No niin nyt loppui ideat.
Kone kalisi kovasti (sisko ajaa eikä kerro että kone kalkattaa..) suuttimet irti ja suutin pajalle mittaukseen. Kaikissa jotain vikaa muutamissa kaikki päin persettä.
Niillä vanhoilla kävi kuitenki kaikilla 4:llä tyhjää kunnes kaasua painoi niin kalkatti pirusti.
No vika suuttimissa ,star antaa korjaus arvoksi muutamissa pitkälti yli 5.
No saksasta kunnostetut ja nyt ei käy mitenkään tasasesti,savuttaa harmaata käy välillä 4:llä.. toisinaan taas 3,7sylinterillä.. paska mikä paska.
Korjaus lukemat koitin syöttää starilla tuonne eculle.. niin 2onnistuu mutta..
2:ssa on ns.tarvike sähköosa suuttimen päällä. Ja numerot ei kelpaa starille.
Kuinka herkkä tuo on nuista "korjauskertoimista" vai onko tuo vaan niin paska nyt??
Oikeestikki korpeaa koko keksintö,mitään vikaa ei löydä.
Kokeilin vaihtaa vielä 2sylinterin suuttimen vähiten vikaiseen käytetttyyn suuttimeen ja sama korjaus arvo 5,26jää sinne vaikka korjaus arvon lukemat syöttää eculle..
Om646 käynti ja saksan suuttimet
-
JACKHAMMER
- Vakiokalustoa

- Viestit: 274
- Liittynyt: Ti 09.12.2003 18:37
- Paikkakunta: Rovaniemi
Om646 käynti ja saksan suuttimet
Vito 115 4x4 ja ml 320cdi
Re: Om646 käynti ja saksan suuttimet
Delphin korjatuissa suuttimissa tuli uusi koodi paperilla. Suuttimessa oleva oli vedetty yli. Mitenhän noissa tulisi olla?
W213 220d +W242 electric drive
-
JACKHAMMER
- Vakiokalustoa

- Viestit: 274
- Liittynyt: Ti 09.12.2003 18:37
- Paikkakunta: Rovaniemi
Re: Om646 käynti ja saksan suuttimet
Niin näissä korjatuissa on kyllä joku koodi mutta star/ecu ei hyväksy sitä.
Mitä jos: kiertokanki on vääntynyt,niin suuttimen korjaus kerrroin ei muutu vaikka suutinta vaihtaa..
Kun 2sylinterin korjaus kerroin on 5,26 vaikka vaihtaa suutinta.. ja vaihtosuuttinessa on koodi jonka ecu hyväksyy.?
Puristuspainemittaus antaa kyllä kaikille sylintereille ihan ok lukemat ja 2sylintdrille paremmat kuin esim.ykköselle.
Mitä jos: kiertokanki on vääntynyt,niin suuttimen korjaus kerrroin ei muutu vaikka suutinta vaihtaa..
Kun 2sylinterin korjaus kerroin on 5,26 vaikka vaihtaa suutinta.. ja vaihtosuuttinessa on koodi jonka ecu hyväksyy.?
Puristuspainemittaus antaa kyllä kaikille sylintereille ihan ok lukemat ja 2sylintdrille paremmat kuin esim.ykköselle.
Vito 115 4x4 ja ml 320cdi
-
JACKHAMMER
- Vakiokalustoa

- Viestit: 274
- Liittynyt: Ti 09.12.2003 18:37
- Paikkakunta: Rovaniemi
Re: Om646 käynti ja saksan suuttimet
kuulin teorian että imuläppä olisi jumissa imusarjassa ja ei olis ensimmäinen kun oireilee vastaavasti?
tänään selviää, kun imusarjan poistaa.
tänään selviää, kun imusarjan poistaa.
Vito 115 4x4 ja ml 320cdi


