MB 204 CDI Manuaaliaskin rusahdus
Re: MB 204 CDI Manuaaliaskin rusahdus
^ Tuotako tarkoitit?
http://www.motonet.fi/fi/tuote/590048/F ... 5W-GL-4-1l" onclick="window.open(this.href);return false;
Kerrohan miten kävi. Vaikea saada tuota EssoGearOil MB317. Onko näkyny hyllyissä Mobilin purkis samaa?
http://www.motonet.fi/fi/tuote/590048/F ... 5W-GL-4-1l" onclick="window.open(this.href);return false;
Kerrohan miten kävi. Vaikea saada tuota EssoGearOil MB317. Onko näkyny hyllyissä Mobilin purkis samaa?
Re: MB 204 CDI Manuaaliaskin rusahdus
Red line MTL toimii erinomaisesti myös. Febi missä mb hyväksyntä toimii kaverin autossa hyvin. Määrä kun on kohdallaan toimii.
http://www.motonet.fi/fi/tuote/590321/C ... teistooljy" onclick="window.open(this.href);return false;
Tuollaista on nyt motonetissa mikä täyttää luokituksen.
http://www.motonet.fi/fi/tuote/590321/C ... teistooljy" onclick="window.open(this.href);return false;
Tuollaista on nyt motonetissa mikä täyttää luokituksen.
W213 220d +W242 electric drive
Re: MB 204 CDI Manuaaliaskin rusahdus
2,2 litraa pitäis laittaa Sprinteriin. Taidan kokeilla laittaa ensiksi vain 2 litraa... saahan sen pari desiä lisättyä, jos ei keksi järkevää tarkastuskeinoa nykyisille litkuille.
Re: MB 204 CDI Manuaaliaskin rusahdus
Mitä vuosimallia tuo edustaa?
Itsellä tekee samaa, MB paja sanoi, että ongelma todennäköisesti säädöissä (vaijerit jne).
Oliko ongelmia/eroa, jos vaihde tuotiin 1 -> 2 tai 3 -> 2
Itsellä tekee samaa, MB paja sanoi, että ongelma todennäköisesti säädöissä (vaijerit jne).
Oliko ongelmia/eroa, jos vaihde tuotiin 1 -> 2 tai 3 -> 2
Re: MB 204 CDI Manuaaliaskin rusahdus
Just samaa öljyä. En ole löytänyt muualta mersun öljyä mobilin purkissa. Paikalliselta merkkihuollolta kehottivat kysymään raskaankaluston puolelta veholta, sieltä myyvät kuulemma tynnyristä omiin purkkeihin ja hinta vois olla siedettävämpi kuin se 35-40€/ litra, jota pyytävät käyttöautolla Jyväskylässä.etrade kirjoitti:^ Tuotako tarkoitit?
http://www.motonet.fi/fi/tuote/590048/F ... 5W-GL-4-1l" onclick="window.open(this.href);return false;
Kerrohan miten kävi. Vaikea saada tuota EssoGearOil MB317. Onko näkyny hyllyissä Mobilin purkis samaa?
W123 230E -82
S204 -08
W204 -12 (ex)
S204 -08
W204 -12 (ex)
Re: MB 204 CDI Manuaaliaskin rusahdus
Tuota vois ostaa kun on vielä edullistakin ja jotain tekemistä ollu Esson kans. Onkohan tuokin keltaista kun ainakin purkis keltaista logos ja ei viittisi availla purkkia Motonetis?markoala kirjoitti: http://www.motonet.fi/fi/tuote/590321/C ... teistooljy" onclick="window.open(this.href);return false;
Tuollaista on nyt motonetissa mikä täyttää luokituksen.
http://www.commaoil.com/about/history" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: MB 204 CDI Manuaaliaskin rusahdus
Käytin auton (W204/ 2008, 200 cdi) eilen vaihteisto- ja peräöljynvaihdossa Jyväskylän käyttöautossa. Olivat kyllä perillä täyttömäärästä 1,2 litraa mutta olettivat, että se on täyttöpropun alareunaan. Suostuivat lopulta jättämään laatikon vajaaksi eli n. 10mm propun alareunan alle. Ei siis tässäkään merkkihuollossa oltu tietoisia, että laatikko vetää enemmän kuin 1,2 litraa. Sanoivat vielä, että aina on laitettu propun alareunaan mutta öljynmäärää ei mitata etukäteen. Ei siis ollut heilläkään mitään tietoa paljonko laatikkoon tosiasiallisesti menee.
Täyttömäärä taisi lopulta olla heidän kertoman mukaan 5-10mm propun alla. Vaihteisto toimii hiukan paremmin mitä ennen, menee kevyemmin vaihteet päälle mutta edelleen on hieman takkuinen ja odotuttaa. Pitää itse tarkastaa määrä kun kesällä joskus pääsee montulle ja jos sieltä vielä vähän vähentäis, sitten varmasti toimii niin kuin pitää. Oman kokemuksen mukaan ylitäyttö on helpompaa kuin 10mm propun alle jättö eli varmasti ovat laittaneet enemmän kuin piti.
Vaihteistoöljy oli tällä kertaa mersun omaa MB317:aa
Täyttömäärä taisi lopulta olla heidän kertoman mukaan 5-10mm propun alla. Vaihteisto toimii hiukan paremmin mitä ennen, menee kevyemmin vaihteet päälle mutta edelleen on hieman takkuinen ja odotuttaa. Pitää itse tarkastaa määrä kun kesällä joskus pääsee montulle ja jos sieltä vielä vähän vähentäis, sitten varmasti toimii niin kuin pitää. Oman kokemuksen mukaan ylitäyttö on helpompaa kuin 10mm propun alle jättö eli varmasti ovat laittaneet enemmän kuin piti.
Vaihteistoöljy oli tällä kertaa mersun omaa MB317:aa
W123 230E -82
S204 -08
W204 -12 (ex)
S204 -08
W204 -12 (ex)
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: MB 204 CDI Manuaaliaskin rusahdus
Ocky kirjoitti:Käytin auton (W204/ 2008, 200 cdi) eilen vaihteisto- ja peräöljynvaihdossa Jyväskylän käyttöautossa. Olivat kyllä perillä täyttömäärästä 1,2 litraa mutta olettivat, että se on täyttöpropun alareunaan. Suostuivat lopulta jättämään laatikon vajaaksi eli n. 10mm propun alareunan alle. Ei siis tässäkään merkkihuollossa oltu tietoisia, että laatikko vetää enemmän kuin 1,2 litraa. Sanoivat vielä, että aina on laitettu propun alareunaan mutta öljynmäärää ei mitata etukäteen. Ei siis ollut heilläkään mitään tietoa paljonko laatikkoon tosiasiallisesti menee.
Täyttömäärä taisi lopulta olla heidän kertoman mukaan 5-10mm propun alla. Vaihteisto toimii hiukan paremmin mitä ennen, menee kevyemmin vaihteet päälle mutta edelleen on hieman takkuinen ja odotuttaa. Pitää itse tarkastaa määrä kun kesällä joskus pääsee montulle ja jos sieltä vielä vähän vähentäis, sitten varmasti toimii niin kuin pitää. Oman kokemuksen mukaan ylitäyttö on helpompaa kuin 10mm propun alle jättö eli varmasti ovat laittaneet enemmän kuin piti.
Vaihteistoöljy oli tällä kertaa mersun omaa MB317:aa
Tämä ei kyllä lakaa ihmetytämästä... miten on mahdolista että määrä on tiedossa ja silti yli täyttöä

Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

Re: MB 204 CDI Manuaaliaskin rusahdus
Kysyin, että mittaavatko öljynmäärää ennen täyttöä. Vastauksena oli, että ei vaan ruutalla työnnetään kunnes tulee öljyä täyttöaukosta. Kyllä meinaa ruveta kiehumaan kun piti alkaa merkkihuollossa opettamaan, että se laatikko vetää aika paljon enemmän kuin 1,2 litraa ja kun öljyn laittaa propunreiän reunaan niin vaihteet menee takkuiseksi eivätkä meinaa mennä päälle ja alkavat rusahtelemaan. Tähän vastauksena ihmettelyä ja toteamus, että pitääpä kysyä huoltomiehiltä miten heille on opetettu.
Onko jossain yleisesti saatavilla virallinen täyttöohje tälle vaihdelaatikolle? Siis sellainen missä sanotaan, että laatikkoon menee enemmän öljyä kuin 1,2 litraa eikä sitä saa täyttää propunreiän reunaan saakka. Rouvan samanlaisella vaihteistolla oleva mersu menee vaihteisto- ja peräöljyn vaihtoon ensi torstaina. Olishan tuo makeaa näyttää mustaa valkoisella, että älkää nyt h******ssä laittako sitä propunreiän alareunaan vaan jättäkää vajaaksi.
Onko jossain yleisesti saatavilla virallinen täyttöohje tälle vaihdelaatikolle? Siis sellainen missä sanotaan, että laatikkoon menee enemmän öljyä kuin 1,2 litraa eikä sitä saa täyttää propunreiän reunaan saakka. Rouvan samanlaisella vaihteistolla oleva mersu menee vaihteisto- ja peräöljyn vaihtoon ensi torstaina. Olishan tuo makeaa näyttää mustaa valkoisella, että älkää nyt h******ssä laittako sitä propunreiän alareunaan vaan jättäkää vajaaksi.
W123 230E -82
S204 -08
W204 -12 (ex)
S204 -08
W204 -12 (ex)
Re: MB 204 CDI Manuaaliaskin rusahdus
Käytin juuri laatikko ja perä öljynvaihdossa Lahden Öljypisteessä olivat tietoisia kyseisen laatikon öljymäärästä eli 1,2l öljynä MB 317 litrahinta 18,90e plussana kahvilappu naapurikahvilaan asiallista toimintaa suosittelen.Laatikko pelaa kuin unelma ei minkäänlaista tökkimistä.
wallu
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: MB 204 CDI Manuaaliaskin rusahdus
Helppo juttuOcky kirjoitti:Kysyin, että mittaavatko öljynmäärää ennen täyttöä. Vastauksena oli, että ei vaan ruutalla työnnetään kunnes tulee öljyä täyttöaukosta. Kyllä meinaa ruveta kiehumaan kun piti alkaa merkkihuollossa opettamaan, että se laatikko vetää aika paljon enemmän kuin 1,2 litraa ja kun öljyn laittaa propunreiän reunaan niin vaihteet menee takkuiseksi eivätkä meinaa mennä päälle ja alkavat rusahtelemaan. Tähän vastauksena ihmettelyä ja toteamus, että pitääpä kysyä huoltomiehiltä miten heille on opetettu.
Onko jossain yleisesti saatavilla virallinen täyttöohje tälle vaihdelaatikolle? Siis sellainen missä sanotaan, että laatikkoon menee enemmän öljyä kuin 1,2 litraa eikä sitä saa täyttää propunreiän reunaan saakka. Rouvan samanlaisella vaihteistolla oleva mersu menee vaihteisto- ja peräöljyn vaihtoon ensi torstaina. Olishan tuo makeaa näyttää mustaa valkoisella, että älkää nyt h******ssä laittako sitä propunreiän alareunaan vaan jättäkää vajaaksi.
Vie korjaamon missä osatan tehdä tai vaihda itse
pitääkö nille viedä myös kuva missä päin autoa on vaihde laatikko ja se reikä mistä öljy laitettan
(korjaamon homma selvitää miten työt tehdään
"sopivasta summasta järjestyy kolutusta" tai sitten ei ota koko homaa tehtäväksi)
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

-
- Sisäänajossa
- Viestit: 29
- Liittynyt: Ti 17.09.2013 20:56
Re: MB 204 CDI Manuaaliaskin rusahdus
Arvon lukijat,
Omassa 203:ssani (6-v man) samaa 1-2 -vaihteiden tahmaa ja kakkosen rusahdusta ollut pitkään. Kävi eräässä nimeltämainitsemattomassa marmor-eiku merkkihuollossa muiden töiden ohessa vaihteistoöljyn vaihdossa pari vuotta sitten. Vaihdetahma ei parantunut.
Kuluneen viikon aikana rupesin lueskelemaan aiheesta täältä ja sieltä-sun-tuolta ja ajattelinpa vielä koittaa öljytouhua vaikkakin hyvin skeptisenä koskapa oikein merkkkkkihuollossa jo vaihdettu tuloksetta. Mutta ajattelin tehdä itse nähdäkseni mitä moskaa ja hampaan kappaleita sieltä tulee ulos kun tuntuu, että kuluneena talvena ollut entistä tahmaisempi. No voitte arvata ilmeeni kun vasta TÄYTTÖproppua avatessani oljyä tuli desin verran valutusastiaani. Lopulta öljyä oli mittaukseni mukaan karvan alle 1,8 litraa (leimatulla mitalla). Uuden öljyn ostin merkkiliikkeestä silmät puhkovaan hintaan ja kysyin samalla virallisen täyttömäärän kyseiseen autoon - 1,5 litraa. Hmm, siis 3 desiä liikaa ohjearvoon nähden.
Laitoin turhan lyhyellä letkulla varustetulla pumpulla helkkarin hankalasti sähläten arviolta 1,45 litraa ja kokeilin kuparilangasta väännetyllä "öljytikulla" että varmasti on ainakin 5mm alle propun. Laatikko ei korjaantunut tällä eli 2-vaihde rusahtaa edelleen lievästi mutta äkkiseltään sanoisin rusahtavan vähemmän kuin ennen. Kuitenkin tuntuu siltä kuin 1- ja 2-vaihteet menisivät helpommin päälle vaikka tähän voi myös vaikuttaa loppuviikon lämpöaalto. No ei ainakaan huonommaksi mennyt.
Mutta miten tuohon merkkihuollon touhuun on suhtauduttava? Jos oikea täyttömäärä ja toisaalta ylitäytön ongelmat ovat olleet tiedossa 15 vuotta, tuntuu aika kummalliselta vielä nykyään tapahtuva ylitäyttö.
Toisaalta luin jostain threadistä muistaakseni Aki P:n kirjoittamana, että pitäisi olla uudet ei-kartioimalliset täyttö- ja tyhjennysproput laatikkoon ettei laatikon kuori halkea mahdollisen ylikiristyksen seurauksena. Ajattelin että kai ne siellä merkkkkihuollossa ovat osanneet proput vaihtaa jos ollut tarvetta mutta ei, kyllä nämä olivat hienot kartiot joita koneinsinöörifaijanikin ihmetteli että "kuka tuollaista keksii"... Momenttiavaimella varovasti laittelin paikoilleen mutta pelotti ja pelottaa edelleen. Kumma keksintö.
Kysymys 1: onko nyt sitten oletettava synkron olevan vaurioitunut vai vaihteensiirtovivustossa häikkää vai jotain muuta kun edelleen rusahtelee? Saako näitä mitenkään analysoitua kotikonstein? Vanha öljy oli hehtaarilleen harmahtavan oljen väristä, suht kirkasta ja propun magneetissa oli jonkin verran teräshilua. Itse öljyn seasta ei monta metallihilettä löytynyt. Nimeltämainitsemattomaan merkkihuoltoon en ainakaan uskalla autoani enää viedä (on pari muutakin kuppaa heidän jäljiltään) ja etelästä on pohjoiseen pitkä matka.
Kysymys 2: kuinka tarkka kyseinen 716.649-laatikko on öljymäärästä mahdollisen ALItäytön suhteen? Missä mennään "kuivaksi"?
Kippis ja kumarrus.
Omassa 203:ssani (6-v man) samaa 1-2 -vaihteiden tahmaa ja kakkosen rusahdusta ollut pitkään. Kävi eräässä nimeltämainitsemattomassa marmor-eiku merkkihuollossa muiden töiden ohessa vaihteistoöljyn vaihdossa pari vuotta sitten. Vaihdetahma ei parantunut.
Kuluneen viikon aikana rupesin lueskelemaan aiheesta täältä ja sieltä-sun-tuolta ja ajattelinpa vielä koittaa öljytouhua vaikkakin hyvin skeptisenä koskapa oikein merkkkkkihuollossa jo vaihdettu tuloksetta. Mutta ajattelin tehdä itse nähdäkseni mitä moskaa ja hampaan kappaleita sieltä tulee ulos kun tuntuu, että kuluneena talvena ollut entistä tahmaisempi. No voitte arvata ilmeeni kun vasta TÄYTTÖproppua avatessani oljyä tuli desin verran valutusastiaani. Lopulta öljyä oli mittaukseni mukaan karvan alle 1,8 litraa (leimatulla mitalla). Uuden öljyn ostin merkkiliikkeestä silmät puhkovaan hintaan ja kysyin samalla virallisen täyttömäärän kyseiseen autoon - 1,5 litraa. Hmm, siis 3 desiä liikaa ohjearvoon nähden.
Laitoin turhan lyhyellä letkulla varustetulla pumpulla helkkarin hankalasti sähläten arviolta 1,45 litraa ja kokeilin kuparilangasta väännetyllä "öljytikulla" että varmasti on ainakin 5mm alle propun. Laatikko ei korjaantunut tällä eli 2-vaihde rusahtaa edelleen lievästi mutta äkkiseltään sanoisin rusahtavan vähemmän kuin ennen. Kuitenkin tuntuu siltä kuin 1- ja 2-vaihteet menisivät helpommin päälle vaikka tähän voi myös vaikuttaa loppuviikon lämpöaalto. No ei ainakaan huonommaksi mennyt.
Mutta miten tuohon merkkihuollon touhuun on suhtauduttava? Jos oikea täyttömäärä ja toisaalta ylitäytön ongelmat ovat olleet tiedossa 15 vuotta, tuntuu aika kummalliselta vielä nykyään tapahtuva ylitäyttö.
Toisaalta luin jostain threadistä muistaakseni Aki P:n kirjoittamana, että pitäisi olla uudet ei-kartioimalliset täyttö- ja tyhjennysproput laatikkoon ettei laatikon kuori halkea mahdollisen ylikiristyksen seurauksena. Ajattelin että kai ne siellä merkkkkihuollossa ovat osanneet proput vaihtaa jos ollut tarvetta mutta ei, kyllä nämä olivat hienot kartiot joita koneinsinöörifaijanikin ihmetteli että "kuka tuollaista keksii"... Momenttiavaimella varovasti laittelin paikoilleen mutta pelotti ja pelottaa edelleen. Kumma keksintö.
Kysymys 1: onko nyt sitten oletettava synkron olevan vaurioitunut vai vaihteensiirtovivustossa häikkää vai jotain muuta kun edelleen rusahtelee? Saako näitä mitenkään analysoitua kotikonstein? Vanha öljy oli hehtaarilleen harmahtavan oljen väristä, suht kirkasta ja propun magneetissa oli jonkin verran teräshilua. Itse öljyn seasta ei monta metallihilettä löytynyt. Nimeltämainitsemattomaan merkkihuoltoon en ainakaan uskalla autoani enää viedä (on pari muutakin kuppaa heidän jäljiltään) ja etelästä on pohjoiseen pitkä matka.
Kysymys 2: kuinka tarkka kyseinen 716.649-laatikko on öljymäärästä mahdollisen ALItäytön suhteen? Missä mennään "kuivaksi"?
Kippis ja kumarrus.
Re: MB 204 CDI Manuaaliaskin rusahdus
Miksi pitää itse tusata kun ei ole varma paljon sitä öljyä sinne meni,vie öljynvaihto liikkeeseen missä laittavat just oikean määrän ja oikeaa öljyä MB 317.
wallu
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 29
- Liittynyt: Ti 17.09.2013 20:56
Re: MB 204 CDI Manuaaliaskin rusahdus
Kullakin syynsä itse-tusaamiseen. Taisin jo perustella omalta kohdaltani syyn eli halusin nähdä mitä tuubaa vaihteistosta tulee ulos ja halusin myös mitata siellä olleen öljyn määrän. Kumpaakaan ei huollossa käydessä pääse näkemään, ei edes sitä, tehdäänkö kyseinen toimenpide vaikka on laskutettu. Lisäksi tämä viestiketju on alusta lähtien kohtuullisen hyvä peruste epäillä useimpien huoltamoiden kykyä tehdä oikeamääräinen täyttö. Ja kuten mainitsin, kyllä se oikea öljy sieltä marmorilta löytyi vaikkeivat osaa oikeaa määrää laittaa omista ohjeistaan huolimatta. Että näin.pirhonen kirjoitti:Miksi pitää itse tusata kun ei ole varma paljon sitä öljyä sinne meni,vie öljynvaihto liikkeeseen missä laittavat just oikean määrän ja oikeaa öljyä MB 317.
Mutta jos edellisen postini kysymyksiini jollakulla jotain osviittaa olisi niin siitä kiitollinen olisin. Tai sitten vinkki erinomaisesti kyseisiä manuaalivaihteistoja tuntevasta korjaamosta?
Kippis.
Re: MB 204 CDI Manuaaliaskin rusahdus
Kieltääkö ne huollon seuraamisen paikan päällä ? Vähän ikävää, kuten myös se että epäillään korjaamon huijaavan.Kumpaakaan ei huollossa käydessä pääse näkemään, ei edes sitä, tehdäänkö kyseinen toimenpide vaikka on laskutettu.
Asentajat vaihtuu, kiireessä ei ehdi kaikkia opastamaan / kaikkea oppimaan. Edes näitä huollon perusasioita.Jos oikea täyttömäärä ja toisaalta ylitäytön ongelmat ovat olleet tiedossa 15 vuotta, tuntuu aika kummalliselta vielä nykyään tapahtuva ylitäyttö.
Ilman muuta kyllä. Vieläkin tulee vastaan niitä joissa vanhanmalliset proput, aina uudet tiivisteellä varustetut tilalle. Vanhasta poistopropusta saa perään magneetilla varustetun poistopropun, jos katsoo tarpeelliseksi....uudet ei-kartioimalliset täyttö- ja tyhjennysproput laatikkoon ettei laatikon kuori halkea mahdollisen ylikiristyksen seurauksena
Kyllä, jos ei öljynaihdon jälkeen nopeasti korjaannu.onko nyt sitten oletettava synkron olevan vaurioitunut vai vaihteensiirtovivustossa häikkää vai jotain muuta kun edelleen rusahtelee?
Eihän se millintarkka ole, mutta mahdotonta tietää totuutta.... kuinka tarkka kyseinen 716.649-laatikko on öljymäärästä mahdollisen ALItäytön suhteen? Missä mennään "kuivaksi"?
wiimax.fi
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: MB 204 CDI Manuaaliaskin rusahdus
Lattiko kohtainen ali täytön sieto selviä vain varovasti kokeilemallacommonrail kirjoitti:Kullakin syynsä itse-tusaamiseen. Taisin jo perustella omalta kohdaltani syyn eli halusin nähdä mitä tuubaa vaihteistosta tulee ulos ja halusin myös mitata siellä olleen öljyn määrän. Kumpaakaan ei huollossa käydessä pääse näkemään, ei edes sitä, tehdäänkö kyseinen toimenpide vaikka on laskutettu. Lisäksi tämä viestiketju on alusta lähtien kohtuullisen hyvä peruste epäillä useimpien huoltamoiden kykyä tehdä oikeamääräinen täyttö. Ja kuten mainitsin, kyllä se oikea öljy sieltä marmorilta löytyi vaikkeivat osaa oikeaa määrää laittaa omista ohjeistaan huolimatta. Että näin.pirhonen kirjoitti:Miksi pitää itse tusata kun ei ole varma paljon sitä öljyä sinne meni,vie öljynvaihto liikkeeseen missä laittavat just oikean määrän ja oikeaa öljyä MB 317.
Mutta jos edellisen postini kysymyksiini jollakulla jotain osviittaa olisi niin siitä kiitollinen olisin. Tai sitten vinkki erinomaisesti kyseisiä manuaalivaihteistoja tuntevasta korjaamosta?
Kippis.
(siitä oikeasta määrästä on hyvä aloitaa) ali tätytön oireet on saman kaltisia kuin yli täytön ja tulevat myös heti
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

-
- Sisäänajossa
- Viestit: 29
- Liittynyt: Ti 17.09.2013 20:56
Re: MB 204 CDI Manuaaliaskin rusahdus
Kiitos dealer ja CDI203!
Huollon seuraaminen paikan päällä on usein kielletty "turvallisuussyistä". En yleisesti epäile huijaamisesta mutta on moneen kertaan nähty rastien laitto huoltolipukkeeseen joihinkin kohtiin "tarkastettu" vaikka asialle ei todellakaan ole tehty mitään. Ymmärrän hyvin kiireen ja ihmisten vaihtumisen, kesäjampat jne, tulevathan ne esiin kenen tahansa työssä. Ei se silti hyvää mieltä edistä. Ja nostan ehdottomasti hattua hyville huoltamoille joissa asenne on kohdillaan.
Toisaalta, olisi ollut mukavaa, jos merkkiliike olisi meikäläisenkin katiskaan uudet tiivisteproput vaihtanut vaikken niitä aikanaan osannut vaatia ottaen huomioon että kyseiset osat olivat silloin olleet vuosia tarjolla ja laatikkoöljyn vaihtotyö oli tilattu pari viikkoa etukäteen niin että olisi voinut osat tilata jos ei hyllystä löytynyt. Ja tiedossa oli ettei ole aiemmin vaihdettu. No näitä sattuu.
Öljymäärä on nyt paria ruokalusikallista vaille ohjemäärä olettaen että valuttaessa kaikki tuli ulos. Taidanpa kuitenkin tilata uudet proput ja vien sitten jonnekin vaihdettavaks uudelleen tarkasti oikeaan määrään. Muutaman päivän ajolla tuntuu toimivan selvästi paremmin kuin ennen mutta ei silti oikein eli synkro saanut siipeensä.
Onko synkron vaihto käytännössä laatikon vaihto eli ei kannata kunnostaa? Jo tuollakin on ainakin 100tkm ajeltu rusahdellen, ehkä se sit jossain vaiheessa hajoo lopullisesti.
Kiittäen kumartaen.
Huollon seuraaminen paikan päällä on usein kielletty "turvallisuussyistä". En yleisesti epäile huijaamisesta mutta on moneen kertaan nähty rastien laitto huoltolipukkeeseen joihinkin kohtiin "tarkastettu" vaikka asialle ei todellakaan ole tehty mitään. Ymmärrän hyvin kiireen ja ihmisten vaihtumisen, kesäjampat jne, tulevathan ne esiin kenen tahansa työssä. Ei se silti hyvää mieltä edistä. Ja nostan ehdottomasti hattua hyville huoltamoille joissa asenne on kohdillaan.
Toisaalta, olisi ollut mukavaa, jos merkkiliike olisi meikäläisenkin katiskaan uudet tiivisteproput vaihtanut vaikken niitä aikanaan osannut vaatia ottaen huomioon että kyseiset osat olivat silloin olleet vuosia tarjolla ja laatikkoöljyn vaihtotyö oli tilattu pari viikkoa etukäteen niin että olisi voinut osat tilata jos ei hyllystä löytynyt. Ja tiedossa oli ettei ole aiemmin vaihdettu. No näitä sattuu.
Öljymäärä on nyt paria ruokalusikallista vaille ohjemäärä olettaen että valuttaessa kaikki tuli ulos. Taidanpa kuitenkin tilata uudet proput ja vien sitten jonnekin vaihdettavaks uudelleen tarkasti oikeaan määrään. Muutaman päivän ajolla tuntuu toimivan selvästi paremmin kuin ennen mutta ei silti oikein eli synkro saanut siipeensä.
Onko synkron vaihto käytännössä laatikon vaihto eli ei kannata kunnostaa? Jo tuollakin on ainakin 100tkm ajeltu rusahdellen, ehkä se sit jossain vaiheessa hajoo lopullisesti.
Kiittäen kumartaen.
Re: MB 204 CDI Manuaaliaskin rusahdus
Itse sain hyvää palvelua öljypisteestä sai katsoa vierestä koko homman kun laskivat 1.6l öljyä pois ja mittasivat 1,2l kannuun jonka paineilmalla ajoivat laatikkoon ja öljy oli MB317 joka on marmoritiskillä 39,90e tämä oli 18,90 kyseisen ketjun liikkeitä on eri paikkakunnilla.
wallu
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 29
- Liittynyt: Ti 17.09.2013 20:56
Re: MB 204 CDI Manuaaliaskin rusahdus
pirhonen kirjoitti:Itse sain hyvää palvelua öljypisteestä sai katsoa vierestä koko homman kun laskivat 1.6l öljyä pois ja mittasivat 1,2l kannuun jonka paineilmalla ajoivat laatikkoon ja öljy oli MB317 joka on marmoritiskillä 39,90e tämä oli 18,90 kyseisen ketjun liikkeitä on eri paikkakunnilla.
Kiitos vihjeestä, etsinpä kyseisen putiikin.
Re: MB 204 CDI Manuaaliaskin rusahdus
Tulipa mieleen, että onko muilla ollut liikkeellelähdössä tärinää/ nytkytystä kun vaihdelaatikossa on ollut liikaa öljyä? Kyseessä tietenkin manuaalilaatikko W204 cdi/ 2008. Mulla nytkyttelee liikkeellelähtiessä varsinkin kylmänä, hiukan myös lämpimänä. Onkohan tuo seurausta liikatäytöstä vai voiko olla jotain muuta ongelmaa. Laatikko toimii muuten hyvin. Nykyisin ei edes rusahtele, luultavasti saan kiittää lämpimiä kelejä koska kylmemmillä keleillä rusahtaa jos ei odota ykköseltä kakkoselle vaihtaessa.
W123 230E -82
S204 -08
W204 -12 (ex)
S204 -08
W204 -12 (ex)
Re: MB 204 CDI Manuaaliaskin rusahdus
Tärinä ja nytkytys johtuu todennäköisesti kaksoismassa vauhtipyörästä ja silloin menee uusiksi kytkin hilppeetkin. Paljonko ajettu?
Löytyy viestiketjuja aiheesta. Hyvä jos laatikko toimii nyt.
Löytyy viestiketjuja aiheesta. Hyvä jos laatikko toimii nyt.
Re: MB 204 CDI Manuaaliaskin rusahdus
On ajettu 180tkm. On vaikea sanoa miten kauan on nytkyttänyt, ehkä 50tkm, siihen kyllä ajoittuisi myös vaihteistoöljynvaihto. Ajattelin vähentää laatikkoöljyä kun pääsen montulle, katsotaan muuttuuko käytös. Jotenkin perstuntumalla tuntui kun n. kuukausi sitten öljyt vaihdettiin, että nytkyttely väheni. Siksi tätä tässä ketjussa ajattelin kysyäkin.etrade kirjoitti:Tärinä ja nytkytys johtuu todennäköisesti kaksoismassa vauhtipyörästä ja silloin menee uusiksi kytkin hilppeetkin. Paljonko ajettu?
Löytyy viestiketjuja aiheesta. Hyvä jos laatikko toimii nyt.
W123 230E -82
S204 -08
W204 -12 (ex)
S204 -08
W204 -12 (ex)
Re: MB 204 CDI Manuaaliaskin rusahdus
Nuo kaksoismassan oireet on keleistä kiinni. Oireet on erillaisia eri merkeis ja malleis. Eikai siitä kannata huolestua kun vaan tietää että laatikko on kunnos.
Re: MB 204 CDI Manuaaliaskin rusahdus
Ei oireet oikeastaan minulla viittaa kaksoismassaan. Auto ei ravista ollenkaan nyt lämpimillä keleillä ja toimii aivan normaalisti. Kelien viilentyeässä ravistaa kevyesti kylmänä. Eli aivan kuin vaihteistoöljy olisi vielä kankeaa ja ravistus aiheutuisi siitä, että öljyä on liikaa.
Oli miten oli, pitää tarkastaa öljynmäärä kun ehtii ja ehkä vähän vähentää sitä. Jos ei se auta niin miettii lisää.
Oli miten oli, pitää tarkastaa öljynmäärä kun ehtii ja ehkä vähän vähentää sitä. Jos ei se auta niin miettii lisää.
W123 230E -82
S204 -08
W204 -12 (ex)
S204 -08
W204 -12 (ex)
Re: MB 204 CDI Manuaaliaskin rusahdus
Ei manuaalilootassa voi öljynlaatu ja määrä mitenkään vaikuttaa nytkyttelevästi,jos vain sitä öljyä edes vähän on.
Kytkeytymiseen vaikuttaa,ei muuten. Vähän sama homma kun joku toisessa topiikissa kehui kuinka peräöljyn vaihto sai auton kulkemaan herkemmin,ei millään voi olla huomattavaa merkitystä.
Kytkeytymiseen vaikuttaa,ei muuten. Vähän sama homma kun joku toisessa topiikissa kehui kuinka peräöljyn vaihto sai auton kulkemaan herkemmin,ei millään voi olla huomattavaa merkitystä.
Re: MB 204 CDI Manuaaliaskin rusahdus
Moottori toimii normaalisti sekä kierrosnopeusmittarin osalta että muutenkin. Kaksoismassavauhtipyörä toimii samalla tavalla kuin talon toisessa W204:ssä, joka on ajettu alle 50tkm. Kytkin tuntuu pelaavan normaalisti eikä ravistusefekti muutu vaikka luistattaisi kytkimen lämpimäksi. Eli jostain moottorin (siis pois lukien moottori) ja renkaiden välistä ravistusefektiä olisi etsittävä. Olisko hyviä ehdotuksia? Yksi vaihtoehto voisi olla, että kytkin luistaisi nytkähdellen kylmänä. Tämän kuitenkin sulkisi pois tuo kytkimenluistatus lämpimäksi+ kuivaksi jos sinne on kondensoitunut kosteutta pinnoille, se ei poista ravistusta. Toisaalta ravistus vähenee kovilla pakkasilla jos antaa auton pyöriä muutaman minuutin eikä lähde saman tien ajamaan. Se ei siis viittaisi minun ymmärrykseni mukaan kytkimeen vaan juuri jäykkään öljyyn (ja liikaan öljyyn laatikossa). Oli sitten mahdollista tai ei mutta itse en keksi muuta mistä ravistuksenaiheuttajaa etsisin.karitsa kirjoitti:Ei manuaalilootassa voi öljynlaatu ja määrä mitenkään vaikuttaa nytkyttelevästi,jos vain sitä öljyä edes vähän on.
Kytkeytymiseen vaikuttaa,ei muuten. Vähän sama homma kun joku toisessa topiikissa kehui kuinka peräöljyn vaihto sai auton kulkemaan herkemmin,ei millään voi olla huomattavaa merkitystä.
Eipä tuosta ole muuta harmia kuin tuo ravistus ja sen saa kierrettyä kun pistää hieman kierroksia liikkeelle lähtiessä.
W123 230E -82
S204 -08
W204 -12 (ex)
S204 -08
W204 -12 (ex)
Re: MB 204 CDI Manuaaliaskin rusahdus
Täällä myöskin samanmoista täristystä liikkeelle lähtiessä. Ja myöskin huomasin että kytkin pohjassa kun seisottaa, ei kuulu mitään ylimääräisiä ääniä eikä tärinää.
Ja kun nostaa polkimen ylös, kestää jokusen sekunnin kun moottorin käynti muuttuu aavistuksen raskaaksi ja alkaa pieni tärinä. Onko tälläisestä kokemusta?
Kuuleman mukaan vaihdettu kaksoismassa ja kytkin hilut n. 30tkm sitten...
Kytkin ottaa aika alhaalla kiinni, mitenkä alhaalla pitäisi tuon kytkimen pitäisi toimia? Auto siis W204 220cdi, -08
Ja kun nostaa polkimen ylös, kestää jokusen sekunnin kun moottorin käynti muuttuu aavistuksen raskaaksi ja alkaa pieni tärinä. Onko tälläisestä kokemusta?
Kuuleman mukaan vaihdettu kaksoismassa ja kytkin hilut n. 30tkm sitten...
Kytkin ottaa aika alhaalla kiinni, mitenkä alhaalla pitäisi tuon kytkimen pitäisi toimia? Auto siis W204 220cdi, -08
Re: MB 204 CDI Manuaaliaskin rusahdus
Isän 220cdi vm07 (s211) nypyttää samalla tavalla liikkellelähdössä toisinaan. Olen huomannut että nypytys häviää kun tekee nopean liikkeellelähdön, kiekat johonkin 2500 ja kytkin ylös kerrasta. Vanhemmat kun ajelee niin saattaa kytkin luistella välillä...
W212 E200 BlueTec 2016
Ex. Muutama lankku, seittämän ceetä, yksi CLK ja tenava
www.mbosa.fi
Ex. Muutama lankku, seittämän ceetä, yksi CLK ja tenava
www.mbosa.fi