nesteet tulee ulos...mistä?

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
ansavol
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 52
Liittynyt: Pe 03.10.2003 23:38
Paikkakunta: pori / espoo

nesteet tulee ulos...mistä?

Viesti Kirjoittaja ansavol »

Jäähdytin nesteet puskee ulos jostain kuskinpuolelta konetta.
Laite on 124 300-24, onko jotain tyypillisiä paikkoja josta voisi
vikaa etsiä? vesipumppu? taas rupes ahistamaan! :x
Avatar
samppa
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 74
Liittynyt: La 20.09.2003 09:11

Re: nesteet tulee ulos...mistä?

Viesti Kirjoittaja samppa »

ansavol kirjoitti:Jäähdytin nesteet puskee ulos jostain kuskinpuolelta konetta.
Laite on 124 300-24, onko jotain tyypillisiä paikkoja josta voisi
vikaa etsiä? vesipumppu? taas rupes ahistamaan! :x
Juu
taitaapi tulla vesipumpun juorusta..
Valuu yleensä koneen kylkeä pitkin ja kuskin puolelta..
Itellä pumppu meni vaihtoon 2kk sitten ja myöntää täytyy et oli 24 venaseen hieman työläämpi vaihtaa.. meni n. 4 tuntia.
Vesipumpun pultit hieman ahtaassa paikassa irroittaa...
ansavol
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 52
Liittynyt: Pe 03.10.2003 23:38
Paikkakunta: pori / espoo

Re: nesteet tulee ulos...mistä?

Viesti Kirjoittaja ansavol »

Juu
taitaapi tulla vesipumpun juorusta..
Valuu yleensä koneen kylkeä pitkin ja kuskin puolelta..
Itellä pumppu meni vaihtoon 2kk sitten ja myöntää täytyy et oli 24 venaseen hieman työläämpi vaihtaa.. meni n. 4 tuntia.
Vesipumpun pultit hieman ahtaassa paikassa irroittaa...[/quote]

Mitä kaikkea pitää purkaa että pääsee käsiksi pumppuun?
Mistä hankit pumpun ja mitä makso? mistä löytyy halvin pumppu?
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 18057
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Viesti Kirjoittaja dealer »

Kannattaa miettiä onko halvin pumppu viisas vaihtoehto.

Onkohan rakenne samanlainen kuin 12-venttiilinen ?
Jos on niin voi vuotaa myös pumpun ja lohkon välissä olevasta tiivisteestä - sellaisia tapauksia on joitain ollut.
wiimax.fi
ansavol
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 52
Liittynyt: Pe 03.10.2003 23:38
Paikkakunta: pori / espoo

Viesti Kirjoittaja ansavol »

dealer kirjoitti:Kannattaa miettiä onko halvin pumppu viisas vaihtoehto.

Onkohan rakenne samanlainen kuin 12-venttiilinen ?
Jos on niin voi vuotaa myös pumpun ja lohkon välissä olevasta tiivisteestä - sellaisia tapauksia on joitain ollut.
En tiedä tosta rakenteen samanlaisuudesta mutta ainakin 24 venasen on kalliimpi. Motonetissä 144 euroa :shock: kl-varaosat myy 166 eurolla :x
Aloittelin tossa pumpun irrottamista ja masennuin heti kun vahvasti näyttää siltä että joutuu irrottamaan koko imusarjan että saa pumpun irti. Onko näin? vai olenko vain tyhmä :?:
Avatar
Mikko K
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 1559
Liittynyt: Ma 27.10.2003 18:10
Paikkakunta: Itä-Suomi

Viesti Kirjoittaja Mikko K »

Eihän nyt imusarjaa! nehän on eri paikassa. Kannattaa varmaan kurkata ajatuksen kans uudestaan.
TURBO INTERCOOLER DIESEL POWER
Avatar
Jani
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1358
Liittynyt: Pe 04.04.2003 23:57
Paikkakunta: Karvia
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jani »

ansavol kirjoitti:
dealer kirjoitti:Kannattaa miettiä onko halvin pumppu viisas vaihtoehto.

Onkohan rakenne samanlainen kuin 12-venttiilinen ?
Jos on niin voi vuotaa myös pumpun ja lohkon välissä olevasta tiivisteestä - sellaisia tapauksia on joitain ollut.
En tiedä tosta rakenteen samanlaisuudesta mutta ainakin 24 venasen on kalliimpi. Motonetissä 144 euroa :shock: kl-varaosat myy 166 eurolla :x
Aloittelin tossa pumpun irrottamista ja masennuin heti kun vahvasti näyttää siltä että joutuu irrottamaan koko imusarjan että saa pumpun irti. Onko näin? vai olenko vain tyhmä :?:
Ei se paljon eroa M103:sta.
Ohjaustehostajan pumppu täytyy ottaa irti, niin saa tilaa enemmän.
Jäähdyttäjänkin otin omasta pois, helpotti hommaa huomattavasti.
Takimmainen yläpultti on kyllä melko pahassa paikassa, mutta kyllä sen pitäis lähteä ilman imusarjan irroitusta.
Kaurmi kirjoitti:Eihän nyt imusarjaa! nehän on eri paikassa. Kannattaa varmaan kurkata ajatuksen kans uudestaan.
Bensa-kutosessa on vesipummppu imusarjan vieressä, osittain sen alla :roll:
-Jani-
W124, W210, W163, W251
+Pari ajoneuvoa
ansavol
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 52
Liittynyt: Pe 03.10.2003 23:38
Paikkakunta: pori / espoo

Viesti Kirjoittaja ansavol »

Kiitos vinkistä! se yks pultti on kyllä tosi ahtaassa kolossa, mutta jos muutkin on saanu pois niin kyllä minäkin ...KELE! niin.
Avatar
Jani
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1358
Liittynyt: Pe 04.04.2003 23:57
Paikkakunta: Karvia
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jani »

Ohjaustehostajan pumpusta ei sitten kannata letkuja irroittaa, riittää kun kiinnityspultit ottaa pois ja kääntää aparaatin sivuun.
Hihnankiristys-systeeminkin joutuu ottamaan pois.
Vesipumpun kuusiokoloruuvit saa helpommin pois jos on "pallopäinen" kuusiokoloavain.
-Jani-
W124, W210, W163, W251
+Pari ajoneuvoa
ansavol
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 52
Liittynyt: Pe 03.10.2003 23:38
Paikkakunta: pori / espoo

Viesti Kirjoittaja ansavol »

Jani kirjoitti:Ohjaustehostajan pumpusta ei sitten kannata letkuja irroittaa, riittää kun kiinnityspultit ottaa pois ja kääntää aparaatin sivuun.
Hihnankiristys-systeeminkin joutuu ottamaan pois.
Vesipumpun kuusiokoloruuvit saa helpommin pois jos on "pallopäinen" kuusiokoloavain.
Kyllä nyt kävi niin etten näillä kylähullu vehkeillä saanu pumppua irti irrottamatta imusarjaa. Paska homma, mutta tulipahan tehtyä.
Avatar
arzi
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 194
Liittynyt: Ke 22.10.2003 23:21
Paikkakunta: Kuopio
Viesti:

Viesti Kirjoittaja arzi »

Minulla vuoti termostaatin kotelosta kun se oli halki
uusi onkin sitten metallinen
[url=http://helium.wakkanet.fi/~w126/tahtiklubi/tahti/galleria/tuning/arzi/arzi.html]M-B 300CEA-24v-90[/url]
Vastaa Viestiin