W211 Turbo imaisi imupuolen tiivisteen
W211 Turbo imaisi imupuolen tiivisteen
Kuinkahan liemessä sitä nytten ollaan. Pirssi oli jälkitarkistuskorjaukses työpaikan läheisellä pajalla. Suurin syy päätöt. Tarjosivat samalla pajalta että käyvät näyttämässä sen tuossa viereisellä katsastusasemalla. No mikäs siinä.
Ei mennyt auto läpi eikä jäänyt käteen ku lasku ja kone rupes vinkumaan. Sitten vaihtoehtosesti ajattelin testata Lohjalla mersuun erikoistunutta pajaa, joka totesi turbon imaisseen imupuolen tiivisteestä palan läpi. Osa siivekkeistä puuttuu ja hinta-arvio hipoi useempaa tonnia. Ajossa en huomannut kuin korkeaäänisen vinkumisen ja tuntui kuluttavan vähän enemmän. Eli kaikki palaset on jossain välijäähdyttimessä? Onkohan se kuinka vaarallista?
Auto äkkiä pois mersupajalta, etteivät keksi ruveta sitä korjaamaan tuohon hintaan.
Onko muille sattunu vastaavaa? Taas kerran jäi päästöpuoli tutkimatta kun tulee kaikenlaista muuta tielle..
Auto allekirjoituksessa.
Ei mennyt auto läpi eikä jäänyt käteen ku lasku ja kone rupes vinkumaan. Sitten vaihtoehtosesti ajattelin testata Lohjalla mersuun erikoistunutta pajaa, joka totesi turbon imaisseen imupuolen tiivisteestä palan läpi. Osa siivekkeistä puuttuu ja hinta-arvio hipoi useempaa tonnia. Ajossa en huomannut kuin korkeaäänisen vinkumisen ja tuntui kuluttavan vähän enemmän. Eli kaikki palaset on jossain välijäähdyttimessä? Onkohan se kuinka vaarallista?
Auto äkkiä pois mersupajalta, etteivät keksi ruveta sitä korjaamaan tuohon hintaan.
Onko muille sattunu vastaavaa? Taas kerran jäi päästöpuoli tutkimatta kun tulee kaikenlaista muuta tielle..
Auto allekirjoituksessa.
W211 E220 CDI 2004. Puolen millin "paremmalla" puolella.
Re: W211 Turbo imaisi imupuolen tiivisteen
Jokohan siellä ekassa pajassa käyttivät irti ja kasatessa tiiviste jäi väliin ja palanen läx siitä syystä irti ja mennessään rikkoi ahtimen
Itte en ajais yhtään ennen kun palaset löytyy jostain. Jos nuin oli niin ihan reilua että rikotaan auto ja kirjoitetaan perään vielä lasku. Ihan ittekseen se tiiviste ei sieltä kait lähde taipaleelle vaan sen pitää olla pois paikoiltaan valmiiksi? Onko paikka josta tiiviste on rikki sellainen jossa tiivisteestä voi asennuksessa leikkautua pala pois jos tiiviste ei ole oikein paikoillaan?

Itte en ajais yhtään ennen kun palaset löytyy jostain. Jos nuin oli niin ihan reilua että rikotaan auto ja kirjoitetaan perään vielä lasku. Ihan ittekseen se tiiviste ei sieltä kait lähde taipaleelle vaan sen pitää olla pois paikoiltaan valmiiksi? Onko paikka josta tiiviste on rikki sellainen jossa tiivisteestä voi asennuksessa leikkautua pala pois jos tiiviste ei ole oikein paikoillaan?
Re: W211 Turbo imaisi imupuolen tiivisteen
En tiedä koska turbo on ollut viimeksi auki, jos ollenkaan. Ollut vajaan vuoden minulla ja sinä aikana ei ainakaan ole koskettu.
En siinä hetkessä tajunnut kun auton sain ensimmäiseltä pajalta. Kävin siellä jututtamassa ja totesivat vain ettei ole ensimmäinen kerta kun katsastuksessa lähtee. Mietin vaan kuinka kovaa sitä pitää polkee et noin vois käydä.
En siinä hetkessä tajunnut kun auton sain ensimmäiseltä pajalta. Kävin siellä jututtamassa ja totesivat vain ettei ole ensimmäinen kerta kun katsastuksessa lähtee. Mietin vaan kuinka kovaa sitä pitää polkee et noin vois käydä.
W211 E220 CDI 2004. Puolen millin "paremmalla" puolella.
Re: W211 Turbo imaisi imupuolen tiivisteen
Jos katsastuksessa tuo tiiviste lähtee ja menee ahtimen siipien välistä niin miksi siitä ei ole kirjoitettu täällä tätä kirjoitusta enempää? Vai onko ja en vaan ola niitä nähny?
Ihanäkkiä en usko sulle annettua selitystä siitä että olisi W211:sesa yleinen vaiva. Ja jos kerta tiesivät tuon olevan yleinen vaiva niin miksi sitten eivät tehny asialle mitään ennen katsastusta? Uusanneet tiivistettä tai tarvittavia osia ettei tiiviste mene väliin??? Sitä vaivaa pitäis siten olla vitossakin jne.
Voi asia toisinkin olla ja kun en tunne tuota rakennetta niin siltä pohjalta mutta mutta
Haisee ja pahasti
Ihanäkkiä en usko sulle annettua selitystä siitä että olisi W211:sesa yleinen vaiva. Ja jos kerta tiesivät tuon olevan yleinen vaiva niin miksi sitten eivät tehny asialle mitään ennen katsastusta? Uusanneet tiivistettä tai tarvittavia osia ettei tiiviste mene väliin??? Sitä vaivaa pitäis siten olla vitossakin jne.
Voi asia toisinkin olla ja kun en tunne tuota rakennetta niin siltä pohjalta mutta mutta

Haisee ja pahasti

Re: W211 Turbo imaisi imupuolen tiivisteen
Vaiva on yleinen vain V6-moottoreissa, siis se että tiiviste hajottaa ahtimen, ja se johtuu siitä että "y-haaran" kumi ei ole mennyt kunnolla paikalleen kun y-haaraa on käytetty irti, tai sitten on laitettu rikkinäinen kumi takaisin jota ei missään tapauksessa saa tehdä.
Yleisyys taas johtuu siitä että huoltotoimenpiteistä polttoainesuodattimen vaihto on työ jossa kyseinen liitos on pakko avata. (ilmansuodattimien vaihto taas ei) Edelleen kyseessä V6.
Kunnossa ja oikein paikallaan oleva kumi ei varmasti lähde mihinkään pakokaasutestissä tai muuten.
Neloskoneissa, jollainen tässä on kyseessä, on hyvin harvinaista että noin käy, koska kumia irrotellaan harvoin. Lähinnä laturiremontissa tai ilmansuodattimen kiinnityskumeja vaihtaessa.
Omia aikojaan oikein paikoillaan oleva kumi ei näissäkään ahtimeen mene vaikka kuinka kaasutellaan
Yleisyys taas johtuu siitä että huoltotoimenpiteistä polttoainesuodattimen vaihto on työ jossa kyseinen liitos on pakko avata. (ilmansuodattimien vaihto taas ei) Edelleen kyseessä V6.
Kunnossa ja oikein paikallaan oleva kumi ei varmasti lähde mihinkään pakokaasutestissä tai muuten.
Neloskoneissa, jollainen tässä on kyseessä, on hyvin harvinaista että noin käy, koska kumia irrotellaan harvoin. Lähinnä laturiremontissa tai ilmansuodattimen kiinnityskumeja vaihtaessa.
Omia aikojaan oikein paikoillaan oleva kumi ei näissäkään ahtimeen mene vaikka kuinka kaasutellaan

wiimax.fi
Re: W211 Turbo imaisi imupuolen tiivisteen
niin ei tuo ensimmäinen huoltamo sitä erityisesti tämän vaivaksi listannut, vaan yleisesti ei ollut ensimmäinen kerta kun olivat vastaavan nähneet muissa autoissa. Toinen huoltamo kuten dealerikin sanoi tiivisteen itse irtoamisen olevan mahdottomuus.
tänään purkiessa laturista puuttui yksi ruuvi. Tiedä sitten onko se joskus vaihdettu ja turbon letkut mennyt huonosti kiinni. Ei ole siis minun aikana laitettu. Laturi kai vaihtuisi alakautta suht kivuttomasti, mutta pääseehän sitä yläkautta turbon purkamalla.
Kuinka pitkäikäisiä turbot on noin yleensä? Tarvitseeko niitä yleensä vaihdella?
Tältä se sitten näytti.. https://onedrive.live.com/redir?resid=C ... hoto%2cpng" onclick="window.open(this.href);return false;
tänään purkiessa laturista puuttui yksi ruuvi. Tiedä sitten onko se joskus vaihdettu ja turbon letkut mennyt huonosti kiinni. Ei ole siis minun aikana laitettu. Laturi kai vaihtuisi alakautta suht kivuttomasti, mutta pääseehän sitä yläkautta turbon purkamalla.
Kuinka pitkäikäisiä turbot on noin yleensä? Tarvitseeko niitä yleensä vaihdella?
Tältä se sitten näytti.. https://onedrive.live.com/redir?resid=C ... hoto%2cpng" onclick="window.open(this.href);return false;
W211 E220 CDI 2004. Puolen millin "paremmalla" puolella.
Re: W211 Turbo imaisi imupuolen tiivisteen
Melkein näyttäisi sille että jotain kovempaakin on ollu siipien edessä? Olisko sitten tuosta yhdestä siivestä puuttuva isompi pala pyöriny etupuolella jonkin aikaa kunnes on sit menny sisään? Olisko samalla murentunu pienemmiksi paloiksi? Tuo pidempi siipi jossa on ympyrä näyttää taipuneen sekin ja voi olla että on murtuma ja kauaa ei siinä pysy jos tuolla ajelee?
Mutta jotain muutakin ainakin kuvasta kattottuna näyttää tapahtuneen vai onko vaan niin että kuva vääristää asiaa? Jos ei vääristä niin saattaa olla että ulkokuoressakin on sellaisia jälkiä et uusiksi menee sekin eikä vain tuo siipiosa? Siipiosa on varmaankin aikapaljon epätasapainossa ettei tuolla ahtimella metrejä ole jäljellä? Sehän voi mennä rikki silleenkin että matkanteko loppuu ja menee lavettihommiksi.
Harmittaa ihan ja jos pajahuolimattomuuden takia niin tuon ekasanan voi korvata muullakin sanalla.
Tässä kuvassa olen ympyröiny tuon mitä ihmettelin. Saattaa se olla ihan sitäkin että tulkitsen kuvaa väärin ja kuorissa ei sellaisia jälkiä ole etteikö siitä saisi toimivaa. Jotain jälkiä siellä jokatapauksessa voi olettaa olevan.
Mutta jotain muutakin ainakin kuvasta kattottuna näyttää tapahtuneen vai onko vaan niin että kuva vääristää asiaa? Jos ei vääristä niin saattaa olla että ulkokuoressakin on sellaisia jälkiä et uusiksi menee sekin eikä vain tuo siipiosa? Siipiosa on varmaankin aikapaljon epätasapainossa ettei tuolla ahtimella metrejä ole jäljellä? Sehän voi mennä rikki silleenkin että matkanteko loppuu ja menee lavettihommiksi.
Harmittaa ihan ja jos pajahuolimattomuuden takia niin tuon ekasanan voi korvata muullakin sanalla.
Tässä kuvassa olen ympyröiny tuon mitä ihmettelin. Saattaa se olla ihan sitäkin että tulkitsen kuvaa väärin ja kuorissa ei sellaisia jälkiä ole etteikö siitä saisi toimivaa. Jotain jälkiä siellä jokatapauksessa voi olettaa olevan.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Re: W211 Turbo imaisi imupuolen tiivisteen
Laturi vaihtuu yläkautta. Siivet on pahemman näköiset kuin yleensä kumin niitä raadeltua
Onhan tuossa se nyt kun asiaa mietin että ilmansuodattimen vaihdossa putken yläpään joutuu irrottamaan ja jos alapään klemmari on löysällä tai liikaa väännetään niin alapää irtoaa, sitten jos ei ole huolellinen asennuksessa niin kumi on kyllä siivissä seuraavalla ryntäytyksellä...veikkaanpa että näin on käynyt tässä tapauksessa.

Onhan tuossa se nyt kun asiaa mietin että ilmansuodattimen vaihdossa putken yläpään joutuu irrottamaan ja jos alapään klemmari on löysällä tai liikaa väännetään niin alapää irtoaa, sitten jos ei ole huolellinen asennuksessa niin kumi on kyllä siivissä seuraavalla ryntäytyksellä...veikkaanpa että näin on käynyt tässä tapauksessa.
wiimax.fi
Re: W211 Turbo imaisi imupuolen tiivisteen
Tunteeko kukaan ketään, joka voisi tuon korjata? Akselilla seinäjoki - helsinki kuljen itse.
Turbotukku tarjosi 800 euroa uudesta kunnostetusta, mutta jos vielä vähän edullisemmin pääsisi..
Purkaamoille lähettelin numerosarjat, josko sattuis löytymään.
Turbotukku tarjosi 800 euroa uudesta kunnostetusta, mutta jos vielä vähän edullisemmin pääsisi..

Purkaamoille lähettelin numerosarjat, josko sattuis löytymään.
W211 E220 CDI 2004. Puolen millin "paremmalla" puolella.
-
- Mersumies
- Viestit: 2658
- Liittynyt: Ti 14.09.2010 22:22
Re: W211 Turbo imaisi imupuolen tiivisteen
Oliko tuossa hinnassa uusi välijäähdytin mukana vai tuleeko se erikseen?mr panu kirjoitti:Tunteeko kukaan ketään, joka voisi tuon korjata? Akselilla seinäjoki - helsinki kuljen itse.
Turbotukku tarjosi 800 euroa uudesta kunnostetusta, mutta jos vielä vähän edullisemmin pääsisi..
Purkaamoille lähettelin numerosarjat, josko sattuis löytymään.
Johonkin ne metallikappaleet ovat menneet ja jos ovat päätyneet sylinteriin saakka, on ennuste huono. Parhaimmassa tapauksessa ne löytyvät välijäähdyttimestä. Tuskin kaikki kuitenkaan koska aikamoinen läpiveto siellä käy.
Re: W211 Turbo imaisi imupuolen tiivisteen
Tuossa pelkkä turbo. Eikö se jäähdytin ole aika tiheää kennoa? En ole sinne vielä kurkkinut.
W211 E220 CDI 2004. Puolen millin "paremmalla" puolella.
Re: W211 Turbo imaisi imupuolen tiivisteen
http://www.turbotohtori.fi/" onclick="window.open(this.href);return false;
Oleppa tuonne yhteydessä.
Oleppa tuonne yhteydessä.
Re: W211 Turbo imaisi imupuolen tiivisteen
Samoin täältä sositukset juurikin tuonne

Näissä niinkuin monessa muussakin hommassa halvin ei välttämättä aina ole se paras vaihtoehto. Ja tottakai täältä kannattaa soittaa ja kysyä josko löytyisi ehjä kunnossaoleva.
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: W211 Turbo imaisi imupuolen tiivisteen
Yksi mikä osaltaan edesautta kumin imeytymistä on ne tukossa olevat suodatimet
(eli huolto ohjelman mukainen huolto...
no tärkeintähän on että hulto kirja on oikein leimaatu ja autosta löytyy läjä kuiteja...)
(eli huolto ohjelman mukainen huolto...
no tärkeintähän on että hulto kirja on oikein leimaatu ja autosta löytyy läjä kuiteja...)
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

Re: W211 Turbo imaisi imupuolen tiivisteen
Päivitellääs tänne miten kävi. Turbo lähti ihan nätisti irti autosta, tovi siihen kyllä neni kaikkine miettimisineen. Vein sen turbotohtorille akaaseen, jossa vaihdettiin laakerit ja imupuolen siivet. Ja perusteellinen puhdistus tietty. Samalla uudet tiivisteet joka putkeen siinä turbon ympärillä. Lopputulos tuntuu kaasussa, hieman parempi veto. Savutkin oli 1,5 jotain, kun ensimmäisellä yrittämällä k-arvo ampui 3,3.
Eli auto leimassa ja kovaa ajoa taas ja kiitokset turbovinkeistä!
Eli auto leimassa ja kovaa ajoa taas ja kiitokset turbovinkeistä!
W211 E220 CDI 2004. Puolen millin "paremmalla" puolella.
Re: W211 Turbo imaisi imupuolen tiivisteen
Paljonko turbo remontti maksoi.?
Re: W211 Turbo imaisi imupuolen tiivisteen
Pelkkä siivenvaihto olisi ollut jotain reilun 200 euron luokkaa, mutta tuo laakerihuolto lisättynä nosti hintaa 450 euroon. Ei paha siihen verrattuna, että turbotukku ja eräs toimija seinäjoella olisivat veloittaneet korjatusta turbosta 800 ja 900 euroa.
Eriäviä mielipiteitä sain eri toimijoilta kannattaako tuollaista huoltoa tehdä. Tilataan osat kiinasta, pitäisi korjauttaa tehtaalla jne.. Tiedä sitten olivatko niitä myyntipuheita nämä
Voin myös lämpimästi suositella!
Eriäviä mielipiteitä sain eri toimijoilta kannattaako tuollaista huoltoa tehdä. Tilataan osat kiinasta, pitäisi korjauttaa tehtaalla jne.. Tiedä sitten olivatko niitä myyntipuheita nämä

Voin myös lämpimästi suositella!
W211 E220 CDI 2004. Puolen millin "paremmalla" puolella.
-
- Mersumies
- Viestit: 2658
- Liittynyt: Ti 14.09.2010 22:22
Re: W211 Turbo imaisi imupuolen tiivisteen
Miten niille metallinkappaleille kävi jotka olivat irronneet siitä risasta turbosta?mr panu kirjoitti:Päivitellääs tänne miten kävi. Turbo lähti ihan nätisti irti autosta, tovi siihen kyllä neni kaikkine miettimisineen. Vein sen turbotohtorille akaaseen, jossa vaihdettiin laakerit ja imupuolen siivet. Ja perusteellinen puhdistus tietty. Samalla uudet tiivisteet joka putkeen siinä turbon ympärillä. Lopputulos tuntuu kaasussa, hieman parempi veto. Savutkin oli 1,5 jotain, kun ensimmäisellä yrittämällä k-arvo ampui 3,3.
Eli auto leimassa ja kovaa ajoa taas ja kiitokset turbovinkeistä!
Re: W211 Turbo imaisi imupuolen tiivisteen
Jäähdyttimen suulta kaivettiin pois. Tarpeeksi tiheä kenno ettei menny palat läpi. Suhteellisen suuria paloja lähti turbosta.
W211 E220 CDI 2004. Puolen millin "paremmalla" puolella.