Mites DPF näissä toimii? Onko kehittynyt, vai samaa kuraa kuin vanhoissa?
Vanhemmissa ihan törkeen huono systeemi... pitäis olla pakkopolttoon nappi josta saa polttaa, kun tietää että ajaa pidemmän ajon... Tekee sen vain kun alkaa suodatin olla tukossa ja paine nousee... ja tietysti se alkaa tekeen just silloin kun oot lopettamassa ajoo..
Hyvältä näyttää pohja vielä... eikai noissa vanhemmissakaan pohja pahin ole ollut, vaan nuo peltien saumat... Näin Sprintteri vm.2013 ja oli niin ruosteessa, että olis 90 -luvun autoks luullut.
Heimonen kirjoitti:
jagr83 kirjoitti:Alkaako oleen jo ruosteessa? Vai onko MB keksinyt tehdä koko auton muovista?
Joo, maali se kai noita pintapeltejä enää kasassa pitää. Välillä yölläkin herättää, kun ruostepeikko alkaa pihalla oikein innolla moukaroida.
Alusta näyttää nyt tänään tältä, yltäpäältä paskassa ja ruosteen syövyttämä:
jagr83 kirjoitti:Mites DPF näissä toimii? Onko kehittynyt, vai samaa kuraa kuin vanhoissa?
Vanhemmissa ihan törkeen huono systeemi...
Ei kyllä ole aavistustakaan, kun en oikeen ole kiisselimiehiä - koskaan ennen ollut mitään FAPpia (lienee sama asia kuin DPF?).
Dieselin rohinasta tulikin mieleen: olisiko kellään kokemusta tai kommenttia konepellin äänieristysmateriaalista? Nyt Viton konepelti on sisäpinnalta paljaalla pellillä, ei mitään huopaa tms, onkohan havaittavaa vaikutusta, jos laittaa vaikkapa tällaista: http://www.ebay.ie/itm/Dynamat-Hoodline ... SwcdBWSbYC
Vito Mixto Select Long 114 CDI :: 7G-tronic plus :: Obsidian musta
Kiitos kehuista! Tästä talolta, asutuksen äärirajoilta vuoren kupeesta taitaa olla aika tarkkaan 10 km linnuntietä Cannesiin. Maanteitä myöten parikymmmentä km. Kevät alkaa olla hyvällä mallilla täällä, vaikka normaalia kylmempää on ollutkin. Puihin on tullut tuore lehti viimeisen viikon, parin sisällä noin 500 m korkeuteen saakka. Korkeammalla on vielä rinteet harmaana.
Vito Mixto Select Long 114 CDI :: 7G-tronic plus :: Obsidian musta
Saako vielä udella, että mitä touhuat Ranskan Rivieralla, ihanko vaan nautit elämästä vai työtä, businesta tms. aktviteettia?
Itse Nizzassa pari kertaa käyneenä, sanoisin, että asut Euroopan parhaalla paikalla!
Onko muuten pakolaisvirrat näkyneet siellä?
Mercedes-Benz W212 250cdi aut. pehmeä Avantgarde -11 (62tkm -->
Exät:
Mercedes-Benz W204 220cdi aut. Avantgarde -10 (1v 4kk ja 65tkm)
Mercedes-Benz S203T 220Cdi aut. Avantgarde -06 (2v 8kk ja 85tkm)
Honda Accord 2,2 Ctdi -06 (1v 7kk ja 60tkm)
Seat Leon 1,9 Tdi -07 (1v 3kk ja 60tkm)
Opel Vectra C 2,2 Dti -02 (2v 3kk ja 100tkm)
Opel Astra G 2,0i -00 (3v ja 90tkm)
VW Vento 1,8 90hv -94 (2v ja 25tkm)
Ihan normiduunia tässä pitää vielä henkensä pitimiksi vääntää, Sophia Antipoliksen alueella käyn duunissa.
Pakolaisvirrat ei itselleni ole juuri näkyneet, mutta asun ja elän muutenkin enemmän "sivistyksen ulkopuolella", pikkukylässä. Rannan isot kaupungit ja turistikohteet on vähän eri asia, välttelen niitä suht aktiivisesti. Nizzassakin käyn vain muutaman kerran vuodessa.
Elämästä "nautiskelen" kyllä vapaa-ajalla, tämän vuoden iso projekti: http://teamheimonen.com/fi/projekti/. Tuota vartenhan se tämä Vitokin tuli hankittua ja rakennettua.
Vito Mixto Select Long 114 CDI :: 7G-tronic plus :: Obsidian musta
Heimonen kirjoitti:Ihan normiduunia tässä pitää vielä henkensä pitimiksi vääntää, Sophia Antipoliksen alueella käyn duunissa.
Pakolaisvirrat ei itselleni ole juuri näkyneet, mutta asun ja elän muutenkin enemmän "sivistyksen ulkopuolella", pikkukylässä. Rannan isot kaupungit ja turistikohteet on vähän eri asia, välttelen niitä suht aktiivisesti. Nizzassakin käyn vain muutaman kerran vuodessa.
Elämästä "nautiskelen" kyllä vapaa-ajalla, tämän vuoden iso projekti: http://teamheimonen.com/fi/projekti/. Tuota vartenhan se tämä Vitokin tuli hankittua ja rakennettua.
Pyöräilymiehiä siis. Käytkö katsomassa Tour de Francea, kun reitti menee kuitenkin kohtuu läheltä?
Kävin muuten sivuillasi sitä kautta LinkedInissä, ja vaikka ei tämän paremmin tunnetakaan niin laitoin sulle LinkedIn-kutsun...
Mercedes-Benz W212 250cdi aut. pehmeä Avantgarde -11 (62tkm -->
Exät:
Mercedes-Benz W204 220cdi aut. Avantgarde -10 (1v 4kk ja 65tkm)
Mercedes-Benz S203T 220Cdi aut. Avantgarde -06 (2v 8kk ja 85tkm)
Honda Accord 2,2 Ctdi -06 (1v 7kk ja 60tkm)
Seat Leon 1,9 Tdi -07 (1v 3kk ja 60tkm)
Opel Vectra C 2,2 Dti -02 (2v 3kk ja 100tkm)
Opel Astra G 2,0i -00 (3v ja 90tkm)
VW Vento 1,8 90hv -94 (2v ja 25tkm)
Joo, "pyöräilymiehiä" hyvinkin, melko pöljiä sellaisia. Linkedin kutsu tietysti vastattu.
TdF:ää olen käynyt katsomassa aina kun se on lähiseudulta mennyt, kerran pari se meni jopa ihan tuosta vierestä. Tänä vuonna Mont Ventoux taitaa olla lähin mielenkiintoinen ja tietysti legendaarinen etappi (sinne on matkaa melkein 300 km, muutaman kerran itsekin tuon noussut).
Vito Mixto Select Long 114 CDI :: 7G-tronic plus :: Obsidian musta
Shopattuja tai ei, ihan sama! Hienoja kuvia on ketjun aloittaja laittanut . Uusi Vito on kyllä tosi tyylikäs pakettiautoksi, noudattelee hyvin Benzin nykyistä linjakasta muotoilua ja hyvä niin.
Ajoin nyt viikonloppuna ensimmäiset pitkät siivut Ranskan ja Saksan moottoriteillä, yhteensä tuli matkaa reilu 2000 km. Havaintoja reissulta:
- Ajoasento tuli lopullisesti etsittyä rennoksi. Ratin etäisyys- ja korkeussäätöineen ja comfort-penkkeineen tuolla ajaa näkymättömiin.
- Vakionopeussäädin oli varmaankin yli 95% ajoajasta päällä. Rentoa menoa.
- Huippunopeus on jossain hiukan alle 170 kmh:ssa. 160 kmh saakka laite kiihtyy, sen jälkeen loppu on "melekosta vennyytystä, kovempaakki olisin menny, vuan ku aatoo ei suanu jättee".
- 160 kmh nopeudessa kierroksia on noin 3000 rpm. 110 - 140 kmh välillä vehje kiihtyy automaatilla tehoihin nähden yllättävän hyvin. Ehkä saattoi kuitenkin jäädä päähän halu moottorinohjauksen terveelliseen "optimointiin".
- Hieman koomista oli, että latua annettiin tosi herkästi verrattuna aiempiin kokemuksiini. Koomista tässä on se, että V8 CKL:llakin on tullut samoja uria ajettua ja sillä oli kuitenkin aivan toisen maailman kulkuhalut. Ilmeisesti fyysinen koko vaikuttaa.
- Keskikulutus oli 8.1 l/100km ajotietokoneen mukaan. 110 kmh nopeudesta ylöspäin kulutus nousee kovin exponentiaalisesti. Jäi myös sellainen fiilis, että dieselin laatu vaikuttaa kulutukseen PALJON. Tankkiin meni loppumatkasta vain premium-laatuja.
- Keskinopeus oli menomatkalla 107 kmh ja paluumatkalla 111 kmh kunnes melkein jo perillä tuli tunnin "bouchon", eli "stau" saksaksi.
- Erittäin leppoisa ja vakaa ajettava moottoritiellä, menee melkein itsestään. Melutaso tosin nousee 110 jälkeen selvästi. Ajoviima kohisee ja dieseli krohisee. 160 nopeudessa pakettiauto on pakettiauto, ainakin melun puolesta.
- Attention assist ilmoitteli olemassaolostaan ensimmäisen kerran tällä reisulla. Ihme systeemi. Parin tunnin ajorupeaman jälkeen jos erehtyy kännykkää vahingossa selaamaan tai maisemia ihailemaan niin heti tulee "DING! Take a break!" Seuraakohan se silmämunien liikettä tai jotain.
- Schwarzwaldin seudulla sakuissa oli kyllä ihan järjettömän kylmää. Illalla ja aamulla tuli räntää! Tänään aamulla oli Freiburgissa sakuissa 3 astetta "lämmintä", illalla perillä Nizzan seudulla 19. Kiva ero yhden päivän ajorupeaman ajalle.
Yhteenveto ajomatkasta on positiivinen. Ehkäpä jopa kaikkein leppoisin ja stressaamattomin Euroopan moottoritieturnee, mitä on tullut ajettua. Kehitys kai vaan kehittyy.
Vito Mixto Select Long 114 CDI :: 7G-tronic plus :: Obsidian musta
Onko sielläpäin asuntoautot halpoja? Kummallisia hintoja Ranskas, kun ei kieltä ymmärrä...
Tuos esimerkkejä jostain Rapidosta, mutta sitten voi olla Saksan hintoja puoli-integroiduis Sprinter alustois.
Toinen ilmoituksista on jo monta vuotta vanha! Silmiini osui myös se, että tuo sanallinen kuvaus taitaa olla kummassakin aivan sama, copy-pastea? Asuntoautoista mitään tietämättä yleiset kaupankäynnin säännöt toiminee niissäkin, jos joku on liian halpa ollakseen totta, niin silloin se tuskin on totta - siis kusetusta.
Saksan ja Ranskan hintatasossa ei oikein voi olla todellista eroa, sillä tuollainen tavarahan liikkuu rajan yli omilla pyörillään, eikä kummassakan maassa taida olla mitään autoveron tapaisia rangaistusmaksuja - tai ainakaan Ranskassa ei ole. Saksassa käytetyt premium-autot ovat silti hieman halvempia kuin Ranskassa, koska sakuissa on enemmän tarjontaa.
Vito Mixto Select Long 114 CDI :: 7G-tronic plus :: Obsidian musta
Renkaat ovat Fuldan 235/55R17 kantavuusindeksin 103 SUV kumit (103 on max akselipainolle riittävä). Huomattava mukavuus- ja meteliparannus verrattuna alkuperäisiin 109 indeksin C-korppuihin. Vanteet levittävät ulospäin 34 mm, sisälle vain 4 mm. Renkaiden kulutuspinta jää kokonaan lokasuojien sisälle, edessä renkaan kyljet tulevat lokasuojasta ulos noin 3 mm, takana+/-0 mm.
Vito Mixto Select Long 114 CDI :: 7G-tronic plus :: Obsidian musta
Voisitko perustaa näille Vito-kuvillesi oman blogin? En tiedä mitä näillä haet??
Mieti, jos jokainen mersuforum-lukija / käyttäjä lisäisi tänne omista vanteista kuvat ja joka vahauksen jälkeen autosta kymmenen kuvaa niin meniskö vähän överiksi????
http://www.omablogi.fi/perusta-blogi/" onclick="window.open(this.href);return false; --> perusta tuonne blogi ja laita vaikka joka päivä uusi kuva tästä "ihmeestä" sinne.
Haluatko, että alan tähän ketjuun laittamaan mun autoista kuvia, jossa rekkarit sutattu??
On tällä palstalla nyt muillakin kiiltäviä mersuja, kuin yksi heimosen vito.
Voisitko perustaa näille Vito-kuvillesi oman blogin? En tiedä mitä näillä haet??
Mieti, jos jokainen mersuforum-lukija / käyttäjä lisäisi tänne omista vanteista kuvat ja joka vahauksen jälkeen autosta kymmenen kuvaa niin meniskö vähän överiksi????
http://www.omablogi.fi/perusta-blogi/" onclick="window.open(this.href);return false; --> perusta tuonne blogi ja laita vaikka joka päivä uusi kuva tästä "ihmeestä" sinne.
Haluatko, että alan tähän ketjuun laittamaan mun autoista kuvia, jossa rekkarit sutattu??
On tällä palstalla nyt muillakin kiiltäviä mersuja, kuin yksi heimosen vito.
Nii ettei saa omasta autostaa ketjun alottaja, omaan ketjuunsa kuvia lisätä, onko se jotenkin sulta pois vai mitä helvettiä haet tällä viestilläsi? aatteleppa ite jos joku muukin lisää foorumille kuvia väärinhän se on
Pärjääkö tuolla ranskan rivieralla yhtään englannilla?
Kerran ajanu puolikkaalla Barseloonasta Genovaan, muttakun oli yöaika niin piti tyyrätä tarkasti ettei aja mihinkään rotkoon .
Sori, meni vastauksen laittamisessa vähäsen kauan, mutta joo, kyllä täällä nykyisin hyvin englannilla pärjää. Ihan umpimaaseudulla voi olla vaikeuksia.
Ja eikun lissää kuvia, vanteiden keskikupit tein niksipirkkamaisesti yhdistämällä alkuperäisten pölykapselien kuppien metalliset pintaosat ja vanteiden mukana tulleet dezentin kuppien klipsiosat. Menee ihan aidoista, sano.
Vito Mixto Select Long 114 CDI :: 7G-tronic plus :: Obsidian musta