W202 automaatin pakki
W202 automaatin pakki
Taitaa mennä pakin mäntä tai männän tiivisteet laatikosta rikki ku ei jaksa pakittaa enää ku tasasella maalla. Muut vaihteet kyllä toimii hyvin ja vaihtaa nätisti. Mitenkä tämmösestä selvitään sitten mahdollisimman halvalla? Tietääkö kukaan Oulun alueelta korjaajaa joka näitä osaa vaihtaa? Itsellä ei ole kokemusta eikä kyllä tilojakaan yrittää vaihtaa tai korjata laatikkoa.. Onko noilla laatikoiden kestävyyksillä eroa esim. 200 vs 250 vs 300?
- S204 C320CDI -08
- ex. S203 C270CDI -01
- ex. S210 E270CDI -02
- ex. W202 C250DT -96
- ex. S203 C270CDI -01
- ex. S210 E270CDI -02
- ex. W202 C250DT -96
Re: W202 automaatin pakki
mikäs moottori ja vuosimalli.
pakin männän vaihsolle tulee korjaamossa yli 500e..enemmin toinen aski.
Tiivistesarja maksaa 100e ja pakin mäntä oliko yli satasen jos se rikki +vaihto työ.
Tollanen 722.4 on halpa käytettynä ostaa ja 722.6 ei ole kanssa kalleita kun hapanneita väyrysejä seisoo jokapaikassa....siitä että pitääkö se numero sarja sitten täsmätä täysin että keskustelu perän ,askin ja motin kanna ei tee tepposia..ei tietoa.
Toi 722.4 on mekaaninen aski muutamalla sähkötoiminnalla eli sen numerosarja saa olla sekainen.
pakin männän vaihsolle tulee korjaamossa yli 500e..enemmin toinen aski.
Tiivistesarja maksaa 100e ja pakin mäntä oliko yli satasen jos se rikki +vaihto työ.
Tollanen 722.4 on halpa käytettynä ostaa ja 722.6 ei ole kanssa kalleita kun hapanneita väyrysejä seisoo jokapaikassa....siitä että pitääkö se numero sarja sitten täsmätä täysin että keskustelu perän ,askin ja motin kanna ei tee tepposia..ei tietoa.
Toi 722.4 on mekaaninen aski muutamalla sähkötoiminnalla eli sen numerosarja saa olla sekainen.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: W202 automaatin pakki
OM605.960 vuosimallia -96.
Mietin samaa että laittaa käytetty aski tilalle niin selviää helpommalla. Ei taida mennä ihan heittämällä 722.6 aski tuonne tilalle. Pitäs vaan löytää tuo 722.4 jostain ja kohtuu hintaan. Kylläkai tuo 300 vaparin laatikko kestää 250 turbodieselissä?
Nyt alkoi kuulumaan jakopään kohilta satunnaista rohinaa, oli muutaman kymmenen kilometrin pois kun rohina loppui ja alkoi taas, alkaa ihan pelottamaan mitä tuolta seuraavaksi hajoaa.. Voisikohan jakoketjun kiristin pitää tuollaista ääntä? Ketju löysällä tai ketjunlaahain katkennut?
Mietin samaa että laittaa käytetty aski tilalle niin selviää helpommalla. Ei taida mennä ihan heittämällä 722.6 aski tuonne tilalle. Pitäs vaan löytää tuo 722.4 jostain ja kohtuu hintaan. Kylläkai tuo 300 vaparin laatikko kestää 250 turbodieselissä?
Nyt alkoi kuulumaan jakopään kohilta satunnaista rohinaa, oli muutaman kymmenen kilometrin pois kun rohina loppui ja alkoi taas, alkaa ihan pelottamaan mitä tuolta seuraavaksi hajoaa.. Voisikohan jakoketjun kiristin pitää tuollaista ääntä? Ketju löysällä tai ketjunlaahain katkennut?
- S204 C320CDI -08
- ex. S203 C270CDI -01
- ex. S210 E270CDI -02
- ex. W202 C250DT -96
- ex. S203 C270CDI -01
- ex. S210 E270CDI -02
- ex. W202 C250DT -96
Re: W202 automaatin pakki
Sinne pitää sitten olla oikean numeroinen 722.4 koska tavalliset ei kestä tota vääntöä..eli kokonais numerosarja googleen...voi olla kyllä kalliskin että vaihtaa sen tiivisteen vaan askiin...tiivistesarja noin 100e ja työt päälle...en usko mäntävikaan jos paineita ei ole nostettu.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: W202 automaatin pakki
Ei oo paineita nostettu, om606 turbo kyllä löytyy joka tuo hieman tehoa lisää...
Nii meinaat että pitäs olla laatikko justiisa, ei 300 vaparin laatikko kestä?
Onko Siekkinen ainoa joka pp-maalla korjaa näitä laatikkoja?
Nii meinaat että pitäs olla laatikko justiisa, ei 300 vaparin laatikko kestä?
Onko Siekkinen ainoa joka pp-maalla korjaa näitä laatikkoja?
- S204 C320CDI -08
- ex. S203 C270CDI -01
- ex. S210 E270CDI -02
- ex. W202 C250DT -96
- ex. S203 C270CDI -01
- ex. S210 E270CDI -02
- ex. W202 C250DT -96
Re: W202 automaatin pakki
Näissä 300d vaparin ja bensaojen 722.4 ei kestä tota vääntöä...jos virittelet konetta yhtään pitäisi siirtyä 722.3 askinn..siinä sähköjen tekoa ja kardaanikin taitaa mennä vaihtoon.
Tuon orkkis askin väännön kestosta ei ole tietoa mutta pikkainen se on alunperinkin...mutta kuitenkin vahvempi muihin saman 722.4 askeihin.
Muutkin automaatti pajat osaa korjata ton askin ja ihan kuka harrastaja on tehnyt ton homman ennenkin.
Minäkin voin tehdä jos aski olisi tässä lähellä..toki toisit tänne mulle sen.
Siekkiseltä voisit kysyä hänen mielipiteensä tosta nykyisestä ja viritys aikomuksesta tolla askilla ...hän voisi tieten vahvistaa sitä tai kertoo mielipiteensä mitä se kestäisi vai pitääkö siirtyä jytäkämpään suoraan.
Tuon orkkis askin väännön kestosta ei ole tietoa mutta pikkainen se on alunperinkin...mutta kuitenkin vahvempi muihin saman 722.4 askeihin.
Muutkin automaatti pajat osaa korjata ton askin ja ihan kuka harrastaja on tehnyt ton homman ennenkin.
Minäkin voin tehdä jos aski olisi tässä lähellä..toki toisit tänne mulle sen.
Siekkiseltä voisit kysyä hänen mielipiteensä tosta nykyisestä ja viritys aikomuksesta tolla askilla ...hän voisi tieten vahvistaa sitä tai kertoo mielipiteensä mitä se kestäisi vai pitääkö siirtyä jytäkämpään suoraan.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: W202 automaatin pakki
Jep. Pitää tutkailla vielä ja yrittää ajaa silleen ettei tarvitte peruutella.
Ihmeellisesti nuo äänet vaeltaa tuolla koneessa, ei kuulunutkaan jakopäästä ääni vaan viskokytkimestä...
Ihmeellisesti nuo äänet vaeltaa tuolla koneessa, ei kuulunutkaan jakopäästä ääni vaan viskokytkimestä...

- S204 C320CDI -08
- ex. S203 C270CDI -01
- ex. S210 E270CDI -02
- ex. W202 C250DT -96
- ex. S203 C270CDI -01
- ex. S210 E270CDI -02
- ex. W202 C250DT -96
Re: W202 automaatin pakki
Älä mielellään aja sillä koska sitten palaa jo pakin kitkalevyt ja nekin sitten menee uusiksi.
Toki mieletöntä luistattamista pitää silti välttää viimeiseen asti.
Toki mieletöntä luistattamista pitää silti välttää viimeiseen asti.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: W202 automaatin pakki
Jep. Rahatilanne tällä hetkellä vähän tiukka. Tarjoilkaapa laatikoita jos jollaki on...
- S204 C320CDI -08
- ex. S203 C270CDI -01
- ex. S210 E270CDI -02
- ex. W202 C250DT -96
- ex. S203 C270CDI -01
- ex. S210 E270CDI -02
- ex. W202 C250DT -96
Re: W202 automaatin pakki
Nyt tutulla sai vaihettua 300 vaparin laatikon kiinni, hieman piti osia vanhasta laatikosta ottaa. Mutta niin onko tuossa vaihekepissä joku säätö juttu kun D-lovi on siinä nurkassa, niin itse keppi on siitä nurkasta melkein sentin verran irti, ettei tuu siis kohdilleen. Toiseksi, voiko paineita nostaa, tai onkohan sillä vaikutusta kun kiihdytyksessä 2 vaihde alkaa luistamaan n. 2700rpm ->
- S204 C320CDI -08
- ex. S203 C270CDI -01
- ex. S210 E270CDI -02
- ex. W202 C250DT -96
- ex. S203 C270CDI -01
- ex. S210 E270CDI -02
- ex. W202 C250DT -96
Re: W202 automaatin pakki
Auton alla olevasta säätö tangosta säädä se keppi kohdilleen....voi säätää paineita mutta vaihto kovenee
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: W202 automaatin pakki
Kepin sai säädettyä kohdalleen. Paineita yksi pyöräytys ja koeajo. Pysty kiihdyttämään kaasu pohjassa 2-3 vaihdon, ei luistanut yhtään ja kierroksetkin nousi yli 4000, mutta "tasakaasulla" kiihdyttäessä kierrokset nousee n. 3000 kohalta äkkinäisesti 400-500 kierrosta ja sitten vasta vaihtaa kolmosen sisään. Toinen kierros paineita lisää ja pieni muutos, kierrokset nousee enää vain 200-300, mutta alkaa jo tuntua tuo muiden vaihteiden vaihto äkäseltä...
Onkohan tuolla K1 Spring Kit sarjalla merkitystä tuohon 2->3 vaihtoon? Lukenu monesta paikasta, että ois porukalla auttanu tuohon luistamiseen tuon sarjan vaihtaminen.. Tiiä sitten...

Onkohan tuolla K1 Spring Kit sarjalla merkitystä tuohon 2->3 vaihtoon? Lukenu monesta paikasta, että ois porukalla auttanu tuohon luistamiseen tuon sarjan vaihtaminen.. Tiiä sitten...
- S204 C320CDI -08
- ex. S203 C270CDI -01
- ex. S210 E270CDI -02
- ex. W202 C250DT -96
- ex. S203 C270CDI -01
- ex. S210 E270CDI -02
- ex. W202 C250DT -96
Re: W202 automaatin pakki
Voihan sitä kokeilla kun ei ole kalliskaan
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: W202 automaatin pakki
Vihdoin sain vanhan laatikon pakkipuolen auki. Sieltähän paljastu sitten tuo jousten aluslevy neljässä osassa... Saa sitä ihmetellä miksi pakki ei toimi

Juttuhan siis just sama ku tässä http://www.benzworld.org/forums/w202-c- ... verse.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Selviäisköhän tuosta sitten tuon osan vaihdolla? Olisko tuossa muuta katottavaa? Kannattaako nuo jouset vaihtaa samalla?
Männän pohjassa naarmut tullu tuosta levystä vissiin, mutta eikai nuo pitäs vaikuttaa mihinkää?





Juttuhan siis just sama ku tässä http://www.benzworld.org/forums/w202-c- ... verse.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Selviäisköhän tuosta sitten tuon osan vaihdolla? Olisko tuossa muuta katottavaa? Kannattaako nuo jouset vaihtaa samalla?
Männän pohjassa naarmut tullu tuosta levystä vissiin, mutta eikai nuo pitäs vaikuttaa mihinkää?



- S204 C320CDI -08
- ex. S203 C270CDI -01
- ex. S210 E270CDI -02
- ex. W202 C250DT -96
- ex. S203 C270CDI -01
- ex. S210 E270CDI -02
- ex. W202 C250DT -96
Re: W202 automaatin pakki
Jouset jos ehjät niin ei tartte vaihtaa mutta se pakinmännän tiiviste ois kyllä hyvä vaihtaa...eli purapas se sieltä sisä osa pois ja siitten tutkimaan tiivistettä.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: W202 automaatin pakki
Onko se pakin männän tiiviste ite männän ympärillä oleva iso kumitiiviste?
Tällä hetkellä 300 vaparin laatikko kiinni jossa luistaa edelleen tuo 2->3 vaihto ja ei auttanu tuo K1 jousisarjan vaihto kuin vähän asiaan. Voisko nuo mustat öljyt vaikuttaa tuohon luistamiseen vielä niin paljo? Entä voiko se vaikuttaa, että laatikko vuotaa ylhäältä kyljestä hieman öljyä? Paineitaki pyöritetty kierros.
Kattelin tuohon vanhaan laatikkoon siis osia ja nuo ympyröidyt tarvis varmaanki? " onclick="window.open(this.href);return false; lukuunottamatta noita jousia jos ei niitä sitten tarvi vaihtaa?
Tällä hetkellä 300 vaparin laatikko kiinni jossa luistaa edelleen tuo 2->3 vaihto ja ei auttanu tuo K1 jousisarjan vaihto kuin vähän asiaan. Voisko nuo mustat öljyt vaikuttaa tuohon luistamiseen vielä niin paljo? Entä voiko se vaikuttaa, että laatikko vuotaa ylhäältä kyljestä hieman öljyä? Paineitaki pyöritetty kierros.
Kattelin tuohon vanhaan laatikkoon siis osia ja nuo ympyröidyt tarvis varmaanki? " onclick="window.open(this.href);return false; lukuunottamatta noita jousia jos ei niitä sitten tarvi vaihtaa?
- S204 C320CDI -08
- ex. S203 C270CDI -01
- ex. S210 E270CDI -02
- ex. W202 C250DT -96
- ex. S203 C270CDI -01
- ex. S210 E270CDI -02
- ex. W202 C250DT -96
Re: W202 automaatin pakki
Elikkä tiivisteet saatu ja nyt on pulma että kumminpäin nuo tulee?
Vanhat tuli jo muutama viikko sitten otettua irti ja pelottaa että uudet menee väärinpäin. Tuo pakin mäntä tiivisteitten kans on vissiin astetta tiiviimpi menemään tuohon etuosaan kiinni ku ei saa millään pohjaan asti menemään sitä. Ilman tiivistettä se kyllä menee, mutta muuten ei vaikka kuinka öljyä laittaa...
Joku tietävä vois tosiaan kertoa, että onhan tiivisteet oikeinpäin.. Räjäytyskuvissakaan ei näy tiivisteistä niin tarkasti..
Tuleeko isompi tiiviste näin? " onclick="window.open(this.href);return false; + " onclick="window.open(this.href);return false; Vaikuttas järkevimmältä, mutta ei se mee ku just toisinpäin.
Pienempi painetaan tuonne sisään " onclick="window.open(this.href);return false; + " onclick="window.open(this.href);return false;
Ei näin " onclick="window.open(this.href);return false;



Joku tietävä vois tosiaan kertoa, että onhan tiivisteet oikeinpäin.. Räjäytyskuvissakaan ei näy tiivisteistä niin tarkasti..
Tuleeko isompi tiiviste näin? " onclick="window.open(this.href);return false; + " onclick="window.open(this.href);return false; Vaikuttas järkevimmältä, mutta ei se mee ku just toisinpäin.
Pienempi painetaan tuonne sisään " onclick="window.open(this.href);return false; + " onclick="window.open(this.href);return false;
Ei näin " onclick="window.open(this.href);return false;
- S204 C320CDI -08
- ex. S203 C270CDI -01
- ex. S210 E270CDI -02
- ex. W202 C250DT -96
- ex. S203 C270CDI -01
- ex. S210 E270CDI -02
- ex. W202 C250DT -96
Re: W202 automaatin pakki
En katsonut kuvaa mutta kun mäntä tai sylinterin tilaan tulee paine on tiivisteen huulen painuttava sylinterin seinää vasten jolloin se tiivistyy...jos se on väärin päin paine purkautuu sylinteri tilasta ulos ja mäntä ei jaksa painaa pakkoja yhteen.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: W202 automaatin pakki
Olikohan niin, että noissa vanhemmissa 4 vaihteisissa 2->3 vaihdossa on osallisena sellainen jarrupanta, jolla lukitaan planeetta. Sen takia se on vähän hankala ja vaikea saada hyväksi, ainakin jos kulunut. 5v sähkölaatikossa ei enää ole pantaa vaan pelkkiä kitkalevypakkoja.
S124 300TE
W124 300D
W124 300D
Re: W202 automaatin pakki
Pitkän googletuksen jälkeen löyty melko iso manuaali 722.3 laatikkoon -> http://www.w124performance.com/docs/mb/ ... repair.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
Löysin siis vastauksen kysymykseeni. The lip sealing rings must be installed in such a way that the sealing lip is pointing down.

Vissiin tuonne männän alle syntyy paine ku tuota yrittää painaa kiinni. Meni heti paketti kasaan tuon ulkopuolisen tiivisteen kans ku otti ton keskimmäisen pois ja toisinpäi sama...
Löysin siis vastauksen kysymykseeni. The lip sealing rings must be installed in such a way that the sealing lip is pointing down.

Vissiin tuonne männän alle syntyy paine ku tuota yrittää painaa kiinni. Meni heti paketti kasaan tuon ulkopuolisen tiivisteen kans ku otti ton keskimmäisen pois ja toisinpäi sama...

- S204 C320CDI -08
- ex. S203 C270CDI -01
- ex. S210 E270CDI -02
- ex. W202 C250DT -96
- ex. S203 C270CDI -01
- ex. S210 E270CDI -02
- ex. W202 C250DT -96
Re: W202 automaatin pakki
Tuli tiivisteet vaihettua pakin mäntään ja jousten aluslevy yms tarpeelliset. Laatikko saatiin vaihdettua paikoilleen ja toimii hyvin.
Kiitoksia avusta!
Pakin puuttumisesta selvittiin siis kohtalaisin kustannuksin.


Pakin puuttumisesta selvittiin siis kohtalaisin kustannuksin.

- S204 C320CDI -08
- ex. S203 C270CDI -01
- ex. S210 E270CDI -02
- ex. W202 C250DT -96
- ex. S203 C270CDI -01
- ex. S210 E270CDI -02
- ex. W202 C250DT -96