Oodin japanin tuliainen R129 SL 500
Oodin japanin tuliainen R129 SL 500
Lopultakin sain itseäni niskasta kiinni ja ostin ensimmäisen harrasteautoni. Tästä R129 korimallin SL 500 olenkin jo haaveillut pojanklopista lähtien, 2009 oli jo lähellä ostaminen mutta silloin se jäi kuitenkin hankkimatta.
Tammikuussa olin tehnyt päätöksen auton ostamisesta, auton piti olla MY 96-98 SL 500.
Pikainen tarkastelu nettiautoon kuitenkin teki heti selväksi, etten autoa suomesta saa ainakaan helposti. Yksi kattovikainen oli myynnissä, mutta myyntikuvat paljastivat että kosteus oli päässyt sisälle. Saksassa tarjontaa oli hyvin, mutta vuodenvaihteessa tullut verouudistus antoi mahdollisuuden tuoda auto myös eu:n ulkopuolelta. Niinpä kohdistin katseeni japaniin jossa autoja myydään huutokaupalla kymmeniätuhansia vuorokaudessa. Kesti noin 2kk autoa etsiessäni, välillä meinasin jo alistua SL 320 ostoon, mutta pääkopassa oli että V8 se olla pitää. Tein kyllä autoista tarjouksia mutta hinnat nousivat tarjoukseni yläpuolelle.
Lopulta helmikuun lopussa tärppäsi, Oma huutoni voitti ja auto oli MY97 SL 500. Auton väri oli hopea, kilometrejäkin jo 158tkm ja etupuskurissa lommo. Muuten kuitenkin auto vaikutti asialliselta. Autoon on asennettu Carlsson tavaraa ainakin Puskureiden alaosat, 3/6 vanteet, takimmainen äänenvaimennin (Kuvista ei nää onko putkisto muuten vakio) ja ratti( samaa rattia tosin myynnissä muullakin nimellä). Muut aftermarket tavarat ovatkin sitten yllätyksiä jos niitä on. Japanin tyyliin ohjaamoon on asennettu elektroniikkaa joka ei meillä edes toimi. Auto saapuu suomeen 12.5.2016
Tarkoitus on tehdä pieniä muutoksia auton saavuttua kuten siivota japanin elektroniikka pois ja fiksailla vanteet parempaan kuosiin. Autoon tarvinnee tehdä valomuutos jotta katsastussetä myöntää suomikilvet. Luonnollisesti huoltaa auto ja puunata auto puhtaaksi sisältä ja päältä. Myllytystarpeet pitää katsoa kun sen aika koittaa. Talvella mahdollisesti vaihdan 1" leveämmät lipat ympäriinsä ja mahdollisesti alustasarjan asennus.
Tässäpä satamakuvia, kunhan auto saapuu niin jatketaan tarinaa.
" onclick="window.open(this.href);return false;
" onclick="window.open(this.href);return false;
" onclick="window.open(this.href);return false;
" onclick="window.open(this.href);return false;
Tammikuussa olin tehnyt päätöksen auton ostamisesta, auton piti olla MY 96-98 SL 500.
Pikainen tarkastelu nettiautoon kuitenkin teki heti selväksi, etten autoa suomesta saa ainakaan helposti. Yksi kattovikainen oli myynnissä, mutta myyntikuvat paljastivat että kosteus oli päässyt sisälle. Saksassa tarjontaa oli hyvin, mutta vuodenvaihteessa tullut verouudistus antoi mahdollisuuden tuoda auto myös eu:n ulkopuolelta. Niinpä kohdistin katseeni japaniin jossa autoja myydään huutokaupalla kymmeniätuhansia vuorokaudessa. Kesti noin 2kk autoa etsiessäni, välillä meinasin jo alistua SL 320 ostoon, mutta pääkopassa oli että V8 se olla pitää. Tein kyllä autoista tarjouksia mutta hinnat nousivat tarjoukseni yläpuolelle.
Lopulta helmikuun lopussa tärppäsi, Oma huutoni voitti ja auto oli MY97 SL 500. Auton väri oli hopea, kilometrejäkin jo 158tkm ja etupuskurissa lommo. Muuten kuitenkin auto vaikutti asialliselta. Autoon on asennettu Carlsson tavaraa ainakin Puskureiden alaosat, 3/6 vanteet, takimmainen äänenvaimennin (Kuvista ei nää onko putkisto muuten vakio) ja ratti( samaa rattia tosin myynnissä muullakin nimellä). Muut aftermarket tavarat ovatkin sitten yllätyksiä jos niitä on. Japanin tyyliin ohjaamoon on asennettu elektroniikkaa joka ei meillä edes toimi. Auto saapuu suomeen 12.5.2016
Tarkoitus on tehdä pieniä muutoksia auton saavuttua kuten siivota japanin elektroniikka pois ja fiksailla vanteet parempaan kuosiin. Autoon tarvinnee tehdä valomuutos jotta katsastussetä myöntää suomikilvet. Luonnollisesti huoltaa auto ja puunata auto puhtaaksi sisältä ja päältä. Myllytystarpeet pitää katsoa kun sen aika koittaa. Talvella mahdollisesti vaihdan 1" leveämmät lipat ympäriinsä ja mahdollisesti alustasarjan asennus.
Tässäpä satamakuvia, kunhan auto saapuu niin jatketaan tarinaa.
" onclick="window.open(this.href);return false;
" onclick="window.open(this.href);return false;
" onclick="window.open(this.href);return false;
" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Oodin japanin tuliainen R129 SL 500
Onnea vaan, vaikka auto ei olekaan vielä saapunut. Itsekkin menneenä talvena selailin Japanin tarjontaa mutta ehkä sitten joskus, katsotaan.
Tervetuloa foorumille!
Tervetuloa foorumille!
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1987 560 SEC museoauto
1999 ML 320 talvikäyttis MYYTÄVÄNÄ!
2004 C 180 kesäkäyttis
2013 A 180 daily driver
https://www.youtube.com/user/karra224
1987 560 SEC museoauto
1999 ML 320 talvikäyttis MYYTÄVÄNÄ!
2004 C 180 kesäkäyttis
2013 A 180 daily driver
https://www.youtube.com/user/karra224
Re: Oodin japanin tuliainen R129 SL 500
Kiitos. Näissä nyt ei kauheana toki pärjää rahallisesti kun japanista tuo, mutta ruosteettomiahan nämä on.karra kirjoitti:Onnea vaan, vaikka auto ei olekaan vielä saapunut. Itsekkin menneenä talvena selailin Japanin tarjontaa mutta ehkä sitten joskus, katsotaan.
Tervetuloa foorumille!
Autot on japanissa halpoja mutta oheiskuluina tulee välitys, rahti, tulli, alv, satamakulut, coc-todistus, autovero ja rekisteröintikatsastus ennenkuin pääsee suomikilpiin.
Auton piti saapua alunperin vapuksi, mutta jostain syystä tuli laivan vaihto ja auto makaa nyt saksassa.
Tässä vielä parit kuvat auton virheistä/kunnostettavista kohdista:
Vanteet tässä kunnossa, peltivanteen painot ja pesustakin lienee vierähtänyt hetki:
" onclick="window.open(this.href);return false;
Ovien listat puun väriset, näihin joko hiilikuituteippiä tai sitten riisua muut hiilikuituteippaukset listoista pois:
" onclick="window.open(this.href);return false;
Mitähän oksennusta kontissakin on:
" onclick="window.open(this.href);return false;
Lommo etupuskurissa, maalaria tarvitaan:
" onclick="window.open(this.href);return false;
Edit: Mikäli kenelläkään on tietoa carlssonilta saaduista palikoista tähän koriin niin mielelläni otan vastaan. Esimerkiksi joku aikansa katalogi tms. Todella huonosti löytyy googlella. Ilmeisesti näitä ei paljoa ole myyty. Ehkäpä hinta on ollut korkea tai sitten laatu surkea.
Re: Oodin japanin tuliainen R129 SL 500
Komia pirssi! Xenonit näyttäs olevan? Siä on umpion sisällä klipsu mistä saa valokuvion suoraksi niin kelpaa leimasedälle. Joskus rekisteröin Japanintuonti r129:n jossa oli xenonit kanssa. Hieno peli ajella kun on kunnossa. Itse jouduin silloin pari vuotta sitten luopumaan omasta kun perhe alkoi kasvamaan, ehkä vielä sitte kun on iso ja karvanen ja on paljon rahaa.
Käyttiis: W124 300DT -89
Projekti: S124 om606 4Matic -89
Projekti: S124 om606 4Matic -89
Re: Oodin japanin tuliainen R129 SL 500
Mielummin vaihtaa umpion sisälle vaikka aidon bi-xenon projektorin jossa RHD kuvio ja steppi. Saisi samalla pitkillekin xenon-apuja.Jukki kirjoitti:Komia pirssi! Xenonit näyttäs olevan? Siä on umpion sisällä klipsu mistä saa valokuvion suoraksi niin kelpaa leimasedälle. Joskus rekisteröin Japanintuonti r129:n jossa oli xenonit kanssa.
Nykyiset...
'14 MB E500 Coupe - M157
Ollut joskus...
'07 MB CL63 AMG V8
'04 MB SLK55 AMG V8 Kleemann K2
'05 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K1
'00 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K2
'94 Audi A8 4.2i V8
'92 BMW 850i 5.0i V12
'96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8
'78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth V6
'77 Ford Capri 2.8i V6
...Ja pienet sille!
'14 MB E500 Coupe - M157
Ollut joskus...
'07 MB CL63 AMG V8
'04 MB SLK55 AMG V8 Kleemann K2
'05 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K1
'00 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K2
'94 Audi A8 4.2i V8
'92 BMW 850i 5.0i V12
'96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8
'78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth V6
'77 Ford Capri 2.8i V6
...Ja pienet sille!
Re: Oodin japanin tuliainen R129 SL 500
Auto tulee vain kesäajoon, pitkiä ei taideta katsastuksen ulkopuolella juuri käyttää. Taidan nekin rahat sijoittaa mieluummin vaikka takapenkkeihin tai vanteiden keskiliden maalaamiseen.MouTine kirjoitti:Mielummin vaihtaa umpion sisälle vaikka aidon bi-xenon projektorin jossa RHD kuvio ja steppi. Saisi samalla pitkillekin xenon-apuja.Jukki kirjoitti:Komia pirssi! Xenonit näyttäs olevan? Siä on umpion sisällä klipsu mistä saa valokuvion suoraksi niin kelpaa leimasedälle. Joskus rekisteröin Japanintuonti r129:n jossa oli xenonit kanssa.
Re: Oodin japanin tuliainen R129 SL 500
Terve!
Mistä sivuilta autoa katselit? Muutenkin olisi mukava lukea tarinaa ko. tuontihommasta!
Miten autosta uskaltaa kaupat tehdä näkemättä, vai miten homma menee käytännössä?
Välittikö auton sulle joku, eli pystyykö kaupat lopullisesti päättämään vasta Suomessa?
t. Risto
Mistä sivuilta autoa katselit? Muutenkin olisi mukava lukea tarinaa ko. tuontihommasta!
Miten autosta uskaltaa kaupat tehdä näkemättä, vai miten homma menee käytännössä?
Välittikö auton sulle joku, eli pystyykö kaupat lopullisesti päättämään vasta Suomessa?
t. Risto
S211 320CDI -04
Vito 116CDI -13
Fiat 680H -79
Eihän se haittaa, jos lapsi on isänsä näköinen, kunhan on muuten terve!
Vito 116CDI -13
Fiat 680H -79
Eihän se haittaa, jos lapsi on isänsä näköinen, kunhan on muuten terve!
Re: Oodin japanin tuliainen R129 SL 500
En käyttänyt suomalaista välittäjää apuna hommassa. Japanin huutokaupassa paikallinen välittäjä luonnollisesti on pakollinen. Minun välittäjä japanissa oli JPC, joka hoiti käännöstyön, huutamisen, paperityöt ja auton laivaan. Tämä maksoi noin 820€ ja oli maksettava etukäteen ennenkuin pääsi edes huutamaan autoasta ns. panttimaksuna. Voittavan huudon jälkeen auton ja rahdin maksuaikaa on 72h laskun saamisen jälkeen. Siirsin rahat ulkomaansiirtona. Eli olen maksanut auton, välityksen ja rahdin "sika säkissä"Tenutähti kirjoitti:Terve!
Mistä sivuilta autoa katselit? Muutenkin olisi mukava lukea tarinaa ko. tuontihommasta!
Miten autosta uskaltaa kaupat tehdä näkemättä, vai miten homma menee käytännössä?
Välittikö auton sulle joku, eli pystyykö kaupat lopullisesti päättämään vasta Suomessa?
t. Risto
Huutokaupattavat autot näkuivät jpc:n sivuilla depositin maksamisen jälkeen.
Huutokaupattavat autot tarkastetaan ulkopuolisen tarkastajan (huutokaupan) toimesta ja viat kirjataan auction sheettiin, japaniksi, kuinkas muuten. Auto arvioidaan sekä ulkoa että sisältä. Tätä arvota kunnosta voidaan pitää kohtuulisen luotettavana. On myös huomattava että japanissa katsastus on samalla määräaikaishuolto. Autot tulevat kunnossa katsastuksesta pois.
Miten ostan auton todella lyhyesti :
1, ota yhteys japanin välittäjään
2. Maksa 100kjpy deposit
3. Etsi auto huutokaupasta + pyydä kääntö
4. Tarjoa summa jonka olet valmis maksamaan max
5. Voita huuto
6. Täytä laivayhtiöön tietosi
7. Maksa auto ja rahti
8. Odota että auto saapuu suomeen
9. Tee sataman tullissa paperityöt
10. Maksa satamakulut, tulli ja alv
11. Liimaa puuhakilvet ja ajele luu pihalla pois satamasta.
Re: Oodin japanin tuliainen R129 SL 500
Hieno peli varmasti! Facelift-malleja ei ihan hirveästi tosiaan ole liikkeellä Suomessa. Itsekin olen seuraillut huvikseni Japanin huutokauppoja, ja kyllähän siellä aika kiinnostavia yksilöitä liikkuu. Omani on myös Japanista uitettu, edellisen omistajan toimesta tosin.
Yksi pikkujuttu, joka saattaa olla henkilöstä riippuen hyvä tai huono puoli: Nuo takavalot ovat 99-faceliftistä. Itseäni sama häiritsi sen verran, että piti kärkkyä ebaysta 96-98-malliset
Yksi pikkujuttu, joka saattaa olla henkilöstä riippuen hyvä tai huono puoli: Nuo takavalot ovat 99-faceliftistä. Itseäni sama häiritsi sen verran, että piti kärkkyä ebaysta 96-98-malliset

Listat tosiaan ovat puun väriset näissä faceliftin ovipahveissa. Muistaakseni joissain erikoismalleissa on hiilikuitukuosinen keskikonsoli, joten teoriassa voi olla mahdollista, että autossasi on sellaisesta tulleita sisustan osia.Oodi kirjoitti: Ovien listat puun väriset, näihin joko hiilikuituteippiä tai sitten riisua muut hiilikuituteippaukset listoista pois:
" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Oodin japanin tuliainen R129 SL 500
Katsastus on samalla määräaikaishuolto. Tarkoittaako tuo sitten oikeasti Japanissa sitä mitä siinä lukee?Oodi kirjoitti:En käyttänyt suomalaista välittäjää apuna hommassa. Japanin huutokaupassa paikallinen välittäjä luonnollisesti on pakollinen. Minun välittäjä japanissa oli JPC, joka hoiti käännöstyön, huutamisen, paperityöt ja auton laivaan. Tämä maksoi noin 820€ ja oli maksettava etukäteen ennenkuin pääsi edes huutamaan autoasta ns. panttimaksuna. Voittavan huudon jälkeen auton ja rahdin maksuaikaa on 72h laskun saamisen jälkeen. Siirsin rahat ulkomaansiirtona. Eli olen maksanut auton, välityksen ja rahdin "sika säkissä"Tenutähti kirjoitti:Terve!
Mistä sivuilta autoa katselit? Muutenkin olisi mukava lukea tarinaa ko. tuontihommasta!
Miten autosta uskaltaa kaupat tehdä näkemättä, vai miten homma menee käytännössä?
Välittikö auton sulle joku, eli pystyykö kaupat lopullisesti päättämään vasta Suomessa?
t. Risto
Huutokaupattavat autot näkuivät jpc:n sivuilla depositin maksamisen jälkeen.
Huutokaupattavat autot tarkastetaan ulkopuolisen tarkastajan (huutokaupan) toimesta ja viat kirjataan auction sheettiin, japaniksi, kuinkas muuten. Auto arvioidaan sekä ulkoa että sisältä. Tätä arvota kunnosta voidaan pitää kohtuulisen luotettavana. On myös huomattava että japanissa katsastus on samalla määräaikaishuolto. Autot tulevat kunnossa katsastuksesta pois.
Miten ostan auton todella lyhyesti :
1, ota yhteys japanin välittäjään
2. Maksa 100kjpy deposit
3. Etsi auto huutokaupasta + pyydä kääntö
4. Tarjoa summa jonka olet valmis maksamaan max
5. Voita huuto
6. Täytä laivayhtiöön tietosi
7. Maksa auto ja rahti
8. Odota että auto saapuu suomeen
9. Tee sataman tullissa paperityöt
10. Maksa satamakulut, tulli ja alv
11. Liimaa puuhakilvet ja ajele luu pihalla pois satamasta.
Suomessahan tunnetusti ainakin merkkiliikkeiden huollot tuntuu olevan lähinnä kusetuksen maineessa. Ja katsastuksella ei tosiaankaan ole paljonkaan tekemistä auton kunnon kanssa!
Japanilaisesta (työnteko)kulttuurista kuulleena voi tilanne olla kyllä aivan toisenlainen verrattuna Suomeen...
Mutta tästä haluaa kuulla lisää. (Autosta ja sen Suomeen tuonnista)
S211 320CDI -04
Vito 116CDI -13
Fiat 680H -79
Eihän se haittaa, jos lapsi on isänsä näköinen, kunhan on muuten terve!
Vito 116CDI -13
Fiat 680H -79
Eihän se haittaa, jos lapsi on isänsä näköinen, kunhan on muuten terve!
Re: Oodin japanin tuliainen R129 SL 500
Minulle on vain plussaa nuo uudemmat takavalot, autossahan on muutenkin nuo carlsson lipat jotka ei oem lookkiin kuulu. Autosta ei ole tarkoitus tehdä mitään tuning laitetta, mutta en minä tätä entisöimäänkään ala.juusmo kirjoitti:Hieno peli varmasti! Facelift-malleja ei ihan hirveästi tosiaan ole liikkeellä Suomessa. Itsekin olen seuraillut huvikseni Japanin huutokauppoja, ja kyllähän siellä aika kiinnostavia yksilöitä liikkuu. Omani on myös Japanista uitettu, edellisen omistajan toimesta tosin.
Yksi pikkujuttu, joka saattaa olla henkilöstä riippuen hyvä tai huono puoli: Nuo takavalot ovat 99-faceliftistä. Itseäni sama häiritsi sen verran, että piti kärkkyä ebaysta 96-98-malliset
Listat tosiaan ovat puun väriset näissä faceliftin ovipahveissa. Muistaakseni joissain erikoismalleissa on hiilikuitukuosinen keskikonsoli, joten teoriassa voi olla mahdollista, että autossasi on sellaisesta tulleita sisustan osia.
Olen aika varma ettei tuo hiilukuitu ole orkkispaneelein koska ratin puuosatkin on samanlaista hiilikuitu jäljitelmää. Toivon että on 3M kalvoa, hyvällä tuurilla saan samanlaista kalvoa sitten ovikoristeisiin. Oma silmäään puupaneelit eivät näytä hyvälle kuin saunassa.
Re: Oodin japanin tuliainen R129 SL 500
Auton haku tapahtuu perjantaina 13 päivä(!). Huolintayhtiö lähetti sähköpostin jossa oli yhteystiedot auton haun sopimista varten.
Soitin siis heille ja sovin olevani paikalla perjantaina noin klo 9.00. Heille pitää myös ilmoittaa auton rekisterinumero jotta satama-alueella ylipäätään pääsee sisään. Huolintakulut ovat 95€, joka täytyy maksaa käteisellä ja vieläpä pyyntönä oli että tasarahalla.
Tullin, alvin ja puuhakilvet sentään saa maksaa kortilla. Auton kunnon mukaan teen satamassa päätöksen ajanko auton pasilassa junaan vai ajanko kotiin ouluun.
Oulussa tarkoituksena on tehdä ensimmäisenä autoon huolto ja sen jälkeen pesu + vahaus, mutta siitä myöhemmin.
Soitin siis heille ja sovin olevani paikalla perjantaina noin klo 9.00. Heille pitää myös ilmoittaa auton rekisterinumero jotta satama-alueella ylipäätään pääsee sisään. Huolintakulut ovat 95€, joka täytyy maksaa käteisellä ja vieläpä pyyntönä oli että tasarahalla.
Tullin, alvin ja puuhakilvet sentään saa maksaa kortilla. Auton kunnon mukaan teen satamassa päätöksen ajanko auton pasilassa junaan vai ajanko kotiin ouluun.
Oulussa tarkoituksena on tehdä ensimmäisenä autoon huolto ja sen jälkeen pesu + vahaus, mutta siitä myöhemmin.
Re: Oodin japanin tuliainen R129 SL 500
Satamapalvelut tuottaa Oy Hangö Stevedoring Ab jos sitä tarkoitit.etrade kirjoitti:SaTu ?
Re: Oodin japanin tuliainen R129 SL 500
Mukavampi puhelu tuo, kuin mitä itse sain. Mulle soittivat ja sanoivat traileria tarvittavan että saan auton pois satama-alueelta 

Re: Oodin japanin tuliainen R129 SL 500
Hieno laite. Suositteln suorilta vaihtaan alustan kanssa. toi Bilstein B12 setti tuntuu erittäin toimivalta. Onko tietoa onko autossa tupakoitu? Tossa omassa japsituonnissa on käryytetty ja aikamoiset talkoot on ollu putsata paikkoja "tervasta"
500SL -90
500whp.net
500whp.net
Re: Oodin japanin tuliainen R129 SL 500
Auto haettu onnistuneesti hangosta. Auto oli päällisin puolin aikalailla odotustenmukainen.
Akku oli täysin tyhjä, mutta sekin tuntui palautuvan ihan asialliseen kuntoon.
Autosta löytyi seuraavat ongelmat: Vänkärin ulkopeilin fold ei toimi, taustapeili helisee, kuskin ulkopeilin lasi tärisee hiukan.
Auto puoltaa selvästi oikealle ja ohjaus tuntuu muutenkin siltä että keulan nivelet vaativat rakkautta.
Sisustan hiilikuituteippaukset eivät ole priimat.
Positiiviset: Autossa piti olla "oil leak" joka tosin muuttui "oil stamps" muotoon siitä kysyttäessä, todellisuus oli kuivuneita öljytahroja venttiilikoppien päässä, ei aiheuta toimenpiteitä. Öljyt, nesteet yms. olivat asiallisesti max merkeissä. Autossa oli kuvien mukaisesti xenon valot vaikkei sitä mainittukaan auctionsheetissä. Retrofitatut oem xenonvalot.
Auto vaikutti jopa niin hyvälle että kaarsin jyväskylässä keulan kajaaniin ja pääsin avoilemaan ja käymään BWC tapahtumassa.
Nyt mittariin on tullut jo yli 1000km, ja kyllähän se auto tuntuu hauskalta laitteelta.
Tänään saavuin kotiin ja aloitin sisäpesulla, sisustan muoviosat pesin autoglymin pesuaineella, lattiamatot vaihdoin uusiin ja penkit saivat satulasaippuapesun ja valjasrasvan pintaan. Autossa oli tupakoitu ja haisi muutenkin melkoisen pahalle.
Ensiviikolla on tarkoitus vaihtaa uudet eturenkaat, tutkituttaa alustan nivelet ja huoltaa tai huollattaa auto.
Vaihdelaatikon öljynvaihto mietityttää, kannattaako sitä tehdä kun mittarissa jo 159tkm ja ei tietoa onko koskaan vaihdettu?
Autoon vedän luonnollisesti vahan pintaan heti kun mahdollista, vanteet kaipaisivat rakkautta mutta se saa vielä väistyä tärkeämpien tieltä. Taustapeilin puran irti ja yritän saada vielä kuntoon, liimaa tarvitaan, muoviklipsejä on selvästi poikki. Aika kauhean hintaisia ebayssä.
Etupuskuri menee maalaukseen, katsotaan sen aikataulua myöhemmin.
Ja sitten parit kuvat kun auto on huuhtaistu.
" onclick="window.open(this.href);return false;
" onclick="window.open(this.href);return false;
" onclick="window.open(this.href);return false;
Akku oli täysin tyhjä, mutta sekin tuntui palautuvan ihan asialliseen kuntoon.
Autosta löytyi seuraavat ongelmat: Vänkärin ulkopeilin fold ei toimi, taustapeili helisee, kuskin ulkopeilin lasi tärisee hiukan.
Auto puoltaa selvästi oikealle ja ohjaus tuntuu muutenkin siltä että keulan nivelet vaativat rakkautta.
Sisustan hiilikuituteippaukset eivät ole priimat.
Positiiviset: Autossa piti olla "oil leak" joka tosin muuttui "oil stamps" muotoon siitä kysyttäessä, todellisuus oli kuivuneita öljytahroja venttiilikoppien päässä, ei aiheuta toimenpiteitä. Öljyt, nesteet yms. olivat asiallisesti max merkeissä. Autossa oli kuvien mukaisesti xenon valot vaikkei sitä mainittukaan auctionsheetissä. Retrofitatut oem xenonvalot.
Auto vaikutti jopa niin hyvälle että kaarsin jyväskylässä keulan kajaaniin ja pääsin avoilemaan ja käymään BWC tapahtumassa.
Nyt mittariin on tullut jo yli 1000km, ja kyllähän se auto tuntuu hauskalta laitteelta.
Tänään saavuin kotiin ja aloitin sisäpesulla, sisustan muoviosat pesin autoglymin pesuaineella, lattiamatot vaihdoin uusiin ja penkit saivat satulasaippuapesun ja valjasrasvan pintaan. Autossa oli tupakoitu ja haisi muutenkin melkoisen pahalle.
Ensiviikolla on tarkoitus vaihtaa uudet eturenkaat, tutkituttaa alustan nivelet ja huoltaa tai huollattaa auto.
Vaihdelaatikon öljynvaihto mietityttää, kannattaako sitä tehdä kun mittarissa jo 159tkm ja ei tietoa onko koskaan vaihdettu?
Autoon vedän luonnollisesti vahan pintaan heti kun mahdollista, vanteet kaipaisivat rakkautta mutta se saa vielä väistyä tärkeämpien tieltä. Taustapeilin puran irti ja yritän saada vielä kuntoon, liimaa tarvitaan, muoviklipsejä on selvästi poikki. Aika kauhean hintaisia ebayssä.
Etupuskuri menee maalaukseen, katsotaan sen aikataulua myöhemmin.
Ja sitten parit kuvat kun auto on huuhtaistu.
" onclick="window.open(this.href);return false;
" onclick="window.open(this.href);return false;
" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Mersumies
- Viestit: 3101
- Liittynyt: Pe 06.12.2013 14:02
Re: Oodin japanin tuliainen R129 SL 500
Varmasti laatikon öljyt kannattaa vaihtaa, jos laatikko toimii....
Perheessä:
W 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
W 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
Re: Oodin japanin tuliainen R129 SL 500
Siistiltähän tämäkin vaan näyttää, vaikka onkin Japanilaiseksi vähän enemmän ajettu. 

W220.173 M113.986 '02 - AMG Japanista
V123.125 OM616.912 '81 - MR-langi
V123.125 OM616.912 '81 - MR-langi
Re: Oodin japanin tuliainen R129 SL 500
Onkohan siinä pyöränkulmat säädetty vasemmanpuoleiselle liikenteelle, eli vasemmalla puolella on rahtusen enempi casteria kuin oikealla puolella. Tällä pyritään korjaamaan ojaan päin kaltevan tien vaikutusta auton kulkuun. Nyt kun tie onkin toiseen suuntaan kalteva niin kaltevuus aiheuttaakin symmetrisiä pyöränkulmia enemmän puoltamista oikealle.Oodi kirjoitti: Auto puoltaa selvästi oikealle ja ohjaus tuntuu muutenkin siltä että keulan nivelet vaativat rakkautta.
W108 remontissa
204.203 C250 CDI T -13
176.042 A180 -13
ex 203.207 C200 CDI T -07
ex 201.024 190E -89
204.203 C250 CDI T -13
176.042 A180 -13
ex 203.207 C200 CDI T -07
ex 201.024 190E -89
Re: Oodin japanin tuliainen R129 SL 500
Aluksi 722.6 sähköohjattu 5-pykäläinen automaatti oli "sealed for life" eli öljynvaihto ei kuulunut huolto-ohjelmaan. Kokemusten kartuttua öljynvaihto on lisätty, kerran 60.000km kohdalla. Eli öljyt kannattaa vaihtaa, kuten tahtoomersun edellä kommentoi. Hyvässä lykyssä momentinmuuntimesta löytyy tyhjennysproppu.
Auto näyttää hyvältä kuvissa. Kiitos jakamisesta!
Auto näyttää hyvältä kuvissa. Kiitos jakamisesta!
Re: Oodin japanin tuliainen R129 SL 500
Ilman muuta laatikkoöljyt vaihtoon.
Re: Oodin japanin tuliainen R129 SL 500
Eli vaihdetaan laatikkoöljyt. Onko suosituksia missä oulun alueella homma tehdään oikein? Veholle en kovin mielelläni lähde asioimaan.
Re: Oodin japanin tuliainen R129 SL 500
MB-Osaa voin itse suositella. Omaan kävin teetättämässä huuhtelun ja öljynvaihdon. Asiallista toimintaa heillä ja homma toimii paremmin kuin hyvin.
Re: Oodin japanin tuliainen R129 SL 500
On kyllä hieno auto kaiken'kaikkiaan. Edestä ottaisin tuon kilvenalusta pois ja pyytäisin konttorilla pikkukilpiä. En missään nimessä ottaisi niitä isoja kahdella rivillä olevia laattoja. Onko renkaissa jotain vikaa? Kuvissa näyttää kuitenkin pintaa olevan ainakin ulkoreunoissa. Jos valohommat kiinnostaa niin takavalojen sivulla olevassa punaisessa osassa pitäisi olla polttimon paikka.
Nykyiset...
'14 MB E500 Coupe - M157
Ollut joskus...
'07 MB CL63 AMG V8
'04 MB SLK55 AMG V8 Kleemann K2
'05 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K1
'00 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K2
'94 Audi A8 4.2i V8
'92 BMW 850i 5.0i V12
'96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8
'78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth V6
'77 Ford Capri 2.8i V6
...Ja pienet sille!
'14 MB E500 Coupe - M157
Ollut joskus...
'07 MB CL63 AMG V8
'04 MB SLK55 AMG V8 Kleemann K2
'05 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K1
'00 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K2
'94 Audi A8 4.2i V8
'92 BMW 850i 5.0i V12
'96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8
'78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth V6
'77 Ford Capri 2.8i V6
...Ja pienet sille!
Re: Oodin japanin tuliainen R129 SL 500
MB-osa, siellä hoituu.Oodi kirjoitti:Eli vaihdetaan laatikkoöljyt. Onko suosituksia missä oulun alueella homma tehdään oikein? Veholle en kovin mielelläni lähde asioimaan.
BMW E31 850i V12
BMW K1300S-09
BMW 330iA Cabrio m-sport-09ex
BMW K1200S -07ex
CLK 320 CDI-06 AMG style ex
C 270 CDI -05ex
CLK 270CDI -03ex
C 250dt -96ex
MB 350sl-75 ex
BMW K1300S-09
BMW 330iA Cabrio m-sport-09ex
BMW K1200S -07ex
CLK 320 CDI-06 AMG style ex
C 270 CDI -05ex
CLK 270CDI -03ex
C 250dt -96ex
MB 350sl-75 ex
Re: Oodin japanin tuliainen R129 SL 500
Renkaat edessä 225/45/18 ja takana 265/35/18, eivät siis passaa yhteen. Nyt eteen tulee ujot 235/40/18. Takarenkaat saavat vielä jäädä. Autoon tilattu mottoriöljyt, suodatin, ilmansuodatin ja raitisilmasuodatin. Ne vaihtuu huomenna itse tehtyä. Tilasin huoltoajan laatikko ja peräöljyille. Auto on myös tarkoitus tehdä alustan tarkastus/nelipyöräsuuntaus vielä tälleviikolle.MouTine kirjoitti:On kyllä hieno auto kaiken'kaikkiaan. Edestä ottaisin tuon kilvenalusta pois ja pyytäisin konttorilla pikkukilpiä. En missään nimessä ottaisi niitä isoja kahdella rivillä olevia laattoja. Onko renkaissa jotain vikaa? Kuvissa näyttää kuitenkin pintaa olevan ainakin ulkoreunoissa. Jos valohommat kiinnostaa niin takavalojen sivulla olevassa punaisessa osassa pitäisi olla polttimon paikka.
Öljynpaineet huolettavat tuoretta mersumiestä. Auton hakiessa mittari laski kuumana reiluun kiloon mutta nyt se on kuin liimattuna kolmeen baariin. Eikai tässä nyt ole suodatin tukossa vai mitäs tämä on?
Kiitos vinkistä, pitänee tutkailla noita takavaloja. Japanilaisen omistajan toimesta keulassa onkin kirkkain ledein toteutetut sumuvalot ja parkit, näyttävät mielestäni hyvälle joten menevät katsastuksen jälkeen takaisin.
Etuvanteet näyttävät todella ujoille noin kapeilla lipoilla, voi kun olisi sitä löysää pussissa niin ostaisin heti tuuman leveämmät lipat. Katsotaan nyt ensin auto kuntoon kuitenkin ja jääkö sitä rahaa sitten harrastaa vanteita.
Re: Oodin japanin tuliainen R129 SL 500
Tyyriitä ovat joo. Tarkkana sitten sen kanssa, on nimittäin todella haurasta muovia.Oodi kirjoitti: Taustapeilin puran irti ja yritän saada vielä kuntoon, liimaa tarvitaan, muoviklipsejä on selvästi poikki. Aika kauhean hintaisia ebayssä.
Omassani on tietysti ihan eri mylly (M104), mutta melkein aina se viisari pysyttelee 3 baarissa. Joskus kesäkuumilla se on pudonnut hieman tyhjäkäynnillä.Oodi kirjoitti: Öljynpaineet huolettavat tuoretta mersumiestä. Auton hakiessa mittari laski kuumana reiluun kiloon mutta nyt se on kuin liimattuna kolmeen baariin. Eikai tässä nyt ole suodatin tukossa vai mitäs tämä on?
Re: Oodin japanin tuliainen R129 SL 500
Tänään vaihtelin moottoriin öljyt ja suodattimet. Käytin myös pointS alustan tarkastuksessa ja väljä raidetangon sisempi nivel löytyi. Pelkkää niveltä ei enää saanut vaan täytyi ottaa koko tanko, veholta huomiseksi 105€.
Samaa osaa olisi saanut viikon toimituksella MB osasta toki edullisemmin. Jospa kulmat ja alusta olisi kunnossa perjantaiksi.
Sitten myrkyn lykkäsi, vasen etuvanne on hitsailtu todella rumasti sisäkannusta, soitin wheeldoctorin Eerolle ja jospa apu löytyisi sieltä. Nyt vaan tarvitsisin pari vannetta siksi aikaa lainaan jostakin.
Myös muita inhottavuuksia löytyi, ajovalot ovat vaihdettu ledeihin, aivan hillittömät möykyt tuulettimineen. Tilasin siis xenonsetin nämä korvaamaan.
Öljynpaineet kuumalla moottorilla myös laskivat tyhjäkäynnillä takaisin noin 1,5 bar tietämille.
Samaa osaa olisi saanut viikon toimituksella MB osasta toki edullisemmin. Jospa kulmat ja alusta olisi kunnossa perjantaiksi.
Sitten myrkyn lykkäsi, vasen etuvanne on hitsailtu todella rumasti sisäkannusta, soitin wheeldoctorin Eerolle ja jospa apu löytyisi sieltä. Nyt vaan tarvitsisin pari vannetta siksi aikaa lainaan jostakin.
Myös muita inhottavuuksia löytyi, ajovalot ovat vaihdettu ledeihin, aivan hillittömät möykyt tuulettimineen. Tilasin siis xenonsetin nämä korvaamaan.
Öljynpaineet kuumalla moottorilla myös laskivat tyhjäkäynnillä takaisin noin 1,5 bar tietämille.