w124 alipaine pumppu
w124 alipaine pumppu
Elikkä mitäs eroa noilla kahdella tiivisteellä on? Keskellä uusi minkä ostin kl:sta ja reunassa vanha jossa on toimmoinen pelti reinus tiivisteessä.. Kummanlainen tuohon pitää nytten sitten laittaa?Lisäksi kysyisin onko tuo pumppu nyt sitä uutta vai vanhaa mallia? Pumpussa kyllä lukee pierburg, onko sitä vanhaa pumppua olemassakaan tuon merkkista vai kuka sen tehnyt..
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Re: w124 alipaine pumppu
Vanhan pumpun kosketus laakerissa näkyy kuulat selvästi..eli kuulalaakeri..uudemmassa ei näy koska siinä on hela.
Toi peltikaulus kertoisi jos alapuolella että siinä olisi öljyä kokoajan voitelun parantamiseksi...jos se käy sinne laita mutta on ne kestänyt tolla normitiivisteelläkin.
Toi peltikaulus kertoisi jos alapuolella että siinä olisi öljyä kokoajan voitelun parantamiseksi...jos se käy sinne laita mutta on ne kestänyt tolla normitiivisteelläkin.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: w124 alipaine pumppu
Tuo kysyjän kuvassa oleva pumppu on sitä uudempaa mallia.
Joittenkin vanhempien pumppumalleissa jos kuulat näkyy niin silloin on jo jotain tuhoa käyny. Pumpusta tosiaan näkee kyllä että kaikki ei ole kunnossa. Ne kuulat on pakkautunu peräjälkeen kaikki mutta ääntä pumppu ei välttämättä silti pidä. Kuulia pitää erillään se ruskea muoviosa joka on vähä samannäköinen kuin kuulalaakereitten roskasuoja.
Alla vm. 93 vanhemman mallinen pumppu joka on auton alkuperäinen ja ajettu noin 160t. Tuohon näkyvään ruskeaan "roskasuojaan" on integroitu kuulia erillään pitävät osat. Allaoleva pumppu on moitteettomassa kunnossa.

Vanhemmassa on kaksi kuulalaakeria ja uudemmassa on vain yksi laakeri. Käsittääkseni se ei ole kuulalaakeri ollenkaan ? Olisiko neula vai liukulaakeri?
Joittenkin vanhempien pumppumalleissa jos kuulat näkyy niin silloin on jo jotain tuhoa käyny. Pumpusta tosiaan näkee kyllä että kaikki ei ole kunnossa. Ne kuulat on pakkautunu peräjälkeen kaikki mutta ääntä pumppu ei välttämättä silti pidä. Kuulia pitää erillään se ruskea muoviosa joka on vähä samannäköinen kuin kuulalaakereitten roskasuoja.
Alla vm. 93 vanhemman mallinen pumppu joka on auton alkuperäinen ja ajettu noin 160t. Tuohon näkyvään ruskeaan "roskasuojaan" on integroitu kuulia erillään pitävät osat. Allaoleva pumppu on moitteettomassa kunnossa.

Vanhemmassa on kaksi kuulalaakeria ja uudemmassa on vain yksi laakeri. Käsittääkseni se ei ole kuulalaakeri ollenkaan ? Olisiko neula vai liukulaakeri?
Nyt myynnissä kohtuuhinnalla tämä https://www.nettimoto.com/polaris/ranger/3156661
Re: w124 alipaine pumppu
Elikkäs uutta mallia hyvä hyvä sitten.. :d Kun auto jossa tuo oli on -89 300d jonka olen muutama vuosi sitten hommannut. Niin piti alkaa varmistaa tuo että minkä mallinen pumppu siinä on paikoillaan. Edellinen omistaja vaihtanut tuon siis 

Re: w124 alipaine pumppu
Juurikin näin.
Joku perusteltu syy on siihen että tiivisteeseen on tehty tuo "öljykaukalo" joten ehdottomasti sit sellainen paikoilleen. Vielä spegulaatio siihen miksi vanhemmanmallinen menee rikki.
Eli kun nuo kuulalaakerit kuluu tulee niihin väljyyttä. Kun tulee väljyyttä alkaa tuo ruskea osa "hakkautumaan" laakerin ulkokoolin ja sisäkoolin välissä. Tästä seuraa se että tuo ruskea muoviosa alkaa halkeilla kuulien kohdalta. Tästä seuraa edelleen lisää väljyyttä laakeriin ja edelleen lisää halkeamia. Kun toinen laakeri on väljä kuluu toinenkin nopeasti siihen pisteeseen että sekin menee rikki.
Lopulta laakerit on senverta väljiä että tuo ruskea osa on jokaisen kulan kohdalta halki molemmista laakereista ja ne muoviosat alkaa irrota ja pudota öljypohjaan. Kun kaikki nämä ovat pudonneet pojhjalle pääsee kuulat pakkautumaan peräkkäin ja silloin laakeri on jo niin väljä että kuulat pääsee koolien välistä pois.
Ja tosiaan vaikka tilanne on jo tämä alipainepumppu välttämätä EI PIDÄ ÄÄNTÄ
Sitä vaan mietin että nuo kuulat ovat pieniä niin miten kuula voi jäädä ketjunväliin siten että se katkaisee ketjun? En oikein usko että se olisi ketjunkatkeamisen syy?
Ketjuja menee kyllä poikki se on tosiasia mutta luulen että syy katkeamiseen on se että ketju on joskus vaihdettu ja ketjun niittaus on tehty epäasiallisesti. Ketju katkeaa juurikin niittauskohdasta? On vain sattumaa että tällaisesta koneesta on havaittu myös rikonainen alipainepumppu ja syy on sit vieritetty sen niskoille?
Sit jos laakerin ulko tai sisäkooli pääsee putoamaan ni sitte asia on jo aivan toinen. Kuitenkin tässä vaihessa voisi kuvitella että muitakin oireita on jo ollut ennen koolin irtoamista?
Joku perusteltu syy on siihen että tiivisteeseen on tehty tuo "öljykaukalo" joten ehdottomasti sit sellainen paikoilleen. Vielä spegulaatio siihen miksi vanhemmanmallinen menee rikki.
Eli kun nuo kuulalaakerit kuluu tulee niihin väljyyttä. Kun tulee väljyyttä alkaa tuo ruskea osa "hakkautumaan" laakerin ulkokoolin ja sisäkoolin välissä. Tästä seuraa se että tuo ruskea muoviosa alkaa halkeilla kuulien kohdalta. Tästä seuraa edelleen lisää väljyyttä laakeriin ja edelleen lisää halkeamia. Kun toinen laakeri on väljä kuluu toinenkin nopeasti siihen pisteeseen että sekin menee rikki.
Lopulta laakerit on senverta väljiä että tuo ruskea osa on jokaisen kulan kohdalta halki molemmista laakereista ja ne muoviosat alkaa irrota ja pudota öljypohjaan. Kun kaikki nämä ovat pudonneet pojhjalle pääsee kuulat pakkautumaan peräkkäin ja silloin laakeri on jo niin väljä että kuulat pääsee koolien välistä pois.
Ja tosiaan vaikka tilanne on jo tämä alipainepumppu välttämätä EI PIDÄ ÄÄNTÄ
Sitä vaan mietin että nuo kuulat ovat pieniä niin miten kuula voi jäädä ketjunväliin siten että se katkaisee ketjun? En oikein usko että se olisi ketjunkatkeamisen syy?
Ketjuja menee kyllä poikki se on tosiasia mutta luulen että syy katkeamiseen on se että ketju on joskus vaihdettu ja ketjun niittaus on tehty epäasiallisesti. Ketju katkeaa juurikin niittauskohdasta? On vain sattumaa että tällaisesta koneesta on havaittu myös rikonainen alipainepumppu ja syy on sit vieritetty sen niskoille?
Sit jos laakerin ulko tai sisäkooli pääsee putoamaan ni sitte asia on jo aivan toinen. Kuitenkin tässä vaihessa voisi kuvitella että muitakin oireita on jo ollut ennen koolin irtoamista?
Nyt myynnissä kohtuuhinnalla tämä https://www.nettimoto.com/polaris/ranger/3156661