika yleinen vika...
Nykyinen kulkine:

Mb W221 S420cdi vm.2007

Ex-autot ja autoa muistuttavat:

Mb R230 SL350 vm.2004
Vw Scirocco 2.0tdi vm.2010
Mb W211 E320cdi vm.2007
Mb W211 E280cdi vm.2005
Bmw E39 530D vm.1999
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: 2000-mallin 313cdi sprinter, alavääntö hukassa

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

JaakkoY kirjoitti:Mahtaisko johtua siitä ahtopaineensäätimestä? Vissiin noissa aika yleinen vika...
Todennäköisemmin ahtopaineen ylimeno johtuu siitä ohjelmasta
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
Avatar
Tukala
Mersumies
Mersumies
Viestit: 600
Liittynyt: Pe 20.04.2012 16:34
Paikkakunta: Satakunnassa, meri "lähellä" + Varsinais-Suomi Eteläpohjanmaata lähempänä :-)

Re: 2000-mallin 313cdi sprinter, alavääntö hukassa

Viesti Kirjoittaja Tukala »

JaakkoY kirjoitti:Mahtaisko johtua siitä ahtopaineensäätimestä? Vissiin noissa aika yleinen vika...
Muutama w903-koppaisia tullut vastaan, jossa laväännön puutetta ilmenee, mukaanlukien entinen oma.
Omasta tilanne raukesi kun avoin ja puhdistin säätimen. Ei siis ahtimen kyljestä, vaan hantin umpion takana. Alip.letkua seuraamalla löytyy, ellei muutoin satu silmään.

Omassa tuo oli jumalattoman ruosteessa/moskassa/hiekassa sisältä.

Ja samalla kun letku on irti niin kokeilla miten säätökello liikkuu.
Nol5 sataa - ysiysiysi 13O
----------------------
JaakkoY
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 21
Liittynyt: To 04.12.2014 17:48

Re: 2000-mallin 313cdi sprinter, alavääntö hukassa

Viesti Kirjoittaja JaakkoY »

Tukala kirjoitti:
JaakkoY kirjoitti:Mahtaisko johtua siitä ahtopaineensäätimestä? Vissiin noissa aika yleinen vika...
Muutama w903-koppaisia tullut vastaan, jossa laväännön puutetta ilmenee, mukaanlukien entinen oma.
Omasta tilanne raukesi kun avoin ja puhdistin säätimen. Ei siis ahtimen kyljestä, vaan hantin umpion takana. Alip.letkua seuraamalla löytyy, ellei muutoin satu silmään.

Omassa tuo oli jumalattoman ruosteessa/moskassa/hiekassa sisältä.

Ja samalla kun letku on irti niin kokeilla miten säätökello liikkuu.

Ok, pitää tutkia se. Oliko helpoin reitti sinne irrottaa ajovalo vai ilmanputsarikotelo?
Tuntuu tosiaan tukkoselta, ja naftaakin ehkä kuluu vähän liiaksi, verraten muihin millä oon ajellu. Toki vois myös kaikkien muiden toimenpiteiden jälkeen teettää Tuikulla tai jollain uuden ohjelman siihen.
Nykyinen kulkine:

Mb W221 S420cdi vm.2007

Ex-autot ja autoa muistuttavat:

Mb R230 SL350 vm.2004
Vw Scirocco 2.0tdi vm.2010
Mb W211 E320cdi vm.2007
Mb W211 E280cdi vm.2005
Bmw E39 530D vm.1999
Avatar
Tukala
Mersumies
Mersumies
Viestit: 600
Liittynyt: Pe 20.04.2012 16:34
Paikkakunta: Satakunnassa, meri "lähellä" + Varsinais-Suomi Eteläpohjanmaata lähempänä :-)

Re: 2000-mallin 313cdi sprinter, alavääntö hukassa

Viesti Kirjoittaja Tukala »

JaakkoY kirjoitti:
Tukala kirjoitti:
JaakkoY kirjoitti:Mahtaisko johtua siitä ahtopaineensäätimestä? Vissiin noissa aika yleinen vika...
Muutama w903-koppaisia tullut vastaan, jossa laväännön puutetta ilmenee, mukaanlukien entinen oma.
Omasta tilanne raukesi kun avoin ja puhdistin säätimen. Ei siis ahtimen kyljestä, vaan hantin umpion takana. Alip.letkua seuraamalla löytyy, ellei muutoin satu silmään.

Omassa tuo oli jumalattoman ruosteessa/moskassa/hiekassa sisältä.

Ja samalla kun letku on irti niin kokeilla miten säätökello liikkuu.

Ok, pitää tutkia se. Oliko helpoin reitti sinne irrottaa ajovalo vai ilmanputsarikotelo?
Tuntuu tosiaan tukkoselta, ja naftaakin ehkä kuluu vähän liiaksi, verraten muihin millä oon ajellu. Toki vois myös kaikkien muiden toimenpiteiden jälkeen teettää Tuikulla tai jollain uuden ohjelman siihen.
Ilmanputs.koppa on muistaakseni kahdella vai kolmella kiinni. Sen jälkeen on hyvin hollilla.
Nol5 sataa - ysiysiysi 13O
----------------------
Vastaa Viestiin