Faktaa ja mutua renkaista + vanteista
Re: Faktaa ja mutua renkaista + vanteista
225/40-R18 TM testitulokset
1. Continental ContiSportContact5 9,4 points
2. Nokian Hakka Black 9,3
3. Dunlop SportMaxx RT2 8,9
Goodyear Eagle F1 Assymetric3 8,9
5. Hankook Ventus S1 evo2 8,7
6. Pirelli Pilot Sport3 8,5
7. Nangang Sportnex AS-2+ 8,1
8. Maxxis Victra Sport Zero One 7,5
9. Jinyu YU63 7,4
10. Delinte DH2 7,1
11. Toyo Proxes T1 Sport Plus 7,0
12. Aptany Sport macro RA301 6,5
1. Continental ContiSportContact5 9,4 points
2. Nokian Hakka Black 9,3
3. Dunlop SportMaxx RT2 8,9
Goodyear Eagle F1 Assymetric3 8,9
5. Hankook Ventus S1 evo2 8,7
6. Pirelli Pilot Sport3 8,5
7. Nangang Sportnex AS-2+ 8,1
8. Maxxis Victra Sport Zero One 7,5
9. Jinyu YU63 7,4
10. Delinte DH2 7,1
11. Toyo Proxes T1 Sport Plus 7,0
12. Aptany Sport macro RA301 6,5
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Re: Faktaa ja mutua renkaista + vanteista
8 reikä aluja o aika montaa eri mallia ja siten myös saatavuus vaihtelee.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Re: Faktaa ja mutua renkaista + vanteista
Isällä oli väyrysen alla viime kesän Fullrunit. Mustat, pyöreät, ei pahaa sanottavaa. Muutaman tonnin pyörivät, ei kuluneet näkyvästi. Meni auton mukana kaupassa joten pitempi testi jäi suorittamatta.Taikl kirjoitti:Onkos täällä porukalla kokemuksia fullrun F2000 kesärattaasta? Pikasella googlen käytöllä ei löytyny näistä mitään juttua mistään. Tähän asti ajellu linglong green maxeilla ja minervan rattailla joihin ollu kyllä tyytyväinen, ajoltaa ihan hyvät ja ennen kaikkea hiljaset. Fullruni ois vielä näitäki edullisempi ja saatavuuski parempi vai käyttääkö mersu kuskit halppis renkaita
X218 CLS 250 CDI Shooting Brake
C215 CL 500 (JDM)
entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L (JDM), W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
C215 CL 500 (JDM)
entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L (JDM), W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
Re: Faktaa ja mutua renkaista + vanteista
Eteen 205/50/17", taakse 235/40/17" ja W203 vakkari lakkaa toimimasta yli noin 60 km/h nopeuksissa.
Laskurin mukaan koossa eroa 2,74%.
Laskurin mukaan koossa eroa 2,74%.
wiimax.fi
Re: Faktaa ja mutua renkaista + vanteista
Tässä kuva valituista vanteista. Vanteet 8,5x19, ET 30. Gummit 245/35/19. Aika optimit. Ulommas ei voi laittaa. Ehkä paras ET olisi 35. Sitä ei ollut saatavana tähän vanteeseen. Jos haluaa leveämpää taakse, on ehkä valittava ET 35-40. Joskus E:ssä näkyy olevan jopa 285 leveää takarengasta.simosami kirjoitti:Minkäslaista vannetta ja rengasta teillä on alla S212 tai W212 alla?
Omani on S212, 2012 4-matic, jossa vakiona on edessä ja takana 245/40/18 ja ET48. Vanne 8,5". Näyttää, että noilla renkaat ovat lähes kiinni jousissa. Tarkoitus on pitää renkaan ja vanteen leveys suunnilleen samana, mutta ET voisi olla 30 tai 35 ulkonäön vuoksi. Pitäisi mahtua hyvin?
Vannekoko voisi ehkä kasvaa, 8,5x19"
Entäs uraherkkyys, vaikuttaako pienempi ET?, Näillä nykyisillä ei kyllä vetele mihinkään päin. Kulkee kuin juna, jopa nastoilla.
Monilla on paljon leveämpääkin alla takana. Vanneliikkeistä ei tunnu löytyvän apuja. Haluavat välttää riskejä, ja pysyvät kirjojen suosituksissa.
Onko teillä kuvia omistanne? ( vaikka privaatisti)
Kiitokset etukäteen!
(4-vetoinen ei välttämättä tykkää, jos edessä/takana on eri suuruiset halkaisijat, eli tarkkana kannattaa olla.)
Lyhyen testin perusteella tämmöistä kokemusta: Ei vetele yhtään, ja rengasäänetkin ovat maltilliset. Ei täristä, paineet n3,4bar. Ja jousitus on sport asennossa. Gummeina GoodYear Asymmetric3
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Miksi tehdään muitakin autoja, kuin mersuja?
Persaukistenkin pitää liikkua jollain.
Persaukistenkin pitää liikkua jollain.
- Wilhelm_Maybach
- Vakiokalustoa
- Viestit: 134
- Liittynyt: To 07.04.2016 17:19
Re: Faktaa ja mutua renkaista + vanteista
Kun edessä on 245 leveä, ei tule ongelmaa. Mutta kun Mercedes laittaa jo tehtaalla alle nämä:simosami kirjoitti:Joskus E:ssä näkyy olevan jopa 285 leveää takarengasta.
(4-vetoinen ei välttämättä tykkää, jos edessä/takana on eri suuruiset halkaisijat, eli tarkkana kannattaa olla.)
TIRES
front 255/35 ZR 19 XL
rear 285/30 ZR 19 XL
http://www.mercedes-amg.com/e63es.php?l ... in_section" onclick="window.open(this.href);return false;
Wilhelm Maybach
Re: Faktaa ja mutua renkaista + vanteista
E63 Amg malliahan kannattaa verrata muihin...
Re: Faktaa ja mutua renkaista + vanteista
Miksi noin korkeat rengaspaineet? Eihän 3 bariakaan tarvitse käytännössä koskaan..?!simosami kirjoitti:
Lyhyen testin perusteella tämmöistä kokemusta: Ei vetele yhtään, ja rengasäänetkin ovat maltilliset. Ei täristä, paineet n3,4bar. Ja jousitus on sport asennossa. Gummeina GoodYear Asymmetric3
- Wilhelm_Maybach
- Vakiokalustoa
- Viestit: 134
- Liittynyt: To 07.04.2016 17:19
Re: Faktaa ja mutua renkaista + vanteista
Mitäs tuumaisit tämmöisestä ehdotelmasta:simosami kirjoitti:Minkäslaista vannetta ja rengasta teillä on alla S212 tai W212 alla?
Vanteet:
eteen Carlsson Light Alloy Wheel 8,5 x 20 OS 45 Brilliant Edition/Graphit Edition/Titanium Edition
taakse Carlsson Light Alloy Wheel 10,5 x 20 OS 50 Brilliant Edition/Graphit Edition/Titanium Edition
http://www.carlsson.de/b2b/index.php?au ... =43&cat=66" onclick="window.open(this.href);return false;
Renkaat:
eteen 245/30 ZR 20 (90Y) XL FR SportContact™ 6
taakse 295/25 ZR 20 (95Y) XL FR SportContact™ 6
http://www.continental-tires.com/car/ti ... tcontact-6" onclick="window.open(this.href);return false;
Wilhelm Maybach
Re: Faktaa ja mutua renkaista + vanteista
Pieni tarina omista erikokoisista renkaista omassa autossa. (Alkutilanne, vakio kumit 245/45/18 edessä ja takana, Bridgestone)Wilhelm_Maybach kirjoitti:Kun edessä on 245 leveä, ei tule ongelmaa. Mutta kun Mercedes laittaa jo tehtaalla alle nämä:simosami kirjoitti:Joskus E:ssä näkyy olevan jopa 285 leveää takarengasta.
(4-vetoinen ei välttämättä tykkää, jos edessä/takana on eri suuruiset halkaisijat, eli tarkkana kannattaa olla.)
TIRES
front 255/35 ZR 19 XL
rear 285/30 ZR 19 XL
http://www.mercedes-amg.com/e63es.php?l ... in_section" onclick="window.open(this.href);return false;
Viime syksynä sattui niin, että molemmat takarenkaat hajosivat. Pinta lähti irti ensin toisesta, irtosi sisäreunasta. Meni tyhjäksi. Ja tarkastuksessa huomasin, että toinenkin oli jo hyvällä alulla ja sekin sisäreunasta. Eturenkaat olivat vielä puolikuntoiset, ehkä 5-6mm pintaa.
Suunnitelmissa oli hommata uudet vanteet seuraavaksi kesäksi, joten en viitsinyt ostaa parempia 18" tuumaisia.
No sain taakse samankokoiset, erimerkkiset, (itse asiasta myös takarenkaat olivat vielä nekin erimerkkisiä) ja lähes loppuun ajetut, kulutusmerkki näkyvissä. Eli niiden halkaisija oli siis muutaman millin pienempi. En mitannut tarkemmin. Ja voihan olla, että halkaisijassa oli jo uutenakin jokin pieni ero, kun olivat erimerkkisiä.
Mutta nyt se juttu. Auton käytös oli aika jännää: välillä takapää lähti "luisuun". Ihan kuin olisi rengas tyhjenemässä/tyhjä. Tai takapää jäällä. Urat vaikuttivat asiaan. Nostin paineet takana yli 3. Se rauhoitti tilannetta.
Sen jälkeen samaa tapahtui vain " kerran päivässä" (Edessä oli jotain 2.7 Bar ja takana n. 3.3)
En koskaan jaksanut vaihtaa renkaita ristiin eturenkaiden kanssa.
Seuraavassa huollossa auton alustan kulmat säädettiin, ei vaikutusta asiaan. Vaihdoin sitten nastat myöhemmin. Niillä ei ole ollut ongelmia. Kaikki ovat samaa kokoa.
Syy ei selvinnyt, tai oikeastaan vahvasti epäilen, että jakolaatikko ei tykännyt tästä eriparisuudesta.
Onko muita ajatuksia tästä?
Miksi tehdään muitakin autoja, kuin mersuja?
Persaukistenkin pitää liikkua jollain.
Persaukistenkin pitää liikkua jollain.
Re: Faktaa ja mutua renkaista + vanteista
Rupesiko jakolaatikko oireilemaan? Et mainitse mallia, mutta ainakin 211 4maticin jakolaatikko rupeaa "naputtamaan" (erityisesti hitaassa vauhdissa kun kääntää pyörät lähes ääriasentoon) jos ajelee eri kokoisilla renkailla. Tilanteen saa useimmiten korjattua jakolaatikon öljynvaihdolla (mutta jos sitä ei tee, saattaa eteen tulla koko jakolaatikon vaihto).simosami kirjoitti: Syy ei selvinnyt, tai oikeastaan vahvasti epäilen, että jakolaatikko ei tykännyt tästä eriparisuudesta.
Onko muita ajatuksia tästä?
Mistä muuten löytyisi tietoa minkälainen jakolaatikko on missäkin nelivetomersussa? Onko esim. 212 jakolaatikko toimintaperiaatteeltaan samanlainen kuin 211:n?
Re: Faktaa ja mutua renkaista + vanteista
Itse asiassa rengasliikkeessä laitettiin 3.0. Omat paineanturit näyttää 3.4. Lämpötila vaikuttaa yllättävän paljon paine arvoon.Braide kirjoitti:Miksi noin korkeat rengaspaineet? Eihän 3 bariakaan tarvitse käytännössä koskaan..?!simosami kirjoitti:
Lyhyen testin perusteella tämmöistä kokemusta: Ei vetele yhtään, ja rengasäänetkin ovat maltilliset. Ei täristä, paineet n3,4bar. Ja jousitus on sport asennossa. Gummeina GoodYear Asymmetric3
Voisi varmaan laittaa kylmänä 2.8.
Jotkut suosittelee mataliin kumeihin normaalia korkeampi paineita.
Miksi tehdään muitakin autoja, kuin mersuja?
Persaukistenkin pitää liikkua jollain.
Persaukistenkin pitää liikkua jollain.
Re: Faktaa ja mutua renkaista + vanteista
tj86430 kirjoitti:Rupesiko jakolaatikko oireilemaan? Et mainitse mallia, mutta ainakin 211 4maticin jakolaatikko rupeaa "naputtamaan" (erityisesti hitaassa vauhdissa kun kääntää pyörät lähes ääriasentoon) jos ajelee eri kokoisilla renkailla. Tilanteen saa useimmiten korjattua jakolaatikon öljynvaihdolla (mutta jos sitä ei tee, saattaa eteen tulla koko jakolaatikon vaihto).simosami kirjoitti: Syy ei selvinnyt, tai oikeastaan vahvasti epäilen, että jakolaatikko ei tykännyt tästä eriparisuudesta.
Onko muita ajatuksia tästä?
Mistä muuten löytyisi tietoa minkälainen jakolaatikko on missäkin nelivetomersussa? Onko esim. 212 jakolaatikko toimintaperiaatteeltaan samanlainen kuin 211:n?
S212 vm. 2012
Ilmeisesti tässä on nyt jakolaatikko vaihteestoon sisään rakennettu, toisin kuin 211, jossa olisi erilleen, vaihdelaatikon ulkopuolella?
Ja ei ole oireillut millään tavalla, hyvin tuntuu toimivan. Myös jäällä veti joka nurkasta.
Miksi tehdään muitakin autoja, kuin mersuja?
Persaukistenkin pitää liikkua jollain.
Persaukistenkin pitää liikkua jollain.
Re: Faktaa ja mutua renkaista + vanteista
Löytyy hienoja vanteita.Wilhelm_Maybach kirjoitti:Mitäs tuumaisit tämmöisestä ehdotelmasta:simosami kirjoitti:Minkäslaista vannetta ja rengasta teillä on alla S212 tai W212 alla?
Vanteet:
eteen Carlsson Light Alloy Wheel 8,5 x 20 OS 45 Brilliant Edition/Graphit Edition/Titanium Edition
taakse Carlsson Light Alloy Wheel 10,5 x 20 OS 50 Brilliant Edition/Graphit Edition/Titanium Edition
http://www.carlsson.de/b2b/index.php?au ... =43&cat=66" onclick="window.open(this.href);return false;
Renkaat:
eteen 245/30 ZR 20 (90Y) XL FR SportContact™ 6
taakse 295/25 ZR 20 (95Y) XL FR SportContact™ 6
http://www.continental-tires.com/car/ti ... tcontact-6" onclick="window.open(this.href);return false;
ET ovat 40-45 eteen ja
jopa 50 taakse. Sitten sinne mahtuukin jo 10,5x20 vannetta, ja tuo linkkaamasi 295/25/20 rengas
Halkaisijoita en laskenut, arvaan, että takana on saman kokoiset, tai hiukan suuremmat
Miksi tehdään muitakin autoja, kuin mersuja?
Persaukistenkin pitää liikkua jollain.
Persaukistenkin pitää liikkua jollain.
Re: Faktaa ja mutua renkaista + vanteista
Yhdestä renkaasta löytyi sivusta halkaisijaltaan n. kananmunan kokoinen, puolisen senttiä korkea pullistuma. Lienee selvää, että rengas kannattaa uusia ennen kuin lähtee paahtamaan Saksan baanoille, mutta mikähän tuollaisen ennuste on Suomen nopeuksissa?
Re: Faktaa ja mutua renkaista + vanteista
Kyllä kannattaa vaihtaa heti uus kumi tilalle, ei varmastikkaan kestä kauaa. Tympeä ku hajoaa rengas ajaessa....tj86430 kirjoitti:Yhdestä renkaasta löytyi sivusta halkaisijaltaan n. kananmunan kokoinen, puolisen senttiä korkea pullistuma. Lienee selvää, että rengas kannattaa uusia ennen kuin lähtee paahtamaan Saksan baanoille, mutta mikähän tuollaisen ennuste on Suomen nopeuksissa?
Nissan Qashqai 1.3 DIG-T Tekna+ -19 Black (J11B)
Nissan Micra 1,0 16V -00 Intense Blue (K11)
MB CLK230K A Elegance -98 Brilliant Silver (w208)
MB C200 Sport -95 Aspen Green (w202)
EX. Nissan Qashqai 1.2 DIG-T Xtronic Design pack -17 Black (J11)
EX. MB E280 CDI TA Elegance -04 Tanzanite Blue Metallic (S211)
EX. BMW 520i -97 Schwarz II (E39)
EX. MB 190E 1.8 Sportline -91 Bornit (W201)
Nissan Micra 1,0 16V -00 Intense Blue (K11)
MB CLK230K A Elegance -98 Brilliant Silver (w208)
MB C200 Sport -95 Aspen Green (w202)
EX. Nissan Qashqai 1.2 DIG-T Xtronic Design pack -17 Black (J11)
EX. MB E280 CDI TA Elegance -04 Tanzanite Blue Metallic (S211)
EX. BMW 520i -97 Schwarz II (E39)
EX. MB 190E 1.8 Sportline -91 Bornit (W201)
Re: Faktaa ja mutua renkaista + vanteista
Nokiat löytyy täältä, ei valittamista.MiHe kirjoitti:225/40-R18 TM testitulokset
1. Continental ContiSportContact5 9,4 points
2. Nokian Hakka Black 9,3
3. Dunlop SportMaxx RT2 8,9
Goodyear Eagle F1 Assymetric3 8,9
5. Hankook Ventus S1 evo2 8,7
6. Pirelli Pilot Sport3 8,5
7. Nangang Sportnex AS-2+ 8,1
8. Maxxis Victra Sport Zero One 7,5
9. Jinyu YU63 7,4
10. Delinte DH2 7,1
11. Toyo Proxes T1 Sport Plus 7,0
12. Aptany Sport macro RA301 6,5
Pikavippivertailu http://www.pikalaina.xyz/
Pikavippi 24h vuorokaudessa http://www.pikalaina.xyz/pikavippi-24h/
Pikavippi 24h vuorokaudessa http://www.pikalaina.xyz/pikavippi-24h/
Re: Faktaa ja mutua renkaista + vanteista
W211 takaveto, eli mitä mieltä , jos laittas täämöset alle? Toimiiko?
eteen 225-50-17
taakse 245-45-17
Ideana olisi, että eturoiskeläpät on mitoiltaan tehty 225 renkaille, ja taakse saisi lisää pitoa.
eteen 225-50-17
taakse 245-45-17
Ideana olisi, että eturoiskeläpät on mitoiltaan tehty 225 renkaille, ja taakse saisi lisää pitoa.
Vain Mersuilla since 2002
MB E200 Avantgarde 5g. aut. 722.699 CDI W211 Facelift -08 OM 646.821 Nyt ajettuna 260 tkm
ex MB E320 5g. aut. S210 -98 Avantgarde moottorina M112.941 Ajettu 378tkm. (hirvikolarista => lunareihin. Muuten olisi palvellut vielä pitkään ja hyvin.)
MB E200 Avantgarde 5g. aut. 722.699 CDI W211 Facelift -08 OM 646.821 Nyt ajettuna 260 tkm
ex MB E320 5g. aut. S210 -98 Avantgarde moottorina M112.941 Ajettu 378tkm. (hirvikolarista => lunareihin. Muuten olisi palvellut vielä pitkään ja hyvin.)
Re: Faktaa ja mutua renkaista + vanteista
Kyllähän noi parina toimii kun halkaisia liki sama. Onko vanteet eri levyiset? Jos ei niin laittaisin saman levyiset renkaat eteen ja taakse. Näyttää fiksummalta.Metusalem kirjoitti:W211 takaveto, eli mitä mieltä , jos laittas täämöset alle? Toimiiko?
eteen 225-50-17
taakse 245-45-17
Ideana olisi, että eturoiskeläpät on mitoiltaan tehty 225 renkaille, ja taakse saisi lisää pitoa.
Nissan Qashqai 1.3 DIG-T Tekna+ -19 Black (J11B)
Nissan Micra 1,0 16V -00 Intense Blue (K11)
MB CLK230K A Elegance -98 Brilliant Silver (w208)
MB C200 Sport -95 Aspen Green (w202)
EX. Nissan Qashqai 1.2 DIG-T Xtronic Design pack -17 Black (J11)
EX. MB E280 CDI TA Elegance -04 Tanzanite Blue Metallic (S211)
EX. BMW 520i -97 Schwarz II (E39)
EX. MB 190E 1.8 Sportline -91 Bornit (W201)
Nissan Micra 1,0 16V -00 Intense Blue (K11)
MB CLK230K A Elegance -98 Brilliant Silver (w208)
MB C200 Sport -95 Aspen Green (w202)
EX. Nissan Qashqai 1.2 DIG-T Xtronic Design pack -17 Black (J11)
EX. MB E280 CDI TA Elegance -04 Tanzanite Blue Metallic (S211)
EX. BMW 520i -97 Schwarz II (E39)
EX. MB 190E 1.8 Sportline -91 Bornit (W201)
Re: Faktaa ja mutua renkaista + vanteista
tenzo kirjoitti:Kyllähän noi parina toimii kun halkaisia liki sama. Onko vanteet eri levyiset? Jos ei niin laittaisin saman levyiset renkaat eteen ja taakse. Näyttää fiksummalta.Metusalem kirjoitti:W211 takaveto, eli mitä mieltä , jos laittas täämöset alle? Toimiiko?
eteen 225-50-17
taakse 245-45-17
Ideana olisi, että eturoiskeläpät on mitoiltaan tehty 225 renkaille, ja taakse saisi lisää pitoa.
On ne 8 tuumaset, eli taidan luopua ajatuksesta, ja ostan leveämmät roiskeläpät eteen. Kiitos!
Vain Mersuilla since 2002
MB E200 Avantgarde 5g. aut. 722.699 CDI W211 Facelift -08 OM 646.821 Nyt ajettuna 260 tkm
ex MB E320 5g. aut. S210 -98 Avantgarde moottorina M112.941 Ajettu 378tkm. (hirvikolarista => lunareihin. Muuten olisi palvellut vielä pitkään ja hyvin.)
MB E200 Avantgarde 5g. aut. 722.699 CDI W211 Facelift -08 OM 646.821 Nyt ajettuna 260 tkm
ex MB E320 5g. aut. S210 -98 Avantgarde moottorina M112.941 Ajettu 378tkm. (hirvikolarista => lunareihin. Muuten olisi palvellut vielä pitkään ja hyvin.)
Re: Faktaa ja mutua renkaista + vanteista
Mahtuuko R171 SLK:n alle 8,5x19" ET44 vanteet joka nurkkaan?
E350CDI&A180CDI
Re: Faktaa ja mutua renkaista + vanteista
Tervehdys,
olen uusi täällä sekä myös Mersun omistajana. Tuli ongelmksi eteen sellainen että uusi auto on hieman matalampi kuin pari edellistä ja talliin ajo ottaa aivan inasen verran pohjasta kiinni.
En löytänyt tietoa mistään, että että voiko laittaa alle suurempi profiiliset renkaat, koska arvioin että ne voisivat jo nostaa korkeutta riittävästi.
Nykyiset renkaat on 225/45/17 ja auto on c-sarjan farmari vuosimallia 2010.
Tietääkö kukaan voiko tuonne laittaa isompi profiilista aluksikin koon puolesta ja jos onnistuu, niin seuraako siitä muita ongelmia?
olen uusi täällä sekä myös Mersun omistajana. Tuli ongelmksi eteen sellainen että uusi auto on hieman matalampi kuin pari edellistä ja talliin ajo ottaa aivan inasen verran pohjasta kiinni.
En löytänyt tietoa mistään, että että voiko laittaa alle suurempi profiiliset renkaat, koska arvioin että ne voisivat jo nostaa korkeutta riittävästi.
Nykyiset renkaat on 225/45/17 ja auto on c-sarjan farmari vuosimallia 2010.
Tietääkö kukaan voiko tuonne laittaa isompi profiilista aluksikin koon puolesta ja jos onnistuu, niin seuraako siitä muita ongelmia?
Re: Faktaa ja mutua renkaista + vanteista
Onkohan kellään kokemuksia Barum Bravuris 3HM -renkaista? Kaasujalka on ollut liikennevaloissa ja risteyksissä turhankin raskas, niin CLK tykkää kuluttaa takarenkaita. Tällä hetkellä alla Goodyear Efficient Grip Performancet, joihin olen ollut ihan tyytyväinen. Barumit maksaisivat kuitenkin vain n. puolet näiden hinnasta ja ainakin brittisivustoilla ovat saaneet hyvää palautetta, eivätkä suomalaisissa alan lehdissäkään ole huonosti menestyneet.
CLK 320 CDI -06
Re: Faktaa ja mutua renkaista + vanteista
Sama kysymys vähän eri autoon. W212 E250 cdi 2011, alla avantgarden vakiot vanteet ja renkaat 245/45-17. Kaksi rengasta alkaa olla jo melko kuluneet, miten toimii jos ostan etuakselille 225/50-17? Toiveissa vähemmän uraherkkä käytös ja edullisempi rengaskoko. Rengaslaskuri näyttää renkaan halkaisijaksi 65,2/65,7 cm ja renkaan ympärysmitaksi 204,7/206,3 cm. Toimiiko vakkari ja esp normaalisti? Kiitos kaikille asiantuntijoille vastauksista.Metusalem kirjoitti:W211 takaveto, eli mitä mieltä , jos laittas täämöset alle? Toimiiko?
eteen 225-50-17
taakse 245-45-17
Ideana olisi, että eturoiskeläpät on mitoiltaan tehty 225 renkaille, ja taakse saisi lisää pitoa.
Re: Faktaa ja mutua renkaista + vanteista
Kyllä toimii kun käytännössä saman kokoiset ovat. Minkä levyiset vanteet ovat?isalmela kirjoitti:Sama kysymys vähän eri autoon. W212 E250 cdi 2011, alla avantgarden vakiot vanteet ja renkaat 245/45-17. Kaksi rengasta alkaa olla jo melko kuluneet, miten toimii jos ostan etuakselille 225/50-17? Toiveissa vähemmän uraherkkä käytös ja edullisempi rengaskoko. Rengaslaskuri näyttää renkaan halkaisijaksi 65,2/65,7 cm ja renkaan ympärysmitaksi 204,7/206,3 cm. Toimiiko vakkari ja esp normaalisti? Kiitos kaikille asiantuntijoille vastauksista.Metusalem kirjoitti:W211 takaveto, eli mitä mieltä , jos laittas täämöset alle? Toimiiko?
eteen 225-50-17
taakse 245-45-17
Ideana olisi, että eturoiskeläpät on mitoiltaan tehty 225 renkaille, ja taakse saisi lisää pitoa.
Ei toi 225 / 245 leveys ero vaikuta kauheana ura herkkyyteen. Enempi ratkaisee renkaan merkki ja malli. Hankook ja Nexen ovat ainakin urille tuntemattomia rengas merkkejä.
Nissan Qashqai 1.3 DIG-T Tekna+ -19 Black (J11B)
Nissan Micra 1,0 16V -00 Intense Blue (K11)
MB CLK230K A Elegance -98 Brilliant Silver (w208)
MB C200 Sport -95 Aspen Green (w202)
EX. Nissan Qashqai 1.2 DIG-T Xtronic Design pack -17 Black (J11)
EX. MB E280 CDI TA Elegance -04 Tanzanite Blue Metallic (S211)
EX. BMW 520i -97 Schwarz II (E39)
EX. MB 190E 1.8 Sportline -91 Bornit (W201)
Nissan Micra 1,0 16V -00 Intense Blue (K11)
MB CLK230K A Elegance -98 Brilliant Silver (w208)
MB C200 Sport -95 Aspen Green (w202)
EX. Nissan Qashqai 1.2 DIG-T Xtronic Design pack -17 Black (J11)
EX. MB E280 CDI TA Elegance -04 Tanzanite Blue Metallic (S211)
EX. BMW 520i -97 Schwarz II (E39)
EX. MB 190E 1.8 Sportline -91 Bornit (W201)
- Nastamuumio
- Mersumies
- Viestit: 977
- Liittynyt: La 14.06.2014 20:01
- Paikkakunta: Hämeessä pissitään
Re: Faktaa ja mutua renkaista + vanteista
Mikäs sitä estäisi laittamasta 225/55tai60/17 renkaita. Tulisi vain hiukan mukavammaksi ajaa normaalia ajoa. Itse olen luopunut 18" vanteista ja 45-profiileista juurikin siksi, että ne ovat epämukavammat kuin korkeaprofiiliset. Lisäksi etenkin ovat ka. kalliimpia ja kuluvat huomattavasti nopeammin => vaikea löytää mitään hyvää Ulkonäkö asiat ovat sitten toinen juttu silloin voi laittaa ihan mitä vaan vaikka ei mahtuisi pyörimäänkään kunnolla.PhDii kirjoitti:Tervehdys,
olen uusi täällä sekä myös Mersun omistajana. Tuli ongelmksi eteen sellainen että uusi auto on hieman matalampi kuin pari edellistä ja talliin ajo ottaa aivan inasen verran pohjasta kiinni.
En löytänyt tietoa mistään, että että voiko laittaa alle suurempi profiiliset renkaat, koska arvioin että ne voisivat jo nostaa korkeutta riittävästi.
Nykyiset renkaat on 225/45/17 ja auto on c-sarjan farmari vuosimallia 2010.
Tietääkö kukaan voiko tuonne laittaa isompi profiilista aluksikin koon puolesta ja jos onnistuu, niin seuraako siitä muita ongelmia?
Ainoa ongelma minkä tunnistaisin, saattaa olla rekisteriotteessa oleva rengaskoko ja sekin hoituu kuntoon seuraavassa katsastuksessa, jos se nyt ylipäätään katsastajaa kiinnostaa. Tuskin siellä nyt ainakaan 55 profiilista "kielletään"?
Ei ole niin pientä hommaa, etteikö se menisi hiukan pieleen
**************************************************
W211 320 4MATIC be -04
**************************************************
W211 320 4MATIC be -04
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 163
- Liittynyt: La 25.02.2012 02:42
Re: Faktaa ja mutua renkaista + vanteista
Eikö näissä ole edessä jousilautanen aika lähellä rengasta jo vakiona? Jos näin niin sitten ei kyllä alkuperäistä paljoa isompi rengas mahdu.Nastamuumio kirjoitti:Mikäs sitä estäisi laittamasta 225/55tai60/17 renkaita. Tulisi vain hiukan mukavammaksi ajaa normaalia ajoa. Itse olen luopunut 18" vanteista ja 45-profiileista juurikin siksi, että ne ovat epämukavammat kuin korkeaprofiiliset. Lisäksi etenkin ovat ka. kalliimpia ja kuluvat huomattavasti nopeammin => vaikea löytää mitään hyvää Ulkonäkö asiat ovat sitten toinen juttu silloin voi laittaa ihan mitä vaan vaikka ei mahtuisi pyörimäänkään kunnolla.PhDii kirjoitti:Tervehdys,
olen uusi täällä sekä myös Mersun omistajana. Tuli ongelmksi eteen sellainen että uusi auto on hieman matalampi kuin pari edellistä ja talliin ajo ottaa aivan inasen verran pohjasta kiinni.
En löytänyt tietoa mistään, että että voiko laittaa alle suurempi profiiliset renkaat, koska arvioin että ne voisivat jo nostaa korkeutta riittävästi.
Nykyiset renkaat on 225/45/17 ja auto on c-sarjan farmari vuosimallia 2010.
Tietääkö kukaan voiko tuonne laittaa isompi profiilista aluksikin koon puolesta ja jos onnistuu, niin seuraako siitä muita ongelmia?
Ainoa ongelma minkä tunnistaisin, saattaa olla rekisteriotteessa oleva rengaskoko ja sekin hoituu kuntoon seuraavassa katsastuksessa, jos se nyt ylipäätään katsastajaa kiinnostaa. Tuskin siellä nyt ainakaan 55 profiilista "kielletään"?
- Nastamuumio
- Mersumies
- Viestit: 977
- Liittynyt: La 14.06.2014 20:01
- Paikkakunta: Hämeessä pissitään
Re: Faktaa ja mutua renkaista + vanteista
http://www.wheel-size.com/size/mercedes/c-class/2010/" onclick="window.open(this.href);return false;jalkapuoli kirjoitti:Eikö näissä ole edessä jousilautanen aika lähellä rengasta jo vakiona? Jos näin niin sitten ei kyllä alkuperäistä paljoa isompi rengas mahdu.Nastamuumio kirjoitti:Mikäs sitä estäisi laittamasta 225/55tai60/17 renkaita. Tulisi vain hiukan mukavammaksi ajaa normaalia ajoa. Itse olen luopunut 18" vanteista ja 45-profiileista juurikin siksi, että ne ovat epämukavammat kuin korkeaprofiiliset. Lisäksi etenkin ovat ka. kalliimpia ja kuluvat huomattavasti nopeammin => vaikea löytää mitään hyvää Ulkonäkö asiat ovat sitten toinen juttu silloin voi laittaa ihan mitä vaan vaikka ei mahtuisi pyörimäänkään kunnolla.PhDii kirjoitti:Tervehdys,
olen uusi täällä sekä myös Mersun omistajana. Tuli ongelmksi eteen sellainen että uusi auto on hieman matalampi kuin pari edellistä ja talliin ajo ottaa aivan inasen verran pohjasta kiinni.
En löytänyt tietoa mistään, että että voiko laittaa alle suurempi profiiliset renkaat, koska arvioin että ne voisivat jo nostaa korkeutta riittävästi.
Nykyiset renkaat on 225/45/17 ja auto on c-sarjan farmari vuosimallia 2010.
Tietääkö kukaan voiko tuonne laittaa isompi profiilista aluksikin koon puolesta ja jos onnistuu, niin seuraako siitä muita ongelmia?
Ainoa ongelma minkä tunnistaisin, saattaa olla rekisteriotteessa oleva rengaskoko ja sekin hoituu kuntoon seuraavassa katsastuksessa, jos se nyt ylipäätään katsastajaa kiinnostaa. Tuskin siellä nyt ainakaan 55 profiilista "kielletään"?
Ainakin tämä linkin mukaan taitaakin olla niin, että 17" 45 on max profiili, joten arveluni meni 100% metsään Eli ei voi vaihtaa profiilia korkeammaksi.
Ei ole niin pientä hommaa, etteikö se menisi hiukan pieleen
**************************************************
W211 320 4MATIC be -04
**************************************************
W211 320 4MATIC be -04
Re: Faktaa ja mutua renkaista + vanteista
Okei, kiitos vinkistä. Nuo vanteet on 8" leveät.tenzo kirjoitti:Kyllä toimii kun käytännössä saman kokoiset ovat. Minkä levyiset vanteet ovat?isalmela kirjoitti:Sama kysymys vähän eri autoon. W212 E250 cdi 2011, alla avantgarden vakiot vanteet ja renkaat 245/45-17. Kaksi rengasta alkaa olla jo melko kuluneet, miten toimii jos ostan etuakselille 225/50-17? Toiveissa vähemmän uraherkkä käytös ja edullisempi rengaskoko. Rengaslaskuri näyttää renkaan halkaisijaksi 65,2/65,7 cm ja renkaan ympärysmitaksi 204,7/206,3 cm. Toimiiko vakkari ja esp normaalisti? Kiitos kaikille asiantuntijoille vastauksista.Metusalem kirjoitti:W211 takaveto, eli mitä mieltä , jos laittas täämöset alle? Toimiiko?
eteen 225-50-17
taakse 245-45-17
Ideana olisi, että eturoiskeläpät on mitoiltaan tehty 225 renkaille, ja taakse saisi lisää pitoa.
Ei toi 225 / 245 leveys ero vaikuta kauheana ura herkkyyteen. Enempi ratkaisee renkaan merkki ja malli. Hankook ja Nexen ovat ainakin urille tuntemattomia rengas merkkejä.