E320cdi v6 lastutus
E320cdi v6 lastutus
Koitin haulla kattella mutta en löytänyt, eli onko porukka kuinka lastuttanut noita v6 koneita.? Itellä olis aika varattuna AJ-tech.lle jossa olis samalla tarkoitus poistaa dpf pönttö ja egr pois käytöstä. 300hv tuolta kuulemma saa mutta en taida niin kovia tehoja ottaa, käy jo tiemmä laatikonkin päälle. Mutta Lähinnä kokemuksia haluaisin tietää, kestävyyteen, kulutukseen, yms. Ja tuon dpf poiston kannattavuutta?ei ole toistaiseksi vielä dpf kiukutellut mitään mutta menis tuossa samalla.
Auto E320 v6 7g-tronic
Vm 2005
Ajettu. 360tkm
Auto E320 v6 7g-tronic
Vm 2005
Ajettu. 360tkm
Re: E320cdi v6 lastutus
Lueskentele tuolat siellä on paljon tietoa.
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... =2&t=77668" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... =2&t=77668" onclick="window.open(this.href);return false;
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin 
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan

Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Re: E320cdi v6 lastutus
Käytin 11/2015 320 cdi v6 07 ässän aj-techissä dpf poitossa ja egr:n deletoinnissa mutta ei ohjelmoitu lisää hevosia. Kulutus putos muutaman desin/100 km ja perstuntumalla kaasuun vastais herkemmin. Suosittelen.!
Re: E320cdi v6 lastutus
No joo pelkkää hyvää oon kanssa kuullut aj.tecistä, itse kanssa miettinyt tuota vaihtoehtoa että otetaan vaan dpf pois. Otettiiko egr kanssa pois toiminnasta? Oliko sulla jo vikaa dpf.ssä vai jo etukäteen vaan ennen ongelmia?
Re: E320cdi v6 lastutus
Ei ollut vielä vikaa dpf:ssä autolla oli ajettu silloin n.185 th. Ja egr otettiin pois käytöstä.
Re: E320cdi v6 lastutus
Ja voihan siihen muutama hevonen tulla lisää kun pakopuolen hengitys paranee.
Re: E320cdi v6 lastutus
No avaa nyt juttua vähän. Muuttuuko ahtimen vastapaine mitenkään ja mikä vaikutus ahtimen kestävyyteen mitenkään kun dpf poistetaan vai onko mitään .?
Re: E320cdi v6 lastutus
.
Kun pakokaasujen kierrätys estetään, joutuu ahdin koko ajan todellakin tuottamaan kaiken moottorin läpimenevän ilman, kierrätyskaasut ei enää helpota taakkaa => ahdin rasittuu enemmän myös matka-ajossa.
Kun pakoputkessa olevia virtauksen muutoksia hillitseviä elementtejä poistetaan, kasvaa paine-ero pakosiiven kohdalla ja kun ahtimen säädöissä tätä ei milloinkaan huomioida, vähintäänkin ylikierrosten riski kasvaa, käytännössä varmaankin ahdin pyörii liika lujaa koko ajan.
Tässä moottorissa vakioahdin on tosi pieni virityskäyttöä ajatellen.
Tehon noston tulppa on siinä ahtimessa, ei niissä osissa siinä ympärillä.
Ympäristön siivoaminen ei siis auto, jollei itse vaivaa korjata.
Tuolla ahtimella sellainen savuttoman tehon raja kulkee melko tarkkaan 280hv,n kohdilla.
Sen verran kestää siis laittaa, vaikka kaikki saastelaitteetkin olisi edelleen paikoillaan.
Saastelaitteiden poissiivoaminen tulee ajankohtaiseksi vasta kun tehoon vaikuttavia osia aletaan vaihtamaan, sitten vasta on mahdollista saada se tehotulppa siirtymään sinne pakoputkiosastolle, ennen sitä - ei mitään etua.
Pakokaasujen kierrättämisen estolla näissä vähän vanhemmissa sellainen oikea etu, että moottorin sotkeentuminen loppuu, siitä on moottorille enemmän hyötyä, kun ahtimelle haittaa.
Ihan uusimmissa moottoreissa kierrätyksen poistollakaan ei mitään etua, kun se jo niissä pelaa kunnolla - toimivalle systeemille ei kannata mitään tehdä, tilanne ei ainakaan parane.
Kun pakokaasujen kierrätys estetään, joutuu ahdin koko ajan todellakin tuottamaan kaiken moottorin läpimenevän ilman, kierrätyskaasut ei enää helpota taakkaa => ahdin rasittuu enemmän myös matka-ajossa.
Kun pakoputkessa olevia virtauksen muutoksia hillitseviä elementtejä poistetaan, kasvaa paine-ero pakosiiven kohdalla ja kun ahtimen säädöissä tätä ei milloinkaan huomioida, vähintäänkin ylikierrosten riski kasvaa, käytännössä varmaankin ahdin pyörii liika lujaa koko ajan.
Tässä moottorissa vakioahdin on tosi pieni virityskäyttöä ajatellen.
Tehon noston tulppa on siinä ahtimessa, ei niissä osissa siinä ympärillä.
Ympäristön siivoaminen ei siis auto, jollei itse vaivaa korjata.
Tuolla ahtimella sellainen savuttoman tehon raja kulkee melko tarkkaan 280hv,n kohdilla.
Sen verran kestää siis laittaa, vaikka kaikki saastelaitteetkin olisi edelleen paikoillaan.
Saastelaitteiden poissiivoaminen tulee ajankohtaiseksi vasta kun tehoon vaikuttavia osia aletaan vaihtamaan, sitten vasta on mahdollista saada se tehotulppa siirtymään sinne pakoputkiosastolle, ennen sitä - ei mitään etua.
Pakokaasujen kierrättämisen estolla näissä vähän vanhemmissa sellainen oikea etu, että moottorin sotkeentuminen loppuu, siitä on moottorille enemmän hyötyä, kun ahtimelle haittaa.
Ihan uusimmissa moottoreissa kierrätyksen poistollakaan ei mitään etua, kun se jo niissä pelaa kunnolla - toimivalle systeemille ei kannata mitään tehdä, tilanne ei ainakaan parane.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 263
- Liittynyt: La 14.02.2015 04:53
Re: E320cdi v6 lastutus
Voiko tuikku rivinvälistä lukia että suosittelet vanhempaan (06) koneeseen vakio orkesterilla semmosen 265hv/600nm, egr pois ja dpf jättää jos toimii? Oisko kompromissi tuo? Kone ei paskaantuis mutta ahdin ei niiiiin paljoa enempää rasittuis. Pitääkö ottaa jotenki ohjelmassa huomioon se että omassa on amputoitu kokonaan nuo swirleisson läpändeerit?
Entinen S211.222 Om642 + 722.9, nykyinen S211.254 + 722.9
Re: E320cdi v6 lastutus
Tuikku. Kiitos asiantuntian viestistä. Vielä muutama kysymys. Jos ahdin pyörii ylikierroksillä kaiken aikaa dpf:n poiston vuoksi nouseeko ahtopaine moottorissa ja eikö moottorinohjaus/ahtimen säätö ota tätä huomioon. Tuleeko hevosia lisää/kierrosherkyyttä vai kuvittelenko vain.?
Re: E320cdi v6 lastutus
.
Pyörii ja tuottaa ja ottaa huomioon.
Mutta sille paineen ohjaukselle on tietty haarukka.
Parempi vaste kaasuun tullee juuri siitä, että ahtimessa on lähtökohtaisesti koko ajan enemmän kierroksia kun ennen.
Tuntemus ja päätelmä on aivan oikea.
Pyörii ja tuottaa ja ottaa huomioon.
Mutta sille paineen ohjaukselle on tietty haarukka.
Parempi vaste kaasuun tullee juuri siitä, että ahtimessa on lähtökohtaisesti koko ajan enemmän kierroksia kun ennen.
Tuntemus ja päätelmä on aivan oikea.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: E320cdi v6 lastutus
Jos ahdin pyörii ylikieroksilla kaiken aikkaJukkahep kirjoitti:Tuikku. Kiitos asiantuntian viestistä. Vielä muutama kysymys. Jos ahdin pyörii ylikierroksillä kaiken aikaa dpf:n poiston vuoksi nouseeko ahtopaine moottorissa ja eikö moottorinohjaus/ahtimen säätö ota tätä huomioon. Tuleeko hevosia lisää/kierrosherkyyttä vai kuvittelenko vain.?
niin se aika minkä se pyörii jää lyhyeksi sitten se särkyy
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
