W221 S 420 CDI
W221 S 420 CDI
Olisi MB W221 S 420 CID ostoslistalla, ja vaikka miten paljon täältä luen viestejä, niin niistä huolimatta kysyn, että millaisia kokemuksia tuosta 2008 mallin 420 CID:sta ja kyseisestä autosta on käyttäjillä ollut ?
320 hp / 730 nm tehoksi ja väännöksi pitäisi riittää, mutta ulkolaisilta saiteilta löytyy aika monenlaisia chippejä myös, joilla luvataan pitkälti yli 400 hp tehot. Miten suhtaudette ja mitä suosittelette kohtuulliseksi ohjelmoinniksi hieman yli 200 tkm ajetulle autolle ?
Nimimerkillä "kova autokuume"
320 hp / 730 nm tehoksi ja väännöksi pitäisi riittää, mutta ulkolaisilta saiteilta löytyy aika monenlaisia chippejä myös, joilla luvataan pitkälti yli 400 hp tehot. Miten suhtaudette ja mitä suosittelette kohtuulliseksi ohjelmoinniksi hieman yli 200 tkm ajetulle autolle ?
Nimimerkillä "kova autokuume"
Viimeksi muokannut juffe, Ti 24.05.2016 07:28. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
MB S 420 CID L
Re: W221 S 420 CID
Terve!
Minä saattaisin toimia näin:
1) Osta auto
2) Ajele vähän aikaa
3) Jos vielä tuntuu siltä, että tarvitset lisää suorituskykyä: ota yhteys vaikka yksityisviestillä nimimerkki tuikkuun, joka kirjoittaa aktiivisesti tälle palstalle http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... start=2130 Onnea mersun etsintään!
Minä saattaisin toimia näin:
1) Osta auto
2) Ajele vähän aikaa
3) Jos vielä tuntuu siltä, että tarvitset lisää suorituskykyä: ota yhteys vaikka yksityisviestillä nimimerkki tuikkuun, joka kirjoittaa aktiivisesti tälle palstalle http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... start=2130 Onnea mersun etsintään!
Re: W221 S 420 CID
.........
Viimeksi muokannut Bomber4, Su 19.03.2017 19:29. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Star
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: W221 S 420 CID
Kysy koneesta nim kumipääjuffe kirjoitti:Olisi MB W221 S 420 CID ostoslistalla, ja vaikka miten paljon täältä luen viestejä, niin niistä huolimatta kysyn, että millaisia kokemuksia tuosta 2008 mallin 420 CID:sta ja kyseisestä autosta on käyttäjillä ollut ?
320 hp / 730 nm tehoksi ja väännöksi pitäisi riittää, mutta ulkolaisilta saiteilta löytyy aika monenlaisia chippejä myös, joilla luvataan pitkälti yli 400 hp tehot. Miten suihadutte ja mitä suosittelette kohtuulliseksi ohjelmoinniksi hieman yli 200 tkm ajetulle autolle ?
Nimimerkillä "kova autokuume"
hänellä oli sama kone 211 koriseesa ohjelmoituna
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
Re: W221 S 420 CID
........
Viimeksi muokannut Bomber4, Su 19.03.2017 19:27. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Star
Re: W221 S 420 CID
Tietenkin kaikki kiinnostaa, joten jos yv:llä voit kirjoittaa, niin kiitos jo siitä
Bomber4 kirjoitti:Juu. Tämä kumipään vanha auto on kaverillani,ei kirjoittele täälläkään.... Kerron vaikka yyveellä ko. Autosta jos tarvitsee..... On faktaa myös kumipäältä.... Jolta voi toki kysellä
MB S 420 CID L
Re: W221 S 420 CID
........
Viimeksi muokannut Bomber4, Su 19.03.2017 19:28. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Star
Re: W221 S 420 CID
Reilu vuoden nyt ollu S420 ja mukava autohan se on, mutta ÄSSÄ malleissa on ne omat vaivansa myös, eli star:i kannattaa melkeen olla käsillä itellä ja ihan perus Tuikutuksella jo tulee yllättävän kiva kulkine vaikka painaakin yli 2 tonnia, mutta nälkähän kasvaa syödessä
Köyhällä ei ole varaa ajaa huonolla!
"some people do, some people talk."
"some people do, some people talk."
Re: W221 S 420 CID
Miten sinun vuotesi on 420 kanssa sujunut ja mitä mallia se on ?Allu D. kirjoitti:Reilu vuoden nyt ollu S420 ja mukava autohan se on, mutta ÄSSÄ malleissa on ne omat vaivansa myös, eli star:i kannattaa melkeen olla käsillä itellä ja ihan perus Tuikutuksella jo tulee yllättävän kiva kulkine vaikka painaakin yli 2 tonnia, mutta nälkähän kasvaa syödessä
Onko autosssasi jo softaa tms. ?
Staarilla on kyllä kiinnotukseni kohdetta tutkittu ja siinä kaikki näyttää hyvältä
MB S 420 CID L
Re: W221 S 420 CDI
Laitas auton runkonumero tänne, mitä olet ostamassa, niin ihmetellään porukalla.
Ei ollu kilpi näkösällä kuvissa..
Numero jää staarin muistiin.
Jos oikeen auton löysin, niin pätkämalli ja hintava.
Ei ollu kilpi näkösällä kuvissa..
Numero jää staarin muistiin.
Jos oikeen auton löysin, niin pätkämalli ja hintava.
Star/bittiTuikkaukset Kalajoella.
Re: W221 S 420 CDI
Auto on pitkä malli ABC alustalla, osto hetkellä 156tkm ajettu, vuosi menny suhteellisen hyvin, mitä nyt 420 perus ongelmien hoitoa, eli kierot pakosarjat ja katkenneita pakosarjan pultteja, sehän on tässä mallissa ominaisuus, ei sattuma ja syyn näkee kyllä heti kun saa pakosarjan käteen, suunittelu virhe
Ässä mallille ominainen ratin puistatus, eli ajaessa jos päästää ratista irti se puistaa ihan huolella, aivan niinku rengas olis irti tai pois tasapainosta, nyt kokeiltu 3 eri rengas sarjaa painostuksen jälkeen ja sama homma kaikilla, jarrut suorat eikä laahaa ja hammastangossa ei väljää.
Tämä vaiva parhaillaan tutkinnassa, selvinnee toivottavasti lähipäivinä, jenkkilässä maahantuoja jopa ostanut uusia autoja takaisin asiakkailta tämän vaivan takia, ei tosin ole kaikissa W221 yksilöissä tätä vaivaa.
Ja mikäli on hierovat/ajodynaamiset jakkarat niin kannattaa varautua siihen että heittää niistä herjaa ja tyynyt lakkaa toimimasta randomina, starilla vikakoodien kuittaus ja taas matka jatkuu, tunnettuja siitä että näiden imatyynyjen ohjaus pettää penkistä.
Ja ellet ole varma akkujen kunnosta niin vaihda molemmat ajoissa, säästyy ihmettelyiltä
Mutta summa sumaarum,oon tyytyväinen ja pirun hyvä ajolleen, mutta onhan to jo vanha auto eli huoltoihin osas jo varautua ostohetkellä.
Auto kävi syksyllä tuikun luona hakemassa valohoitoa ja paranihan se , mutta nyt tarvii sitten pakosta lukkoperän jos mielii nilkan oikasta
Ja tarkotus olis ottaa vielä kohtalaisesti lisää tuosta kunahan kerkeää rassailemaan ja hoitamaan koneen hengityksen kuntoon.
Ässä mallille ominainen ratin puistatus, eli ajaessa jos päästää ratista irti se puistaa ihan huolella, aivan niinku rengas olis irti tai pois tasapainosta, nyt kokeiltu 3 eri rengas sarjaa painostuksen jälkeen ja sama homma kaikilla, jarrut suorat eikä laahaa ja hammastangossa ei väljää.
Tämä vaiva parhaillaan tutkinnassa, selvinnee toivottavasti lähipäivinä, jenkkilässä maahantuoja jopa ostanut uusia autoja takaisin asiakkailta tämän vaivan takia, ei tosin ole kaikissa W221 yksilöissä tätä vaivaa.
Ja mikäli on hierovat/ajodynaamiset jakkarat niin kannattaa varautua siihen että heittää niistä herjaa ja tyynyt lakkaa toimimasta randomina, starilla vikakoodien kuittaus ja taas matka jatkuu, tunnettuja siitä että näiden imatyynyjen ohjaus pettää penkistä.
Ja ellet ole varma akkujen kunnosta niin vaihda molemmat ajoissa, säästyy ihmettelyiltä
Mutta summa sumaarum,oon tyytyväinen ja pirun hyvä ajolleen, mutta onhan to jo vanha auto eli huoltoihin osas jo varautua ostohetkellä.
Auto kävi syksyllä tuikun luona hakemassa valohoitoa ja paranihan se , mutta nyt tarvii sitten pakosta lukkoperän jos mielii nilkan oikasta
Ja tarkotus olis ottaa vielä kohtalaisesti lisää tuosta kunahan kerkeää rassailemaan ja hoitamaan koneen hengityksen kuntoon.
Köyhällä ei ole varaa ajaa huonolla!
"some people do, some people talk."
"some people do, some people talk."
Re: W221 S 420 CDI
Kiitos mielenkiintoisesta informaatiosta. Saas nähdä mitä tulee tulevan omani osalta tapahtumaanAllu D. kirjoitti:Auto on pitkä malli ABC alustalla, osto hetkellä 156tkm ajettu, vuosi menny suhteellisen hyvin, mitä nyt 420 perus ongelmien hoitoa, eli kierot pakosarjat ja katkenneita pakosarjan pultteja, sehän on tässä mallissa ominaisuus, ei sattuma ja syyn näkee kyllä heti kun saa pakosarjan käteen, suunittelu virhe
Ässä mallille ominainen ratin puistatus, eli ajaessa jos päästää ratista irti se puistaa ihan huolella, aivan niinku rengas olis irti tai pois tasapainosta, nyt kokeiltu 3 eri rengas sarjaa painostuksen jälkeen ja sama homma kaikilla, jarrut suorat eikä laahaa ja hammastangossa ei väljää.
Tämä vaiva parhaillaan tutkinnassa, selvinnee toivottavasti lähipäivinä, jenkkilässä maahantuoja jopa ostanut uusia autoja takaisin asiakkailta tämän vaivan takia, ei tosin ole kaikissa W221 yksilöissä tätä vaivaa.
Ja mikäli on hierovat/ajodynaamiset jakkarat niin kannattaa varautua siihen että heittää niistä herjaa ja tyynyt lakkaa toimimasta randomina, starilla vikakoodien kuittaus ja taas matka jatkuu, tunnettuja siitä että näiden imatyynyjen ohjaus pettää penkistä.
Ja ellet ole varma akkujen kunnosta niin vaihda molemmat ajoissa, säästyy ihmettelyiltä
Mutta summa sumaarum,oon tyytyväinen ja pirun hyvä ajolleen, mutta onhan to jo vanha auto eli huoltoihin osas jo varautua ostohetkellä.
Auto kävi syksyllä tuikun luona hakemassa valohoitoa ja paranihan se , mutta nyt tarvii sitten pakosta lukkoperän jos mielii nilkan oikasta
Ja tarkotus olis ottaa vielä kohtalaisesti lisää tuosta kunahan kerkeää rassailemaan ja hoitamaan koneen hengityksen kuntoon.
Mikä olikaan autosi vuosimalli ?
MB S 420 CID L
Re: W221 S 420 CDI
Kumipää kirjoitti:Laitas auton runkonumero tänne, mitä olet ostamassa, niin ihmetellään porukalla.
Ei ollu kilpi näkösällä kuvissa..
Numero jää staarin muistiin.
Jos oikeen auton löysin, niin pätkämalli ja hintava.
Tuli ostettua nyt MB S 420 CID L ja runkonumero on WDD 221128-IA-175093 jos oikein numeron tulkitsen. Rekisteröity 09/2007.
Ajettu n 220 000 km. Lähinnä kiinnostaisi millaiset ohjelmointivaihtoehdot olisi järkeviä tehon ja/tai kulutuksenkin osalta.
MB S 420 CID L
Re: W221 S 420 CDI
Nyt on auto päivitetty ja jerkkua on 433 hp / 1004 nm, joten alkaa auto jo kulkemaan
juffe kirjoitti:Kumipää kirjoitti:Laitas auton runkonumero tänne, mitä olet ostamassa, niin ihmetellään porukalla.
Ei ollu kilpi näkösällä kuvissa..
Numero jää staarin muistiin.
Jos oikeen auton löysin, niin pätkämalli ja hintava.
Tuli ostettua nyt MB S 420 CID L ja runkonumero on WDD 221128-IA-175093 jos oikein numeron tulkitsen. Rekisteröity 09/2007.
Ajettu n 220 000 km. Lähinnä kiinnostaisi millaiset ohjelmointivaihtoehdot olisi järkeviä tehon ja/tai kulutuksenkin osalta.
MB S 420 CID L
Re: W221 S 420 CDI
Noniin siinähän on ihan kivasti alkuun.
Elä ajele pitkiä siivuja kaasu pohjassa, ne vakio ahtimet on aika pienet, nousee pakolämmöt korkeelle, päivittää sit myöhemmin isommat.
Menee muuten aika lujaa jos rajoitin on poistettu, oma eemeli meni vikatilassakin 3000rpm kahtasataa ja
w221 on vielä harvempi välitys
Elä ajele pitkiä siivuja kaasu pohjassa, ne vakio ahtimet on aika pienet, nousee pakolämmöt korkeelle, päivittää sit myöhemmin isommat.
Menee muuten aika lujaa jos rajoitin on poistettu, oma eemeli meni vikatilassakin 3000rpm kahtasataa ja
w221 on vielä harvempi välitys
Star/bittiTuikkaukset Kalajoella.
Re: W221 S 420 CDI
Ohjelmoinnin yhteydessä ( AJ Tech Seinäjoki ) auto oli tietenkin dynamometrissä, josta sain grafiikan/tulosteen sekä ennen ohjelmointia, että sen jälkeen mitattuna.
Autosta mitattiin myös pakokaasujen lämmöt "kohtuullisella" kokeilulla, eikä ainakaan siinä yhteydessä lämmöt nousseet merkittävästi ja jäivät alle 800 C.
Mitattu teho ennen ohjelmointia 327 Hp ja ohjelmoinnin jälkeen 433,2 Hp. Vääntö ennen ohjelmointia 758,7 Nm ja ohjelmoinnin jälkeen 1004,6 Nm, joten en voi olla muuta kuin tyytyväinen.
Tarkoitus oli ensin lähteä Kajaaniiin hakemaan päivitys, mutta kuulin, että Seinäjoelta löytyy maankuulu tekijä, jonne ainakin Bemareita tulee koko ajan ympäri Suomea. Kävin paikalla pari kertaa ja niissä oli silloin Lahdesta, Hesasta, Iisalmesta ja Vaasasta autot säädettävänä ja 2-3 jonotusaika koko ajan, joten kyllä kaveri on aika hyvin hoitanut hommansa ja tehnytkin toki jo n. 10 vuotta
Voin vain suositella
Autosta mitattiin myös pakokaasujen lämmöt "kohtuullisella" kokeilulla, eikä ainakaan siinä yhteydessä lämmöt nousseet merkittävästi ja jäivät alle 800 C.
Mitattu teho ennen ohjelmointia 327 Hp ja ohjelmoinnin jälkeen 433,2 Hp. Vääntö ennen ohjelmointia 758,7 Nm ja ohjelmoinnin jälkeen 1004,6 Nm, joten en voi olla muuta kuin tyytyväinen.
Tarkoitus oli ensin lähteä Kajaaniiin hakemaan päivitys, mutta kuulin, että Seinäjoelta löytyy maankuulu tekijä, jonne ainakin Bemareita tulee koko ajan ympäri Suomea. Kävin paikalla pari kertaa ja niissä oli silloin Lahdesta, Hesasta, Iisalmesta ja Vaasasta autot säädettävänä ja 2-3 jonotusaika koko ajan, joten kyllä kaveri on aika hyvin hoitanut hommansa ja tehnytkin toki jo n. 10 vuotta
Voin vain suositella
Kumipää kirjoitti:Noniin siinähän on ihan kivasti alkuun.
Elä ajele pitkiä siivuja kaasu pohjassa, ne vakio ahtimet on aika pienet, nousee pakolämmöt korkeelle, päivittää sit myöhemmin isommat.
Menee muuten aika lujaa jos rajoitin on poistettu, oma eemeli meni vikatilassakin 3000rpm kahtasataa ja
w221 on vielä harvempi välitys
MB S 420 CID L
Re: W221 S 420 CDI
Kyllä ne nousee aika ylös reilummalla vedätyksellä, ei sitä penkissä nää.
Varsinkin oikea puoli.
Varsinkin oikea puoli.
Star/bittiTuikkaukset Kalajoella.
Re: W221 S 420 CDI
OK. Ohjelmoija kyllä kävi sitä nimenomaan tiellä kokeilemassa noitten pakokaasujen lämpöjen osalta. Olisi varmaan hyvä, jos olisi itsellä jokin tapa mitata niitä jonkin mittarin avulla suoraan ohjaamoon, vaikka kyseessä onkin tietenkin vain erittäin harvoin tapahtuvat "kovemmat" vedätykset täydellä kaasulla....
Kumipää kirjoitti:Kyllä ne nousee aika ylös reilummalla vedätyksellä, ei sitä penkissä nää.
Varsinkin oikea puoli.
MB S 420 CID L
Re: W221 S 420 CDI
Sanotaanko että sieltä kahdestasadasta ylöspäin alkaa lämpeemään liikaa.
Vältät toistuvia 0-300 kiihdytyksiä
Vältät toistuvia 0-300 kiihdytyksiä
Star/bittiTuikkaukset Kalajoella.
Re: W221 S 420 CDI
Paljonko laatikko noissa kestää? Mitä se tykkää tuollaisesta väännöstä?
Viimeksi muokannut ssuvik, Ti 19.07.2016 14:03. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
E350CDI&A180CDI
Re: W221 S 420 CDI
Ainakin omassa S 420 CID:ssä pitäisi olla MB:n vääntöä kestävin laatikko ja perä erään tahon mukaan. Samaa laatikkoa ja perää käytetään myös MB:n Isoissa AMG versioissa myös.
Jos itselläni on väärää tietoa, niin toivon mukaan joku korjaa sitä
Jos itselläni on väärää tietoa, niin toivon mukaan joku korjaa sitä
ssuvik kirjoitti:Paljonko laatikko noissa kestää? Mistä se tykkää tuollaisesta väännöstä?
MB S 420 CID L
Re: W221 S 420 CDI
Kyllä se tonkkosen kestää helposti.
Joskus kokeiltiin e-kopassa laskennallisesti 1200nm vääntöjä, silloin sain muutaman kerran jyrisemään.
Joskus kokeiltiin e-kopassa laskennallisesti 1200nm vääntöjä, silloin sain muutaman kerran jyrisemään.
Star/bittiTuikkaukset Kalajoella.