taas iski käyntihäikkä..mb 126.103 moottorilla.eli lähtee käyntiin kylmänä ja kuumana erittäin hyvin.ja ottaa kierrokset kuin ´ferrari " mutta parin kilsan päästä kun lämpenee. alkaa röpöttämään,ja econymy mittari menee punaselle alueelle ihan pinta kaasullaki...kulutus ihan kauhia.3000 kierroksen jälkeen vähän paremmin kulkee,mut kuitenki jotenki tukkosesti.tyhjäkäynnillä economy mittari vajaan sentin vasemmasta reunasta.en tiedä onko sähkö vikaa vai bensan saannissa
uusittuja osia viime kesänä.pyörijä.virrj..kansi.tulpan johdot.tulpat.lisäilma venttiili.ylij,rele.ecun lämpö anturi.bensan suodatin.puola.en ole löytäny alipaine vuotoja.bensa linjat puhallettu ilmalla.tankin korkkiin porattu reikä..kylmä bensa suutin ei päästä läpi..kun moottori lämmin..kiitos vastauksista ---
PENSAN SUODATIN OLI PAHAN NÄKÖINEN.KUN SAHASIN POIKKI. pitäsköhän tilata uus bensapumppu
Jos ei seos syty kaiketi tai mielestäni tulee alipaine ongelmaa mutta viittaa kyllä jakajan sisään nyt vika eli tutki myös o-rengas kannen tiivistyksessä ja luulen että on kovettunut ja raaputtele hapettumat jakajan nastoista tai uusi bosch..taisi kl osissa olla nyt suht halpa..alle satkun.
Tullut tollasia vastaan samoilla oireilla.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
Viime kesänä pyörijä ja kansivaihdettu .......vai tänääkö vaihdoit?
En turhaan käske katsomaan kannen alle kun ei ole 5000km edes kestäneet huonoimmat kannet.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
Otapa yj-releen sulake irti kun auto on röpötys tilassa ja muuttuuko käynti...luulen että jotenkin auto nyt menee mekaaniselle ruiskulle.
oletkos tutkinut kumikaukalon kunnon.
Yleisesti siis samat on osat 1.8 tonne 300e moottoreihin ja juttuakin on tästä varmasti 5% koko forumin jutuista....löytyy ehkä paremmin haullakin esim röpöttää kun lämpenee.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
Sori jäi nuo isot kirjaimet..käy huonommin kun irrottaa sulakkeen.oon lukenu monta tuntia nuilla hakuilla..ruutailin pilottia kaukaloon.ei vaikutusta..huomena uus bensapumppu
EI bensapumpun vaiholla vaikutusta..kylmänä ja lämpymänä tyhjäkäynnillä economy mittari vajaa kymmenen milliä vasemmasta laijasta...eli taijan irrottaa seuraavaksi määräjakajan.vaikka voiko olla kumikaukalo rikki.kun aina käynnistyy niin hyvin
do diin.taas päivitystä..pensapumpun vaihdon jälkeen pitempi koe ajo..toimii hienosti .economy mittari edelleen tyhjäkäynnillä sentin vasemmasta reunasta..liekkö haittaa.KUN vaihdon pumpun.economy mittari oli pari minuuttia vasemmassa laidassa.mitähän tuo tahtoo sanoa.. moottorijarrutuksesa menee vasempaan pohjaan..kansi remontoitu 60 tuhatta sitten...ilmoittelen jos saan ton mittarin tonne vasempaan nurkkaan.hyvää kesän odotusta foorumilaisille
Kyllä siellä vain on jossakin alipaine vuoto..jos kehtaat katsoa sen kaukalon ja alipaineletkut lisäluistin molemminpuolin....mittari nimittäin pitää olla tapissa tyhjiksellä.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
MOI..nyt alako lyyti kirjottaan...kumikaukalo oli murtunu..muttei vielä läpi.ja siitä lähtevä kumiletku juuresta rikki.mistä muutten saa letkun ja kaukalon.saako tarvikkeena.kiitoksia atlakselle
NO niin..syttypoksi.eli se laatikko siinä puolan vieresä,parantelin maadotusta.se valkoinen jauhe mureni kokonaan pois sieltä välistä.siiten kun käynnistin näytti hyvältä..economy mittari oli lähes vasemmassa laidassa.ja kävi hienosti..mut hetken päästä palasi sama vika..eli voiskohan tuo poksi olla sökä..nistä löytys ehjä..kokeilin toista käytettyä..oireet saman kaltaiset,,päällä olevat numerot ei ihan samat pokseissa.
Se valkea tahna on piitahnaa joka johtaa lämpöä yksiköstä koriin ja varmaan jos se kuumuu liikaa alkaa pätkimään mutta tällöin on yksikössäkin jotain...Onhan siinä vielä toi kampura tunnistin...joka yleensä kuumana hyytyy ja viiletessään taas toimii mutta jompi kumpi.
Pistä boxin numerosarja googleen ja ebay.de tai varaosahaku myös....saa niitä kl ja merteilkin.
Mites puolan johto?
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
käski liikkeessä kokeilla sillain että,kylmä moottori ja lämmittää paikollaan sytytys poksia .tuleeko vika heti,mutta eipä tullu vaan,kun moottori alkoi lämmetä,sitten rupes pätkiin.eli ei taidakaan vika olla syttypoksisa..on muuten aikas kalliita.mistä tuo kampiaks,tunnistin löytyy.puolan johto tuore ja oon kokeillu toisellaki joholla..pittää alkaa etsii TOIMIVA varaosa auto..mutta taitaa olla mahdoton löytää
Kampura anturi yleensä oirehtii lämpimänä ja löytyy startin yläpuolelta siitä vauhtis kotelosta..6mm kuusiokololla kiinni...yhdellä.
Voi mitata vastuksen mutta ....jos on toinen kokeiltavissa niin kokeile.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
Toimiiko economy mittari oikein koneen ollessa kylmänä? Kuulostaa minun korvaan siltä, että kun lambda lämpiää( n. 2 km ajon jälkeen) ja ruiskun säätö menee lambdakiertoon, alkaa ongelmat. Ecu saa väärää tietoa seoksesta joko lambdalta, tai lämpötilasta ja sotkee sentakia seoksen aivan liian rikkaalle. Helpoiten saat tarkistettua nämä, kun katsot vikakoodit siitä x11 pistokkeesta. Koneen ollessa kylmänä, pitäisi näyttää n. 50% ja lambdan lämmettyä alkaa seilaamaan siinä 50% molemmin puolin. Jos lukema jämähtää johonkin tasalukuun, mittatarkkuuksiem rajoissa tietenkin, on siellä vikakoodi päällä.
täällä kans samat oireet 500sl:ssä.kylmänä ottaa kierroksia ihan normaalisti,mutta kun lämpiää niin ei vastaa kunnolla kaasuun ja röpeltää kun antaa kaasua:(
tuota tuota..nyt semmonen havainto.jos painaa kaasua,ei käynnisty.ennen kuin oottelee vähä aikaa.alipaine vuotoja ei löydy.vaikka mittari ei mene vasemmalle pohjaan.eli oiskohanse tuo sytty poksi rikki.siihenkihän menee alipaine letku,kokeilin käytetyllä poksilla,mutt siinä päällä oli eri numerosajat.eikä tietoa onko ehjä
Uusin havainto...vaihon uuven pyörijän jakajaan..kylmänä toimi hyvin...JOPA econymittari oli vasemmasa laijasa .mut sitten alko röpöttään.ja mittari laski vajaan sentin