Pontus kirjoitti:Uusi E käyty katsomassa.
- Diesel, Diesel ja vielä kerran Diesel, saisi tarjota myöskin enemmän bensa vaihtoehtoja.
Tulossa on myös 3-litrainen V6 (E 400 4MATIC+AMG E 43 4MATIC) & 4-litrainen V8 (AMG E 63).
Kunhan eivät mitään 3-pyttyisiä "powered by Renault" -nuhapumppuja ala sovittelemaan keulalle.
Hieno on uusi E, siitä ei pääse mihinkään. Mielestäni ei taas voi sekoittaa C ja E malleja keskenään, sen verran eroa kuitenkin on. Mielestäni C on jotenkin sporttisempi ja E enempi jotenkin hillitympi muotoilultaan. Mutta, tätä vouhotusta kohti itse ajavia autoja en ymmärrä ollenkaan! Mielestäni kaikkea humpuukia tungetaan aivan liikaa uusiin autoihin.
Pontus kirjoitti:Uusi E käyty katsomassa.
- Diesel, Diesel ja vielä kerran Diesel, saisi tarjota myöskin enemmän bensa vaihtoehtoja.
Tulossa on myös 3-litrainen V6 (E 400 4MATIC+AMG E 43 4MATIC) & 4-litrainen V8 (AMG E 63).
Kunhan eivät mitään 3-pyttyisiä "powered by Renault" -nuhapumppuja ala sovittelemaan keulalle.
Kiusallista etteivät kuuntele suomalaista asiakasta joka ostaisi useamman bensamallin jos vaan olisi saatavilla. Ihan kohta taitaa olla tallissa ahdasta (tuossa siis vain "perusmittaiset" sedanit, ja lisää tulee...).
213.0xx.JPG
Miksi kolmipyttyiset rellut pitäisi kieltää jos niille ostajia löytyy? Sama vaikka siinäkin olisi ne AMG muovit kuten yleisimmässä Suomessa myydyssä 200d:ssä.
-Tuo E450 AMG nimettiin ennen markkinoille tuloa Mercede-AMG 43:ksi, koska AMG:n ostajat eivät suvaitse näitä ½-AMG-mallimerkintöjä (C450 AMG:kin tullee muuttumaan Mercedes-AMG C43:ksi viimeistään faceliftissä).
DBFI kirjoitti:
Miksi kolmipyttyiset rellut pitäisi kieltää jos niille ostajia löytyy? Sama vaikka siinäkin olisi ne AMG muovit kuten yleisimmässä Suomessa myydyssä 200d:ssä.
-Mielestäni C, E ja S kuuluu profiloida erilaisiksi teknisesti:
C:hen sopivia moottoreita ovat 3...6-sylinteriset.
E:hen 4...8
S:ään 6...12.
Tuli myös käytyä katsomassa uudessa Airportissa E-mallia livenä. Siellä oli esillä ainakin Avantgarde ja pari Exclusive versiota ja ulkosalla nökötti valkoinen AMG-line. Ainakin mustana tähti konepellillä oli aika arvokkaan näköinen, mutta sitten taas AMG-line parantaa mielestäni enemmän sporttisemman C-sarjan ulkonäköä. Luulisi että kestää hyvin aikaa tuollainen muotoilu, niin kuin on varmaan tarkoituskin.
Tänään taidan tilata 220d Premium businesin avantcarde varustein. Luovutus olisi elokuun lopulla. Muutaman tonnin pienemmällä välirahalla saisi kyllä s212 ajamattoman , paremmin varustetun ja lähtöhinnaltaan kalliimman tuotteen kaksin renkain.
Käykö w 212 esim. 17 tuuman originaali vanne W 213 autoon? Mitkähän on et, pulttijako , keskireikä sekä vanteen leveys. En ole pienellä hakemisella löytänyt vastausta?
monsteri kirjoitti:Käykö w 212 esim. 17 tuuman originaali vanne W 213 autoon? Mitkähän on et, pulttijako , keskireikä sekä vanteen leveys. En ole pienellä hakemisella löytänyt vastausta?
213 korisessa 17 tuumainen vanne näyttää olevan 7,5 tuumaa leveä ja ET 40. Pulttijako, pulttikoko ja keskireikä varmasti samat (en tarkistanut).
DBFI kirjoitti:
213 korisessa 17 tuumainen vanne näyttää olevan 7,5 tuumaa leveä ja ET 40. Pulttijako, pulttikoko ja keskireikä varmasti samat (en tarkistanut).
ET on siis sama kuin offset (saks. Einpresstiefe ≈ "painosyvyys") (?).
220D 4 matic Avantgarde tilattu edellisellä viikolla ennen takavetoisen esittelyviikonloppua. Luovutus tammikuussa 2017. Lisävarusteina ainakin teknologia 5 paketti ja ajoavustin plus paketti[quote][/quote]
Meneekö vaihdossa autoa, kun minulla aiheutti jo lievää päänsärkyä' elokuun luovutus kauppaa ja vaihtoautoa hinnoiteltaessa. Nykyinen Eemeli lienee viikon päästä haetaan minulta jo liikkeeseen, ettei kilometrejä kertyisi liikaa.
monsteri kirjoitti:Meneekö vaihdossa autoa, kun minulla aiheutti jo lievää päänsärkyä' elokuun luovutus kauppaa ja vaihtoautoa hinnoiteltaessa.
Tuo on oikeasti ongelma ja tiputti MB omasta kuvoista pois kun joidenkin uusien toimitusajat on joissain tehdastilauksissa jopa 6-10kk:tta, niin kauppiaat ei osaa hinnoitella vaihtareita niin kauas.
Volvolla odotusauton vuokraus mahdollisuus jossa oma menee "heti" ja tilalle tehdasuusi sijaisauto oman odotusajaksi.
Volvo Xc40 D3 Business R-Design automaatti 2018.
Mini One 1,6L, Panoramic Sunroof 2001
taky kirjoitti:Volvolla odotusauton vuokraus mahdollisuus jossa oma menee "heti" ja tilalle tehdasuusi sijaisauto oman odotusajaksi.
Jotain tuommoista myyjä minulle tarjosi, kun GLC:tä ihmettelin. Siinä on kuulema vuoden toimitusaika ja C-mersun olisi saanut odottaessa käyttöön 500 €/kk, muistaakseni. Tosin minulla ei ollut vaihtaria, eikä kauppoja tullut muutenkaan.
En ole vielä käynyt kylmätyypittämässä uutta E-sarjaa, mutta näin eilen liikenteessä hopeanvärisen sedanin. Auto oli silmäänpistävästi kookkaamman näköinen kuin edeltäjänsä ja sukunäköä oli paljon nykyiseen S-sarjaan. En oikein ymmärrä tätä käytäntöä, että auton täytyy aina kasvaa merkittävästi kun uusi sukupolvi tulee markkinoille. Nykyinen C taitaa olla Satalankun kokoinen ja nykyinen E lähestulkoon W126:n kokoinen. Sitten pitää keinotekoisesti luoda uusia malleja malliston alapäähän, esim. CLA. Sama käytäntö on esim. Volkswagenilla. Nykyään Polo on vanhan Golfin kokoinen ellei suurempi ja malliston alapäähän piti kehittää Up.
Sinänsä uusi E-sarja oli varsin hieno ja jotenkin arvokkaamman ja elegantimman näköinen kuin edeltäjänsä.
antti--91 kirjoitti:En oikein ymmärrä tätä käytäntöä, että auton täytyy aina kasvaa merkittävästi kun uusi sukupolvi tulee markkinoille. Nykyinen C taitaa olla Satalankun kokoinen ja nykyinen E lähestulkoon W126:n kokoinen.
-Takatilat eivät vain taida kasvaa samassa suhteessa.
antti--91 kirjoitti:En oikein ymmärrä tätä käytäntöä, että auton täytyy aina kasvaa merkittävästi kun uusi sukupolvi tulee markkinoille. Nykyinen C taitaa olla Satalankun kokoinen ja nykyinen E lähestulkoon W126:n kokoinen. Sitten pitää keinotekoisesti luoda uusia malleja malliston alapäähän, esim. CLA. Sama käytäntö on esim. Volkswagenilla. Nykyään Polo on vanhan Golfin kokoinen ellei suurempi ja malliston alapäähän piti kehittää Up.
Mielenkiintoisintahan tässä kasvussa on tuohon verrokkiesimerkkiisi on, että vaimon seiskasukupolven farkkugolfissa on matkustamossa yhtä paljon tilaa sekä edessä että takana kuin omassa S211 farkussa . Tavaratilan koossa 211 mersu tietenkin pesee alemman keskiluokan volkkarin 6-0.
antti--91 kirjoitti:En oikein ymmärrä tätä käytäntöä, että auton täytyy aina kasvaa merkittävästi kun uusi sukupolvi tulee markkinoille. Nykyinen C taitaa olla Satalankun kokoinen ja nykyinen E lähestulkoon W126:n kokoinen.
-Takatilat eivät vain taida kasvaa samassa suhteessa.
Vanhemmissa Mersuissa oli huomattavasti suuremmat sisätilat suhteessa ulkomittoihin kuin uudemmissa. Esim. W123:ssa takapenkeillä tuntui olevan tilaa kuin sohvalla olohuoneessa istuisi, kun sitten jo W210:ssa takapenkillä tilat olivat jo suorastaan ahtaan tuntuiset isoon autoon. Ei kai siihen muuta selitystä ole kuin se että W123:ssa etenkin etupenkit ja samaten takapenkit veivät tilaa sisätiloista huomattavasti vähemmän ja samaten ovien yms. rakenteiden paksuus oli paljon vähäisempää, kun kerran ulkomitta on jopa suurempi uudemmassa ja sisätilat selvästi ahtaammat.
Pontus kirjoitti:Uusi E käyty katsomassa.
- Diesel, Diesel ja vielä kerran Diesel, saisi tarjota myöskin enemmän bensa vaihtoehtoja.
Tulossa on myös 3-litrainen V6 (E 400 4MATIC+AMG E 43 4MATIC) & 4-litrainen V8 (AMG E 63).
Kunhan eivät mitään 3-pyttyisiä "powered by Renault" -nuhapumppuja ala sovittelemaan keulalle.
Kiusallista etteivät kuuntele suomalaista asiakasta joka ostaisi useamman bensamallin jos vaan olisi saatavilla. Ihan kohta taitaa olla tallissa ahdasta (tuossa siis vain "perusmittaiset" sedanit, ja lisää tulee...).
213.0xx.JPG
Miksi kolmipyttyiset rellut pitäisi kieltää jos niille ostajia löytyy? Sama vaikka siinäkin olisi ne AMG muovit kuten yleisimmässä Suomessa myydyssä 200d:ssä.
Naurettavia nuo 200d:t joissa on AMG-korisarja, kas kun ei sentään AMG-merkkiä perässä...
manonyymi kirjoitti:Tuli myös käytyä katsomassa uudessa Airportissa E-mallia livenä. Siellä oli esillä ainakin Avantgarde ja pari Exclusive versiota ja ulkosalla nökötti valkoinen AMG-line. Ainakin mustana tähti konepellillä oli aika arvokkaan näköinen, mutta sitten taas AMG-line parantaa mielestäni enemmän sporttisemman C-sarjan ulkonäköä. Luulisi että kestää hyvin aikaa tuollainen muotoilu, niin kuin on varmaan tarkoituskin.
Tuollaiseen pitäisi laittaa perään merkintä "AMG-look" niin tulisi paremmin selväksi mistä on kyse.